יום שישי, 05.07.2024 שעה 18:47

באטשואי מול קוואשימה: השמינית של גיא לוזון

מאמן בית"ר ירושלים מתכונן לקראת בלגיה - יפן ב-21:00 ולדו קרב בין החלוץ והשוער אותם אימן בליאז'. האופי, האחד על אחד, הפוטנציאל ונקודות התורפה

|
אייג'י קוואשימה ומיצ'י באטשואי (רויטרס)
אייג'י קוואשימה ומיצ'י באטשואי (רויטרס)

גיא לוזון אמנם נמצא עם בית"ר ירושלים במחנה האימונים בהונגריה, אך הערב (שני, 21:00) הוא צפוי לעקוב בדריכות אחר שמינית גמר מונדיאל 2018 בין בלגיה ליפן, במדיהן משחקים שניים מחניכיו לשעבר בסטנדרד ליאז', חלוץ השדים האדומים מיצ'י באטשואי ושוער הסמוראים אייג'י קוואשימה.

בכלל, ארבעה שחקנים אותם אימן לוזון הופיעו במונדיאל ברוסיה, כאשר מלבד באטשואי וקוואשימה שיחקו גם מהדי קרסלה מנבחרת מרוקו, גם הוא שיחק בליאז' ויוהאן גודמונדסון שהתאמן אצל לוזון בצ'רלטון. המגן לורן סימאן נופה ברגע האחרון מהסגל של רוברטו מרטינס ותיירי הנרי למונדיאל.

גיא לוזון. את מי הוא יעודד? (אורן בן חקון)גיא לוזון. את מי הוא יעודד? (אורן בן חקון)

"קוואשימה הוא שוער קו מצוין, אבל תמיד הייתה לו בעיה בכדורי גובה", סיפר לוזון ל-ONE לקראת שמינית הגמר והמפגש בין שני שחקניו לשעבר. "הוא שוער ברמה גבוהה ויש לו משחק רגל מצוין, אבל את הבעיה שלו בכדורי הגובה בטוח שיודעים בבלגיה ורומלו לוקאקו יכול להעניש אותו כך. אני בטוח שהבלגים ינצלו את נקודת התורפה הזאת של קוואשימה ויגביהו הרבה לרחבה, ללוקאקו, כי הם מכירים אותו מצוין מהליגה הבלגית”.

"מיצ'י תמיד היה כוכב כדורגל, יכול לעשות גול בהתקפה מתפרצת מצד ימין ושמאל, עם הרגל ועם הראש, איך שהוא רוצה. לדעתי הוא אחד החלוצים הטובים בעולם. הוא תמיד רעב, נגד תוניסיה הוא נכנס כמחליף, הגיע לחמישה מצבים והיה צריך לתת שלושער. בסוף כבש שער אחד. במשחק הספציפי הזה הוא לא היה מדויק, אבל הוא גולר ברמה הכי גבוהה שיש. כשראיתי אותו נכנס כמחליף מול תוניסיה ידעתי שהוא יכבוש באותו רגע, ככה גם הוא עושה העונה בדורטמונד”.

קוואשימה. בעיות בכדורי הגובה (רויטרס)קוואשימה. בעיות בכדורי הגובה (רויטרס)

האופי של השניים: "קוואשימה הוא מודל. היפנים בכלל ידועים באופי המקצועי בכל רמ"ח איבריהם, מיצ'י הוא יותר ‘שטותניק’ באופי שלו. בוא נאמר ככה, אם מיצ'י היה מקצוען כמו קוואשימה, הוא בטוח היה משחק היום ברמה אפילו יותר גבוהה".

אחד על אחד בין השניים: "אם יהיה מצב כזה במשחק, זה לא יהיה ממש תלוי בקוואשימה. כשמיצ'י מגיע למצב כזה, זה ממש לא תלוי באף שוער, הרבה יותר בו. הוא רב גוני ויש לו דיוק ועוצמה וכל מה שחלוץ צריך". 

ההתקדמות של הבלגי והיפני: "כשהגעתי לסטנדרד רצו למכור אותו לבנפיקה ב-4.5 מיליון יורו ומנעתי את המכירה כי אמרתי שאסור למכור אותו ושאפשר למכור אותו בסכום גבוה יותר בעתיד, לא היה לי ספק שהוא יהיה שחקן בטופ העולמי מהרגע הראשון. מה שקורה איתו לא מפתיע אותי בכלל, אין לי ספק שהוא רק ילך ויתקדם. לגבי קוואשימה, ידעתי שיהיה לו קשה להגיע לקבוצות הגדולות יותר בגלל החולשה שלו בגובה".

הסיכוי של באטשואי לפתוח בהרכב: "הוא ולוקאקו, שניהם חלוצים ברמה עולמית, אבל אין ביניהם הבדל, שניהם ברמה הכי גבוהה שיש. במערך של בלגיה רק אחד מהם יכול לפתוח, אין מה לעשות".

מיצ'י באטשואי ורומלו לוקאקו. יש מקום רק לאחד (רויטרס)מיצ'י באטשואי ורומלו לוקאקו. יש מקום רק לאחד (רויטרס)

דעתו על הנבחרת הבלגית ועל המשך הטורניר: "בלגיה היא אחת הנבחרות הכי מוכשרות בטורניר, אם לא המוכשרת ביותר. אבל בטורניר של גביע מי שזוכה זו לא תמיד הנבחרת עם הכי הרבה כישרון ויכולת. מבחינת כישרון הם בטוח בטופ 3, אני מאוד אוהב את קרואטיה, אבל הטורניר הזה מאוד שוויוני. כל תוצאה אפשרית בו, אין נבחרות מעל השאר, אולי רק מבחינת השמות”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */