יום שישי, 05.07.2024 שעה 22:08
לוח משחקים
  • לגיה ורשה
  • 0 - 6
  • בוטוסאני
  • קליפטונויל
  • 5 - 1
  • דה ניו סיינטס

ספרד ושווייץ נפרדו ב-1:1, גררו כבש בניצחון פרו

המארחת כבשה ראשונה (אודריוסולה, 30), אך שוויץ הצליחה להשוות (רודריגס, 62). החלוץ, שקיבל אישור לשחק במונדיאל, כבש צמד ב-0:3 על ערב הסעודית

|
אנדרס אינייסטה בועט (רויטרס)
אנדרס אינייסטה בועט (רויטרס)

משחקי ההכנה ברחבי הגלובוס לקראת המונדיאל המשיכו הערב (ראשון), כשבמוקד נבחרת ספרד שסיימה ב-1:1 עם נבחרת שוויץ. במשחקים נוספים, קוסטה ריקה ניצחה 0:3 את צפון אירלנד ונבחרת פרו גברה באותה תוצאה על נבחרת ערב הסעודית. 

הספרדים עלו בהרכב התקפי באצטדיונה הביתי של ויאריאל, ואכן המארחים שלטו לחלוטין במהלך המחצית הראשונה. כבר בדקה השנייה הספרדים איימו על השער, אבל שוער האורחים, יאן זומר, הדף את הניסיון של טיאגו אלקנטרה. בדקה ה-30 הגיע השער הראשון, כשאלברו אודריוסולה כבש שער נהדר עם בעיטת יעף מחוץ לרחבה. עד להפסקה הספרדים המשיכו לשלוט, אך לא תירגמו זאת לשער נוסף, בעוד השוויצרים לא הצליחו לאיים על השער פעם אחת.

דויד סילבה עם הכדור (רויטרס)דויד סילבה עם הכדור (רויטרס)

המחצית השנייה המשיכה להיות בשליטה של לה רוחה, אך הפעם היא לא הצליחה להגיע להזדמנויות רבות, ולצערה במחצית השנייה היא לא הצליחה למצוא את השער. על אף השליטה הספרדית, השוויצרים הצליחו למצוא את שער השוויון, כשריקרדו רודריגס דחק מקרוב אחרי טעות לא אופיינית של דויד דה חאה (62). בסיום, נבחרת ספרד יודעת שתצטרך להציג יכולת גבוהה יותר אם ברצונה לזכות במונדיאל. 

מחצית ראשונה 

דקה 2: הזדמנות מצויינת לספרדים. קוקה בעט מתוך הרחבה, אך ההגנה השוויצרית הצליחה לבלום את הכדור אל מחוץ לרחבה, אז הגיע לכדור החוזר טיאגו אלקנטרה שניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק, אבל יאן זומר מנע מהכדור להיכנס. 

דקה 21: הזדמנות נוספת לקבוצה המארחת. ג’ורדי אלבה הגביה כדור לרחבה מאגף שמאל, דייגו קוסטה הוריד עם הראש לדויד סילבה שהגיח מאחור, והאחרון בעט בנגיעה, אבל הניסיון שלו חלף ליד הקורה של זומר. 

ואלון ברהאמי וטיאגו אלקנטרה (רויטרס)ואלון ברהאמי וטיאגו אלקנטרה (רויטרס)

דקה 30, נבחרת ספרד עלתה ליתרון 0:1: שער נהדר של המארחים. אלברו אודריוסולה הגיע בתזמון מצוין לכדור חוזר שהורחק מההגנה של הקבוצה האורחת, ובבעיטה חזקה ומדויקת בעט לפינה של זומר, שלא יכול היה למנוע את השער הזה. 

נבחרת ספרד חוגגת את השער (רויטרס)נבחרת ספרד חוגגת את השער (רויטרס)

דקה 41: אודריוסולה פרץ נהדר באגף ימין כשעבר שני שחקנים של נבחרת שוויץ, המגן מסר לקוסטה שהיה בתוך הרחבה, והחלוץ השאיר לאינייסטה שבעט מחוץ לרחבה, אבל זומר ירד לקרקע ואסף את הכדור.

מחצית שנייה

דקה 59: הזדמנות ראשונה של הספרדים במחצית השנייה. אודריוסולה הגביה מאגף ימין, קוסטה ניסה לכבוש עם בעיטת מספרת, אך הוא פספס את הכדור, שהגיע אל ג’ורדי אלבה, והוא בעט מתוך הרחבה, אבל הניסיון שלו שרק ליד הקורה.

דקה 62, נבחרת שוויץ השוותה ל-1:1: סטפן ליכטשטיינר בעט מצידה הימני של הרחבה הספרדית, דויד דה חאה הדף את הבעיטה, אבל לא מספיק טוב, כשהכדור נשאר באזור המסוכן ולריקרדו רודריגס נותר רק לדחוק מקרוב אל הרשת. 

שחקני שוויץ חוגגים (רויטרס)שחקני שוויץ חוגגים (רויטרס)

דקה 90: המארחת כמעט והצליחה לכבוש את השער השני. רודריגו מורנו בעט בצורה מסובבת מצידה השמאלי של הרחבה, אך הבעיטה יצאה החוצה בסמוך לקורה של זומר. 

נבחרת ספרד: דויד דה חאה, אלברו אודריוסולה (נאצ’ו פרננדס, 70), ג’רארד פיקה, סזאר אספיליקווטה, ג’ורדי אלבה (נאצ’ו מונריאל, 78), קוקה, טיאגו אלקנטרה, אנדרס אינייסטה (סאול ניגס, 55), דויד סילבה (מרקו אסנסיו, 60), יאגו אספאס (לוקאס ואסקס, 46) ודייגו קוסטה (רודריגו מורנו, 60).

נבחרת שוויץ: יאן זומר, סטפן ליכטשטיינר (מיכאל לאנג, 63), פביאן שר (יוהאן דג'ורו, 46), מנואל אקנג'י, ריקרדו רודריגז, דניס זקאריה, ואלון ברהאמי (גלסון פרננדס, 63), בלרים דז'אמילי (בריל אמבולו, 46), ג’רדאן שאקירי, סטיבן זובר והאריס ספרוביץ’ (יוסיף דראמיץ’, 46). 

קוסטה ריקה – צפון אירלנד 0:3

המקומיים הגיעו להתמודדות אחרי ההפסד 1:0 במשחק הידידות לנבחרת טוניסיה, וקיוו להגיע במומנטום חיובי למשחקי גביע העולם ברוסיה. מנגד, האורחת מאירלנד רצתה ניצחון לאחר ה-0:0 המשמים מול פנמה. יוהאן ונגאס כבש את השער הראשון בדקה ה-30, ג'ואל קמפבל הכפיל את התוצאה בדקה ה-47 ופרנסיסקו קאלבו ‘קינח’ עם השער השלישי בדקה ה-66.  

שחקני פרו חוגגים עם פאולו גררו (רויטרס)שחקני פרו חוגגים עם פאולו גררו (רויטרס)

ערב הסעודית – פרו 3:0

הפרואנים השיגו את הניצחון החמישי ברציפות לאחר עוד משחק מרשים והפעם מול הנבחרת מהממלכה הערבית. מן העבר השני, זהו הפסד שני רצוף לסעודים לאחר שקיוו להתאושש מה-2:1 לאיטליה. הסיפור הגדול של המשחק הוא דווקא חלוץ פרו, פאולו גררו, אותו שחקן שהושעה עקב שימוש בחומרים אסורים מהמונדיאל ולבסוף קיבל אישור לשחק בו, חגג עם צמד שערים ונראה כי הוא מגיע מוכן לרוסיה (41 ו-65). אנדרה קארילו כבש את שער היתרון בדקה ה-20.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */