יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:19
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

איזי שירצקי נקנס וספג הרחקה משלושה משחקים

לאחר שהועמד לדין בשל התנהגות בלתי הולמת, הבעלים של ק"ש תקף את השופט: "הדלת הייתה פתוחה ונכנסתי". הערעור של גורדנה נדחה, לא ישחק מול מכבי

|
איזי שרצקי. זעם על ליאני (חגי ניזרי)
איזי שרצקי. זעם על ליאני (חגי ניזרי)

לוח זמנים עמוס היום (רביעי) במשרדי דייני ההתאחדות לכדורגל בעקבות העמדתם לדין משמעתי של הבעלים של עירוני קריית שמונה, איזי שירצקי, וקשר הפועל באר שבע, רועי גורדנה.

הדיון הראשון היה של בעלי ק"ש אותו ניהלו צמד הדיינים, ישראל שמעוני ונועם ליובין. בתחילתו ביקש שירצקי לזמן את השופט לירן ליאני, אך הדיין שמעוני טען מנגד כי לא הפסיקו לזמנו. שמעוני פתח את הדיון וטען כי העמדתו לדין של שירצקי היא בגין כניסתו לחדר השופטים ולכן הוא מועמד לדין על התנהגות בלתי הולמת, לאחר שאמר לליאני: "לקחת לי את האליפות".

כזכור, שירצקי הועמד לדין בעקבות 'התנהלות בלתי הולמת' עם שופט המשחק לירן ליאני, ששפט את ה-0:1 של ק"ש על הפועל ת"א. בסיום המפגש בין השתיים, שירצקי לא אהב את החלטותיו של השופט והבהיר לו את חוסר שביעות רצונו בחדר השופטים. במוקד הטענות של שירצקי עמד המקרה בו לא נשלף לסארי פלאח כרטיס אדום.

בדו"ח השופטים כתב ליאני: "בסיום המשחק נכנס מר איזי שירצקי לחדרי ההלבשה תוך כדי שהוא מוחה בהגנתיות על אופן השיפוט של במשחק ואני מצטט: 'לקחת לי את האליפות', 'אתה לא משתפר'. הנ"ל הסכים לעזוב את חדר ההלבשה רק לאחר בקשות חוזרות ונישנות לעשות כן".

שירצקי: "גם לשופטים מותר לטעות"

שרצקי פתח את דבריו בדיון ואמר: "זה לא הגיוני שהוא טוען שאמרתי את זה, איך הוא לקח לי את האליפות אם ניצחתי. הסיפור החל לפני ששיחקנו מול הפועל ב"ש ובדיון שהיה בנושא אלימות בספורט, אמרתי ששופט יכול לטעות, ליאני התחיל לצחוק ואני התלוצצתי איתו ועם אלונה ברקת".

איזי שרצקי בבית הדין (חגי ניזרי)
איזי שרצקי בבית הדין (חגי ניזרי)
 

הבעלים של ק"ש המשיך לספר: "במשחק שלנו ליאני לא שרק לפנדל לטובתנו, פנדל שאין שום אפשרות לא לשרוק אותו מרוב שהוא ברור, התוצאה הייתה 1:1 בסיום ואז אמרתי לליאני ברוח טובה שהוא לקח את ההסכם ביני לבין אלונה ברצינות. אמרתי לו שמותר לטעות, אבל הוא היה קרוב וראה שהייתה יד ברורה. ליאני הודה שהוא ראה את היד, אז אמרתי לו שהוא לקח לי את האליפות. במשחק מול הפועל ת"א אמרתי לו שאני עוד חם על הסיפור הקודם".

"נכנסתי לחדר, לא פרצתי את הדלת", הוסיף, "אמרתי שהיה צריך להישלף אדום לסארי פלאח על העבירה על אחמד עאבד כי הוא היה השחקן האחרון. הוא ענה לי שאני טועה והיו שני שחקנים אחרונים, אז אמרתי לו שהגיע הזמן שהוא ישתפר. הוא נתן צהוב ולא אדום, ולא התנצל ולמרות זאת הוא הגיש תלונה נגדי. בדקתי ועל פי החוק פלאח היה צריך להיות מורחק".

הדיין שמעוני ולובין (חגי ניזרי)
הדיין שמעוני ולובין (חגי ניזרי)
 

שירצקי המשיך: "השופט הזה לא טעה משיקול דעת, אלא מפחדנות. בשני המקרים אין שיקול דעת. אפשר לחשוב שאני פושע שפרץ לחדר, עשיתי טעות ולא הייתי צריך להיכנס לחדר השופטים, החדר היה פתוח ובאתי בצורה חברית".

לאחר דבריו של בעלי ק"ש, הדיין שמעוני אמר: "על פי הנוהל בעלי תפקיד לא מדברים עם השופט. יכול להיות שאתה עושה את הדברים בדרכי נועם, אבל עלייך לדבר עם הגורמים הרלוונטים כדי לטפל בדברים האלו".

שירצקי הגיב לדבריו של הדיין: "דיברתי בעבר וזה לא עזר. לא מתקנים פה שום דבר, פניתי לאיגוד השופטים והם הסכימו איתי שהיה פנדל לטובתנו, מה אתם רוצים שאני אעשה? להגיד לשופט שהוא צריך להשתפר זו לא העלבה, אין פה רצון לפגוע באף אחד. הנושא של האליפות התייחס למשחק הקודם, לא ברור לי למה הוא הזכיר את זה בהקשר של המשחק מול הפועל ת"א. יש דברים שצריך לשנות בכדורגל שלנו".

שרצקי בבית הדין (חגי ניזרי)
שירצקי בבית הדין (חגי ניזרי)
 

שמעוני בתגובה: "טעיתי ואני מודה בזה, הדלת הייתה פתוחה אז נכנסתי ואמרתי לו שאם הייתי מפסיד לא הייתי נכנס אליו. תגיד איפה בהיסטוריה נכנסו לשופט אחרי ניצחון? הייתי מאושר הוא צריך להבין שבאתי ברוח טובה, צריך להבין שמה שהוביל לכל העניין זה המשחק מול הפועל ב"ש". בסיום הדיון בעניינו, שירצקי נקנס בסכום של 3,000 ש"ח והרחקה משלושה משחקים.

רועי גורדנה: "מיציתי את העונש כבר אחרי משחק אחד"
היום העמוס במשרדי הדיינים נמשך. קשר הפועל ב"ש רועי גורדנה הגיע לדיון בעניינו בצוותא עם עו"ד עידן בר נתן. בתחילת הדיון טען בר נתן כי הוא: "מייצג את הקבוצה כי מדובר באינטרס של הפועל ב"ש". לאחר הדבריו של עו"ד התפתח וויכוח בין הצדדים.

הדיין שמעוני בתגובה: "כתב האישום הוא לא כנגד הקבוצה ולכן לא תוכל לטעון כאן", בר נתן ענה: "מדובר בהפרדה מלאכותית, האינטרס הוא של הקבוצה". הדיין אמר: "יינתן ערעור ואין לי בעיה למה אני צריך לתת רשות ייצוג?", בר נתן מנגד: "הגשמנו שתי בקשות אחת בשם השחקן ואחת בשם השחקן". בר נתן המשיך לטעון כי לא קיבל דחייה לבקשה של הקבוצה ולכן גורדנה יאלץ לייצג את עצמו.

כזכור, על פי הדו"ח הקשר הורחק בגין פגיעה בשחקן יריב, סזאר ארסו, במפגש מול בית"ר ירושלים. גורדנה פתח את דבריו ואמר: "השחקן תפס אותי עם הרגליים וניסיתי להשתחרר באופן לגיטימי. זה התפרש על ידי השופט והקוונים כפגיעה בו, למרות שרואים בוודאות שלא כך ההיה. אחרי דקה הוא כבר קם ורדף אחרי".

הדיין שאל את גורדנה האם זו הייתה הדרך היחידה להשתחרר, הקשר השיב: "אני אכבד את בית המשפט. אני חושב שהתמונות אומרות הכל, אני חושב שמיציתי את העונש אחרי משחק אחד".

שמעוני: "הייתה שליחת רגל, אבל אני לא מקל ראש ואבדוק זאת שוב. באופן עקרוני זו החלטה של שופט ורק במקרים חריגים בית המשפט מזכה". בר נתן הוסיף: "אנחנו פה בשביל להוכיח שעבירה לא כך כך קשה שהיא מצדיקה הרחקה לשני משחקים. יש עבירות שאי אפשר לטעות בהן, אך יש מקרים בהם צריך להפעיל שיקול דעת".

בסיום הדיון הוחלט כי עתירתו של גורדנה נדחתה והמשמעות הברורה היא שהקשר לא ישחק במפגש הקרוב של הקבוצה מבירת הנגב מול מכבי ת"א.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */