יום שבת, 29.06.2024 שעה 15:40

בנין: אנחנו צריכים להיות יותר אמיצים במשחק

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן בני סכנין: "אנחנו חייבים לתת סיבות לקהל שלנו לחזור למגרשים". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

שינו זוארץ: יוסי בניון הוא השחקן הכי גדול שישחק במכבי פ”ת אי פעם

יוסי בניון חתם היום במכבי פתח תקווה, שהפכה לקבוצה הרביעית שלו בישראל אחרי החזרה מחו"ל. דיברנו עם יו"ר פ"ת, שינו זוארץ, על ההחתמה הנוצצת: "כל דבר קורה בזמן שלו וכל מה שצריך לקרות קורה. אנחנו מקבלים אותו במצב טוב מאוד. הוא בכושר משחק מצוין. מבחינה אישית הוא מעולה. התרשמתי ממנו מאוד. המאמן רצה אותו וקיבל אותו. אין לי ספק שהוא ישדרג אותנו בצורה בלתי רגילה. הוא השחקן הכי גדול שמכבי פ"ת הייתה יכולה להחתים אי פעם. אני שמח מאוד שהוא מצטרף אלינו".

"אני רוצה להגיד שלא ראיתי כמיהה לשחק כמו שיש לו. לא עניין אותו כסף ולא שום דבר, הוא רוצה לשחק ולתרום לשחקנים צעירים. ראיתי ממנו דברים אדירים. אנחנו נעשה את הכל על מנת שירגיש הכי בבית בעולם. לא הייתי מעז להביא אותו אם הייתי חושב שהוא לא יכול להיות במכבי פ"ת. לא הובטח לו שום דבר מעבר לחוזה, אבל אמרתי לו שאני אשמח שהוא יישאר איתנו כמה שיותר. אמרתי לשחקנים 'זכיתם להתאמן לצד שחקן כזה'".

כמה זמן הוא ישחק, עשיתם תיאום ציפיות?
"דיברנו עם שרון ממיר לפני ושאלנו אותו אם הוא מבין שבניון מגיע כדי לשחק. הוא אמר לי 'תעשה את הכל כדי להביא אותו'. בניון ישחק וישחק הרבה. לא הייתי עושה מהלך כזה אם הייתי יודע שזה יפגע בו".

מה אתה אומר על מה שקרה עם אלי טביב?
"אי אפשר לשפוט. בית"ר ירושלים עושה עונה מדהימה ואני לא יודע מה קרה שם בפנים בתוך הקבוצה. אני לא חושב שטביב רצה להיפטר ממנו".

מה הסיפור עם גידי קאניוק, למה אתם לא רוצים שהוא יעבור למכבי ת"א?
"לא מפריע לי. אני אקבל חצי מיליון יורו. לא אכפת לי מי ישלם את הסכום, אבל אנחנו צריכים לקבל אותו, כי הסכמים צריך לכבד. רשום בהסכם שאם הוא חוזר לישראל, זה רק אלינו. הוא אמר לי ‘יש לי הצעה טובה, שחרר אותי בבקשה’. עניתי לו ‘אם אתה חוזר לארץ, זה רק למכבי פ"ת’. הוא קיבל הצעה ראויה מאיתנו. הם רוצים שנשווה את ההצעה שהוא קיבל מקבוצות אחרות. זה לא עובד ככה. כולם כעסו עליי איך שחררתי אותו. שישלם את הכסף וישחק איפה שהוא רוצה. ויתרתי בפעם הקודמת ולא אוותר שוב. הוא שכח שאנחנו פיתחנו אותו בתור שחקן".

דראפיץ': אנחנו נהנים מכל רגע

מכבי נתניה ניצחה אתמול את בית"ר ירושלים 1:2 במשחק נהדר באצטדיון היהלום. שוחחנו עם סלובודאן דראפיץ', מאמן נתניה.

מה קרה שערן לוי נתן כזאת הופעה?
"הוא היה קצת חולה ואני שמח שהוא חוזר לעצמו. הוא חתם לעוד שנה ואני שמח שזה יסתדר. אף אחד לא יכול לקחת ממנו את מה שיש לו. את מה שיש לו ברגליים אין לאף אחד בארץ". 

מה עם יציבות?
"לקחנו יותר נקודות בסיבוב השני מהראשון. זה משהו שהפתיע אותי מאוד לשמוע אתמול. אנחנו רוצים להיות קבוצה שלוחצת על כל המגרש. הקבוצה שלי התבגרה ולקחנו נקודות במקומות שלא היינו לוקחים לפני. אנחנו נהנים מכל רגע".

שחקני מכבי נתניה חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי נתניה חוגגים (נעם מורנו)

בנין: אנחנו צריכים להיות יותר אמיצים במשחק שלנו

טל בנין חזר אחרי תקופת היעדרות ארוכה, כשקיבל את שרביט האימון של בני סכנין. דיברנו עם בנין כדי לשאול מה המצב בקבוצה מהמגזר.

מה מצאת אחרי שנתיים בחוץ?
"מלמעלה זה נראה אחרת. יש לנו הרבה מאוד עבודה, אבל אני נהנה מאוד ממה שאני עושה. אהבתי את עבודת הפרשנות, אבל אני אוהב מאוד לאמן והרגשתי שלא מיציתי את עצמי בתור מאמן. ברגע שהגיעה ההצעה הרגשתי שזה מה שאני צריך לעשות וזרמתי". 

מה לא עובד?
"עקרונות של משחק, הגנה והתקפה, כמעט ולא קיימם. צריך לשנות הרבה דברים ואני לא רוצה לדבר על מה שהיה לפני. אנחנו עובדים על הכל כדי לתקן”.

זו מכה קשה לא לשחק בבית?
"אני שומע שאנחנו צריכים לחזור למגרש הביתי בקרוב, אך צריך לתת סיבות לקהל לחזור. הקהל צריך להאמין בקבוצה, אנחנו חייבים לשפר את כל הנושא של ההקרבה".

איזה מאמן אתה, אולי אתה צריך להיות פתוח יותר?
"אני לא חושב שמישהו שהיה פעם בקשר איתי סבל ממני ממשהו. אם כבר להפך, אני נפגעתי מאנשים. מי שמדבר איתי יודע שאני מאוד פתוח. עברתי תהליך בשמונה השנים האחרונות ועשיתי עם עצמי דברים. התפחתי גם ברמה האישית. צריך אומץ כדי לשנות הרגלים ואני עשיתי את זה".

מתרגש לקראת המפגש מול הפועל חיפה? 
"הפועל חיפה תמיד תהיה האהבה שלי, אבל מבחינה מקצועית אני צריך לעשות את המקסימום נגדם".

מטרות להמשך?
"פספסנו ניצחון על בית"ר שהיה יכול לשנות את כל הגישה שלנו למשחק. אני חושב שאנחנו צריכים ליזום יותר. כולנו עשינו טעויות, כולל אני. אנחנו צריכים להיות יותר אמיצים".

איך זה להיות מאמן יהודי בקבוצה ערבית?
"אני לא מסתכל על זה בכלל. אני מרגיש מצוין בסכנין, אני לא בוחן אנשים לפי הדת שלהם. אני מסתכל על אנשים, לא על דברים אחרים".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */