יום רביעי, 03.07.2024 שעה 10:56
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

גם צ'לסי וסיטי רצו אותו: הכירו את מדו קמארה

הוא ברח ממלחמת אזרחים והגיע לפינלנד, טוטנהאם התעניינה אחרי שבחים מגרנט אבל עכשיו, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, הוא בדרך לחיפה. צפו בביצועיו

|
מדו קמארה בפעולה. התקווה החדשה של בלבול?
מדו קמארה בפעולה. התקווה החדשה של בלבול?

כמה שחקנים זרים נחתו בארץ אחרי שנרשמו בפנקסים של כמה מענקיות הליגה האנגלית? קשה לספור אותם אפילו על יד אחת. אך מוחמד קמארה, שעל המו"מ שהוא מנהל עם מכבי חיפה פורסם לראשונה ב-ONE, מחזיק ברזומה שלו מעקב צמוד של טוטנהאם, צ'לסי, ארסנל ומנצ'סטר סיטי.

הסיפור של הקשר, המכונה גם 'מדו', שנולד בסיירה לאון לא היה פשוט כבר כילד בצל מלחמת האזרחים במולדתו. בגיל שבע בעצתו של אחיו הגדול, קמו, הוא נרשם לבית הספר לכדורגל. בראיון שהעניק לאחר מספר שנים, סיפר קמארה: "מהרגע ששיחקתי כדורגל לא הצלחתי להפסיק. גם כשהייתי משחק עם חברים בגינה, לא רציתי להפסיק לשחק. אני פשוט לא יכול בלי כדורגל".

חמש שנים מאוחר יותר הוא הצטרף לסיירה ריינג'רס וב-2006 חתם במועדון הכדורגל של מוחמד קלון, שעד היום נחשב לגדול שחקני סיירה לאון. הקשר הצעיר התייחס לרגע החתימה במועדון: "תמיד היה לי כבוד למוחמד, הוא דמות לחיקוי עבורי אחרי שהוא שירת את המדינה שלנו בצורה מרשימה".  

בזמן שהמצב המדיני בסיירה לאון המשיך להיות מעורער, מדו ומספר חבריו מהנבחרת הצעירה, שסיימה במקום השני באליפות אפריקה עד גיל 17 ב-2003, הגישו בקשה למקלט מדיני בפינלנד. על התקופה שלו כילד צעיר במדינה זרה סיפר אז: "הייתי מבוהל מהמלחמה, כולנו רצינו לחיות חיים טובים יותר וחשבנו שלברוח זו אופציה טובה לכולם".

הקשר שבדרך לחיפה: הכירו את קמארה

לאחר שהבקשה התקבלה ובשל המחסור באישור עבודה, קמארה נאלץ להתאמן עם קבוצות שונות בפינלנד ורק כשמלאו לו 18 הוא חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו במדי קופס.

23 הופעות וזכייה בגביע הליגה במדי הקבוצה הצנועה, שירדה לליגת המשנה, הספיקו עבור מועדון הפאר המקומי ה.י.ק. הלסינקי לרכוש את קמארה. ההתקדמות המרשימה שלו המשיכה ובתום העונה הראשונה שלו במועדון הוא נבחר לשחקן העונה של הליגה הבכירה, לאחר ששותף בכל אחד ממשחקי הליגה שהובילו לזכייה בחוזה חדש לשלוש שנים נוספות.

מוחמד קמארה במדי הלסיניקי (רויטרס)
מוחמד קמארה במדי הלסיניקי. שחקן העונה בפינלנד פעמיים (רויטרס)
 
קמארה מול פרטיזן (רויטרס)
קמארה מול פרטיזן. הרשים את ראשי המועדון הסרבי (רויטרס)
 

לאחר 142 הופעות, 20 שערים ושני תארי אליפות, קמארה שזכה גם באזרחות פינית, החליט להיענות להצעה של פרטיזן בלגרד בקיץ 2010 לאחר שקטף שוב את תואר שחקן העונה והרשים מול עיניהם הבוחנות של אנשי בלגרד במשחק בין השתיים. על התקופה בפינלנד סיפר מדו לפני המעבר לסרביה: "למדתי שם המון, זו הייתה תקופה נהדרת והצלחתי לכתוב שם פרק נפלא בקריירה שלי גם בתור שחקן ובתור אדם".

הקשר פתח את הקדנציה שלו בפרטיזן בצורה מרשימה ובאותה עונה רשם גם חמש הופעות בקמפיין שלב הבתים של ליגת האלופות. הקדנציה של מדו בפרטיזן הפגישה אותו עם הקשר הישראלי הראשון שלו. הענקית הסרבית, שנפרדה מאלכסנדר סטנוייביץ', מינתה את אברהם גרנט ומרקו בלבול לצוות האימון החדש ובצוותא עם קמארה הם זכו בתואר האליפות בעונת 11/12.

קמארה מול ווילשר
קמארה מול ווילשר. קמפיין מרשים בסרביה
 

התפקוד של הקשר בסרביה היה שונה מהסגנון אליו הורגל בהלסינקי וב-79 הופעות מוצלחות הוא לא הצליח למצוא את הרשת, אך הצליח לתפוס מקום של כבוד בפנקס הסקאוטים של טוטנהאם בעיקר בעיקר בשל נתוניו הפיזיות, האגרסיביות במרכז המגרש והיכולות שלו לנהל את המשחק גם מעמדות אחוריות.

הספרס, שאיבדו את בתחילת העונה את לוקה מודריץ' בעסקת ענק לריאל מדריד, חיפשו מחליף ובצוות המקצועי של אנדראה וילאש בואש סימנו את הקשר בן ה-24 שזכה לתשבוחות רבות בסרביה.

קמארה מול ארשבין. רשם הופעות גם באלופות
קמארה מול ארשבין. רשם הופעות גם באלופות
 

העניין בקמארה על פי הדיווחים באנגליה חולל סערה בקרב המאמן הצעיר ויו"ר התרנגולים, דניאל לוי, שרצה להחתים את השחקן תמורת 16 מיליון יורו לאחר ביקורות חמות מצדו של גרנט. הקרב בין הצדדים החריף כאשר וילאש בואש דרש להחתים את ז'ואאו מוטיניו מפורטו, כאשר ליברפול וצ'לסי, שהקשר שלה עם המאמן הישראלי ידוע, היו בין הקבוצות שניסו לבצע מחטף.

הלחץ של המנג'ר עשה את שלו בנוגע לקמארה ולוי החליט להיכנע ללחץ וירד מהעסקה. אך למרות זאת, התעניינות מהממלכה לא פסקה וביום האחרון של מועד ההעברות של ינואר 2013 דיוחו בממלכה כי התחולל מאבק צמוד בין מנצ'סטר סיטי, שסימנה את מדו כיורש אפשרי של יאיא טורה לבין בולטון, כאשר האחרונה, ששיחקה בליגת המשנה, הצליחה לשים עליו את היד והעניקה לו חוזה לשלוש וחצי שנים.

אברהם גרנט. המליץ לדניאל לוי להחתימו
אברהם גרנט. המליץ לדניאל לוי להחתימו אחרי שיתוף הפעולה בפרטיזן
 

לאחר החתימה בוונדרס אמר: "אני לא מודאג מהעובדה שהקבוצה משחקת בליגת המשנה, אני רוצה לשחק עבור המועדון במיוחד אחרי ששוחחתי עם המאמן, יש לנו את אותם רצונות ואני רוצה לשמח את האוהדים של בולטון".

הקשר, שהעניק ראיון מקיף לאחר הנחיתה בממלכה, התייחס גם לאורח החיים שלו: "לעולם לא היו לי בעיות משמעת בתור שחקן, אני לא בליין גדול ובא לתת דחיפה למועדון", ומה לגבי הכינוי שדבק בו: "קראו לי דובון, בגלל שאני נחמד".

את הופעת הבכורה שלו מדו ערך ב-1:4 על האל סיטי, והיה צריך להמתין לשער הבכורה שלו עד ל-30 במארס ב-2:3 מול צ'רלטון, שהיה היחידי שלו ב-12 הופעות באותה עונה. בעונה הקודמת הקשר הפך לבורג מרכזי יותר ורשם 35 הופעות מתוכם 30 בהרכב, אותה סיימה בולטון במקום ה-14 המאכזב הרחק ממאבק על העפלה לפרמיירליג, אך למרות זאת כינה אותו המאמן דוגי פרידמן: "לב של אריה", בעיקר בשל משחקו מלא התשוקה.  

קמארה מתאמן בבולטון. סבל תחת ניל לנון
קמארה מתאמן בבולטון. סבל תחת ניל לנון
 

מאז הגעתו של ניל לנון לבולטון בחודש אוקטובר האחרון, מדו סבל מפיחות משמעותי במעמדו ורשם את מרבית ההופעות שלו קבוצת המילואים ללא דקות ליגה בודדת. משחק הליגה האחרון שלו במדי בולטון היה מול רות'רהאם בספטמבר 2014.

מדו אמנם לא נמצא בכושר, אך אין צל של ספק כי מדובר בשחקן שיכול לשדרג את הסגל של מרקו בלבול אחרי כישלונות רבים ברכש בעמדת הקישור האחורי, בעיקר לאחר ההשקעה הגדולה במיצ'ל, ומי יודע אולי דווקא בעונה כזו שעוברת על הירוקים הם זקוקים ללוחם עם לב אמיץ.

אסור לפספס
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */