יום שני, 08.07.2024 שעה 20:03
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ג'ורדי קרויף: מי שירים את האף יצא מהסגל

מאמן מכבי ת"א במסר אחרי ה-0:1 על הפועל ב"ש. בקבוצה פרגנו לפרץ, מיכה, ריקן ולגולסה, שאמר על החיזוק המועט בינואר: "ג'ורדי מאמין בסגל"

|
יצחקי, מיכה ועטר בטירוף בסיום (נעם מורנו)
יצחקי, מיכה ועטר בטירוף בסיום (נעם מורנו)

כמו דגל הפריסה של אוהדי מכבי תל אביב בתחילת המשחק מול הפועל באר שבע אתמול (ראשון), כך אפשר היה לתאר את המשחק של קבוצתם. זה היה קשה לתפעול (היה נראה כי הדגל נקרע תוך כדי הפריסה שלו אך חובר מחדש תוך כדי תנועה), אולם התוצאה הסופית הייתה מצוינת. 0:1 קטן (שוב) על האלופה וג'ורדי קרויף, המאמן המושמץ של חודשים אוקטובר-נובמבר, רושם 1:3 אישי על ברק בכר במפגשים ראש בראש שלהם כמאמן מול מאמן. הפסגה, שוב של מכבי תל אביב. 

שער בודד של אלירן עטר (כי בכל זאת משחק כפי שקיבלנו אמש היה צריך עוד סיפור בתוכו), הכריע את ההתמודדות אחרי מפגש סוער במיוחד שכלל שערוריית שיפוט עם אי אישור השער החוקי של אבי ריקן, והמשיך עם השתוללות על כר הדשא של כל המעורבים אשר הובילה לבסוף לשלוש הרחקות, שתיים מהן בצד של ב"ש, אחת בצד של מכבי ת"א. בכל הנוגע להרחקות, הצהובים לא ממש באו בטענות בנוגע לצהוב השני של יובל שפונגין, אם כי חלק סברו כי זוהי עבירה שאפשר לא לשלוף בגינה צהוב שני. נראה כי מבחינת איגוד השופטים זוהי פסיקה נכונה. 

"באנו כמו גדולים, הליגה מאוד קשה"

אחרי שהבלאגן קצת נרגע, הצהובים פתחו את המחצית השנייה בצורה מצוינת. קרויף בחר לבצע שינוי אחרי שסבר כי המשחק חייב לקבל תפנית נוספת והוציא את אבי ריקן, לא לפני שזה קיבל מחמאות גדולות על ההופעה שלו במחצית הראשונה, בה הוא באמת הצטיין ואף נגזל לו שער חוקי. כריסטיאן באטוקיו שנכנס הביא איתו גם כן רוח לחימה ועזר לדומיננטיות באמצע אך מעל כולם בלטו במשחק הזה דור פרץ, דור מיכה ואייל גולסה. השלושה, שהפכו בשל נסיבות המשחק לאנשי המשימה המיוחדת שנקראת "עצירת טוני וואקמה", הצטיינו והובילו לניצחון.

פרץ הוסט לעמדת הבלם השלישי בשל הרחקתו של שפונגין והיה נפלא על פי דעת הצוות המקצועי, אייל גולסה סייע לו בסגירות וגם לדור מיכה שבמחצית השנייה עסק בעיקר במשימות הגנתיות, לא לפני שמלך הבישולים בעידן ג'ורדי במכבי ת"א דאג לעוד אסיסט, הפעם לאלירן עטר. האחרון חיכה הרבה לשער הליגה הזה, בטח במשחק גדול, בטח מול הקהל הביתי והחברים בצהוב חגגו איתו בסיום המשחק את ה-0:1 הקטן שנרשם על שמו.

אבי ריקן מול מליקסון. מחצית ראשונה נהדרת שלו (נעם מורנו)אבי ריקן מול מליקסון. מחצית ראשונה נהדרת שלו (נעם מורנו)

על מיכה אמר קרויף: "אני חושב שהוא היה מצוין במחצית הראשונה, הוא לקח את הקבוצה על הכתפיים שלו. בחצי השני הוא יותר עבד הגנתית וזה הוציא ממנו המון אנרגיה. הוא עזר לשמור על וואקמה כי שחקן אחד לא יכול לעצור את וואקמה. בסך הכל, מיכה כבר היום שחקן טוב מאוד אך הוא מתפתח להיות שחקן שלוקח אחריות ומנהיגות ובשביל זה הוא קיבל חוזה מאוד טוב". 

ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)

אך לצד כל החגיגות האלה, הייתה גם ירידה מהירה אל הקרקע, בעיקר מצד ג'ורדי. המאמן ההולנדי הבהיר לאחר המשחק כי "מי שאראה שמרים את האף, אדאג להוציא אותו מהסגל", ובכך שלח מסר ברור לכל שחקניו: הניצחון הזה חשוב, אך הוא עוד אחד בדרך למטרה וירידה ברמת הדריכות, המחויבות והתשוקה - לא תתקבל על הדעת. כעת לצהובים מחכים המשחקים היותר "נוחים" בלו"ז ובזמן שקבוצות הצמרת יתעסקו גם בגביע המדינה, למכבי ת"א נותרה רק הליגה. ביום ראשון תפגוש את הפועל עכו ולאחר מכן תארח את הפועל רעננה. 

שחקני מכבי ת"א על רקע תצוגת הקהל (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א על רקע תצוגת הקהל (רדאד ג'בארה)

אגב, קרויף ביקש להעביר מסר לקהל בסיום המשחק: "אני מודה לכל מי שהגיע לכאן, תמך בנו והפגין עידוד מרשים. אני קורא לאוהדים ודוחק בהם להגיע בכמות הזאת ובאנרגיה הזאת לשאר משחקי הבית שלנו למרות מה שהם צריכים לעבור עם הפקקים והסבל שמתלווה לכך, כי ביחד אנחנו חזקים עוד יותר. אני יודע שלא קל להגיע לכאן, אבל אנחנו חייבים מגרש מלא בכל משחק בנתניה. אנחנו צריכים אותם. הם סובלים בכביש, אבל אנחנו סובלים על כר הדשא. מצד שני, ביחד אנחנו חזקים, זה המסר שעלה מהמשחק הזה". 

בנוגע לשערוריית השיפוט, המאמן ניקה את לירן ליאני מאשמה באשר לשער של ריקן: "אני לא חושב שזו אשמת השופט, הוא לא יכול היה לראות את זה מאמצע המגרש. אני כן חושב שיש שישה שופטים על הדשא, שניים מהם מאחורי השערים (איתן שמואלביץ' היה השופט מאחורי השער של גיא חיימוב, ר.א), אתה מצפה מהאנשים הנוספים בצוות (דודו ביטון הקוון, ר.א) שנמצאים על כר הדשא, שייראו דבר כזה, במיוחד במשחק כזה. ראו שהכדור קיבל זווית מוזרה כשהוא ניתז בחזרה מהמשקוף”. 

צוות השיפוט בראשות ליאני (איציק בלניצקי)צוות השיפוט בראשות ליאני (איציק בלניצקי)

“אני לא יכול להגיד שהשופט אשם. אני יותר מאוכזב מאלה שהוצבו במגרש על מנת לזהות דברים כאלה ואף שחקן לא הסתיר להם, ולמרות הכל הם לא ראו. לפעמים נותנים פה יותר תשומת לב להרחקת אנשי צוות מהספסל, מסתבר שבימים אלה זה אולי יותר מעניין וחשוב, זה קרה לנו בחיפה ועד עכשיו אני לא מאמין שזה קרה - פשוט בלתי ייאמן. אבל שוב, אני לא מאשים את השופט במקרה של השער של ריקן".

אייל גולסה, שכפי שפורסם ב-ONE מתנהל מו"מ להארכת החוזה שלו והיה אחד המצטיינים במשחק כאמור, סיכם את הערב: "באנו כמו גדולים. עשינו מה שהיינו צריכים. משחק כזה עם אמוציות נגד קבוצה כזאת, אתה מגיע מאה אחוז ואני שמח שעשינו זאת ולקחנו את הנקודות. המשחק היה באמת פתוח. כל המשחקים נגדם פתוחים, אבל תמיד קשה כי יש להם קבוצה מצוינת וכולם צריכים להיות במאה אחוז כדי לקחת את הנקודות במשחק כזה. אנחנו לא שמחים שאנחנו לא בגביע, רצינו לעלות אבל זה לא קרה. עכשיו אנחנו מתמקדים רק בליגה. אני לא מסכים שיהיו משחקים קלים עכשיו, הליגה היא מאוד קשה". 

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עטר (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עטר (נעם מורנו)

התגברות על מחסום פסיכולוגי מול ב"ש: "אני חושב שגם בגביע הטוטו עשינו את זה. כמו שאמרתי מקודם, ב"ש מצוינת ויש לה שחקנים מצוינים אז אם אתה לא מתעלה במשחק כזה, וכל שחקן מביא 100 אחוז ממנו, אז קשה מאוד לנצח אותם. התכוננו כמו לכל משחק. במשחק כזה פשוט לא מדברים. כל אחד מביא מה שצריך מהבית ושמח שעשינו את זה. רציתי לגעת בנושא הקהל, כי אומנם זה לא בלומפילד, אבל הייתה אווירה מטורפת והלוואי וזה יימשך בכל המשחקים שלנו פה". 

השער של עטר: "אלירן שחקן גדול שתורם לנו המון והגיע לו לכבוש, מקווה שימשיך, אני כל אימון איתו ורואה מה הוא יכול לעשות, הוא שחקן יוצא דופן".

עטר מול ביטון וטאהא. מקבל מחמאות (איציק בלניצקי)עטר מול ביטון וטאהא. מקבל מחמאות (איציק בלניצקי)

השיתוק של וואקמה: "גם מליקסון, גם וואקמה וגם שהר, כולם מסוכנים שם. נכון שסגרנו יותר את הצד של טוני, כי מיכה התקפי יותר והייתי חייב לעזור גם לדור פרץ, עשינו עבודה טובה, דור עשה עבודה מצוינת וזהו, אין משהו מיוחד". 

וואקמה וגולסה עולים לכדור גובה (רדאד ג'בארה)וואקמה וגולסה עולים לכדור גובה (רדאד ג'בארה)

פער בצמרת: "אם נתחיל לשוב על לפתוח פער בצמרת אז זה יהיה כמו בשנה שעברה. צריך לבוא מרוכזים נגד עכו ולעשות מה שעשינו נגד ב"ש - לקחת שלוש נקודות. אין אופציה אחרת". 

אי ההתחזקות בינואר - משמעותה אמון בסגל הקיים: "אין ספק שקיבלנו תחושה שג'ורדי מאמין בסגל הקיים. אני מאמין בסגל הזה. אני רואה את כולם בכל יום ובכל אימון. אנחנו מגובשים מאוד. צריך להמשיך כך כדי לסיים הכי טוב שאפשר". 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */