יום שישי, 05.07.2024 שעה 05:09

רגב: יש בכנסת סוסים טרויאנים שנותנים יד לטרור

ח"כ אחמד טיבי הגיב לביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה: "ניצחון פלסטיני משער עצמי של מירי רגב", שרת התרבות והספורט לא נותרה חייבת: "דברי הבל"

|
ליאו מסי (רויטרס)
ליאו מסי (רויטרס)

התגובות הערב (שלישי) על ביטול משחקה של נבחרת ארגנטינה מול נבחרת ישראל באצטדיון טדי ביום שבת הקרוב לא איחרו להגיע, כאשר חבר הכנסת אחמד טיבי מיהר לזרות מלח על הפצעים של אוהדי הכדורגל בארץ, בעוד התגובה של שרת התרבות והספורט מירי רגב לא איחרה להגיע לדבריו של טיבי. גם חבר הכנסת יואל רזבוזוב הגיב ובחר לתקוף את ההתאחדות הארגנטינאית, בעוד הקשר הארגנטינאי ניקולאס פלצ’וק, שמשחק בארץ מזה שמונה שנים, הגיב לביטול בראיון לאתר ‘אולה’ הארגנטינאי.

בארגנטינה בטוחים: המשחק היה מתקיים בחיפה

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת אחמד טיבי התייחס ואמר: “ניצחון פלסטיני 0:1 בדקה ה-90 משער עצמי של מירי רגב. החלטה טובה ולכמה, הרגשנו זאת באוויר בימים האחרונים. הקמפיין הפלסטיני נחל הצלחה בעקבות התערבותה הפוליטית של רגב והעברת המשחק לירושלים. אחד השערים היפים של מירי רגב, בין החיבורים. תודה למסי שהוא וחבריו הכריעו נכון בעד הספורט ונגד הפוליטיזציה”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה: “אני מקווה שנבחרת ארגנטינה לא תכנע לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS", והגיבה לדברים של טיבי כי הביטול נובע ממאמציה להעביר את המשחק לאצטדיון טדי שבירושלים: “אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור”.

מירי רגב (שחר גרוס)מירי רגב (שחר גרוס)

השרה רגב שוחחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעדכן אותה בשיחתו עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי, שהודיע כי לא יוכל להשפיע על שחקני הנבחרת. בנוסף, השרה שוחחה דקות שוחחה גם עם היזם של המשחק דני בן נעים ועודכנה על ידו במאמצים שנעשים כדי שנבחרת ארגנטינה תבוא בכל זאת לשחק בישראל. לשרה נמסר כי מאז שנבחרת ארגנטינה הודיעה על הגעתה למשחק מול נבחרת ישראל, ארגוני טרור שונים החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקני נבחרת ארגנטינה ולבני משפחתם ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם ובחיי משפחתם ובין היתר נשלחו לשחקנים גם סרטונים ותמונות של גופות ילדים.

ליאו מסי ושחקני נבחרת ארגנטינה (רויטרס)ליאו מסי ושחקני נבחרת ארגנטינה (רויטרס)

חבר הכנסת ממפלגת ‘יש עתיד’ יואל רזבוזוב הגיב גם הוא ובחר לתקוף את ההתאחדות הארגנטינאית:  "קיימו את המשחק כמתוכנן. זו בושה שנכנעתם כך ללחצים הפלסטיניים. חרגתם מהכלל הראשון בספורט – הפוליטיקה מחוץ לספורט. מכיוון שאין כל סכנה ביטחונית לשחקנים הארגנטינאים, בישראל מצפים לקיומו של המשחק הזה במועד ובמדינה שנקבעו, ובעולם הספורט מקווים שנשמור על הספורט נקי מפוליטיקה".

ח"כ יואל רזבוזוב (שחר גרוס)ח"כ יואל רזבוזוב (שחר גרוס)

הקשר הארגנטינאי ניקולאס פלצ’וק, שמשחק בארץ מאז 2010, התראיין לאתר ‘אולה’ הארגנטינאי והתייחס להחלטה ואמר: “העובדה שהחליטו לבטל את המשחק לא מפתיעה אותי כי אני מכיר את הפחד הזה של אנשים שלא גרים בישראל, כי הם לא באמת מכירים את הסיטואציה. רוב הקרובים והחברים שלי בבואנוס איירס שואלים אותי אם הכל פה רגוע ולא קורה פה משהו”.

ניקולאס פלצ'וק במדי הפועל באר שבע (משה חרמון)ניקולאס פלצ'וק במדי הפועל באר שבע (משה חרמון)

שריפת הדגלים והחולצות באימון נבחרת ארגנטינה: “אני יודע ששרפו דגלים וחולצות בברצלונה כמחאה על זה, יש אנשים שמתנגדים לזה, אבל הם עושים את זה מטעם גורמים נוספים. תמיד יש איומים ותמיד יהיו איומים ומחאות. בפועל, שום דבר לא באמת קורה. יש איומים, אבל שום דבר מהותי לא באמת קורה, יש חוסר ביטחון מסוים, אבל זה לא שונה מחוסר הביטחון בארגנטינה, אתה מגיע לבואנוס איירס וחי את חייך כרגיל. הרוב בישראל רגוע, כשאתה מתקרב לגבולות זה אולי קצת משתנה. הנקודה היא כזו, המשחק היה יכול להיות משוחק כרגיל ושום דבר לא היה קורה. בשמונה שנים בישראל, בהן הייתי כמעט בכל הארץ, מהצפון, דרך המרכז ועד לדרום, אני יכול להבטיח שניתן לחיות פה בשלווה”.

שחקני נבחרת ארגנטינה (רויטרס)שחקני נבחרת ארגנטינה (רויטרס)

התגובה הצפויה של אוהדי הכדורגל בארץ: “אני לא יודע אם האוהדים יכעסו על נבחרת ארגנטינה, אבל הייתה המון התלהבות לקראת המשחק וכולם רצו להשיג כרטיס למשחק הזה ולראות את ארגנטינה. כל הכרטיסים נמכרו בתוך 20 דקות וכולם חיכו לזה. אני לא חושב שזה יגרום למשבר בין תושבי ישראל לארגנטינה, הכל ימשיך כרגיל כי כולם אוהבים את ליאו מסי מאוד. גם אני והמשפחה שלי היינו אמורים להגיע למשחק והיינו שמחים מאוד. הפוליטיקה גרמה לכל זה, ניסו להחדיר פחד ולצערי גם הצליחו, אבל שחקני נבחרת ארגנטינה לא אשמים במצב שנוצר”. 

גם שחקנה של הפועל תל אביב מוטי ברשצקי הגיב כשהעלה סטורי לאינסטגרם שלו ובו צילם את הכרטיסים שלו למשחק, תייג את כוכב נבחרת ארגנטינה ליאו מסי וכתב: “חסר לך ואתה דופק ביטול”.

הסטורי של מוטי ברשצקי (אינסטגרם) (מערכת ONE)הסטורי של מוטי ברשצקי (אינסטגרם) (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */