יום שני, 08.07.2024 שעה 04:29

"מרגש שהג'ירו יתחיל בעיר דוד ויסתיים בוותיקן"

שרת הספורט מירי רגב במסע"ת לקראת מרוץ האופניים שייצא לדרך ביום שישי. הוגה הרעיון סילבן אדמס: "מיליארד איש עומדים לראות את ישראל היפה"

|
מירי רגב (אורן בן חקון)
מירי רגב (אורן בן חקון)

מרוץ האופניים היוקרתי והשני בגודלו בעולם, ג'ירו ד’איטליה, ייצא לדרך ביום שישי הקרוב בישראל, ויעבור בערים מרכזיות דוגמת ירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע, אילת, עכו, קיסריה, זיכרון יעקב ועוד. המרוץ ישודר למאות מיליוני צופים בכל העולם, זאת בנוסף ל-10 אלף התיירים שיגיעו לישראל לרגל המאורע. קבוצת הרכיבה הישראלית “סייקלינג אקדמי” תכלול את שני הישראלים, גיא שגיב וגיא ניב. שני הרוכבים יתחרו במסגרת קבוצת Israel Cycling Academy, ויעשו היסטוריה כאשר יזנקו לראשונה בתולדות הספורט הישראלי במרוץ האופניים השני בגודלו בעולם. הישראלים יהיו חלק מקבוצה שתכלול בתוכה רוכבים בין לאומיים בעלי ניסיון בתחרויות דומות, ביניהם: רובן פלאסה הספרדי, בן הרמנס הבלגי וקריסטס ניילנדס הלטבי, שנישב לאחד הכישרונות הצעירים הטובים בעולם. 

רגב: "גאים לארח תחרות בסדר גודל כזה"

היום (רביעי) התקיימה מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת הג'ירו ד'איטליה. שרת התרבות והספורט מירי רגב, נאמה: "ברוכים הבאים לירושלים ולישראל, ולג'ירו ד'איטליה 2018. לא להאמין, זה קורה, אחרי חודשים רבים זה קורה. לראשונה תתמודד קבוצת רכיבה ישראלית בתחרות הזו. משהו טוב קורה לספורט בישראל, מדינה קטנה וצעירה. אני שמחה שהג'ירו הוא אחד האירועים המציינים את חגיגות ה-70 למדינתו, לצד אליפות אירופה בג'ודו. בנוסף, לפני חצי שנה אירחנו את טורניר היורובאסקט. אנחנו מאמנים שהספורט הוא הדרך הטובה ביותר לקרב לבבות. מדובר בהפקת ענק, בהפקת הטלוויזיה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל ובשידור שיועבר לכמיליארד צופים ברחבי העולם. זו פעם ראשונה שהצגת הרוכבים תועבר בשידור חי. אני לא חושבת שיצא לנו לחזות ולארח אירוח בסדר גודל שכזה. מעולם ממשלת ישראל לא השקיעה כל כך הרבה כסף על אירוע ספורט, כ-30 מיליון שקלים. אני רוצה להודות לסילבן אדמס, שבלעדיו זה לא היה קורה. תודה. המרוץ יתחיל בעיר דוד ויסתיים בוותיקן ברומא. זה מרגש. אני קוראת לכולם לבוא, לעודד וליהנות מחוויה של פעם בחיים".

סילבן אדמס, איש העסקים היהודי שהביא את המרוץ לישראל: "כל זה לא היה קורה אם לא היינו עובדים כצוות. אני מודה לכל השרים. אני רוצה להודות לדני בן נעים, השותף שלי ל'פשע'. כשישראל תחגוג 100 שנה זה יהיה אחד הרגעים שניזכר בהם. אז למה רציתי להביא את הג'ירו לישראל? בשנה שעברה כ-900 מיליון איש ראו את המרוץ. בגלל שזו ישראל, אני מקווה שכמיליארד איש יראו את המדינה היפה שלנו, אליה עליתי לפני כשנתיים. ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. מדינה פתוחה, בטוחה וחופשית. כשאנשים באים לפה ורואים את המדינה ה’נורמלית’ הזאת הם מבינים שזה לא דומה למה שמספרים עלינו בעולם. המדינה שלנו היא ליברלית ושמחה לארח אירועים בינלאומיים. אני מזמין מיליארד איש לראות את כל זה בפעם הראשונה”. 

מסיבת עיתונאים ג'ירו ד'איטליה (אורן בן חקון)מסיבת עיתונאים ג'ירו ד'איטליה (אורן בן חקון)

אדמס הוסיף: "הסיבה השנייה שעשיתי את כל זה היא לתועלת ישראל, כדי לפתח את הענף הזה של הרכיבה. אני מקווה שאנשים פה יראו את הרוכבים ואולי יחשבו לקנות אופניים. אני רוצה שילדים יחשבו שהם יכולים להגיע לרמות הכי גבוהות. הספורט מאחד אנשים ממדינות שונות ומדתות שונות. אנשים בישראל כבר נכנסו לג'ירו-מאניה. יש מילה בישראל שיש לה שתי משמעויות; רוח. אנחנו נראה לכם את הרוח של ישראל בימים הקרובים עם הרוח בגב שלנו. בהצלחה לכולם”.

סילבן אדמס (אורן בן חקון)סילבן אדמס (אורן בן חקון)

פאולו בלינו, מנג’ר RCS ספורט: “דיברתי בפעם הראשונה בספטמבר, שם הכרזנו על ההתחלה בישראל. אני רוצה להודות לכולם שגרמו לחלום הזה להתגשם. זה הרגיש כמו שנים רבות. היו לנו הרבה דיבורים עם סילבן ואני רוצה להודות לו על התמיכה ועל הרעיון להראות את המדינה הנפלאה הזאת. אנחנו חוגגים בפעם הראשונה את המאה החדשה של הג’ירו ומה יותר טוב מלצאת מאירופה בפעם הראשונה. זה היה קשה, סיוט לעשות את זה בישראל, אבל הצלחנו לעשות זאת עם עזרה של קבוצה גדולה ואני חושב שבסופו של יום נגלה שעשינו משהו מיוחד”.

מנכ"ל הג'ירו מאורו וגני: "אנחנו מאוד גאים להיות ביום ההיסטורי הזה בישראל. בכל שנה הג׳ירו מספר סיפור של מקום. ערים כמו ירושלים, תל אביב, באר שבע ואילת הם חלק מזה. התחרות תראה לעולם את היופי של המדינה. אני בטוח שישראל תהיה התחלה מאוד מיוחדת למסלול".

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין: "אמרו לסילבן אדאמס שזה לא אפשרי להביא את התחרות לארץ, אבל הוא הוכיח שאם יש לך חזון, הכל קורה. הוא הצליח להושיב מספר שיא של שרים בממשלה ולהביא לשיתוף פעולה ביניהם כדי להפוך את ירושלים לעיר הראשונה מחוץ לאירופה שמארחת את האירוע. אני מאחל לסילבן בהצלחה. אני שם לעצמי למטרה לעלות אותך לירושלים. אני רוצה להודות לכולם על שיתוף הפעולה. אין דבר יותר מדהים מלחשוב על המסלול בעיר היפה הזו. אני מזמין את כולם לחזור לישראל בעתיד גם בלי קשר למרוץ”.

גביע ג'ירו ד'איטליה (אורן בן חקון)גביע ג'ירו ד'איטליה (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */