יום רביעי, 03.07.2024 שעה 10:27
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

לב אמיץ: מרקוס וויליאמס פוגש שוב את מכבי

הוא נבחר בסיבוב הראשון בדראפט של 2006, אך כמעט ופרש מכדורסל בשל מום בליבו. מאז עבר דיאטה והחל לפרוח. ב-21:05 הוא מגיע עם הכוכב האדום

|
מרקוס וויליאמס
מרקוס וויליאמס

היה זה עוד יום קריר טיפוסי ברוסיה. הגשם ירד, הרוחות סערו, הטמפרטורה נמוכה, ומרקוס וויליאמס הגיע ליום שגרתי בעבודה. אך את היום הזה הוא לא ישכח לעולם. הגארד האמריקאי, שחתם באוניקס קאזאן הגיע למתחם האימונים של הקבוצה כמו יתר חבריו לקבוצה, אך קיבל בשורה פתאומית שאיימה להשבית לו לא רק את הקריירה, אלא גם את החיים.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

וויליאמס בדיוק סיים עונה מצויינת בשורות איינסי (האקסית הרוסית של אפיק ניסים), בשורותיה העמיד ממוצעים מרשימים של 15.3 נקודות, 3.6 ריבאונדים ודורג ראשון בליגה המקומית עם 6.8 אסיסטים בממוצע. וויליאמס הציג את החבילה הכוללת. קליעה טובה (37.3 אחוזים ממעבר לקשת), קשיחות הגנתית, עזרה בריבאונד ויכולת לייצר נקודות.

במסגרת הקדם עונת 2011-2012, וויליאמס התבקש להיכנס לחדר הבדיקות של רופא הקבוצה למבדק בריאותי שגרתי. בקושי שלושה ימים מאז שנחת ברוסיה ואצל הגארד נתגלה מום בלב. קאזאן שיחררה את וויליאמס באופן מיידי והגארד הובהל חזרה לארה"ב לניתוח בהול בבית חולים בקליפורניה.

אחרי שזכה באליפות המכללות עם קונטיקט ונבחר בסיבוב הראשון בדראפט 2006 של ה-NBA, שם שותף ב-141 הופעות במדי ניו ג'רזי נטס ז"ל וגולדן סטייט ווריורס, וויליאמס שוחרר מהליגה הטובה בעולם והתגלגל בין אמריקה הלטינית, אסיה ואירופה.

וויליאמס במכללת קוניטקט (רויטרס)
וויליאמס במכללת קוניטקט. נבחר ראשון בדראפט של 2006 (רויטרס)
 

התחנה הראשונה הייתה בליגה החלשה בפורטו ריקו שם וויליאמס השתלט על הליגה במהרה והעמיד ממוצע של 16.8 נקודות והוביל את הליגה באסיסטים עם ממוצע מרשים של 9.3 למשחק. בין לבין הגארד הוסיף טריפל-דאבל אחד, נבחר לאולסטאר המקומי, זכה ב-MVP, והוביל את קבוצתו לגמר הפלייאוף.

רגע לפני משחק הגמר, וויליאמס נטש במפתיע וחזר לארה"ב להשתתף בליגת הקיץ במדי הממפיס גריזליס. קבוצתו אגב, הפסידה את האליפות. וויליאמס היה נהדר עבור ממפיס בליגת הקיץ ושריין לעצמו חוזה נוסף ב-NBA, אך בעיקר חימם את הספסל ואחרי שהעמיד ממוצעים של 4.4 נקודות, החליט לשוב לאירופה.

מרקוס וויליאמס בנטס. קריירה גם ב-NBA (רויטרס)
מרקוס וויליאמס בנטס. קריירה גם ב-NBA (רויטרס)
 

מפה לשם, כפי שציינו מעלה, וויליאמס הצטיין עבור איינסי, חתם בקאזאן, שוחרר מקאזאן, וחזר הביתה לעבור ניתוח לב והבראה. שלושה חודשים ישב הגארד בבית ללא מעש לפני שקפץ על הצעה מגינגשאו מהליגה הסינית. וויליאמס הציג יכולת מרשימה עבור מי שעד לא מזמן לא נגע בכדור ואף חשב לפרוש מכדורסל.

הוא העמיד ממוצעים של 11.1 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים אך לא משך יותר מידי תשומת לב. במהלך השתתפותו בליגת החובבים של לוס אנג'לס, שם שיחק בין היתר עם בובי בראון, דמאר דרוזן, טאג' גיבסון, ומיודענו ברנדון באומן. מאמן מלאגה בזמנו, יסמין רפשה, הציע לוויליאמס חוזה אשר מותנה בירידה במשקל. יש לציין כי באותה תקופה שקל השחקן לדבריו כ-105 ק"ג.

וויליאמס במדי מלאגה
וויליאמס עם המדים של מלאגה. הוריד במשקל עבור רפשה
 

וויליאמס החל לעבוד עם תזונאי ספורט מקצועי ולספרד הגיע כשהוא עומד על קצת פחות מ-95 ק"ג. המשימה הושלמה, רפשה היה מרוצה ו-וויליאמס קיבל מקום בחמיישיה.

כאן נכנס לתמונה הרומן עם מכבי תל אביב. בכל אחד משלושת העונות האחרונות, ומהרגע שהחל לשחק ביורוליג, דרכיהם של וויליאמס ומכבי הצטלבו בכל עונה. במלחמה, כך יוצא, הגארד מנצח. אך בקרב הסופי הצהובים תמיד יצאו עם ידם על העליונה.

כך קרה שבעונת 2012-2013 וויליאמס ומאלגה הגיעו להיכל נוקיה דאז, כאשר תצוגה ענקית של האמריקאי במאני טיים תוך כדי כשהוא קולע את כל שבע הנקודות האחרונות של הספרדים, כולל סל ניצחון, הדהים את דייויד בלאט והצהובים. גם בעונה שעברה, למרות שמכבי סיימה את העונה כאלופת היורוליג, וויליאמס, הפעם עם לוקומוטיב קובאן, ניצח שוב את הצהובים.

מרקוס וויליאמס במדי קובאן. ניצח את הצהובים בעונה שעברה
מרקוס וויליאמס במדי קובאן. ניצח את הצהובים בעונה שעברה
 

הפעם, וויליאמס מגיע ל-"מנורה מבטחים" ארנה בכובע אחר לגמרי. הוא המנהיג הבלעדי של הכוכב האדום בלגרד, מועדון סרבי עטור היסטוריה, שסיים את הסיבוב הראשון במקום השני המרשים, ויחגוג מול אלופת אירופה את הופעת הבכורה של המועדון אי פעם בשלב הטופ 16 במפעל הבכיר ביבשת.

וויליאמס סיים שלב בתים חלומי כאשר העמיד ממוצעים של 12.5 נקודות לצד 6.9 אסיסטים, שזיכה אותו במלכות האסיסטים ביורוליג. בנוסף, הגארד הוא המנוע של הסרבים וקולע באיזור 31 אחוזים ממעבר לקשת ומדורג שני ביורוליג, מאחורי קרלוס ארויו, באיומים מטווח השלוש.

מרקוס וויליאמס ושחקני הכוכב האדום. כאב הראש של גודס?
מרקוס וויליאמס ושחקני הכוכב האדום. כאב הראש של גודס?
 

רק לפני חודש וחצי ניפץ וויליאמס את שיא היורוליג באסיסטים כאשר מסר 17 כאלה בהפסד דרמטי 110:103 לגלאטסראיי הטורקית. הערב ב-21:05, הוא הופך לכאב הראש של גיא גודס.             

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */