יום שני, 08.07.2024 שעה 04:49
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

ארגון השחקנים הכריז על שביתה מול המנהלת

שחקני הכדורסל הישראלים פגשו את ניר אלון ושמעון אמסלם בשל הרצון לבטל את החוק הרוסי. לאחר שלא הושגו הסכמות עם ראשי המנהלת הוחלט על סכסוך עבודה

|
שולדבראנד ופניני. אין זכר לתקרית (משה חרמון)
שולדבראנד ופניני. אין זכר לתקרית (משה חרמון)

לפני דקות אחדות הסתיימה הערב (רביעי) פגישת המשא ומתן בין נציגי ארגון שחקני הכדורסל לבין ראשי המנהלת. במהלך הישיבה לא הצליחו בארגון להגיע להסכמות עם ראשי המנהלת ולכן הכריז הארגון בלית ברירה  על סכסוך עבודה.

ארגון שחקני הכדורסל מבקש לשמור על מעמדו של השחקן הישראלי ולאפשר לו יותר דקות משחק בליגה הישראלית וקורא לראשי המנהלת לקיים מו״מ אינטנסיבי על מנת להגיע בשבועיים הקרובים להסכם. המנהלת דורשת לבטל את החוק הרוסי במתכונתו הנוכחית ולמצוא דרכים בשיחות משותפות עם ארגון השחקנים כיצד ניתן לקדם את השחקן הישראלי: “אנו סבורים כי יש להמשיך במשא מתן אינטנסיבי על מנת להגיע להסכם בהקדם".

אמסלם: מאמן שלא מרוצה שלא יאמן פה

הארגון קיבל את האישור על הכרזת סכסוך עבודה ממשרד העבודה והרווחה שהוציא מכתב בנושא. ע”פ הודעת השביתה, אם וכאשר יוחלט לשבות, השחקנים יוכלו לשבות באופן חוקי רק בחלוף 14 ימים מרגע שהוכרז הסכסוך. עצם המהלך נועד להגן על השחקנים, אין זה אומר שארגון השחקנים ישבות, אך אם יוחלט לשבות זה יהיה בהתאם לחוק. הסיבות לפנייה למשרד הרווחה צוינו: “מבוי סתום במו”מ מול המנהלת והמעסיקים לחידוש ההסכם, טרם ההיערכות לעונות הבאות, בעניין מספר השחקנים הישראלים על המגרש ו/או מכסת השחקנים בעלי נתינות זרה”. וכמו כן: “התנהלות המנהלת בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת”. עוד ציינו כי נעשו מספר ניסיונות שלא צלחו כדי ליישב את הסכסוך.

עוד קודם לכן, לאחר שמנהלת הליגה החליטה בישיבת דירקטוריון על רצונה לבטל את החוק הרוסי, נערכה פגישה בין יושב ראש ארגון השחקנים, ניר אלון וסגן יושב ראש ארגון השחקנים, שמעון אמסלם, לבין השחקנים הישראלים בליגת העל. אלון ואמסלם קיימו פגישה עם יושב ראש המנהלת, שמואל פרנקל בניסיון להגיע להסכם חדש בנושא, אך כזה כאמור לא הושג. השחקנים המיוצגים על ידי אלון ואמסלם דורשים כי בעונה הבאה כל קבוצה תוכל לרשום בטופס רק ארבעה זרים ולשחק עם שלושה על המגרש.

ניר אלון ושחקני ליגת העל (משה חרמון)ניר אלון ושחקני ליגת העל (משה חרמון)

השחקנים שנכחו בפגישה הם אלישי כדיר, איגור נסטרנקו, דגן יבזורי, גיא פניני, יותם הלפרין, רם אליאספור, שון דאוסון, עידן זלמנסון, בר טימור, תומר גינת, רועי הובר, רפי מנקו, עוז בלייזר, אדריאן בנקס, שלומי הרוש, גיא ז'נו, אבירם זליקוביץ’, יונתן מור, אדם אריאל, רביב פיטשון, גיל אמיתי, אלעד הופמן, נמרוד לוי, יהונתן שולדבראנד, יפתח זיו, זיו בן צבי, תום מעיין ועמית ארליך. שחקניה הישראלים של מכבי תל אביב לא הגיעו לפגישה עקב אימון הקבוצה שהתקיים באותן שעות. איתי שגב הגיע אחרי האימון של קבוצתו לאחר סיום הישיבה ועודכן בדברי השיחה.

חלק מהדברים שנדונו בפגישה: סיום ההסכם של המנהלת בנושא מכסת השחקנים הזרים וההבדל במיסוי בין שחקנים ישראלים לזרים ופסיקה של בית המשפט המחוזי הנוגעת לפטור מוחלט ממס לשחקנים זרים עד לסכום של 144,000 דולר.

שון דאוסון (משה חרמון)שון דאוסון (משה חרמון)

שחקנה של עירוני נס ציונה, אלעד הופמן, אמר לאחר הישיבה: “אנחנו מאוד מאוחדים, יש כמה קווים אדומים שאנחנו לא מוכנים שיעברו. ניר ושמעון ידברו עם נציגי המנהלת וידברו איתם שם. בגדול, אני חושב שצריך לזכור שזה עדיין כדורסל ישראלי ואלו חלק מהטענות שלנו, הרבה חושבים שאנחנו מדברים פה על כסף אבל לא זה עניין מקצועי, זה עדיין ליגה ישראלית שממומנת הרבה פעמים מכסף ציבורי וחבל שזה ילך לשחקנים זרים ולא לישראלים. מעבר לזה, אני לא יודע מה יהיה, צריך לחכות”.

עוד הוסיף הופמן בדבריו: “אם היו שואלים אותי ואני יודע שזה לא ריאלי בוא נשחק עם שני זרים וזהו אבל זה לא עובד ככה, יש מכסת דקות וכל אחד רוצה לשחק. אם יהיו שלושה זרים אז יותר ישראלים יוכלו לשחק אבל כרגע זה לא ריאלי, יהיו ארבעה או חמישה זרים, אני לא יודע מה ישיגו. זה לא עניין של מי ישחק ומי לא ישחק, זה עדיין הליגה הישראלית, ״די ליג״ יש בארצות הברית אפשר לראות את זה שם אז אני חושב שהגיע הזמן שיחשבו שישראלים צריכים לשחק ולא דברים אחרים”.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */