יום שבת, 21.09.2024 שעה 00:29
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-3 3עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

"ה-1:4 הוא הדובדבן של השנתיים האחרונות"

שמח בנתניה לאחר הניצחון על מכבי ת"א. ברדה: "ננסה לזכות בתארים", גולדשטיין על אירופה: "הכל פתוח". האופציה על עמוס מומשה. וגם: הפועל וספורי

|
שחקני מכבי נתניה בטירוף (נעם מורנו)
שחקני מכבי נתניה בטירוף (נעם מורנו)

מכבי נתניה פשוט לא יודעת שובע. החבורה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה פירקה אתמול (שלישי) 1:4 את מכבי תל אביב ושברה עוד מחסום. מדובר בניצחון ראשון של נתניה על הצהובים-כחולים מזה למעלה משש שנים ובעיקר עוד ניצחון על אחת מהגדולות של הכדורגל הישראלי, שנופלות אחת אחרי השנייה באצטדיון העירוני בנתניה. יתרה מכך, היהלומים קיבלו, תוך כדי המשחק, חדשות משמחות במיוחד מאופ"א, שאישרה את הבקשה החריגה שלהם להשתתף במפעלים האירופיים בעונה הבאה – כשמדובר בהישג משפטי חסר תקדים.

נתניה רצתה יותר ולחמה מול סגנית האלופה, לכן גם הביסה אותה בצדק. וכן, יש לציין כי בנוסף היא נהנתה מטעויות בהגנת האורחת, שגם החמיצה המון. דיא סבע - שכבש שלושער אדיר והעלה את מאזנו ל-21 שערים העונה בליגת העל, ורמזי ספורי – אמרו יפה תודה והכאיבו ליריבה, פעם אחר פעם. ערן לוי העלה את מאזנו ל-10 בישולים העונה בליגה, ובקבוצה פרגנו גם לוויקי כחלון על בישול נהדר עם "עין עקומה" וכן לג'ייק רוזנסקי, על השקט הנפשי והביטחון להיכנס כמחליף ולהיות כל כך תזזיתי ומסוכן בדקות מעטות. בנתניה החמיאו לאמריקאי על האסיסט שלו לסבע, שכן המועדון צפוי בקרוב לממש עליו את האופציה לעונה הבאה, כפי שפורסם ב-ONE.

סיכום הניצחון הגדול של נתניה על מכבי ת"א

"יצא לי פרץ של התרגשות", הודה שי ברדה בסיום המשחק. "השחקנים האלה עוברים מבחנים מנטליים כל הזמן, עבורם ניצחון על מכבי ת"א זו קפיצת מדרגה. מכבי נתניה תעשה הכל כדי לעלות לאירופה. זה יהיה קשה, אבל בסופו של תהליך, נגיע למצב של זכייה בתארים. אתם חווים היום את הדובדבן של התהליך הזה שלנו, אנחנו חווים את זה כבר שנתיים".

לגבי סבע, מלך שערי ליגת העל לקח, כמיטב המסורת, את כדור המשחק תודות לשלושער. לאחר שריקת הסיום סבע קיבל מיד את הכדור לידיו ולא עזב אותו לרגע, תוך כדי החגיגות על כר הדשא ובדרך, עד שנכנס לרכב. לאחר ששמע את הקהל הצהוב-שחור קורא בשמו וצועק: "תישאר, תישאר", הוא ירד לחדר ההלבשה, שם חבריו לקבוצה פרגנו לו אישית בחשבונות האינסטגרם שלהם ובעיקר חתמו לו על הכדור שנלקח הביתה. 

שחקני מכבי נתניה חוגגים עם הקהל (נעם מורנו)שחקני מכבי נתניה חוגגים עם הקהל (נעם מורנו)

"דיא לא צריך להיות מוזמן לנבחרת, הוא צריך להוביל את הנבחרת", הוסיף ברדה על הכוכב שלו. "הוא פקטור אדיר, אני לא מכיר הרבה מאוד שחקנים שמעלים את המספרים שלהם ככה, והם גם כל כך מגוונים במשחק שלהם. אם הוא יישאר? זה לא התפקיד שלנו לשכנע אותו. לכל שחקן יש יעדים ומטרות להגשים. התפקיד שלנו הוא לעשות אותו כל הזמן יותר טוב. יש שחקנים ויש להם חלומות".

בנוגע לספורי, שערו השני בחמש הופעות בנתניה, ובעיקר התצוגה שלו על המגרש ושיתוף הפעולה עם סבע ולוי, גורמים למועדון לרצות להמשיך עמו את ההתקשרות. אולם, למרות החיבור הטוב של החלוץ לנתניה, הוא חתום לשנתיים נוספות בהפועל תל אביב, מועדון נעוריו, כאשר במתחם חודורוב כלל לא ימהרו לוותר על שירותיו. זאת, למרות שאין עדיין מאמן חתום לעונה הבאה. 

דן גלזר, ערן לוי וגולן אלקסלסי רוקדים (נעם מורנו)דן גלזר, ערן לוי וגולן אלקסלסי רוקדים (נעם מורנו)

ל-ONE נודע כי בסביבת השחקן ממתינים להתפתחות מכיוון נתניה כדי שתנסה לרכוש אותו מהפועל ת"א. "אם הפועל יורידו קצת במחיר יהיה אפשר לדבר איתם על רכישה, הם מגזימים", אמרו בסביבת השחקן. אפרופו הפועל ת”א, ספורי שיתף את חבריו בתחושותיו לאחר המשחק וסיפר כי התרגש לכבוש מול מכבי כמי שגדל בוולפסון, כאשר היה זה שער ראשון מול הצהובים מתל אביב וניצחון ראשון עליהם בקריירת הבוגרים שלו.

בתוך כך, בעוד המטרה של נתניה לסיים במקום הרביעי הפכה למוחשית יותר, במועדון סיפרו על הרגע המשמח ועל ההודעה לשחקנים בדבר הניצחון המשפטי. אחרי השער השלישי במשחק (השני של סבע), כך סיפר המנכ"ל ניב גולדשטיין, שנכנס לחדר ההלבשה ושוחח עם השחקנים, נתניה קיבלה את המסמך המאשר את השתתפותה באירופה. השחקנים, שקיבלו בהפתעה את הידיעה, סיפרו כי היה זה רגע מרגש וציינו כי פרצה "אש בחדר ההלבשה" כשגולדשטיין דיבר, והוסיף: "אם ננצח את הפועל חיפה, הכל פתוח". עתה, כאשר זמנית הפער מהקבוצה של ניר קלינגר עומד על 7 נקודות, בנתניה מחזיקים אצבעות לבני יהודה הערב (19:00).

פולו מכבי תל אביב - מכבי נתניה

"המטרה שלנו הייתה להיות ריאליים", אמרו בנתניה. "גם אנחנו לא באמת האמנו וגם ההתאחדות לכדורגל לא האמינה, אבל ניצחנו. זה משהו שלא קרה מעולם באירופה. עכשיו נשאר לנו רק להגיע לאירופה מבחינה מקצועית. זה לא יהיה פשוט, הלוואי שנצליח. מה שקורה איתנו העונה זה לא יאמן. יש סביבנו אנרגיה מטורפת, יש לנו 'בארכה'. הכל מתקבל אצלנו בשיתוף פעולה מלא ובסינרגיה מושלמת. אנחנו לא רוצים שזה ישתנה לעולם, הלוואי שזה יימשך ככה עוד הרבה שנים, בלי קשר לתארים בכלל".

בנוסף, במועדון ביקשו "להודות להתאחדות ולאמיר נבון, מנהל האגף המשפטי בהתאחדות, על שיתוף הפעולה והסיוע, לרשות לבקרה התקציבית ולעורך הדין, טל שגב. הוא רשום עכשיו על תקדים בלתי יאמן. הוא עזב את העובדה במשרד שלו במשך חודשיים-שלושה ועבר לנתניה. הגיע כל יום ולכל דבר שאופ"א ביקשה הוא נרתם וסידר".

דיא סבע והכדור (נעם מורנו)דיא סבע והכדור (נעם מורנו)

“הפלייאוף העליון הוא כבר בונוס עבורנו, כקבוצה שעלתה מהלאומית אנחנו עושים עונה מעל למצופה", אמר דודי תירם. "אנחנו נהנים מכל רגע ומבחינתנו רוצים ליהנות בכל משחק ולנצח. יש לנו עוד הרבה מאוד על מה לשחק, יש פה שחקנים שרוצים להוכיח את עצמם ולהצליח. לא נהיה חזירים, בואו נזכור שיש לנו תקציב מאוד נמוך ביחס לשאר הקבוצות. ניצחנו את הקבוצות הגדולות וזו הייתה הפתעה בכל פעם. אנחנו אוהבים את הקטע של להפתיע את כולם ולקפוץ מדרגה ממשחק למשחק".

העפלה אפשרית לאירופה: "אנחנו תמיד חולמים. יש לנו צוות מאמנים שכל הזמן גורם לנו לחלום. אנחנו רוצים להגיע לאירופה והלוואי שנעשה את זה". 

בנושא אחר, במועדון הודיעו לדני עמוס על כך שמומשה האופציה לגביו לקראת העונה, וגם אתמול הוא המשיך להראות יכולת נהדרת בשער. עתה, היחיד שלא הבטיח את עתידו מבין חברי חוליית ההגנה הוא טים הויבך, כשהדבר עשוי לקרות בקרוב, בעוד קובי מור לא צפוי להמשיך. לגבי ברנקו ורגוץ', שנפצע בקרסולו והוחלף, הבלם הקרואטי ייבדק ואז יוחלט לגבי המשך טיפולו. 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */