יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:37

גלושקו גברה על פאר וזכתה באליפות ישראל

המדורגת 154 בעולם שלטה במשחק מהפתיחה וגברה על הטניסאית הבכירה 1:6 ו-3:6 וזכתה בפעם ה-2 ברציפות וה-3 סה"כ בטורניר. פאר: "הייתי פחות טובה"

|
גלושקו מניפה את הגביע (יניב גונן)
גלושקו מניפה את הגביע (יניב גונן)

יוליה גלושקו הוכיחה היום (שישי) שהיא באמת משהו מיוחד, לאחר שגברה על שחר פאר 1:6 ו-3:6 וזכתה זו השנה השנייה ברציפות באליפות ישראל בטניס לשנת 2014.

גלושקו, שזו היא זכייתה השלישית בתואר בקריירה, נראתה נפלא מהמשחקון הראשון במשחק ולא אפשרה ליריבתה העדיפה לבוא לידי ביטוי. פאר, שתעדיף לשכוח את ההתמודדות כמה שיותר מהר, תקווה להתחיל את שנת הטניס החדשה בצורה שונה לגמרי.

המערכה הראשונה נפתחה בצורה נהדרת עבור גלושקו, ששברה ועלתה ל-0:3 מהיר. מיד לאחר מכן, החל הגשם לרדת ושתי השחקניות נאלצו לרדת מן המגרש לחצי שעה, לאחריה גלושקו חזרה היטב וסגרה את המערכה עם 1:6 מהיר.

המערכה השנייה נפתחה ללא שבירות, עד שבמצב של 3:3 השיגה יוליה את השבירה המיוחלת וסגרה את המשחק עם שבירה נוספות ו-3:6 במערכה השנייה.

התגובות לגמר אליפות ישראל בטניס

המנצחת הגדולה, יוליה גלושקו, אמרה בסיום: "אני מודה לקהל על התמיכה. היה לי שבוע מטורף בו גם הייתי חולה וזה בהחלט סיום נהדר עבורו. יש לי עוד כמה ימים יום הולדת וזו מתנה נהדרת. בשנה שעברה אחרי שזכיתי היו לי המון ציפיות להיכנס ל-50 הראשונות בעולם זה לא קרה, ככה זה בטניס אבל עכשיו זו שנה חדשה. יש לי צוות חדש שכולל את עודד טייג ויורם מנחם ואני מאוד שמחה על זה. גם החבר שלי איתי במגרש וזה תורם לבטחון".

גלושקו ופאר בסיום (יניב גונן)
גלושקו ופאר בסיום (יניב גונן)
 

יוליה הוסיפה: "אני מתחילה את העונה במוקדמות אוסטרליה. מוקדמות זה מבאס אבל אולי אתפוס כמה משחקים טובים והבטחון יעלה. עבדתי מאוד קשה בארבעת השבועות האחרונים, כאשר בהם ראיתי רק את המגרש. ביום רביעי הקרוב אני טסה והעונה תתחיל רשמית". המפסידה המאוכזבת, שחר פאר, אמרה בסיום:  "היא היתה טובה ממני היום. היא שיחקה מעולה. אני עדיין בהכנות ל-2015 , יש לי הרבה עומס לאחרונה, אבל אני אוהבת את זה".

מערכה ראשונה: 1:6 ליוליה גלושקו

הקהל ברעננה (יניב גונן)
הקהל ברעננה (יניב גונן)
 

גלושקו פתחה את ההתמודדות בצורה נפלאה. הטניסאית הכניסה את הסרבים הראשונים שלה בעוצמות לא גבוהות ובזכותן לקחה את המשחקון הראשון בקלות רבה. המדורגת 154 בעולם המשיכה בתנופה גם במשחקון השני. גלושקו פתחה את המשחקון באגרסיביות רבה וזכתה לקבל שתי נקודות שבירה, כאשר את השנייה היא גם ניצלה היטב ועלתה ל-0:2 נאה.

שחר פאר. פתחה רע מאוד (יניב גונן)
שחר פאר. פתחה רע מאוד (יניב גונן)
 

פאר מן העבר השני, עוד לא הגיעה להתמודדות. במשחקון השלישי פאר נכנסה לעניינים והשיגה נקודות שבירה, אך גלושקו לא נלחצה, הצילה אותה בעזרת סרבים טובים ועלתה ל-0:3 מהיר. במצב הזה, שתי השחקניות ירדו מהמגרש בגלל הגשמים שפקדו את מרכז הטניס ברעננה. לאחר חצי שעה השחקניות חזרו למגרש והמשחק התחדש. הפסקת הגשם לא הפריעה לגלושקו, שזכתה לקבל שתי נקודות שבירה במשחקון הרביעי וניצלה את השנייה כדי לעלות ל-0:4 ענק במערכה הראשונה.

הגשם ברעננה (יניב גונן)
הגשם ברעננה (יניב גונן)
 

הקהל מסתתר בפני הגשם (יניב גונן)
הקהל מסתתר בפני הגשם (יניב גונן)
 

אנשי מרכז הטניס מייבשים את המגרש (יניב גונן)
אנשי מרכז הטניס מייבשים את המגרש (יניב גונן)
 

במשחקון חמישי פאר נכנסה לעניינים. שלוש נקודות רצופות על הסרב של יוליה העניקו לפאר שלוש נקודות שבירה. את הראשונה אמנם גלושקו הצילה, אך בנקודת השבירה השנייה פאר התאוששה וצמצה ל-4:1. למרות ההתאוששות של הטניסאית הבכירה במשחקון החמישי, היא פתחה את השישי בצורה רעה מאוד, מיעטה להכניס את הסרב הראשון פנימה ונקלעה למצב של 40:0. גלושקו ביצעה שלוש טעויות לא מחויבות ולוח התוצאות הראה 40:40. הטניסאית הבכירה ביצעה טעות כפולה, אך גם את הזדמנות השבירה הרביעית אלופת השנה שעברה לא ניצלה. גלושקו השיגה הזדמנות שבירה חמישית במשחקון וגם בה היא כשלה. בפעם השישית יוליה סוף סוף עשתה את העבודה ועלתה ל-1:5 מבטיח במערכה הראשונה. במצב של 1:5 גלושקו הגישה למערכה ונקלעה לפיגור של 40:0, אך היא התאוששה, לקחה חמש נקודות רצופות ולקחה את המערכה הראשונה עם 1:6 מרשים מאוד.
 

גלושקו עם מערכה ראשונה לפנתיאון (יניב גונן)
גלושקו עם מערכה ראשונה לפנתיאון (יניב גונן)
 

פאר מאוכזבת (יניב גונן)
פאר מאוכזבת (יניב גונן)
 

מערכה שנייה: 3:6 ליוליה גלושקו
שחר פאר פתחה את המערכה השנייה עם משחקון הגשה טוב מבחינתה ועלתה ל-0:1. גלושקו פתחה את משחק ההגשה הראשון שלה במערכה השנייה בפיגור 30:0, אך היא התאוששה, לקחה ארבע נקודות רצופות ואיזה ל-1:1 במשחקונים. פאר המשיכה להיראות טוב ולמרות שגיאה כפולה, לקחת את המשחקון השלישי ועלתה ל-1:2. אלופת השנה שעברה ענתה עם משחקון הגשה נפלא ואיזנה ל-2:2. שחר לא שיכנעה במשחקון ההגשה השלישי שלה במערכה השנייה, אך התעשתה במהרה, לקחה אותו ועלתה ל-2:3. יוליה לא נבהלה מהשיפור ביכולת של הטניסאית הבכירה ואיזה ל-3:3 עם משחקון הגשה מרשים.

גלושקו חובטת ווינר (יניב גונן)
גלושקו חובטת ווינר (יניב גונן)
 

שחר פאר לא מוותרת לרגע (יניב גונן)
שחר פאר לא מוותרת לרגע (יניב גונן)
 

במשחקון השביעי הושגה השבירה הראשונה של יוליה במערכה השנייה. אלופת השנה שעברה, שמתחילת ההתמודדות מראה טניס אגרסיבי ויעיל, הצליחה להשתלט לחלוטין על המשחקון, לשבור ל-3:4 ולהתקרב לזכייה שנייה ברציפות. פאר לא ויתרה והשיג שתי נקודות שבירה, אך גלושקו התעשתה, הצילה אותן ולקחה את המשחקון (3:5). גלושקו המשיכה במומנטום החיובי, שברה את פאר בשנית וזכתה במערכה עם 3:6 אדיר.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */