יום רביעי, 26.06.2024 שעה 22:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

חבשי: הוכחתי העונה להרבה אנשים מה אני שווה

בלם בני יהודה, שחווה את העונה הטובה בקריירה, בראיון מיוחד: "כשאבוקסיס התקשר לא חשבתי פעמיים", "מכבי חיפה? הייתי שווה הרכב", "הנבחרת זה חלום"

|
חבשי. העוגן של אבוקסיס (ניסן עייש)
חבשי. העוגן של אבוקסיס (ניסן עייש)

בשנה שעברה בני יהודה סיימה את העונה בטעם מתוק עם זכייה בגביע המדינה, אך בליגה הסיפור היה שונה לגמרי. מאבקי הישרדות, פיטורי מאמנים, החלפת לא מעט שחקנים ולבסוף הבטחת ההישארות במחזורי הסיום. עם כל הכבוד לגביע המדינה, העונה סימנו בשכונת התקווה את הליגה והמטרה המרכזית הייתה לא להיגרר שוב למאבקי תחתית.

יוסי אבוקסיס הגיע בקיץ ולא הרבה האמינו שהעונה, שעוד לא הסתיימה, תהיה מוצלחת. הכתומים הבטיחו את מקומם בפלייאוף העליון, שני מחזורים לסיום העונה הסדירה וכעת במועדון כבר מסתכלים למעלה. מה הסוד? סגל צעיר, מאמן מוכח והרבה רעב. אמנם הסגל לא נוצץ ובני יהודה לא נתנה תצוגות כדורגל, אך הציגה קבוצה קשוחה שנלחמת על כל כדור ובכל דקה. הנתון הלא מפתיע הוא שהקבוצה ממוקמת במקום הרביעי בספיגות שערים, כשהיא סופגת יותר שערים רק ממכבי תל אביב, הפועל באר שבע והפועל חיפה. 

חבשי. באנקר אצל אבוקסיס (רדאד ג'בארה)חבשי. באנקר אצל אבוקסיס (רדאד ג'בארה)

ללא ספק אחת הסיבות לכך היא היכולת של עאיד חבשי. הבלם, ששייך למכבי חיפה, הצטרף לכתומים ממש לפני ההמראה למחנה האימונים בקיץ. מאז הוא עשה התקדמות ענקית, הבאנקר של יוסי אבוקסיס בהגנה. הבלם בן ה-22 עבר לא מעט קשיים במהלך הקריירה. הוא לא הצליח להתאקלם במכבי חיפה, הושאל להפועל רעננה וחווה פציעה לא פשוטה, אך נראה כי העונה מצא את המקום בו הוא מרגיש בנוח.

רגע לפני הראיון בו חבשי מסכם את העונה עד כה, הוא השתתף בעוד אחת מהפעילויות שהוא עושה בכפר אכסל בו גדל. “אצלנו בכפר ובאזור הרבה אוהבים אותי ומעריכים מאוד, כל פעם שיש פעילות לילדים, מזמינים אותי ואני הולך ומשתף פעולה עם הילדים ומשחק איתם. זה כיף גדול לשתף איתם פעולה, במיוחד שאני עברתי את כל הדרך הזאת מגיל קטן ותמיד חלמתי להיות שחקן כדורגל מוצלח כמו שהילדים חולמים להיות בעתיד”. 

אעיד חבשי ומאוויס צ'יבוטה. בני יהודה הפתיעה לא מעט (נעם מורנו)אעיד חבשי ומאוויס צ'יבוטה. בני יהודה הפתיעה לא מעט (נעם מורנו)

איך אתה מסכם את העונה של בני יהודה עד כה?
”עשינו פלייאוף עליון, זה הישג גדול עבור המועדון. אחרי הניצחון על קריית שמונה היו חגיגות מטורפות וכולם היו שמחים. בני יהודה נלחמה בשלוש שנים האחרונות בתחתית ולהגיע לשש הראשונות זה הישג מרשים”.

ציפיתם בתחילת העונה להגיע לפלייאוף? כשהגעת לקבוצה וראית את הסגל, האמנת שזה הפוטנציאל?
”בוא אגלה לך סוד. אחרי שפתחנו את העונה וניצחנו את זניט ומכבי חיפה, דיברנו בנינו השחקנים ואמרנו שבאמת אפשר להגיע לפלייאוף העליון. אחרי זה התחילה קצת ירידה וחששנו שאנחנו יכולים לאבד את העונה הזו, השינוי הגדול בא כשהשחקנים לקחו על עצמם את האחריות, נתנו הכל על המגרש וראינו את השינוי שעשינו יחד עם יוסי אבוקסיס”.

יוסי אבוקסיס. "כשהוא התקשר, לא חשבתי פעמיים" (שחר גרוס)יוסי אבוקסיס. "כשהוא התקשר, לא חשבתי פעמיים" (שחר גרוס)

אתה נותן עונה טובה מאוד, שחקן הרכב, יציב. אפשר להגיד שזו העונה הטובה בקריירה שלך? העונה לה חיכית לפרוץ?
”כן, מבחינתי אני עושה עונה די טובה. בכדורגל תמיד זוכרים את הסוף ויש לנו עוד 12 משחקים להמשיך ביכולת הזו. אחרי התקופה שעברתי בשנה שעברה, בה כמעט לא שיחקתי, הייתה לי חצי עונה ברעננה ונפצעתי פעמיים ועברתי תקופה מאוד קשה שלא אשכח אותה. התקופה הזו חזקה אותי, תמיד האמנתי בעצמי ובתחילת העונה התחברתי די מהר לשחקנים ולצוות. כל משחק הקהל מעודד אותי וזה עזר לי המון. ברוך השם אני עושה עונה מצוינת ויש לנו עוד משחקים שאנחנו רק צריכים להמשיך ככה”.

היו לך עוד הצעות מלבד בני יהודה, מה גרם לך להצטרף דווקא לשם?
”נכון שהיו לי עוד הצעות, בהתחלה הכיוון דווקא היה ללכת לסכנין והיו לי הרבה התלבטויות. בסופו של דבר הלכתי עם הלב, לאיפה שהרגשתי שאני יכול לשחק ולהתקדם. ברגע שיוסי התקשר אליי לא חשבתי פעמיים. אני מאוד שמח שהגעתי לבני יהודה, הגעתי למועדון הזה בזמן הנכון, כל השחקנים עזרו לי ואני מאוד שמח על כך”.

זה לא קשה להיות מושאל כל שנה? כל עונה להתחיל בקבוצה חדשה, להתחבר מחדש לשחקנים? בטח לשחקן צעיר.
”כן בטח שזה קשה מאוד לצאת כל שנה להשאלה. מבחינה אישית אני שחקן מאוד חזק מנטלית בראש ואיפה שלא תזרוק אותי, אני אתחבר לשחקנים מהר. היה לי חשוב מאוד לעשות עונה טובה אחרי שנה שעברה, לקחתי את עצמי בידיים, עבדתי קשה. יוסי אבוקסיס האמין בי ונתן לי את המושכות ואני חושב שאני מחזיר לי עד כה במגרש”.

חבשי במדי רעננה. "זה קשה לצאת להשאלה כל עונה" (שחר גרוס)חבשי במדי רעננה. "זה קשה לצאת להשאלה כל עונה" (שחר גרוס)

איך באמת החיבור עם יוסי אבוקסיס?
”ברגע שהוא התקשר אליי בקיץ, הוא אמר לי שהוא מאמין בי, שאצלו אני אשחק ואתקדם, לא חשבתי פעמיים והלכתי לבני יהודה. מבחינת יוסי, אני מרגיש שהוא קידם אותי, כל פעם שהיה צריך לתקן אותי הוא היה עושה את זה ולמדתי ממנו הרבה. גם כשלא הלך לנו כל כך, הוא המשיך להאמין בי והחזרתי לו על המגרש. אני לא חושב שזה רק לו, הוכחתי להרבה אנשים מה חבשי שווה. בתחילת העונה כשהתחלנו לדשדש אמרו שיוסי עשה טעות עם הסגל והביא יותר מדי שחקנים צעירים. אני יכול להגיד בפה מלא שהוא ממש לא טעה. הוא הסביר לנו כל הזמן, רוב השחקנים שלנו צעירים, 23 ו-24, זה לא קל להשפיע על שחקנים צעירים וכולם למדו מיוסי ומאוד מעריכים אותו. כולם עושים עונה טובה, לא סתם הגענו לפלייאוף העליון.

אתה חושב שהוא בשל כבר לאמן את הנבחרת? 
”כל מאמן חולם להגיע לנבחרת, בדיוק כמו כל שחקן. אני אשמח אמוד אם הוא יהיה מאמן הנבחרת, מגיע לו. כמו שאנחנו עבדנו קשה כל העונה גם הוא עבד קשה והצליח להגיע רחוק. אני מאחל לו שיקבל את המינוי”.

עוד מעט משחק הידידות נגד רומניה. אתה מחכה לטלפון?
”אחרי עונה כזו אני אשמח מאוד לקבל זימון לנבחרת. זה חלום שלי ושל כל שחקן. אני מאוד מקווה שאני אקבל זימון, כי עבדתי מאוד קשה”.

שחקני בני יהודה. "כולם חברים טובים" (שחר גרוס)שחקני בני יהודה. "כולם חברים טובים" (שחר גרוס)

מה ההסבר פתאום לקפיצת המדרגה שלך?
”ברור שהייתי צריך לשנות בראש את הגישה. עשיתי שינוי במשחק שלי, אם זה בהבנת המשחק, במחשבה, עבדתי קשה באימונים והיכולת הזו לא מגיעה סתם. כל אחד שמאמין בעצמו, בסוף יש קבלות. אני רק רוצה להתקדם עוד ועוד ומבחינתי זו רק ההתחלה. הדרך שלי עוד ארוכה. חדר ההלבשה שלנו שמח מאוד, כולם חברים טובים. גם מחוץ לאימונים ולמשחקים אנחנו יוצאים הרבה למסעדות ביחד, כל הזמן כמעט אנחנו ביחד וזה עזר לנו מאוד. אנחנו מאוד מחוברים, בסוף רואים תוצאות”.

ניצחתם את מכבי חיפה פעמיים העונה, 0:2 בשני המשחקים. מוזר קצת לחגוג מול הקבוצה בה גדלת?
”נכון שאני שחקן של מכבי חיפה וגדלתי שם, אבל אני רוצה לנצח כל קבוצה וזה לא משנה מי עומד מולי. אני לא מסתכל על היריבה, אני שמח שבמחזור הראשון ניצחנו כי זה נתן לנו דחיפה גדולה להמשך”.

בעונה הבאה אתה חוזר לשם אוטומטית. חושב שיש לך מקום? מרגיש בשל?
”אני חושב שהיה לי מקום בהרכב של מכבי חיפה. לצערי זה לא קרה וההשאלה שלי לבני יהודה הייתה במקום הנכון ובזמן הנכון. נכון שלא שיחקתי שם הרבה והיו לי כמה פציעות וכמו שאמרתי אני לא אשכח את התקופה הזו. לכל מאמן שמגיע למכבי חיפה יש את ההחלטות שלו ואני כיבדתי אותן. אני מסתכל על בני יהודה וחושב שההישג שלנו הוא מצוין, כל קבוצה הייתה רוצה להגיע לפלייאוף העליון ואני שמח שעשיתי את זה בתור שחקן. בסופו של דבר הוכחתי להרבה אנשים שאני ראוי לשחק בקבוצה גדולה בארץ. אשמח לשחק במכבי חיפה וזה חלום שלי לחזור לבמה הגדולה להיות שחקן מוביל”.

עאיד חבשי. "הוכחתי שאני מתאים לקבוצה גדולה" (אחמד מוררה)עאיד חבשי. "הוכחתי שאני מתאים לקבוצה גדולה" (אחמד מוררה)

העונה הקהל של בני יהודה, שמאוד אוהב אותך, הואשם בקריאות גזעניות נגד קריית שמונה ואשדוד. איך הרגשת להיות על הדשא ושלמוע את זה?
”אני יכול להגיד לך שמאז שהגעתי לבני יהודה כל הקהל מעודד אותי ואוהב אותי בכל משחק. תמיד יש הקומץ הזה שאוהב לקלקל, אם זה קריאות גזעניות או קללות נגד ההנהלה. אני לא מתייחס  לקומץ הזה, בבני יהודה יש קהל מדהים שאני מאוד אוהב אותו. עדיין יש גזענות בכמה מקומות ואני מאמין שהאנשים הקיצוניים האלה בסופו של דבר יעלמו מהכדורגל”.

מי השחקן שהכי היה לך קשה לשמור עליו?
”וידאר קיארטנסון ואיתי שכטר. קיארטנסון מאוד פיזי, הוא שחקן רחבה אמיתי, נוגח מצוין, כל פעם שיש לו הזדמנות לכבוש הוא מנצל את זה. איתי שכטר נמצא בעונת שיא, מאוד זריז ומהיר ועושה הרבה בלאגן”.

מי הכי מצחיק בחדר ההלבשה?
מאור קנדיל. מאוויס צ’יבוטה גם מצחיק, יש הרבה, אבל קנדיל במקום הראשון”.

מה אפשר לאחל לך לסיום?
המטרה הבאה שלי זה להילחם עד הסוף וכל קבוצה שתשחק נגדנו תצטרך לעבוד מאוד קשה כדי לקחת נקודות, גם לנו יש עוד מטרה וזה להגיע למקום הרביעי”.

אסור לפספס
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
נגןלא להאמין: הסינית שמשגעת את העולם! בת 17, מתנשאת לגו
סין גאה להציג: כדורסלנית בת 17 בגובה 220
נגןבאים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
באים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
נגןמסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
מסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */