יום שני, 01.07.2024 שעה 06:45
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ב"ש נקנסה ב-20 אלף ש"ח על פרשת החולצה

עונש קל לאלופה בעקבות פרשת החולצה של הרוש מול מכבי. בנוסף, נפסק גם קנס ע"ת של 30 אלף ש"ח. הדיין: "פארסה מגוחכת". הצביעו: האם העונש ראוי?

|
הרוש עם החולצה המדוברת (איציק בלניצקי)
הרוש עם החולצה המדוברת (איציק בלניצקי)

שלושה ימים אחרי תקרית החולצה של אריאל הרוש במשחק מול מכבי תל אביב באצטדיון טוטו טרנר, הפועל באר שבע עמדה היום (רביעי) לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל באצטדיון רמת גן בפני הדיין נעם ליובין, בסיומו ספגה עונש קל לפיו נקנסה ב-20 אלף ש”ח בלבד בפועל, ובעוד 30 אלף ש”ח על תנאי. 

בהפועל ב”ש הגיבו להחלטה ומסרו: “פסק הדין מהווה מבחינתנו את סיומה של הפרשה. אנחנו דבקים בעמדה כי התנהלות נכונה יותר של כל הצדדים הייתה יכולה למנוע את שהתרחש, ויחד עם זאת אנו מתנצלים על שאירע ומכבדים את פסק הדין”.

בכר: התוצאה לא רעה כל כך

בדיון נכחו עורך הדין של מנהלת הליגות מוטי ברונשטיין, התובע של ההתאחדות עו”ד ניר רשף, היועץ המשפטי של ההתאחדות עו”ד עמית פינס והיועץ המשפטי של הפועל ב”ש, עו"ד עידו בר נתן. נגד הקבוצה מבירת הנגב הוגש כתב אישום בסעיף התנהגות בלתי הולמת על אירועי החלפת החולצה של אריאל הרוש שגרמו לעיכוב בפתיחת המשחק ב-15 דקות. ההעמדה לדין מגיעה בעקבות דו”ח השיפוט, בה ציין השופט אוראל גרינפלד בפירוט אודות סירובה של האלופה לשתף פעולה עם ההוראות של השופט.

בהחלטה להרשיע את האלופה נכתב: “דו”ח השופט תיאר סאגה ארוכה במסגרתה במשך זמן רב דרש השופט מהנאשמת להחליף את אפודתו של השוער לבצע אחר משחור, כל זאת לשווא. למרות דבריו של בא כוחה של הנאשמת (הפועל ב”ש) בחרתי להרשיעה בשני הסעיפים בגינם עמדה לדין. איני מקבל את טענת ב”כ של הנאשמת כאילו הייתה מוכנה לעלות לכר הדשא ואילו השופט הוא זה שמנע ממנה לעשות כך. מדובר בטענה שכלל לא הייתה צריכה להיטען”. 

עו"ד ניר רשף (שחר גרוס)עו"ד ניר רשף (שחר גרוס)

בנוגע לעונש, כתב הדיין כי: “נראה היה כי בדבריו, ב”כ הנאשמת ניסה להפוך את בית הדין “לזירת התגוששות” בין המנהלת לבין הנאשמת ולפרקים נדמה היה כי שופט המשחק מר גרינפלד היה זה שעמד לדין ולא הנאשמת. למרות דוגמאות חוזרות ונשנות מפי ב”כ הנאשמת על משחקים בליגה האנגלית בהם הותרו תלבושות זהות, הרי שנהגה הנאשמת באופן רחוק מאוד מכל ליגה אירופית קיימת וספק אם הייתה מתנהגת כך אם הייתה משתייכת למסגרת אירופית זו או אחרת”.

עו"ד מוטי ברונשטיין (שחר גרוס)עו"ד מוטי ברונשטיין (שחר גרוס)

עוד ציין הדיין בהחלטתו כי: “בכל שנותיי כדיין בבית הדין המשמעתי לא נתקלתי בתקרית מעין זו, בין אם מדובר בליגות נמוכות וקל וחומר בליגת העל. מעשיה של הנאשמת הולידו פארסה בלתי ראויה אשר אינה מוסיפה כבוד לכדורגל הישראלי בכלל ולנאשמת בפרט”.

לסיום, פירט ליובין את העונש וכתב: “החלטתי לגזור על הנאשמת קנס כספי של 50 אלף ש”ח, מתוכם 20 אלף ש”ח בפועל ועוד 30 אלף ש”ח על תנאי, בכל מקרה של הרשעה חוזרת בעבירות מצטברות של התנהגות בלתי הולמת ואיחור של עליה של קבוצה לכר הדשא עקב אי ציות של הנאשמת לדרישות שופט המשחק”.

עו"ד עידו בר נתן (מימין) ועו"ד ניר רשף (משמאל) (שחר גרוס)עו"ד עידו בר נתן (מימין) ועו"ד ניר רשף (משמאל) (שחר גרוס)

מהלך הדיון

הדיין ליובין הקריא את כתב האישום כנגד הפועל באר שבע בו ציין כי הנאשמת קיבלה הוראה חמישה ימים לפני המשחק ובמהלך החימום של המשחק הוראה להחליף את סט הלבוש של אריאל הרוש. הקבוצה עומדת לדין בגין איחור בעלייה למגרש והתנהגות בלתי הולמת לאחר שהתעלמה מהוראות השופט.

בר נתן אמר: "השופט טען שאי אפשר לקיים משחק ספורטיבי כשמכבי תל אביב לובשים כחול והשוער שלנו שחור. חיפוש פשוט של רבע שעה העלה שהשופט גרינפלד שפט את הפועל ק"ש נגד הפועל חיפה, קבוצה אחת בכחול, השנייה באדום, והפלא ופלא - השוער בשחור. אותו שופט חשב אחרת במשחק אחר. אם חשבנו שזה מקרה, בא אותו השופט גרינפלד למשחק של מכבי תל אביב מול פתח תקווה. קבוצה בכחול ובקבוצה בצהוב, ושוב השוער בשחור. שיחקנו מול מכבי פתח תקווה בטרנר, הם היו בצבע כחול והשוער שלנו בצבע שחור ושום אסון לא נגרם. צ'לסי שיחקה מול מנצ'סטר יונייטד בכחול, כאשר השופט והשוער של יונייטד בשחור וזה היה בסדר”. היועץ המשפטי של ב”ש הציג תמונות מהמשחקים.

אריאל הרוש בתלבושת שחורה (מרטין גוטדאמק)אריאל הרוש בתלבושת שחורה (מרטין גוטדאמק)

בר נתן הוסיף: “אבל גרינפלד העדיף שנשחק כשהשוער שלנו ילבש כתום עם אדום. בכל השנים שאנחנו בהפועל ב”ש מעולם לא אישרו לנו כתום נגד אדום. מה ההבדל בין אדום עם כתום לבין שחור עם כחול?”.

"אנחנו מודים שטעינו והתנצלנו מיד אחרי זה. אחרי כך ראש המנהלת התחיל להתלהם כמו אחרון האוהדים. הייתה פה התנהלות לא מוצלחת של כל המעורבים בפרשה, אבל אנחנו התנצלנו כי לא היינו בסדר".

"השופט גרינפלד העדיף לשמור על הלבוש שלו, שהיה דומה למכבי תל אביב. הוא היה עם מכנסיים שחורים וחולצה כחולה בדיוק כמוהם”. בר נתן הציג תמונה מהמשחק של ההגנה של מכבי תל אביב בה נראה גם גרינפלד ואמר "נראה כאילו הוא יישר קו עם ההגנה של מכבי ת”א”.

בר נתן הסביר מה קרה במהלך השבוע בקשר לעניין התלבושות: "כל קבוצה צריכה להציג שלוש תלבושות לקבוצה ושתיים לשוער. הקבוצה הביתית בוחרת ראשונה את התלבושת של שחקני השדה והקבוצה האורחת בוחרת אחריה. הפועל ב"ש הגישה בפורטל ההתאחדות את התלבושת הקלאסית שלה בטרנר - חולצה אדומה והשוער בשחור. למכבי ת"א יש שלוש תלבושות שוער, לבנה, שחור וצבע נייטרלי שיכל לפתור את כל הבעיות. היא הגישה את התלבושת של ראיקוביץ' בלבן, אבל המכנסיים שלנו לבנים וזה עשה בעיות".

הדיין נעם ליובין (שחר גרוס)הדיין נעם ליובין (שחר גרוס)

ליובין: "זה לא חשוב, בא שופט משחק ומתריע קצת יותר משעה לפני המשחק שצריך להחליף וזה לא חשוב למה. הוא חזר על זה שוב לפני המשחק וביקש להחליף 20 דקות לפני המשחק ולא קורה כלום. אנשים בבית וביציע ומחכים למשחק, כולל אני. זו פארסה וזה מגוחך. דיברת על אירופה? זה לא אירופה. זה רחוק מאירופה. יש הרבה צרות לכדורגל הישראלי וזו עוד פארסה לכדורגל הזה".

ליובין: "אם היית יושב מהצד ורואה את זה מהבית היית אומר לי אותו דבר. היית בהלם שזה ליגת העל. ניהלתי מאות דיונים אם לא אלפים, ואני לא זוכר דבר כזה - מהליגות הנמוכות ועד ליגת העל”.

“שופט משחק אומר לכם תחליפו ופשוט כלום. אף אחד לא מוצא לנכון להחליף חולצה של שוער ולא משנה מאיזה נימוק. אתה מדבר על אירופה? תשימו בצד כרגע את הקבוצה השנייה".

בר נתן: "הכי קל להתנפל על הפועל באר שבע. חשוב לנו שיידעו את התנהלו הדברים".

ליובין: "גם אם השופט טעה בהחלטתו זה לא היה זמן להתווכח. צריך לתת למשחק להתנהל, לא מדובר בפיקוח נפש. זו בסך הכל אפודת שוער".

בר נתן: "אסי רחמים פנה לגרינפלד לפני המשחק ורצה לדבר איתו, אבל השופט אמר לצאת לו מהחדר ושהוא לא רוצה לדבר. התנצלנו בפני כל מי שנפגע. אנשים בהפועל באר שבע מקדישים את חייהם בשביל כדורגל הוגן. כשאנחנו מקבלים מכתבים כאלה ממנהלת הליגה זה מרגיש רע".

עו"ד עידו בר נתן (שחר גרוס)עו"ד עידו בר נתן (שחר גרוס)

"גרינפלד אמר ביום שלישי הקודם שאנחנו לא יכולים להיות עם שחור. הייתה להם את התלבושת השלישית שהייתה פותרת את הבעיה. אביתר אילוז התקשר ליואב זיו כמה ימים לפני המשחק וביקש ממנו להביא את התלבושת השלישית כדי שכל הבעיות ייפתרו. יואב זיו אמר לו שהם לא רוצים כי אין עליהם הדפסות. כי למכבי ת”א התלבושת הראשונה של ראיקוביץ הייתה בלבן וזה לא תופס כי המכנסיים והגרביים של ב”ש לבנות והתלבושת השנייה של ראיקו שחורה”.

"טעינו בשיקול הדעת, זה לא היה צריך לקרות. השופט יכל גם לפתור את הבעיה אם היה מבקש ממכבי תל אביב לשחק בצהוב. בסוף השוער שלנו עלה עם כתום והשחקנים באדום, אין כל כך הבדל. השופט עלה עם צבעים כמו של מכבי תל אביב והתקנון אוסר על הדבר הזה".

בר נתן: "טעינו והתנצלנו. נהיה מזה סיפור שיצא מכל פרופורציה. עוד במהלך המחצית הראשונה של המשחק המנהלת הוציאה הודעה של אסון לאומי. היו עוד גורמים במהלך הדרך שיכלו להפעיל שיקול דעת".

ברונשטיין: "אנשי הפועל ב"ש הם מההגונים שאנחנו עובדים איתם. תרומתם לכדורגל גדולה מאוד, אך זה לא שם אותם מעל החוק".

בר נתן: "זה לא נכון שאיחרנו לעלות למגרש, עלינו בזמן והשופט החליט להחזיר אותנו לחדר ההלבשה".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */