יום רביעי, 03.07.2024 שעה 10:26

בלי קבלות: הכירו את מאמן נבחרת ישראל החדש

הרצוג רשם קריירה אדירה כשחקן והתעלל בעבר בישראל, אך טרם סיפק ציון דרך משמעותי כמאמן וכמעט חתם בווידאד ממרוקו. הניסוי של רוטנשטיינר יצליח?

|
אנדראס הרצוג בתקופתו כעוזר מאמן נבחרת אוסטריה (רויטרס)
אנדראס הרצוג בתקופתו כעוזר מאמן נבחרת אוסטריה (רויטרס)

אחרי קרוב לשנה מאז אלישע לוי סיים את תפקידו ועמד על הקווים של נבחרת ישראל בפעם האחרונה מול נבחרת ספרד בסיומו של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018, לנבחרת ישראל יש מאמן חדש לאחר שמינתה את אנדראס (אנדי) הרצוג האוסטרי, שזכור לרעה בקרב אוהדי הכדורגל הישראלי.

הרצוג בן ה-49, שיחגוג בספטמבר הקרוב את יום הולדתו ה-50, היה קשר התקפי אוסטרי שהחל את דרכו בראפיד וינה ושיחק לאחר מכן גם בוורדר ברמן, באיירן מינכן ולוס אנג’לס גלקסי. במהלך קריירת המועדונים שלו, זכה הרצוג בשתי אליפויות אוסטריה עם ראפיד וינה, באליפות גרמניה ושני גביעים עם ורדר ברמן ובגביע אופ”א עם באיירן מינכן בעונת 1995/96.

עם זאת, מה שאפיין את הרצוג השחקן היא דווקא לא קריירת המועדונים שלו, אלא הקריירה המפוארת שלו בנבחרת אוסטריה, במדיה עד היום הוא שיאן ההופעות עם 103 הופעות ובמקום השמיני בטבלת הכובשים של הנבחרת האוסטרית בכל הזמנים עם 26 שערים, מתוכם ארבעה נכבשו מול נבחרת ישראל, כולל שער אחד זכור במיוחד, שככל הנראה חקוק בזיכרון של כל אוהד כדורגל ישראלי בן 20 ומעלה.

אנדראס הרצוג בציון 100 הופעות בנבחרת (רויטרס)אנדראס הרצוג בציון 100 הופעות בנבחרת (רויטרס)

עכשיו נחזיר אותכם במסע בזמן 16 שנה אחורה, 27 באוקטובר 2001, מחזור הסיום של בית 7 במוקדמות מונדיאל 2002, ישראל מארחת את אוסטריה באצטדיון רמת גן שמלא מפה לפה ברבבות ישראלים שמאמינים שאולי הפעם, אולי הפעם אפשר לחזור למונדיאל 32 שנה אחרי אותו מונדיאל זכור במקסיקו 1970. כל מה שהכחולים לבנים של ריצ’ארד נילסן המנוח היו צריכים על מנת לעלות לפלייאוף על חשבון האוסטרים הוא ניצחון.

זה דווקא התחיל טוב כאשר שמעון גרשון דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-55 וגרם לחלום להיראות אמיתי וקרוב אף יותר. הכל כבר היה נראה בדרך לקרב ישיר בפלייאוף מול טורקיה על הכרטיס למונדיאל 2002, אך דווקא אז, בדקה ה-92, האוסטרים זכו לבעיטה חופשית מבטיחה 20 מטרים מהשער.

אל הכדור ניגש אנדי הרצוג הוותיק, בעט בעוצמה כדור שניתז מרגלו של אבי נמני שעמד בחומה, הטעה את דודו אוואט שעמד בשער ונותר חסר אונים והעניק לאוסטריה את הכרטיס לפלייאוף העלייה למונדיאל, בו אגב הובסו האוסטרים 6:0 בסיכום שני המשחקים מול הטורקים. 

אנדראס הרצוג חוגג נגד נבחרת ישראל (רויטרס)אנדראס הרצוג חוגג נגד נבחרת ישראל (רויטרס)

כמה שנים לאחר מכן, ב-2009 ליתר דיוק, הרצוג התייחס לאותו משחק שהפך לנוסטלגיה עגומה בתולדות הכדורגל הישראלי ואמר: “אווירה עוינת כמו שהייתה במשחק הזה מעולם לא חוויתי באף משחק בקריירה שלי. זו הייתה ממש הרפתקה עם סיום טוב עבורנו, הקהל קיבל את מה שמגיע לו בתוספת הזמן”.

“לקחתי את הכדור וחשבתי לעצמי 'פעם אחת בקריירה שלי, מגיע לי קצת מזל' ואז הכדור עבר דרך החומה ונכנס פנימה. בראיה לאחור, מסתבר שהבעיטה הזאת גמרה לי את המזל הטוב לכל הקריירה, אבל זה היה שווה את זה. כ-2,000 איש חיכו לנו בנתב"ג והפציצו אותנו בעגבניות וביצים".

אנדראס הרצוג מנסה לסגור את סמואל אטו (רויטרס)אנדראס הרצוג מנסה לסגור את סמואל אטו (רויטרס)

מאז פרש בשנת 2004, הרצוג, שמונה בהמלצתו של ווילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני החדש של נבחרת ישראל ובן ארצו של המאמן הלאומי החדש, שימש בשנת 2005 כמאמנה הזמני של נבחרת אוסטריה ולאחר מינויו של יוזף היקרסברגר שימש כעוזר המאמן של הנבחרת האוסטרית, כולל ביורו 2008, אותו כזכור אירחה אוסטריה בצוותא עם שווייץ.

לאחר מכן, אימן הרצוג את נבחרת אוסטריה הצעירה (עד גיל 21) בין 2009 ל-2011, עד שמונה לעוזר מאמן נבחרת ארצות הברית. בחמש שנים בהן תפקד כעוזרו של יורגן קלינסמן הגרמני, סייע הרצוג לנבחרת האמריקאית להגיע לשמינית גמר מונדיאל 2014 ובאליפות מרכז וצפון אמריקה ב-2013, אז ניצחו האמריקאים בגמר 0:1 את פנמה.

אנדראס הרצוג וסלבקו קובאצ'יץ' (רויטרס)אנדראס הרצוג וסלבקו קובאצ'יץ' (רויטרס)

תוך כדי כך, הרצוג שימש מ-2015 ועד ל-2016 כמאמן נבחרת ארצות הברית עד גיל 23 וסייע לנבחרת הכוכבים והפסים להגיע למקום השלישי במשחקים הפרה-אולימפיים ב-2015 ולמקום השלישי גם בטורניר טולון היוקרתי ב-2015, בו גברו האמריקאים על הולנד, קטאר ואנגליה, עליה גברה ארה”ב 1:2 במשחק על המקום השלישי.

כמו כן, טרם המינוי לנבחרת בכחול-לבן, הרצוג היה מועמד מוביל לאמן את וידאד קזבלנקה, הקבוצה המעוטרת ביותר בליגה המרוקאית, אך לפי מספר דיווחים המהלך שנרקם לפני כארבעה חודשים לא יצא הבשיל לכדי חתימה סופית. בנוסף, את המינוי בארה”ב הגדירו כך בהתאחדות המקומית: “הרצוג הוא מסוג המאמנים שיביא הרבה מהניסיון שלו כשחקן ועל הקווים, האוסטרי הוא כזה שמסתגל במהירות למערכת ואנחנו מאמינים שזה האיש הנכון להוביל את החבורה שלנו להישגים”.

אנדראס הרצוג במדי ורדר ברמן (רויטרס)אנדראס הרצוג במדי ורדר ברמן (רויטרס)

מי שעבד עמו בנבחרת האמריקאית במשך חמש שנים הוא קלינסמן, שסיפר על עמיתו: “הוא מלא בניסיון ובעל ידע גדול, כזה שיודע להכין בצורה נהדרת נבחרת. המומחיות שלו היא להתחבר ולטפח שחקנים צעירים. הוא מתחבר אל השחקנים במהרה, ויודע להבחין במהרה כיצד כל שחקן ושחקן צריך להשתפר”.

בראיון לתקשורת האוסטרית טרם המונדיאל, הרצוג נשאל למה הוא לא אימן קבוצות: “אני לא רוצה להישמע יהיר, אבל התחלתי מהר מאוד לאמן בנבחרת האוסטרית, זה לאמן ברמה גבוהה. אני ארצה להתחיל מתישהו. אני אלך על פרויקט שיעניין אותי, שבו אני אוכל ליישם את הרעיונות שלי. אם זה לא המקרה, אז אני מעדיף לא לעשות את זה. בכל אופן, אני פתוח ומוכן לאתגרים חדשים, אני בודק כל הצעה לעומק כי הדרישות שלי גבוהות מאוד. אף אחד לא יכול להגיד לי שזה רע שלא הדרכתי קבוצה. אימנתי באוסטריה ובארה"ב, צברתי ניסיון ענק".

אימון ארה"ב יחד עם קלינסמן (רויטרס)אימון ארה"ב יחד עם קלינסמן (רויטרס)

כעת, אחרי שלא רשם מבחן משמעותי במהלך קריירת האימון שלו, שהסתכמה עד כה בעיקר בקדנציות ארוכות כעוזר מאמן, אנדראס הרצוג מקבל הזדמנות ראשונה לעמוד על הקווים כמאמן ראשי בנבחרת בוגרים וחובת ההוכחה עליו, כאשר אנו יכולים רק לקוות ששחקן העבר האוסטרי יפצה את אוהדי הכדורגל הישראלים על אותו מפח נפש שגרם לפני קרוב ל-17 שנה.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */