חשבתם שיובנטוס התפרעה מבחינה כלכלית וטעתה כשרכשה את כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד תמורת 112 מיליון יורו? כדאי מאוד שתחשבו שוב. על פי אנדראה סרטורי, מומחה כלכלה בספורט, יובה רק תרוויח מרכישתו של הכוכב הפורטוגלי שיחגוג בקרוב 34, וזה עוד לפני שמדברים על התארים ש-CR7 יסייע לביאנקונרי להשיג.
הליגה האיטלקית תשודר החל מהעונה הקרובה בערוץ ONE2 בפרטנר TV, באיכות שידור HD.
על פי סרטורי, יובנטוס צפויה למנף את רכישתו של רונאלדו ולהוסיף בשנתיים-שלוש הקרובות הכנסות של מאה מיליון יורו דרך רווחים מפרסומות ואף לחצות את רף 500 מיליון היורו ברווחים לעונה, זאת בלי קשר להישגים אליהם הגברת הזקנה, חמושה ב-CR7, מכוונת בליגת האלופות.
רכישתו של הכוכב הפורטוגלי הייתה יוצאת דופן מבחינת ההתנהלות הכלכלית של יובה. בעשור האחרון, ההעברות הגדולות בכדורגל העולמי היו בממוצע שוות ל-22 אחוזים מהכנסות המועדון הרוכש, כאשר במקרה של רונאלדו, מדובר ב-28 אחוזים מההכנסות של יובנטוס. כאשר בנוסף, השכר של רונאלדו, שינוע בין 55 ל-56 מיליון יורו לכל עונה לאורך כל ארבע השנים של חוזהו, יגרום לכך שעלותו של רונאלדו בכל אחת מהשנים של חוזהו תהיה 85 מיליון יורו לעונה.
הביאנקונרי כבר מתכננים להחזיר חלק מההשקעה ולמכור את גונסאלו היגוואין ודניאלה רוגאני, אך ככל הנראה גם אם לא ימכרו את השניים, יצליחו לעמוד בעלויותיו של רונאלדו בשל הגידולים המשמעותיים להם הוא צפוי לגרום מבחינת יובה. מרגע שרונאלדו חתם, חל כבר גידול משמעותי בקצת מכירת הכרטיסים והמנויים לעונה הקרובה, כאשר כל 29,300 המנויים נמכרו, מה שיספק הכנסה של בין 33 מיליון ל-34 מיליון יורו, כאשר במועדון מצפים שלאורך כל העונה, ממוצע הקהל באצטדיון הביתי בטורינו יהיה גבוה מ-95 אחוזים. האצטדיון מכיל 41,507 מקומות, כך שביובה מצפים להכנסה כוללת, רק מכרטיסים ומנויים, של 52 מיליון יורו, לא כולל המשחקים באירופה ובגביע האיטלקי.
בסיכום, ממכירת מנויים וכרטיסים לכל המפעלים, יובנטוס צפויה להרוויח בין 55 ל-70 מיליון יורו, תלוי בהתקדמות שלה בליגת האלופות, כאשר לצורך השוואה, בעונה החולפת יובה הכניסה 47 מיליון יורו בלבד. למרות שזה לא תלוי בה, יובנטוס צפויה לראות גידול בהכנסות גם מבחינת זכויות השידור, אם כי ככל הנראה זה לא יקרה מהעונה הקרובה, אלא ככל הנראה מעונת 2019/20.
מבחינת הכנסות מהסכמי פרסום וספונסרים שונים, יובנטוס הכניסה בעונה החולפת 120 מיליון יורו בלבד, סכום נמוך מאוד לעומת הקבוצות הגדולות ביותר בעולם כאשר באיירן מינכן הכניסה 344 מיליון יורו, מנצ’סטר יונייטד גרפה 320, ברצלונה 288 וריאל מדריד 280. עם זאת, יובנטוס צפויה לרשום גידול משמעותי של 75-100 מיליון יורו בשלוש העונות הקרובות ולהגדיל את הכנסותיה השנתיות לבין 195 ל-220 מיליון יורו לעונה.
הסיבה היא שיובה תמשוך כעת יותר משקיעים ומפרסמים זרים, מאחר וכרגע, יותר מ-40 אחוזים מהספונסרים של יובנטוס מבוססים באיטליה, בזמן שרק 15-25 אחוזים מהמפרסמים של מנצ’סטר יונייטד, ברצלונה וריאל מדריד ממוקמים באנגליה וספרד בהתאמה.
אגב, בתוך כך, יובנטוס, שהכניסה ממכירות של מוצרים וחולצות משחק בעונה החולפת כולה 19 מיליון יורו, צפויה בשל הגידול הצפוי בבסיס האוהדים שיצטרפו בעקבות רונאלדו, להגדיל את הכנסותיה ממכירת מוצרים ולהכניס בין 12 ל-20 מיליון יורו יותר לעונה בעונה הקרובה ולמעשה, אולי אף להכפיל את הכנסותיה ממכירת מוצרים ממותגים של המועדון.
בתוך כך, הצמיחה של יובנטוס מרכישתו של רונאלדו אינה כלכלית בלבד, אלא גם המותג של יובה כולו גודל בהתאם מבחינת החשיפה וכמו כן, גם מבחינת הרשתות החברתיות, מה שיכול להוביל להכנסות נוספות. לרונאלדו יש 332 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות השונות, בעוד ליבנטוס הייתה רק שישית מהכמות הזו לפני חתימתו של הכוכב במועדון.
במועדון הפאר האיטלקי מקווים לרשום אפקט דומה לזה שגרמה חתימתו של ניימאר בפאריס סן ז’רמן, שרשמה גידול של 30 אחוזים ברשתות החברתיות לאחר החתימה. בתוך כך, הפופולריות של רונאלדו באסיה, דרום ומרכז אמריקה וכמו כן, גם ארצות הברית, תסייע ליובנטוס להיכנס לשווקים נוספים ולמשוך משקיעים וספונסרים רבים ונוספים מאזורים שונים בעולם.
למשל, בברזיל יש ליובנטוס 1.6 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות השונות, לריאל מדריד יש 5.7 מיליון ולכריסטיאנו רונאלדו יש 8.2 מיליון, בעוד בהודו ליובה יש 900,000 עוקבים בלבד לעומת 4 ו-7.6 מיליון ובארצות הברית מדובר בחצי מיליון לעומת 3.3 ו-4.9 מיליון עוקבים לריאל מדריד וכריסטיאנו רונאלדו בהתאמה.