יום רביעי, 03.07.2024 שעה 14:37
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

העתירה נדחתה: הפועל פ"ת נשארה בלאומית

בית הדין העליון של ההתאחדות דן בבקשה של מכבי הרצליה לתפוס את מקומם של המלאבסים, אבל הדיין סטרשנוב דחה אותה. שיימן הודיע כי יערער למחוזי

|
אמנון סטרשנוב (נעם מורנו)
אמנון סטרשנוב (נעם מורנו)

בעקבות העתירה שהגיש אריאל שיימן בבקשה לאפשר לקבוצתו מכבי הרצליה להישאר בליגה הלאומית על חשבונה של הפועל פתח תקווה שנקלעה להליכי פירוק, היום (שלישי) התקיים הדיון בנשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל שהכריע מי תשחק שם. כזכור, הרצליה ירדה לליגה א’ במהלך העונה האחרונה, אך הבעלים החליט להגיש את העתירה במטרה למנוע את רוע הגזירה. נשיא בית הדין העליון אמנון סטרשוב וחבר הנשיאות פרופסור מיגל דויטש קיבלו החלטה לדחות את העתירה. בעקבות כך, הודיע שיימן כי יערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

הדיינים למעשה דחו את טענות הרצליה לגבי סמכותו של נשיא בית הדין העליון להעניק ארכות לצורך הגשת מסמכים ובקשות לרשות לבקרת תקציבים: “סבורים אנו כי היה זה בסמכותו של הנשיא… למוסדות השיפוטיים של ההתאחדות יש במקרה זה סמכות טבועה להארכת מועדים הקבועים בתקנון… הרשות לבקרת תקציבים נוהגת להאריך את המועד מפעם לפעם, לפי נסיבות כל מקרה לגופו”.

רועי רוזן (איציק בלניצקי)רועי רוזן (איציק בלניצקי)

עוד קודם, במהלך הדיון, טען עו”ד רועי רוזן, שייצג את מכבי הרצליה כי: “ישנן עשרות החלטות של בית הדין הזה שקבעו כי יש לקיים את התקנון ושהמדיניות היא של הקפדה יתרה. הפועל פתח תקווה הורדה ליגה ולפי התקנון של הבקרה מגיעה לה הארכת מועד של שבעה ימים”. בנקודה זו, הדיין סטרשנוב שאל: “אם לא ניתן הארכת מועד במקרה כזה, אז באיזה מקרה היא תינתן?”, ועו”ד רוזן השיב: “צריכה להיות מדיניות אחידה כי חוק הוא חוק והוראה היא הוראה. הייתה פה חריגה מהוראות תקנון הבקרה”.

היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו”ד עמית פינס, התערב ואמר: “יש סוגי מועדים שאי אפשר לשחק איתם, כמו מועד העברות למשל, שהוא נקבע בחקיקה; ויש מועדים אחרים שהם בהגדרה וייתכן כי יש בהם חוסר שוויון ספורטיבי. המועד לאישור התקציב שניתן מהבקרה הוא מועד שנקבע באופן אינדבידואלי לקבוצה, כמי שאומר ‘אם לא תביאו חומר חסר עד למועד הזה, תרדו ליגה’. הם החליטו להאריך אותו וזה קורה”.

עמית פינס (שחר גרוס)עמית פינס (שחר גרוס)

עו”ד רוזן המשיך לטעון והוסיף: “המקרה והנסיבות מעידים לכאורה על תרגיל להשגת הארכת זמן. הניצול של חלון הזמן שניתן על ידי הבקרה היה כדי להשיג יתרון כוזב במטרה להכניס מפרק זמני וזה מהווה שימוש לרעה בהליכי משפט. אני חושב שאין שום הצדקה, טעם או היגיון לתת לכך יד. בית הדין יכול לבוא ולומר ‘עבדו עליי’ ולא להיות בתפקיד של חותמת גומי. על הבסיס הזה אין טעם לבוא ולהשאיר את הקבוצה ליגה. מעבר לכך, להבנתי הבקרה לא ביטלה את ההחלטה בדבר הורדתה של הקבוצה ליגה”. אלא שסטרשנוב קבע: “היא בוטלה אתמול, עם אישור התקציב”. 

שחקני מכבי הרצליה (אחמד מוררה)שחקני מכבי הרצליה (אחמד מוררה)

נציגה של הרצליה, עו”ד רוזן, התייחס גם לעניין הספורטיבי: “קבוצה מאשרת תקציב עתק בליגה הלאומית מתוך ידיעה, או שלא, שהיא לא תעמוד בו ומשיגה יתרון ספורטיבי לא הוגן. הורידו לה כבר שתי נקודות בגלל זה. במקביל, מכבי הרצליה משלמת לשחקנים ולספקים כמו שעון ונלחמה להישאר בליגה”.

הדיין סטרשנוב אמר על כך: “הפועל פתח תקווה סיימה במקום הראשון בפלייאוף התחתון עם 55 נקודות במאזנה לעומת 37 של הרצליה שסיימה מתחת לקו האדום. איך שלא תהפוך את זה, האם זה ספורטיבי להוריד קבוצה שזכתה ב-55 נקודות? הרי זה לא פער של נקודה או שתיים”. מנגד, עו”ד רוזן הגיב: “זה בוודאי לא הוגן שקבוצה שקיבלה אישור לתקציב על בסיס הבטחות ולא קיימה אותן תישאר בליגה, כך שפער הנקודות לא משנה בכלל”.

שחקני הפועל פתח תקווה (איציק בלניצקי)שחקני הפועל פתח תקווה (איציק בלניצקי)

עו”ד פינס הבהיר בהקשר הזה: “אם בהולנד קבוצה שמודיעה על חדלות פרעון אז היא לא יכולה לשחק בשום ליגה, במדינות אחרות יש הורדת ליגה אוטומטית והעקרונות הם לא אחידים. המחוקק הגיע למסקנה שהפחתת תשע נקודות זה האיזון הנכון במקרה של הכדורגל הישראלי. מעבר לזה, בתקופה האחרונה נעשו דברים על ידי המפרק, ואי אפשר לבוא ולומר להם שחוזרים עכשיו אחורה וכלום לא שווה. כמו כן, לא ניתן להתעלם מהעובדה ששתי הקבוצות שיחקו באותה העונה ובאותה הליגה, ואחת מהן קיבלה הרבה יותר נקודות מהשנייה”.

המפרק שמונה להפועל פתח תקווה, עו”ד יצחק יונגר, השיב לטענות ואמר: “למכבי הרצליה אין מעמד להעלות את הטענות שלה, הרי שהיא הייתה אחת מהקבוצות החלשות בליגה הלאומית. כל מה שיש בין הקבוצה לבקרה לא קשור אליה. יש פה ניסיון לקבל משהו שלא מגיע לה. אישרנו את התקציב בתוך המועד של הארכת הזמן ואת זה הוא לא יכול לעשות וזה מספיק כדי לפסול את העתירה”.

“ההתאחדות עשתה איזון בעצם זה שהיא קיבלה מינוס תשע נקודות שהפכו למינוס 11 נקודות, אז בוודאי שאי אפשר לטעון נגד עקרון הספורטיביות. מה גם, שהמועד לאישור התקציב הוא לא דבר שנקבע באופן ברור. הלכנו ואישרנו את התקציב לפי המועד שנקבע לנו, אחרי מאמץ גדול מאוד. פעלנו גם במסגרת החלטת בית הדין של ההתאחדות ובתוך שלושה ימים גייסנו סכומי כסף גדולים, ובכל הזמן הזה, מסתבר, יושבת מכבי הרצליה בצד ומקווה שניכשל”.

עו”ד רוזן ענה וסיכם: “חשוב לי לומר שמכבי הרצליה לא שקטה על השמרים בשום שלב. באותו היום בו ניתנה הארכת מועד, הוגשה בקשה לבית הדין להצטרף כצד להליך מכיוון שמכבי הרצליה היא נפגעת ישירה מכך, אך הבקשה נדחתה. הדברים הם לא נכונים. לפני חודש נאמר למכבי הרצליה שהיא עתידה לשחק בליגה הלאומית, לכן היא רצה והגישה לו תקציב, ועד היום היא שרויה באפלה”. 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */