יום ראשון, 06.10.2024 שעה 21:05

סנפורד וג'רבי ספורטאי השנה של הוועד האולימפי

האתלט שסיים 3 באלי' אירופה והג'ודוקא שזכתה בכסף באלי' העולם זכו בתואר היוקרתי. שמאילוב הספורטאי הצעיר. תקציב הוועד יגדל ב-4 מיליון שקל

|
דונלנד סנפורד (רדאד ג`בארה)
דונלנד סנפורד (רדאד ג`בארה)

הנהלת הוועד האולימפי בישראל אישרה היום בישיבתה את תקציב הארגון לשנת 2015 העומד על כ-18 מיליון ₪, לעומת תקציב 2014 שעמד על כ-14 מיליון ש"ח. כ-1.9 מיליון ₪  בתקציב (לעומת כ-800 אלף ₪ ב-2014) יוקדשו לתמיכה בהכנות הספורטאים למשחקים האולימפיים בריו 2016. בנוסף, ימשיך לפעול הפרוייקט המנטאלי לטובת הספורטאים במלוא עוצמתו כל השנה. כמו כן, הוגדל תקציב המלגות והתמרצים האישיים לספורטאי ההישג. במקביל גובשה תכנית להרחבת גיוס ספונסרים לספורטאים.

הנהלת הוועד האולימפי בישראל אישרה הערב את בחירתם של האתלט דונלד סנפורד, והג'ודאית ירדן ג'רבי לספורטאי השנה של ישראל לשנה זו. ערב הכתרת ספורטאי השנה הנושא את שמו של יורם אוברקוביץ' ז"ל יתקיים ביום שני ב-29 בדצמבר בסוזן דלל. בערב חגיגי זה יקבל הצייר-פסל דודו גרשטיין את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי, שבחר השנה בנושא ספורט ואומנות.

ירדן ג'רבי זכתה השנה במדליית כסף באליפות העולם שהייתה ברוסיה, בשלוש מדליות זהב ושתי מדליות כסף בטורנירים מסדרת הגרנד פרי. זו תהיה שנה שניה ברציפות בה זוכה ג'רבי בתואר יוקרתי זה של הוועד האולימפי בישראל. דולנד סנפורד זכה במדליית ארד באליפות אירופה שהתקיימה בשווייץ בריצת 400 מטרים, בהופעה מרשימה מאוד עם שיא ישראלי חדש 45.27 שניות וקביעת קריטריון A בינלאומי. ג'רבי וסנפורד יקבלו בערב ההכתרה מענק מיוחד של 40 אלף ₪ כל אחד מהוועד האולימפי בישראל.

ירדן ג´רבי (מערכת ONE)
ירדן ג´רבי (מערכת ONE)
 

הפרס למאמן השנה יוענק באופן יוצא דופן לשני זוכים: למאמן הג'ודו שני הרשקו, מאמנה האישי של ירדן ג'רבי המשמש כמאמן נבחרת הנשים של ישראל במסגרתה הוביל את גילי כהן לזכייה במדליית ארד באליפות אירופה. בתואר זוכות גם מאמנות נבחרת הנשים של ישראל בהתעמלות אומנותית, אירה ויגדורצ'יק, אלה סאמופאלוב ורעיה אירגו שהובילו את הנבחרת הלאומית  לזכייה במדליית ארד באליפות אירופה ובמדליית כסף באלות באליפות העולם. מאמני השנה יקבלו פרס כספי של 20,000 ₪.

הפרס לספורטאי הצעיר של השנה יוענק לג'ודוקא ברוך שמיאלוב בן ה-20, שהוכתר השנה לאלוף אירופה לנוער, זכה במדליית ארד באליפות העולם לנוער, וסיים את השנה בזכייה במדליית זהב באירופה עד גיל 23.

שמאילוב (יניב גונן)
שמאילוב (יניב גונן)
 

הפרס לספורטאית הצעירה של השנה יוענק לצמד שייטות ה-470 נויה ברעם ורימון שושן שזכו במדליית ארד באליפות העולם ובמדליית כסף באליפות אירופה. הספורטאים הצעירים יקבלו מענק של 5000 ₪.

במהלך ערב הכתרת ספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל  יחולקו תמריצים על הישגים של ספורטאים חברי הסגל האולימפי באליפויות העולם ואליפויות אירופה, לבוגרים ולצעירים ולמאמנים, בסכום כולל של כ-730 אלף ש"ח הניתנים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */