יום שבת, 29.06.2024 שעה 13:56
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

מכבי ת"א סיימה עשירית לאחר הפסד לוולנסיה

על אף משחק טוב של נוריס קול (22 נקודות), נבן ספאחיה וקבוצתו המשיכו את ההתרסקות בסיבוב השני של היורוליג לאחר 87:84 בספרד שחתם עונה מאכזבת

|
נוריס קול (EUROLEAGUE)
נוריס קול (EUROLEAGUE)

אחרי שכבר בשבוע שעבר איבדה סיכוי להעפיל לשלב הבא ביורוליג עם הפסד בבאסקוניה, מכבי תל אביב ספגה הערב (שישי) מהלומה נוספת בספרד הפעם בוולנסיה עם 87:84 וסיימה את העונה האירופית המאכזבת רק במקום העשירי, על אף הסיבוב הראשון המבטיח והשאיפות הגדולות בפתיחת השנה.

החבורה של נבן ספאחיה המשיכה את הסיבוב השני המזעזע עם הפסד עשירי ב-15 משחקים, שהמפגש הערב סימל את המגרעות של הקבוצה העונה – אחוזים נמוכים מחוץ לקשת השלוש ויכולת הגנתית רעה, שאפשרה לכתומים להשיג נקודות קלילות בצבע כמעט בכל פעם שרק חפצו.

דובלייביץ' מול פרחובסקי (EUROLEAGUE) דובלייביץ' מול פרחובסקי (EUROLEAGUE)

החבורה בכחול לא הצליחה להתאושש מההפסד המאכזב בדרבי התל אביבי, ואם לא חסרות צרות לספאחיה אז גם אלכס טיוס סובב את הקרסול במהלך הרבע השני ולא שב אל הפרקט. עם מבט לעבר ההמשך, ביום שלישי האורחת תחזור לזירה המקומית למפגש מול מכבי חיפה ותנסה לעצור רצף של שלושה הפסדים בכל המסגרות, כך שמשלב זה מכבי תשקיע את מרב מאמציה בליגה על מנת להשיב את תואר האליפות ולהמתיק במעט את העונה הרעה.

המשחק החל כמעט ללא הגנות, כשהכתומים עלו ליתרון כבר מהפתיחה הודות להנעת כדור מרשימה ורכות הגנתית של הכחולים, שהחטיאו ללא הרף מחוץ לקשת. בחצי השני הפרש השיא כבר הגיע ל-18 נקודות, אך האורחת יצאה לריצה גדולה בראשותו של ג’ונה בולדן כדי לצמק את ההפרש ולהשאיר את ההתמודדות בחיים. בעשר הדקות המכריעות החבורה של ספאחיה כבר הקטינה לנקודה הפרש, כשקול לא נתן לספרדים לברוח, אך נקודות של סאם ואן רוסום בדקות המכריעות העניקו למארחת את הניצחון היוקרתי, אך די חסר חשיבות, כשגם וידורטה וקבוצתו כבר איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא.

ואן רוסום ונוריס קול (EUROLEAGUE) ואן רוסום ונוריס קול (EUROLEAGUE)

קלעו לוולנסיה: בויאן דובלייביץ’ 15 נקודות, אריק גרין 12, אלברטו אבאלדה, סאם ואן רוסום וסרג’י גארסיה 11 כ”א, טיבור פלייס 8, רפא מרטינס ולטאביוס וויליאמס 7 כ”א, וויל תומאס עם 5.

קלעו למכבי: נוריס קול 22 נקודות, ג’ונה בולדן 12, מייקל רול 10, דשון תומאס ודיאנדרה קיין 9, ארטיום פרחובסקי 8, יובל זוסמן 5, אלכס טיוס 4, איתי שגב 3, כארם משעור 2.

רבע ראשון – 18:24 לוולנסיה

חמישיית ולנסיה: סאם ואן רוסום, יואן ססטרה, ראפא מרטינס, וויל תומאס ובויאן דובלייביץ’. מכבי פתחה עם: נוריס קול, יובל זוסמן, מייקל רול, ג’ונה בולדן וארטיום פרחובסקי. 

הספרדים פתחו מעט טוב יותר עם 4:5 מהיר מנקודות של דובלייביץ’, רול קלע עבור ספאחיה וקבוצתו בצד השני. הנעת כדור יפה הניבה דאנק של פרחובסקי שצימק לפיגור נקודה, כששתי הקבוצות קלעו עד שלב זה באחוזים מצוינים מהשדה, כמעט ללא הגנות. הקצה הטוב המשיך, כשפלייס עם נקודות בצבע הגדיל כבר לארבע, אך בולדן קלע בצד השני בתום התקפת מעבר יפה. פלייס המשיך לשלוט בצבע ועם נקודות נוספות קבע את תוצאת הרבע הראשון עם 18:24 לספרדים.

אלכס טיוס עם הכדור (EUROLEAGUE) אלכס טיוס עם הכדור (EUROLEAGUE)

רבע שני – 39:52 לוולנסיה

גם הרבע השני נפתח באותה מגמה – ללא יותר מדי הגנות, קול הוריד לארבע הפרש אחרי חדירה נאה, אך גרין החזיר עם חמש נקודות רצופות והגדיל לשבע הפרש תוך ניצול הירידה האיטית של הכחולים להגנה. נקודות של גרין וגארסיה הגדילו כבר ל-14 הפרש אחרי לא מעט החטאות של הכחולים מחוץ לקשת. הכתומים הגדילו ל-18 הפרש, כשהכחולים לא הצליחו לקלוע מחוץ לקשת, עד שהכדור נכנס פנימה לאלכס טיוס שרשם סל ועבירה, 31:46 למארחת. אחרי שהפער כבר ירד לעשר, הכתומים יצאו לריצת 0:5 מנקודות של אבאלדה ומרטינס בדרך ל-36:51 גדול. גרין קבע את תוצאת המחצית, בה הכחולים הציגו יכולת הגנתית מזעזעת.

רבע שלישי – 57:71 לוולנסיה

בשורות רעות לספאחיה, טיוס שנפצע במהלך הרבע הקודם, סובב את הקרסול ולא ישוב עוד אל הפרקט הערב. דובלייביץ’ הגדיל ל-18 הפרש, אך שגב הוריד עם שתי קליעות מדויקות מהקו ורול המשיך את המיני מומנטום כדי לצמק ל-13, 57:44. הכחולים המשיכו את הריצה הגדולה מפתיחת הרבע עם 5:14, כשדאנק מהדהד של בולדן הוריד לארבע הפרש בלבד אחרי דקות טובות של האורחת. סלים של תומאס ואבדלה שמרו את ההפרש על כנו בתום הרבע השלישי, 57:61 לכתומים.

רבע רביעי – 84:87 לוולנסיה

קול עם סל ועבירה הודות לחדירה נפלאה הוריד לשלוש הפרש, אחרי סל של אבלדה בצד השני. גארסיה הגדיל כבר לשבע עם שלשה נוספת, 66:73. קול המשיך את היכולת הטובה ועם ארבע נקודות רצופות הקטין לחמש הפרש בלבד לקראת הדקות המכריעות. שוב היה זה הגארד שהוסיף שלשה והוריד לארבע, אך ואן רוסום ענה מיד בצד השני עם שלשה סופר חשובה משלו, הבלגי הוסיף עוד שתי קליעות מדויקות מקו העונשין וקבע את תוצאת ההתמודדות המרתקת, כשאיתי שגב עוד החטיא שלשה בשניות הסיום.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */