יום שישי, 05.07.2024 שעה 05:03

נשיא המדינה: יש ערכים שגדולים גם יותר ממסי

ראובן ריבלין הגיב לביטול המשחק. ליברמן: "חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים", לפיד: "חלטורה", בהלול: "נתניהו ורגב גבו מחיר"

|
רובי ריבלין (אורן בן חקון)
רובי ריבלין (אורן בן חקון)

סערת ביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה היא כמובן “סיבה למסיבה” עבור הפולטיקאים שחלקם מבקרים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב, בכלל את ממשלת ישראל, וגם תוקפים את הפלסטינים.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר: “זה באמת בוקר עצוב לאוהדים, בתוכם אפילו כמה מנכדיי, אבל יש ערכים שגדולים גם יותר ממסי. הפוליטיזציה שטמונה בצעד הארגנטינאי מדאיגה אותי מאוד. גם בתקופות הקשות ביותר עשינו כל מאמץ כדי להותיר שיקולים שאינם ספורט טהור מחוץ למגרשים וחבל שנבחרת ארגנטינה לא הקפידה לעשות זאת גם הפעם”.

בארגנטינה בטוחים: המשחק היה מתקיים בחיפה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים שונאי ישראל, שמטרתם היחידה לפגוע בזכות הבסיסית שלנו להגנה עצמית ולהביא להשמדת ישראל. לא נכנע בפני חבורת אנטישמים תומכי טרור”.

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, הגיב גם הוא בטוויטר: “בטרור צריך להילחם! אדוני ראש הממשלה, בטל לג'יבריל רג'וב את אישור ה-V.I.P לכניסה לישראל. רג'וב הוא אויב נבזה וצריך להכריז עליו ועל הרשות הפסטינית כולה כאויבים”.

“הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכל חלטורה”, כתב יו”ר ‘יש עתיד’, יאיר לפיד. “הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לבטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה וארגנטינה לא תגיע לישראל”.

יאיר לפיד (נעם מורנו)יאיר לפיד (נעם מורנו)

ח"כ זוהיר בהלול: “התנהלות השרה רגב ונתניהו במרדף אחר כבוד והון פוליטי, גבו את המחיר. ההתעקשות על העברת המשחק לירושלים והתערבותם הברוטלית בכל פרט עד לרמת לחיצת הידיים, של מה שהיה אמור להיות אירוע ספורט ידידותי רגיל, הוא שהכניס את הפוליטיקה לסיפור. האובססיה הפתולוגית לירושלמיזציה הפכה את המשחק לאירוע פוליטי מובהק שיצר אנטגוניזם עד ביטולו. את המחיר משלם האוהד הישראלי שביקש לחוות כדורגל ברמה בינ"ל בבית”.

זוהיר בהלול (משה חרמון)זוהיר בהלול (משה חרמון)

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "גול עצמי מרהיב לכל דוברי השלטון שמבטיחים לנו ‘שמצבנו המדיני מצוין’. כואב מאוד שה-BDS חוגג. כישלון מהדהד של ממשלה שטומנת את ראשה ולא קוראת את המציאות”.

יצחק בוז'י הרצוג (יניב גונן)יצחק בוז'י הרצוג (יניב גונן)

ח”כ ‏ציפי לבני, יו”ר התנועה (המחנה הציוני): “ביטול המשחק מרגיז ומצער ברמה לאומית אבל בעיקר זה גול עצמי כשרגב ונתניהו התעקשו להפוך משחק ראווה ספורטיבי לפוליטיקת ראווה אישית. היה צריך להשאיר רק את הספורטאים שלנו על המגרש, את האוהדים הישראלים ביציעים (בלי קומבינות כרטיסים) ואת הפוליטיקאים בחוץ”.

ציפי לבני (משה חרמון)ציפי לבני (משה חרמון)

אבי גבאי,  יושב ראש מפלגת העבודה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “חטפנו פצצה לפנים. זה לא רק ספורט. כך לצערי עלול להתחיל צונאמי בינלאומי. ולגבי ההתנהלות המושחתת של שרת הספורט - מטקס המשואות, דרך טיימס-סקוור ועד ארגנטינה - היא מחייבת חקירת משטרה. זו המדינה שלנו, המיסים שלנו, הכבוד הלאומי שלנו ולא מכונת הפריימריס שלה”.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), יו"ר שדולת הספורט בכנסת: “מירי רגב החליטה ללהק את מסי לתפקיד איוונקה טראמפ בסרט המשך לאירועי פתיחת השגרירות בירושלים, אבל מסי וחבריו העדיפו לא  להשתתף בסרט של רגב. מי שמכניס פוליטיקה לספורט שלא יתלונן על  זה שאחרים עושים זאת. ספורט צריך לחבר בין אנשים ולהיות מנותק מפוליטיקה. רגב ניסתה בכוח להפוך את המשחק לפוליטי והארגניטאים העדיפו לא להשתתף ב"פסטיבל ירושלים המאוחדת" של שרת הספורט ונשארו בארגנטינה”.

עיסאווי פריג' (רדאד ג'בארה)עיסאווי פריג' (רדאד ג'בארה)

ח”כ קסניה סבטלובה: ”כרטיס אדום למדינת ישראל. כרטיס אדום למירי רגב. כמה עצוב לכל אותם אלפי אוהדים שהצליחו לרכוש כרטיס למשחק, ותכננו לפקוד את האצטדיון בהמוניהם. כמה עצוב לכל אותם ילדים שכל מה שרצו היה לראות את מסי בממדים אמיתיים. עצוב להגיד זאת, אבל החלטת נבחרת ארגנטינה שלא לשחק בישראל הייתה צפויה מראש, מהרגע שגם המשחק הזה הפך ע”י שרת התרבות לפוליטי, והדבר היחיד שעניין אותה זה לשלוט באיפה יתקיים המשחק ומי ילחץ יד למי.

“בממשלה מתוקנת, שבה שליחי הציבור נמדדים על פי הישגיהם או כשלונותיהם, שרת התרבות היתה קמה בתרבותיות מכיסאה ומתפטרת, או לחלופין, ראש הממשלה, שרק לפני מספר חודשים התהדר ביחסי החוץ עם ארגנטינה, היה מפטר אותה. אבל בממשלת נתניהו כמו בממשלת נתניהו, ההישגים הנמדדים הם מספר הלייקים בפייסבוק ומידת התמיכה במשפחת ראש הממשלה. ככה לא נלחמים בחרם על ישראל, ככה רק מלהיטים אותו. על משרד התרבות וממשלת ישראל להתעשת ומהר, לפני שגם אירועי תרבות גדולים אחרים שעושים את דרכם לישראל, יעשו סיבוב פרסה  ולעולם לא ינחתו כאן. כבר שמענו על ניסיון להתערבות פוליטית גם בארוויזיון שעושה את דרכו לכאן, אז לפני שגם הוא יועבר למדינה אחרת, הייתי מציעה לממשלת ישראל לעשות חשבון נפש”.

פלייבאז סערת ארגנטינה
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */