יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:53
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

מכבי חגגה אל תוך הלילה, מזרחי: חיכיתי לזה

האלופה המשיכה את החגיגות ב-206 עד השעות הקטנות. היו"ר החמיא לפארגו שהצטנע: "האליפות לא על שמי", יובל זוסמן: "עכשיו החלום לזכות כשחקן מוביל"

|
איתי שגב ויובל זוסמן חוגגים (שחר גרוס)
איתי שגב ויובל זוסמן חוגגים (שחר גרוס)

שלוש שנים חיכו במכבי תל אביב לאליפות המיוחלת, שהגיעה אמש (חמישי) עם ניצחון ענק 75:95 על הפועל חולון בגמר הפיינל פור, דווקא לאחר אחת העונות הפחות מוצלחות בתולדות המועדון הצהוב. כמיטב המסורת, אנשי ההנהלה, צוות האימון וכמובן השחקנים או לפחות חלקם, הגיעו למסעדת הבשרים 206 המזוהה עם הקבוצה כדי לחגוג אל תוך הלילה, אך נראה היה שבעיקר כדי לאכול.

ראשונים להגיע למקום היו חברי ההנהלה ובראשם הבעלים, דייויד פדרמן, שלא מרבה להגיע לאירועים מהסוג הזה, אך ישב לאכול ולאחר מכן עזב את המקום ולא נשאר להמשך החגיגה שהסתיימה בשלוש לפנות בוקר.  ״חיכיתי לרגע הזה הרבה זמן" הצהיר יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, שנשאר עד אחרון החוגגים במסעדה ולא שכח להביע את דעתו על שיטת ההכרעה: "זאת אליפות מאוד מתוקה ואמרו לי שזאת ה-42 בתקופתי. מבחינתי האישית ואני גם מאמין שגם שמבחינת כולנו, האליפות הייתה יכולה להיות יותר מתוקה אם היא הייתה מושגת לאחר סדרות, וכך הוכח אחרי רבע הגמר כמה הסדרות חשובות. כל אירופה נלחמת עכשיו בסדרות, זה יותר ספורטיבי, יותר הכנסה כספית ואני מקווה שכולם יתפכחו ויעברו לסדרות".

שחקני וצוות מכבי ת"א חוגגים ומסכמים

העונה מלאת התהפוכות: "אני תמיד מאמין בקבוצה, עשינו צעד משמעותי מאוד עם הבאתו של ג׳רמי פארגו ששינה הרבה מאוד והראה את היכולות של השחקנים האחרים מסביבו. חבל שהייתה לנו החמצה ביורוליג, אבל צריך להסתכל קדימה ולא אחורה".

האם העונה של הצהובים הייתה נראית יותר טוב אם פארגו היה מגיע בתחליתה: "אני לא רוצה להגיד אם, אבל האמריקאים אומרים שלא מתווכחים עם הצלחות אז ניתן להניח שכן. זה לא שג׳קסון לא שחקן טוב אבל יש שוני ברכז אמיתי לבין מספר 2 וזה ההבדל הגדול״.

שמעון מזרחי ודייויד פדרמן בחגיגות (שחר גרוס)שמעון מזרחי ודייויד פדרמן בחגיגות (שחר גרוס)

ההחלטה לבנות שני סגלים נפרדים בעונה הבאה: ״בחודש אפריל הצהרנו מה שהצהרנו, בינתיים דברים לא השתנו. קיימת ועדה, דברים חייבים להשתנות. נלחמנו שנים להיות באירופה אז בואו נהיה כמו באירופה, החוק הרוסי חייב להיות מבוטל. במתכונת הקיימת לא יכול להיות שתהיה קבוצה שתשחק ביום שני או ראשון ואחרת ביום חמישי, כי שום מאמן לא יכול לעמוד בזה״.

הערב התחיל לקבל מעט תאוצה עם הגעתם של השחקנים למסעדה, מדוע רק מעט? פייר ג'קסון, ג'ונה בולדן, דשון תומאס, ארטיום פרחובסקי, דיאנדרה קיין ואלכס טיוס לא הגיעו כלל לחגיגות, וחלק מהשחקנים שהגיעו נראו מעט מותשים על אף השמחה ובעיקר רעבים. מי שהיו הבולטים בצהלות השמחה הם דווקא עוזרי המאמן, טל בורשטיין וגיא גודס ומאמן הכושר, רגב פנאן שיחד דאגו להרים את האווירה. בורשטיין, שידע כבר זכיות בימיו כשחקן לא הפסיק לענטז והציג שליטה דיי מלאה בשלל מחרוזות השירים. נוריס קול שהגיע עם צוות שלם בדמות משפחתו, נראה מותש ואף הלך מוקדם מהצפוי אך הבטיח: "אנחנו הולכים להמשיך לחגוג".

מכבי ת"א חוגגת אליפות (שחר גרוס)מכבי ת"א חוגגת אליפות (שחר גרוס)

קפטן הקבוצה, ג'ון דיברתולומאו שהגיע לחגיגות עם בת זוגו, סתיו אביטל, סיכם את העונה שעברה הקבוצה: ״זאת תחושה מדהימה, דרך נהדרת לסיים את העונה. אני שמח בשביל הקבוצה, עברנו הרבה העונה ואנחנו ראויים לזה. בכל שנה יש עליות וירידות, החוזק שלנו זה שנשארנו ביחד כקבוצה בכל הרגעים וקיבלנו אחריות, אני שמח שהצלחנו לעשות את זה. אי אפשר לשים את האצבע על משהו אחד שהפך את העונה הזאת, עבדנו ביחד כל העונה ושמרנו על המטרות שלנו מול העיניים עד שהצלחנו להשיגן״.

דיברתולומאו, בחר לא להניף את הצלחת לבדו ולקחת עימו את מי ששימש כקפטן הקבוצה בתחילתה, איתי שגב. הפורוורד היה מאושר מאוד בחגיגות, לא הפסיק לשיר, לנוע בכיסא ואף הקדיש לנוריס קול את שירו. ״אני הכי פעיל? ממש לא אולי רק בשולחן הזה", הצטנע שגב וניסה לתאר את תחושות של אחרי הזכייה: "להיות אלוף זאת תחושה מדהימה, כיף גדול. הייתה עונה מורכבת, מאוד לא פשוטה עם הרבה עליות וירידות מקצועית ורגשית, אבל בסופו של דבר יש את השמחה, יש טבעת וזהו חוגגים קצת. אני מודה לג׳ון שבטוב ליבו כי הוא באמת בחור מקסים ומדהים, הזמין אותי להניף את הצלחת וזה ממש לא מובן מאליו אז זה מרגש מאוד. אני חושב שדווקא מי שלא נמצא פה, שזה דיאנדרה קיין ודשון תומאס הם אלו שיכלו לקחת פיקוד על הערב הזה״.

נבן ספאחיה (שחר גרוס)נבן ספאחיה (שחר גרוס)

ג’רמי פארגו שזכה להרבה מחמאות שיתף גם הוא בתחושות: “עבר זמן מאז שמכבי ת”א זכתה באליפות ולא הייתי פה בתקופה הזאת. האליפות היא של כולנו, היא לא רשומה על שם ג’רמי פארגו. מכבי זכתה באליפות, לא אני. אני מעריך את נבן ספאחיה שאמר שהוא היה שמח אם הייתי מגיע לפני. הוא נתן לי להיות מי שאני ואני לא יכול שלא להעריך אותו על כך. כולם שמחים ונהנים מהתואר הזה. לא יודע אם אשאר בעונה הבאה, נראה מה יהיה”.

פארגו ו-וויצ'יץ' עושים לחיים (שחר גרוס)פארגו ו-וויצ'יץ' עושים לחיים (שחר גרוס)

גם יובל זוסמן סיפר על הגשמת החלום: ״זה משהו שחלמתי עליו מאז שהייתי קטן. אני חושב שיש לי עוד הרבה על מה לעבוד כדי לעשות את זה שוב, אבל כשחקן בולט בקבוצה וזה החלום שנשאר לי להגשים. כולם מדברים על פארגו כשינוי שלנו העונה ואני חושב שזה דיי בצדק. הוא עשה שינוי משמעותי וצריך להגיד גם על פייר שאנשים קצת מחקו אותו מהתודעה שלהם, שהוא היה שחקן מאוד משמעותי ועשה לנו הרבה טובים השנה גם בליגה וגם ביורוליג. אני הולך להסתכל על הטבעת הזאת הרבה זמן, זה כיף גדול״.

עוזר המאמן גיא גודס הוסיף: “זו הייתה עונה מאוד מאוד ארוכה. היא התחילה מצוין, אבל אחר כך הייתה ירידה גדולה, שהמשיכה בגמר הגביע בו קיבלנו מכה מסוימת והיה לנו קשה להתאושש ממנה במשך תקופה, אבל הסיומת כמו באגדות. זו קבוצה חדשה לגמרי, עם 11 שחקנים חדשים. אין מתוק מזה, לסיים את העונה עם אליפות אחרי מה שעברנו. צריך ליהנות ולשמוח, אחרי 3 שנים שלא זכינו באליפות. הגיע הזמן. האמנו שנזכה באליפות, מי כמוני מנוסה במצבים האלה. בסופו של דבר זוכרים רק את הסוף. הקבוצה הייתה בשלה ומוכנה, ראינו את הריכוז של השחקנים על המגרש. אין ספק שג’רמי הוסיף לנו המון, היה חסר לנו שחקן כזה במהלך העונה”.  

מכבי ת"א חוגגת אליפות (שחר גרוס)מכבי ת"א חוגגת אליפות (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */