יום שבת, 28.09.2024 שעה 18:25

"רציתי לשחק במכבי, הייתי עושה להם הנחה"

ארון ג'קסון מצסק"א בראיון מיוחד ל-ONE: "הייתי חותם עבור 800 אלף דולר, פארמר ורוצ'סטי מרוויחים הרבה יותר והם מעולם לא ניצחו סדרת פלייאוף"

|
ג´קסון. רצה מאוד להגיע לצהובים (רויטרס)
ג´קסון. רצה מאוד להגיע לצהובים (רויטרס)

מכבי תל אביב תפתח את מסעה ביורוליג במשחק חוץ נגד צסק"א מוסקבה ב-20:00 (שידור חי באתר), כאשר לצהובים המשחק הוא אפשרות לגנוב ניצחון יוקרתי כבר בשלב מוקדם של העונה. עבור הרוסים, מדובר בהזדמנות נוספת לדרוס את הצהובים ולנקום, שוב, על ההדחה בחצי-גמר הפיינל פור במילאנו. לארון ג'קסון, הרכז הנהדר של דימיטריס איטודיס, מדובר בצ'אנס להשיג ניצחון נוסף בשושלת היריבויות בינו לבין מכבי, או במילים אחרות, המועדון בו הכי היה רוצה לשחק, ולעולם לא הצליח.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג, ישודר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

בשנים האחרונות ג'קסון פלרטט לא מעט עם הרעיון לחתום במכבי. עוד כשהצעיד את בילבאו הספרדית לסגנית אלופת ה-ACB, שמו של הרכז הקשוח עלה במסדרונות המועדון הצהוב. גם לפני שנה, בטרם נחתם ההסכם בין הצהובים לג'רמי פארגו, ג'קסון דחף בנציגיו להביא הצעה ממכבי כדי לצאת מההסכם מול צסק"א.

ג´קסון. ויתר על החלום האמריקאי (רויטרס)
ג´קסון. ויתר על החלום האמריקאי (רויטרס)
 

ג'קסון נחשב לקלע מצוין, רכז טהור ושחקן אנרגטי שלא מתבייש לבצע מטלות שחורות בהגנה או לעלות מהספסל כמחליפו של הלוזר הנצחי, מילוש תאודוסיץ'. את העונה הרכז פתח נהדר עם ממוצעים של 8 נקודות ו-6.5 אסיסטים ב-20 דקות בשני ניצחונות מול טביליסי ו-וולגוגראד בליגת ה-VTB. בשלוש השנים האחרונות סייע הרכז להוביל את צסק"א לפיינל פור. בשנתיים החולפות ג'קסון ומכבי פיתחו יריבות מסורתית, שעד כה עומדת על מאזן 0:4 רוסי במסגרת עונתית, ו-0:1 ישראלי בפיינל פור.

עוד לפני סל הניצחון ההרואי של טייריס רייס בחצי-הגמר מול אטורה מסינה ושחקניו, ג'קסון קרע את הרצועה הצולבת ונטש את ההתמודדות. פעמיים הוא פגש את הצהובים במהלך אותה עונה ורשם שני ניצחונות, 14.5 נקודות, ו-2.5 אסיסטים פר משחק.

גיא גודס. (יניב גונן)
גיא גודס. במכבי יודעים שמדובר שג'קסון שמתאים למועדון (יניב גונן)
 

גם אשתקד דרכם של השניים נפגשו ושוב ידו של הגארד הוורסטילי יצאה על העליונה, כשהוא סיפק ממוצעים של 9 נקודות ו-2.6 אסיסטים פר התמודדות. גיא גודס והצוות המקצועי/סקאוטינג של מכבי מחזיק מג'קסון שחקן בקליבר הגבוה באירופה, ובעל אופי שמתאים לרוח המועדון.

בפגרה החולפת ג'קסון היה שחקן חופשי וזכה לחיזורים מצד קבוצות רבות ב-NBA כאשר אינדיאנה פייסרס הייתה רצינית ביותר ואף והגישה הצעה בגובה 450 אלף דולרים ברוטו לעונה. ג'קסון ויתר על החלום האמריקאי וחתם לשנתיים נוספות במוסקבה תמורת סכום שעולה על 2.5 מיליון דולרים לכל התקופה.

אבל למכבי, ג'קסון מספר בראיון מיוחד ל-ONE לקראת פתיחת עונת היורוליג, הסכים לעשות הנחה. "מאוד רציתי לשחק במכבי. זה עדיין משהו שאני חושב עליו. הייתי עושה להם הנחה וחותם עבור 800 אלף דולרים, אולי אפילו 700 אלף דולרים. אני יודע שג'ורדן פארמר וטיילור רוצ'סטי מרוויחים הרבה יותר מזה, ואף אחד מהם מעולם לא ניצח סדרת פלייאוף או הגיע לפיינל פור ביורוליג", אמר.

"הסוכן שלי, האפי וולטרס, שייצג את אלכס טיוס במכבי, הוא ישראלי-אמריקאי ששירת בצנחנים בצה"ל ומאוד רצה שאשחק במכבי. לצערי השיחות לא הבשילו, מכבי לא הראתה שהיא רצינית מספיק וחזרתי למוסקבה. אל תטעה, לא רע לי פה. צסק"א זה מועדון מהדרג הכי בכיר מחוץ ל-NBA, אוהבים אותי פה מאוד ויש לי כימיה נהדרת עם כולם", ציין.

פרמאר עם רוצ´סטי. &qout;אף אחד מהם לא הגיע לפיינל פור&qout; (משה חרמון)
פרמאר עם רוצ´סטי. "אף אחד מהם לא הגיע לפיינל פור" (משה חרמון)
 

הרוסים ממשיכים בהכנות לקראת המפגש מול גיא גודס וחניכיו, וג'קסון תיאר כמה חשוב לצסק"א לסמן "וי" נוסף על הצהובים. "צסק"א מתוכננת למכבי כאילו מדובר במשחק על תואר. מכבי זכתה לאחרונה באליפות אירופה וצסק"א כבר הרבה זמן מחפשת תואר שכזה. מכבי היא מוקש שכל המערכת רוצה לעבור, ברגע שניצחנו את מכבי ביורוליג, אפשר להתחיל את העונה".

לסיכום, ג'קסון התייחס לשחקני המפתח בצהוב ואת מי מהם צריך לשתק במטרה להשאיר את הניצחון במוסקבה: "מכבי עשתה שינויים רבים בפגרה ובנתה קבוצה יחסית חדשה. יש לנו הרבה כבוד לדווין סמית' שעושה הרבה נזק, אבל הפוקוס שלנו יהיה על הגארדים במטרה להוריד להם את האחוזים מחוץ לקשת. כל אירופה מכירה את פארמר ורוצ'סטי ויודעת שהם בנויים על קליעה מבחוץ ומעדיפים להימנע ממגע. אם נוריד למכבי את האחוזים משלוש, אני אוהב את הסיכויים שלנו לנצח".

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */