יום שני, 01.07.2024 שעה 06:01
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

סיכוי להינצל: סיפור העברתו של יבזורי לחולון

אי קבלת הזדמנויות ויכולת לא מרשימה באימונים, ההתעניינות של שלמה אייזיק, הנתק של מכבי ת"א ובני הרצליה ומה החוב שצברה חולוניה? מאחורי הקלעים

|
יבזורי. המצב הנתון הנחית אותו בחולון (עמרי שטיין)
יבזורי. המצב הנתון הנחית אותו בחולון (עמרי שטיין)

מאז שרשרת חילופי המאמנים, דגן יבזורי התפלל בסתר ליבו לקבל צ'אנס משמעותי במכבי תל אביב, אבל זה מעולם לא קרה. ארז אדלשטיין לא ספר אותו בנבחרת ישראל וככה התנהג גם במדים הצהובים. רמי הדר, לו טבעת אליפות כעוזר מאמן מכבי חיפה הודות לגל מקל, לא התבייש לבטל את הרכז הישראלי ונקט בהליכים דומים עם יבזורי, תחתיו רשם עונת שיא במדים הירוקים והוחתם על ידי הנציגה הישראלית ביורוליג.

יבזורי, בן ה-31, יודע כי המסך על הקריירה שלו יורד מהר יותר מאשר עולה. הוא ביקש לעזוב, כפי שחשפנו לראשונה ב-ONE דווקא אחרי שהציג יכולת טובה בליגה וקלע מספר דו-ספרתי של נקודות נגד מכבי קריית גת. בעלי הפועל חולון, שלמה אייזיק, הרים את הכפפה במהירות והגיש הצעה רשמית לקלוט אותו.

שלמה אייזיק. הרים את הכפפה (חגי ניזרי)שלמה אייזיק. הרים את הכפפה (חגי ניזרי)

יבזורי לרוב לא התלבש למשחקי היורוליג ובליגה "זכה" לחילופים חברתיים אבל סבל מחבל מקצועי קצר. החטאות או טעויות בהגנה שלחו אותו במהירות חזרה לספסל. גם באימונים מספרים במכבי כי בילה בעיקר בצידי המגרש והשתתף יותר בתחרויות הקליעה. "הוא לא יכול היה לשמור על הגארדים. יוגב אוחיון, גל מקל, אנדרו גאודלוק, די ג’יי סילי, וגם סוני ווימס שהוביל כדור, חגגו עליו".

יו"ר הצהובים, שמעון מזרחי, שהחתים על דעתו את הקלעי בעוד גיא גודס נכח בכנס מאמני יורוליג בברצלונה, הטיל וטו לשחרורו. הובטח לישראלי בצורה כנה הזדמנות נוספת והוא התרצה. הבכורה של איינרס בגאצקיס מול מכבי ראשון לציון, בו שותפו כל השחקנים להוציא את יבזורי, טרפו את הקלפים ופרידה רשמית הייתה קרובה מתמיד.

באותו הזמן בני הרצליה הובסה ע"י הפועל ירושלים ועפה מגביע המדינה. כארם משעור נעדר, ובעקבות פציעתו של דני רובין, שסובל משבר בידו וייעדר כחודשיים, רז גל ראה חלון הזדמנות ופנה לקבוצתו של לני רקנאטי. הפועל ירושלים גם התעניינה, אבל חששה מפגיעה מקצועית ביותם הלפרין, סירבה לעמוד בדרישותיו הכלכליות של יבזורי, והוחלט לוותר על צירופו למצבת הגארדים. מכבי חיפה מעולם לא הייתה במשחק. התנאים בין הרצליה ליבזורי, ששוחח על מעמדו בהיררכיה עם מיקי גורקה, סוכמו בע"פ כאשר ההרצליינים ישלמו לו 50,000 דולרים עד תום העונה.

מיקי גורקה. הכל כבר סוכם עם יבזורי (איציק בלניצקי)מיקי גורקה. הכל כבר סוכם עם יבזורי (איציק בלניצקי)

חשוב להדגיש כי לא היו שום מגעים בין שני המועדונים שנמצאים בנתק מקצועי. מנכ"ל הצהובים חגי בדש, שעמד בחזית השיחות על יבזורי, שהה לאחרונה בחופשה פרטית בלונדון והאחריות הועברה לטיפולו של ניקולה וויצ'יץ'. משם מזרחי התערב במהירות ובשיחה שקיים עם יבזורי אמר כי ישמח אם יחתום במכבי אשדוד/באר טוביה. "לא תפגע מבחינה כספית", אמרו לו הצהובים. אבל אחרי שנה וחצי בצמרת ואור הזרוקים, בערך, יבזורי סירב לרדת לקבוצת התחתית של מאיר טפירו.

הפועל אילת הציעה לפנות עבורו משבצת של זר, אבל להעתיק משפחתו מתל אביב לעיר הכי דרומית במדינה לא באה בחשבון, ועודד קטש החתים את וויל דניאלס, עליו פרסמנו לראשונה ב-ONE. אייזיק קיבל פנייה לרשת את הגארד, אבל התלבט. חולוניה רצה בצורה נהדרת. קאליף ווייאט מועמד בכיר ל-MVP העונתי, ודן שמיר ל-"מאמן העונה". הכספים שהציעו למכבי בזמנו כבר לא היו בהישג יד והוחלט לפסוח על ההזדמנות. וככה נותרה הרצליה לבדה במערכה.

יבזורי אמר לאנשי מכבי ת”א כי הוא מוותר על דמי הפיצויים בפגרה הקרובה בגובה 30,000 דולרים. העניינים התגלגלו במהירות ומפה לשם דייויד פדרמן נטל את המושכות. "ביום רביעי תתקיים ישיבת הנהלה ולאחריה תקבל שחרור רשמי". בעוד יבזורי הזיע על המגרש במסגרת ההכנה לדרושפאקה, פרסמנו במערכת ONE כי חולוניה לא מוותרת עליו, ושהצהובים נוטים לשחררו רק לסגולים.

דיויד פדרמן (שחר גרוס)דיויד פדרמן (שחר גרוס)

גורמים בקבוצות המנהלת מספרים היום כי ההחלטה של מכבי נבעה משיקולים פוליטיים במטרה לזכות בחתימתה של חולוניה על המסמכים לפרק את המנהלת. הרצליה לדוגמא, הינה מהקבוצות שמתנגדות למכבי. "יש קבוצות שמוכרות את נשמתן לשטן. עכשיו חולוניה מחויבת למכבי", סיפר גורם במנהלת בהתבטאות חריפה. - כל הטענות הללו חשוב להדגיש הופרכו ע"י אנשי מכבי ת"א.

פדרמן פנה לאייזיק והציע לו את יבזורי ללא תשלום מידי. "תיקח אותו שיהיה אצלך. אל תשלם לי עכשיו. אח"כ נסתדר על הכסף". חולוניה פעלה באותם רגעים על טפסי השחרור הבינלאומי של ג'ורדן טיילור מאלבה ברלין, והקבוצה הייתה בדרכה למשחק נגד הפועל באר שבע. רק בשעות הלילה המאוחרות אחרי שהעפילה לפיינל פור הגביע הואצו המגעים. חולוניה תזכה ביבזורי ללא עלות כעת, אבל בעונה הבאה תשלים את חובה לצהובים בתשלומים נוחים של 50 אלף דולר. בסופו של דבר הרצליה נותרה בידיים ריקות, וחולוניה - גם בשל העובדה כי עמית גל פעיל במועדון - תציג את יבזורי ככל הנראה להופעת בכורה לוהטת נגד? מכבי ת"א.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */