יום שני, 08.07.2024 שעה 23:43
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שינו זוארץ לא אושר להיבחר ליו"ר ההתאחדות

פרסום ראשון: ועדת הכשירות של ההתאחדות קבעה כי ספונסר מכבי פ"ת לשעבר לא יוכל להיבחר לתפקיד היו"ר הבא במקום עיני: "אשמח לשרת את הכדורגל בעתיד"

|
שינו זוארץ (נעם מורנו)
שינו זוארץ (נעם מורנו)

ועדת הכשירות של ההתאחדות לכדורגל החליטה היום (שני) כי שינו זוארץ לא יוכל להתמודד על תפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל ולהחליף את עופר עיני בתפקיד לאחר שנקבע כי הוא נמצא בניגוד עניינים בשל זיקתו למכבי פתח תקווה, הפועל מרמורק ובית”ר ירושלים, כך נודע ל-ONE לראשונה.

הוועדה, בראשותם של השופטים בדימוס אסתר דודקביץ’ ועו”ד אלון רום וכמו כן, גם רו”ח אמיר חייק, בחנה את מעורבותו של זוארץ במכבי פתח תקווה כספונסר וכמו כן, גם את מעורבותו בהפועל מרמורק ובבית”ר ירושלים, כאשר לאחר הבדיקה הוחלט כי זוארץ נמצא בניגוד עניינים ולא יוכל להיבחר לתפקיד יו”ר ההתאחדות הבא. 

אסתר דודקביץ’ ואמיר חייק (איציק בלניצקי)אסתר דודקביץ’ ואמיר חייק (איציק בלניצקי)

זוארץ היה מופתע למדי והגיב להחלטה: “אני מודה לקבוצות הכדורגל בישראל על תמיכה אדירה של למעלה מ-93 אחוז במועמדותי לתפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. אני מכבד את החלטת הוועדה. אני אוהב את הכדורגל הישראלי ואשמח לשרת אותו בעתיד”.

טרם הוועדה, נראה היה כי דרכו של שינו זוארץ לתפקיד יו”ר ההתאחדות לכדורגל סלולה, מאחר והוא זכה לתמיכה רחבה מאנשי הכדורגל בארץ, שמעוניינים לראותו נבחר לתפקיד. כעת, לאחר שמועמדותו נפסלה, נותר לראות מי ייבחר לתפקיד והאם יושב הראש המכהן עופר עיני יאריך את כהונתו.

עופר עיני (רדאד ג'בארה)עופר עיני (רדאד ג'בארה)

בהחלטה בה פסלו את מועמדותו, הסבירו חברי הוועדה: “הבסיס להחלטתנו הוא סעיף 5ב 1.1.ב(3) לתקנות היסוד – חוקת ההתאחדות לכדורגל שזה לשונו: “תפקידי הוועדה הינם לבחון את המועמד בהתייחס לאמות המידה המפורטות להלן, ולקבוע אם יש בהן כדי למנוע ממנו מלכהן בתפקיד היו”ר. 3.1 האם המועמד נמצא בניגוד עניין. 3.2 האם למועמד הייתה זיקה לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות. 3.3 האם המועמד הורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה ונסיבותיה אין הוא ראוי, לדעת הוועדה, לכהן בתפקיד. 3.4 האם המועמד הינו בעל רקע וניסיון בניהול או רקע וניסיון העשויים לסייע במילוי התפקיד”.

בקשתו של זוארץ: “המבקש, תמך את בקשתו בתצהור שבו הצהיר שלא הורשע בעבירה פלילית, למעט בעבירות תנועה מסוג ברירת קנס, צירף פירוט קורות חיים וכן מכתבי תמיכה של קבוצות כדורגל מרחבי הארץ. המועמד הרשים אותנו, למעלה מ-90 אחוזים מבעלי זכות הבחירה חתמו על כתבי תמיכה במועמד ותמיכה זו הרשימה אותנו ביותר. יחד עם זאת, הסעיף הנדון מצריך הפעלת שיקול דעתנו כדי לקבוע האם המועמד עומד באמות המידה המפורטות בו וכך עלינו לעשות. בבקשה טענו באות כוחו של המועמד כי למועמד אין זיקה לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים האחרונות. לחלופין, טענו כי אין בזיקה זו, אם קיימת, כדי למנוע ממנו להבחר לתפקיד”.

עו"ד שרון קלינמן (איציק בלניצקי)עו"ד שרון קלינמן (איציק בלניצקי)

לאחר מכן נימקו: “אין עורר שהמועמד לא היה בעל עמדה רשמית באחת מקבוצות אלו. אמנם הוא היה יו”ר קבוצת הכדורגל מכבי פ”ת, אך זאת בשנים 2005-2011. יחד עם זאת, עולה מהבקשה כי המועמד הוא אוהד מסור ונאמן של מכבי פ”ת מזה שנים רבות וככזה הוא “מעורה בענייני הקבוצה, מכיר את סגל השחקנים, מקיים קשר אישי עם הסגל הניהולי ונוהג להתבטא בלשון המזהה אותו עם הקבוצה. על רקע תפקידו הקודם ועל רקע קשריו הטובים ושמו הטוב בתחום, גורמים רבים הקשורים לקבוצה או המבקשים להיות קשורים לקבוצה מבקשים את עצתו, תובנות שלו או מעורבות שלו בקידום עניינים שונים הנוגעים לקבוצה. שחקנים, מאמנים וסגל מקצועי שמבקשים להצטרף לקבוצה פונים אף הם לזוארץ בבקשה שיסייע להם אל מול מקבלי ההחלטות בקבוצה. גם מנהלי הקבוצה פונים מעת לעת. בנוסף, תמיכתו באמצעות הסכמי חסות, הינם מעבר למעורבות של אוהד בלבד ויש לראות בכל אלה משום זיקה של ממש לקבוצת מכבי פ”ת”.

סעיף הזיקה: “ב”כ המועמד טענה כי עם הקמת המנהלת יש לצמצם את הפירוש שיש לתת לאותה זיקה בבואנו לפרש את כשירותו של המועמד לתפקיד יו”ר ההתאחדות ואולם, יש לשים לב כי למרות שהמנהלת הוקמה בשנת 2014, הרי שהתקנון עומד על מכונו וחברי ההתאחדות בחרו שלא לשנות מהוראתו, לפיה על הוועדה לבחון קיומה של זיקה לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות. בנסיבות שהובאו לפנינו התרשמנו שלמועמד קיימת זיקה לכל הפחות לקבוצת מכבי פ”ת בשנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות. מדובר בזיקה משמעותית שיש בה משום קשר דו כיווני בינו לבין הקבוצה. יתרה מזאת, המעורבות המשמעותית של המועמד בניהול בפועל של מכבי פ”ת, יש בה אולי אף לעורר שאלה לגבי היתכנות של ניגוד עניינים, אך לנוכח המסקנה אליה הגענו, לא מצאנו לנכון להכביר במילים בעניין זה. לא זו אף זו, מוסיף המועמד וטוען בבקשתו כי יש לו עניין לגיטימי לוודא שהכספים שהחברה שבבעלותו תורמת למכבי פ”ת ישמשו לקידום עניינה של הקבוצה ולמועמד יש עניין מהותי בתדמית החיובית והערכית של הקבוצה וכך “פעל לשכנע את יוסי בניון להצטרף לקבוצה ולשכנע את הנהלת הקבוצה להשקיע את המשאבים הנדרשים לגיוס שחקן זה”.

שחקני מכבי פ"ת (שחר גרוס)שחקני מכבי פ"ת (שחר גרוס)

המעורבות של זוארץ בפ”ת: “המועמד הודה בהגינותו שהוא נוהג לעיתים גם להתבטא באופן שעלול ליצור רושם שמכבי פ”ת שייכת לו למרות שאין הוא מוסמך לחייב את הקבוצה בהחלטותיו. עינינו הרואות: המועמד מעורב מאוד לפי טענותיו שלו בניהול הקבוצה למרות שאין הוא נושא בתפקיד רשמי מטעמה. מהבקשה עולה שהמועמד התקשר עם מכבי פ”ת בהסכם חסות כך שבעונת 2016/17 העמידה החברה שבבעלותו סכום של כמיליון ש”ח למכבי פ”ת ובעונת 2017/18 סכום של 2 מיליון ש”ח מתוך סכום כולל של 25 מיליון ש”ח, מדובר בסכומים שאינם מבוטלים. כמו כן, התקשרה הקבוצה שבבעלותו עם הסכמי חסות נוספים גם עם בית”ר ירושלים שלה העמידה בעונה האחרונה סכום של כ-200 אלף ש”ח ועם קבוצת הפועל מרמורק שלה העמידה החברה סכום נוסף של כ-500 אלף ש”ח. אין עורר שהתקנון הנדון סתם ולא פירש מהי אותה ‘זיקה’ שבה דן סעיף 3.2 לסעיף הנדון”.

לסיום קבעו: “ההוראות של התקנון בנוסחו הנוכחי קובעות הגבלה בעניין קיומה של זיקה בצורה מידתית, בקצבו את הזיקה למשך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות. משכך, מתקין התקנות כבר ערך את האיזון הראוי לדעתנו בקובעו פרק זמן קצוב וקצר יחסית. מחד גיסא, גם כל אוהד וכל מועמד שמגלה עניין ומעורבות בקבוצה מקבוצות הליגה המקצועניות יוכל לעשות כן ולקדם את ענף הכדורגל במדינת ישראל בכלל ואת הקבוצה או הקבוצה שהוא אוהד בפרט, ומאידך גיסא תישמר אותה תקופת צינון קצובה אשר תגן על עקרון השקיפות והשוויון של הקבוצות בליגות. בכך עשה מתקין התקנות שהצדק גם ייעשה וגם ייראה וכל עוד הוראת הסעיף מצויה בתקנון הנוכחי של ההתאחדות, יש לפרשה כלשונה וכך אנחנו מורים. אשר על כן, הגענו לכלל מסקנה כי לא נוכל לאשר את מועמדותו של זוארץ לכהונת יו”ר ההתאחדות לכדורגל לעת הזו, משמצאנו כי יש לו זיקה לפחות לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות וכי זיקה זו משמעותית היא והיא מקרינה גם על שאר אמות המידה המפורטות בסעיף 5ב1.1ב(3) לתקנון ההתאחדות”.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */