יום שני, 08.07.2024 שעה 21:18

הלוי: פישביין מפחד, ליבר: הלוי הרס את הכדורסל

איגוד הכדורסל החליט להגיש עתירה לבג"צ נגד הטוטו, לאחר שפישביין סירב להעלות את הצעת הפשרה של היו"ר להצבעה. פישביין: "מכבד את כל הדעות"

|
הלוי:
הלוי: "אנשים מפחדים מהצל של עצמם" (חגי ניזרי)

איגוד הכדורסל החליט היום (ראשון) להגיש עתירה לבג"צ, כנגד המועצה להימורים בספורט. ההחלטה להגיש את העתירה נבעה מביטול הסכם השיווק של האיגוד, שכלל בעונה שעברה את הליגה הלאומית והליגה לנוער, וכן ביטול הסכם השיווק של ליגת העל לנשים שהופחת משני מליון ש"ח לחצי מליון ש"ח, גם זאת לאחר מאבק ציבורי נרחב.

יו"ר האיגוד עמירם הלוי, הודיע על הכוונה להגיש את העתירה אחרי שיושב ראש דירקטוריון הטוטו צחי פישביין, לא איפשר לו להעלות הצעת פשרה בישיבה שהתקיימה היום (ראשון).

על פי ההצעה של הלוי, סכום הסכם השיווק של ההתאחדות לכדורגל ייפחת בעשרה מיליון ש"ח ל-70 מיליון ש"ח וההפרש יתחלק בין ענפי הספורט השונים באופן יחסי. פישביין סירב, אף על פי שהצעה זו הייתה אמורה לזכות להסכמה על פי רוב משמעותי.

יש לציין כי החלטתו של הלוי לפנות לערכאות, הגיעה גם בעקבות התכנסות נשיאות איגוד הכדורסל, שתמכה במהלך.

עמירם הלוי התייחס לדברים ואמר ל-ONE: "היו שתי הצעות, האם לבטל את ההסכם או לא והאם להתפשר על סכום של 70 מיליון ש"ח ולהעביר עשרה מיליון ש"ח לטובת ענפי הספורט האחרים בהתאם לאמות המידה הקיימות. אין לי שום עניין לפגוע בכדורגל ובהצבעה אמרתי לצחי פישביין: 'זה בסדר מבחינתי אם תעלה את ההצעה שלי להצבעה'". 

פישביין: "ההסכם יישאר כפי שסוכם"

בהמשך דבריו, הלוי תקף את פישביין: "הוא סירב להעלות את ההצעה להצבעה ואני יצאתי טמבל מכל העניין הזה. היה וההצעה שלי הייתה עולה להצבעה, היא כמעט בוודאות הייתה עוברת ברוב קולות. הבעיה היא שאנשים מפחדים קצת מהצל של עצמם ומהצל של אחרים, כולל צחי פישביין".

לסיום אמר הלוי: "בטוטו לא מסוגלים להתמודד עם ההתאחדות לכדורגל בדברים האלה. אם הייתי יודע שהוא לא יעלה את ההצעה שלי להצבעה, הייתי מתנגד להסכם. מבחינת ניראות ציבורית, זה לא נראה טוב כי לא התקיים דיון כלכלי על העניין הזה. הדעות חלוקות ולא ידוע כמה שווה הסכם השיווק של הכדורגל. אני חושב שהכדורסל מקופח".

צחי פישביין. תחת מתקפה (חגי ניזרי)
צחי פישביין. תחת מתקפה (חגי ניזרי)
 

צחי פישביין הגיב לדבריו ואמר: "זה לא היה נכון לדון מה השווי של ההסכם, כי זו לא החלטה פוליטית או החלטה מהבטן. הנהלת הטוטו הציגה בעבר למה שווים 80 מיליון ש"ח, כך שזו לא החלטה של רגע. תמהיל חברי הדירקטוריון השתנה מ-18 ל-11 חברים, אז העמדנו את זה להצבעה בשאלה האם להפסיק את ההסכם והתשובה הייתה שאין רוב, אז ממשיכים בהסכם". 

פישביין המשיך: "לקראת עונת 2015/16 ידונו הצדדים עם ההתאחדות לכדורגל על ההסכם הבא ויכול להיות שהוא יהיה שונה, אולי נמוך או גבוה יותר. ההסכם הנוכחי נקבע לשלוש שנים וההסכם ימשיך, כי לא היה רוב לביטולו. אני בא מעולם שבו הסכמים צריך לקיים. אני מכבד את כל הדעות".

לגבי ההסכם המדובר הוסיף: "היו דעות שחשבו שהסכם של 80 מיליון ש"ח הוא גבוה מדי, אבל יחד עם זאת, צריך לזכור שחידשנו הסכם קיים וקיבלנו ערכים ושינוי בכדורגל שלא היו קודם. הובלנו את הרפורמה הזאת והיא חשובה לנו לעתיד הכדורגל, שמשפיע מאוד על הכנסות הטוטו שעלו בחמש השנים האחרונות מדי שנה. כנראה שאנחנו עושים כמה דברים טובים".

צבי ליבר (משה חרמון)
צבי ליבר: "הלוי שיקר ורימה את כל הנשיאות" (משה חרמון)
 

חברי נשיאות איגוד הכדורסל זועמים על הלוי, שהצביע בעד הסכם השיווק של הכדורגל. חבר הנשיאות צבי ליבר אמר ל-ONE: "עמירם הלוי שיקר לכל חברי הנשיאות. הוא אמר שהוא בכל מקרה לא יסכים ל-80 מיליון שקל. הוא שיקר ורימה את כל הנשיאות, הלוי הרס את כל הכדורסל".

חבר הנשיאות מנחם וידהורן הוסיף: "הכדורסל מקופח כבר הרבה מאוד שנים לעומת הכדורגל. עמירם הבטיח לנו היום בישיבה שהכדורסל לא יקופח, והכדורגל בכל מקרה לא ימשיך לקבל 80 מיליון שקל".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */