יום שני, 01.07.2024 שעה 11:46

"צריך כאן מהפכה, מה שקרה עם הרצוג נגמר"

המנהל הטכני של נבחרות ישראל דיבר במסע"ת על הבחירה באוסטרי: "לא מאמין שאמר דברים רעים, הוא כאן עם לבו". אוחנה: "מאמן ישראלי? שיניתי את דעתי"

|
ווילי רוטנשטיינר (שחר גרוס)
ווילי רוטנשטיינר (שחר גרוס)

ביום שאחרי המינוי של אנדראס הרצוג למאמן נבחרת ישראל, יו”ר ועדת האיתור אלי אוחנה, מנכ”ל ההתאחדות רתם קמר והמנהל הטכני וילי רוטנשטיינר ערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה דיברו על המהלך. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור ישיר בערוץ ONE ובאתר.

כזכור, רוטנשטיינר היה זה שרצה למנות מאמן זר לאימון הנבחרת. חברי הפורום המקצועי החליטו לאמץ את עמדת המנהל הטכני ולבסוף מינו את הרצוג, שזכור לאוהדי הכדורגל בישראל בעיקר בגלל שער השוויון שלו ב-1:1 מול ישראל באצטדיון רמת גן. ב-7.9 הוא צפוי לערוך בכורה על הקווים מול אלבניה בפתיחת ליגת האומות.

רוטנשטיינר: זה אתגר עבורי

“אנחנו לא בבר מצווה ולא בחתונה, אבל אני רוצה להודות במיוחד לאנשי הפורום המקצועי”, אמר אלי אוחנה. “ברגע שאנשים שבאים מזמנם החופשי ועל חשבונם, דודו אוואט טס על חשבונו כל פעם, את דרור קשטן לא צריך להציג וגם את ד”ר איציק בן מלך, רתם קמר שליווה את השיחות וכמובן דודי גיל שהוא גזבר ההתאחדות ונתן לנו מענה. בפברואר-מרץ, עופר עיני קרא לי, לאלי גוטמן, חיים רביבו וד”ר בן מלך, וביקש שנביא תוכנית לנבחרות ישראל, תוכנית שהתקבלה ואז יצא לדרך הפורום המקצועי עם אנשים שעברו דבר או שניים בכדורגל ורצינו קודם כל למנות מנהל טכני. השקענו הרבה שעות והרבה מחשבה, ביחד עם חברת “נישה”, במיון המועמדים, ראיונות בסקייפ עם המועמדים שחשבנו שראויים לתפקיד ובראיונות אישיים. כשווילי הגיע לראיון הוא הרשים את כולנו ולא רק חיצונית, הוא בחור נאה מאוד ומרשים. החלטנו שהוא האיש הכי מתאים ללוות את הנבחרות. כמובן שהבוגרת היא הדובדבן שבקצפת, אבל הוא יהיה אמון על התוכנית הגדולה של הנבחרות הצעירות, המתקנים והמאמנים. אבל אם כל זה לא יהיה מלווה מכיוון הממשלה, שום דבר לא יעזור.

קמר, רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)קמר, רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)

“וילי יעמוד בראש המהלך הזה למינויו של הרצוג. הפורום לבד לא מחליט, כל דבר מובא להחלטת הנהלת ההתאחדות לכדורגל, כמו שהם אישרו את וילי. ברור לנו ששום דבר לא יעבור בשקט, אבל חשבנו שזה הדבר הנכון לעשות. מי שלא נבחר לפורום הזה אמר את דעתו מבחוץ וזה בסדר. וילי מתאים להוביל את הכדורגל הישראלי ולבצע את המהלכים שאנחנו מאמנים בהם. אני רוצה לאחל בהזדמנות הזאת הצלחה גדולה לווילי. אנחנו כפורום מקצועי ניתן לו את כל הגיבוי לעשות את מה שהוא רואה לנכון, אני מניח שבהנהלת ההתאחדות הדברים הללו יעברו. אנחנו לא נתערב בכל דבר קטן, לא נקבל החלטות בנוגע לכל הנבחרות, אבל הפורום לא נועד רק כדי למנות מנהל טכני ומאמן, אלא ללוות. אני מאמין שכשיש סמכות יש אחריות. אין רכבת עם יותר מקטר אחד. הרצוג עבד בהתאחדות גדולה יותר מישראל ונבחרת גדולה יותר. אני מאמין ומקווה שגם התוצאות יבואו. אבל מי שחושב שהתוצאות יגיעו בהוקוס-פוקוס, הוא טועה ומטעה אחרים”.

“הקדשנו הרבה שעות לעניין מינוי המאמן, וגם אם חס וחלילה טעינו – מי שלא טועה לא עושה”, הוסיף אוחנה. “שמעתי כבר שהכל היה סגור כי ‘זה חבר של זה’. ברגע שאתה ממנה אדם, אתה צריך לתת לו את כל מה שצריך. להרצוג אין הרבה ניסיון כמאמן בוגרת, אבל גם לגארת’ סאות’גייט אין הרבה ניסיון כזה. רוטנשטיינר הציג לנו למה הוא מתאים והלכנו עם וילי פה אחד. נמשיך לגבות אותו, אלא אם כן יהיו החלטות הזויות. כמו שאני מכיר אותו, לא יהיו כאלה. אני לא מחליט, אני רק אחד בתוך ועדה”.

אלי אוחנה (שחר גרוס)אלי אוחנה (שחר גרוס)

הבחירה במאמן זר: “מותר לכל אחד לשנות דעות. יש מאמנים ישראלים מצוינים, אבל הפורום הזה קיבל החלטות. רצוי וחשוב שהוא יעבוד בנוח עם האנשים שלו. היום אני לא פרשן ואמרתי פעם הרבה דברים. היו דיונים וההחלטה על הצוות הזאת הייתה של כל הצוות וזה מה שחשוב”.

“ערב טוב ותודה שבאם”, פתח רוטנשטיינר בעברית ומיד עבר לאנגלית. “זה כבוד גדול עבורי וזו יכולה להיות שותפות נהדרת. כבוד להיות מנהל טכני של נבחרת במדינה היפה הזאת. תודה לאלי, זאת הזדמנות עבורי לפתח את הכדורגל הישראלי. המדינה אוהבת כדורגל ואת הנבחרת, זה אתגר להעלות אותה בדירוג של פיפ”א בשנים הקרובות. תפקיד המנהל הטכני הוא להיות אחראי על פיתוח הכדורגל בארץ, אני בטוח שאוכל לעשות את זה. אני חושב שאם מדינות קטנות כמו דנמרק, בלגיה ואוסטריה יכולות להצליח, אז גם ישראל. הדבר הראשון הוא לנתח את המצב. השאלה הגדולה ביותר היא איפה אנחנו עומדים, כדי לנתח את המצב. הדבר השני הוא ליצור פילוסופיית כדורגל עבור הנבחרת, לא להעתיק, אלא לייצר אחת ספציפית עבור ישראל. אני מזמין אתכם, התקשורת. אתם חשובים מאוד, צריך ליצור גישה חדשה עבור הנבחרת, המדינה והשחקנים הצעירים, צריך לתמוך בתהליך הזה. יש לי בראש כמה מטרות, לשפר את המתקנים, המאמנים, השחקנים ואת ההסמכות בקורסים המקצועיים ברמה המקומית והבינלאומית”.

ווילי רוטנשטיינר (שחר גרוס)ווילי רוטנשטיינר (שחר גרוס)

“אנחנו חייבים להיות גאים בנבחרת שלנו, אתמול בחרנו מאמן לנבחרת וזה הצעד הראשון”, הוסיף רוטנשטיינר. “למנות את אנדי הרצוג למאמן הייתה החלטה טובה, הוא היה שחקן גדול בוורדר ברמן, באיירן מינכן והוא אחד המאמנים הטובים ביותר ברמת הנבחרות. הוא אימן בנבחרות אוסטריה וארצות הברית, בוגרות וצעירות, ליווה את יורגן קלינסמן בארה”ב. באוסטריה הייתי צריך למנות מאמן פעמיים, פה התהליך היה שונה קצת. שוב תודה לאלי, על התהליך שעשינו ועל כך שהתייחסנו להרבה פרטים קטנים. הפורום נתן לי את הכוח לעבוד ולהציע את הרצוג, אני שמח שהוא מונה. הצעד הראשון היה למנות מאמן ועכשיו ליצור סביבה טובה לעבודה, ברמה אירופית גבוהה ואני מבטיח שזה אפשרי. שחקן צריך תנאים ברמה הכי גבוהה. זה אפשרי ברמה המיידית. השאלה היא איך נשחק, והשאלה הגדולה נוגעת לנבחרות הצעירות קודם כל. המאמנים הצעירים צריכים לעבור תהליך ולעבוד בפילוסופיה מסוימת. זה לא יקרה תוך רגע, אבל במשך השנים זה יקרה”.

ווילי רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)ווילי רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)

“אנחנו צריכים לבנות בסיס של שחקנים צעירים טובים, צריך להשוות בין אקדמיות ישראליות לאקדמיות בחו”ל. צריך להשוות ולהשתפר בכל הפרטים. זאת מטרה גדולה לבנות מערך שכזה. כל שחקן בישראל צריך את האפשרות להתקדם להיות שחקן מוביל בנבחרת. אנחנו צריכים יותר שחקנים בינלאומיים באירופה, בליגות הבכירות באירופה. אנחנו צריכים לבנות בסיס נתונים רחב בשביל התהליך הזה. התשתיות פה לא מספיקות לשיפור מקצועי וכדורגל מקצועני. הכדורגל הישראלי צריך סוג של מהפכה. אני זוכר שלפני כמה שנים היו רק כמה שחקנים ישראלים בחו”ל ורובם מגנים. צפיתי במונס דאבור כמה פעמים, הצעד הבא בקריירה עבורו אפשרי, צפיתי גם באלון תורג’מן באוסטריה וינה. זאת תמיד שאלה של איכות. אם יש לנו שחקנים בגילאי 18-19 והם מוכשרים, הם יכולים לשחק ברמות הגבוהות ביותר. את שאר התוכנית שלי אציג בשבוע הבא. אנחנו מכירים את הכדורגל הישראלי לפרטי פרטים, אלי מכיר את הכל ואני מדבר עם עוד הרבה אנשים ונוסיף עוד אנשי צוות ישראלים. תודה רבה לכם, אל-אל ישראל”.

ווילי רוטנשטיינר (שחר גרוס)ווילי רוטנשטיינר (שחר גרוס)

מינוי מאמן חסר ניסיון באימון בוגרים כמו הרצוג: “שימו לב להופנהיים, יוליאן נגלסמן החל לאמן את הקבוצה בגיל צעיר והיום הוא מועמד לבאיירן מינכן ולבורוסיה דורטמונד”. 

העזרה שקיבל מג’ורדי קרויף: “אני מקווה שהמסעדות בתל אביב יעמדו במשקל שלי. קרויף המליץ לי להגיע לישראל ולהתרשם, אני לא אכנס לשיחות בינינו, אבל הוא עזר לי”.

חוזהו בהתאחדות והמטרה: “הוצע לי חוזה לארבע שנים, אבל יש לי משפחה וביקשתי חוזה לשנתיים שתהיה בו את האפשרות לצאת לדרכים אחרות אם הדברים לא יסתדרו לנו. התוכנית היא לעבוד כאן ארבע שנים. ביקשתי את זה וזה נכון לשני הצדדים. אפשר לומר שהמטרה היא טופ 30 בעולם, אבל זה מוקדם מדי. יש תהליך קודם כל בנוגע ליכולת של הנבחרת”.

קמר, רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)קמר, רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)

הציטוט של הרצוג נגד ישראל ב-2009: "אני לא מאמין שהוא אמר דברים רעים על ישראל, אני זוכר את המשחק ההוא בין ישראל לאוסטריה וגם את הבעיטה החופשית ההיא שהוא הבקיע כאן. הוא אדם מנומס, הוא כאן עם הלב שלו. מה שקרה, קרה בעבר לפני כמעט 20 שנה. זה נגמר, גם עבורו. הוא רוצה להצליח כאן ולתת את כל מה שיש לו. הרצוג נחשב לאפשרות הטובה ביותר שהייתה עבורי כרגע. אני מודה לשלושת המאמנים שדיברתי איתם, אבל הרצוג הוא הבחירה שלי”.

מסקנות על הכדורגל הישראלי: “ראיתי את הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות ולמרות ה-5:0 מול דינמו זאגרב הם שיחקו כאן מצוין והתרשמתי מהם מאוד. יש לכם הרבה פוטנציאל מבחינת שחקני ההתקפה, אבל צריך לחשוב גם השחקנים ההגנתיים יותר. לפעמים הישראלים מתמודדים טוב מול האירופאיים, אבל אם מאבדים שליטה במשחק במשך 10 או 20 דקות, אז מאבדים שליטה”.

רתם קמר (שחר גרוס)רתם קמר (שחר גרוס)

“בשנים האחרונות היינו עסוקים בדברים אחרים, אבל עכשיו אנחנו מסוגלים להתעסק בדברים החשובים באמת”, אמר מנכ”ל ההתאחדות רתם קמר. “עצם העבודה שחיכינו עם מינוי מאמן הייתה מתוכננת, ביצענו תהליך מעמיק וחשיבה שיוצאת מהקופסה. הכי קל היה לבחור מאמן מהר ולצאת לידי חובה. יצאנו מאזור הנוחות של ההתאחדות לכדורגל. מיותר לציין שהמנהל הטכני והמאמן יקבלו את התנאים הטובים ביותר להצלחה. לא מובן מאליו שפורום כזה מתגייס בצורה כזאת. רוצה לציין את הגזבר דודי גיל ובוודאי את היו”ר היוצא עיני, שנתן את החזון שלו להגיע לתוצאה הזאת”.

אסור לפספס
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */