יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:15

אושר: עד 3 שנות מאסר לעבירת אלימות בספורט

לאחר התפזרות הכנסת ובתום דרמה גדולה, אושר התיקון לחוק אותו הוביל ח"כ יואל רזבוזוב. שוטרים יוכלו להרחיק עבריינים מהמגרשים באופן אוטומטי

|
יואל רזבוזוב. הביא לאישור החוק (חגי ניזרי)
יואל רזבוזוב. הביא לאישור החוק (חגי ניזרי)

בתום דרמה גדולה שהתרחשה ב-48 השעות האחרונות, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק אלימות בספורט אותו הוביל חבר-הכנסת, יואל רזבוזוב.

למרות שאתמול (שני) התפזרה הכנסת והחוק עבר עד היום רק בקריאה טרומית, ח"כ רזבוזוב הוביל מבצע חסר תקדים כדי לאשר את החוק. בתחילה היו כאלה בבית המחוקקים שלא רצו לאשר את החוק, אך לבסוף כולם הבינו שערב בחירות לא כדאי להם להיות ברשימה השחורה של המתנגדים לו.

יש לציין כי ח"כ רזבוזוב הצליח ללכד סביב הדרמה לא מעט חברי כנסת, החל מיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, שעזר להתגבר על כשלים של קיצורי זמן, יו"ר ועדת החינוך והספורט, ח"כ עמרם מצנע, שידע להעבירו במהירות בוועדה, וכן יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שאם היה רוצה היה מושך זמן ולא דואג להעברת החוק.

העונש המקסימלי לאלימות באופן כללי הוא 10 שנים, אך בנוגע לאלימות בספורט, התיקון החשוב הנוגע לחוק זה הוא האפשרות לשלוח למאסר של עד שלוש שנים או להכפיל העונש הקבוע לעבירה, הכל לפי העונש הקל ביותר.

עבירות בנסיבות מחמירות ייקבעו כאשר ביצוע העבירה נעשה בקשר לאירוע ספורט, במהלך אירוע ספורט או בסמוך לו, או כאשר מבצע העבירה או מי שהעבירה נעברה כלפיו היה בדרכו לאירוע ספורט או ממנו.

לפי החוק החדש, יוכל שוטר להרחיק מהמגרשים אוהד שעבר עבירת אלימות ל-60 יום באופן אוטומטי ולאחר מכן ניתן יהיה לפנות לבית משפט ולבקש צו לעוד 180 יום. בנוסף, המחוקק נתן את דעתו בעניין "אוהדים" שמגיעים למגרשים תחת השפעה של אלכוהול או סמים ובהתאם לתיקון לחוק ניתן יהיה להגיש נגדם תביעה בבית המשפט. המשמעות היא שבמקרה כגון המקרה של פואד, שעפ"י הודעתו הגיע שתוי לדרבי התל אביבי, יועמד לדין על עצם היותו שתוי.

כוחות משטרה (משה חרמון)
משטרה. קיבלה עוד סמכויות (משה חרמון)
 

"חברי הכנסת הוכיחו שהספורט הוא מחוץ ואפילו מעל למגרש הפוליטי", אמר  ח"כ רזבוזוב לאחר אישור החוק והוסיף: "בימים האחרונים היינו במרוץ נגד הזמן להשלים את החקיקה החשובה כל כך לספורט הישראלי. חקיקה שתמגר את תופעת האלימות בספורט ותרתיע את החוליגנים שבאים למגרשי הספורט כאילו הם באים לזירת קרב".

רזבוזוב הוסיף: "ההחמרות הללו יוכיחו אחת ולתמיד לשופטי בית המשפט שיש לתת משנה תוקף לעבירות אלימות הנעשות באירועי הספורט ושיש לגלות אפס סובלנות ביחס למתפרעים. אני משוכנע שיש עוד מהלכים שניתן לעשות בכדי למגר את תופעת האלימות בספורט ולכן פניתי היום לשר לביטחון פנים שיקבע בתקנות משרדו שהשלכת חפץ למגרש תאפשר העמדה לביהמ"ש ומתן ענישה חמורה ואף מאסר. אני מקווה שהוא ייענה לכך בחיוב".

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה כי היא מבקשת להודות ליו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב, שבמהלך בזק של חקיקה, תוך רתימת כל המפלגות, העביר את תיקוני החקיקה החשובים האלה ביחד עם המנהלת. "אנו בטוחים כי החקיקה תסייע לגורמי החוק להכביד את היד על אותם אלה המבקשים להרוס את המשחק של כולנו".

אורן חסון (חגי ניזרי)
אורן חסון (חגי ניזרי)
 

מנכ"ל מנהלת הליגה, אורן חסון, הגיב לאישור תיקון החוק: "זה הישג בלתי רגיל ופריצת דרך מאוד משמעותית מבחינת המנהלת. בשיתוף הפעולה עם ח"כ רזבוזוב עבדנו מאוד קשה כדי להעביר את החוק הזה, האלימות בספורט היא נגע רע בחברה הישראלית. אחת מהבעיות היא אוהדים שתויים שמגיעים למגרשים ועושים בעיות והחוק נותן לכך מענה, נאכוף את החוק יחד עם המשטרה במגרשים".

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */