יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:21
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

נוסא: מקללים אותי כי אני שחור, מחובתי להגיב

קשר מכבי התייחס לתקרית עם הקהל בתום ה-1:1 מול בית"ר: "החזרתי כי הגיע להם, צריך לעצור אותם". פאקו זעם: "למה לא הרחיקו את הכדור?" צפו בתקציר

|
נוסא איגייבור בסיום (רדאד ג`בארה)
נוסא איגייבור בסיום (רדאד ג`בארה)

אווירה קשה במכבי תל אביב לאחר ה-1:1 אמש (שני) מול בית"ר ירושלים בסמי עופר. אומנם מדובר בתיקו הראשון של הצהובים העונה (התיקו השני בטבלה הוא כתוצאה מהחלטת בית הדין בנוגע לדרבי), אך בקבוצה קיבלו אותו כמו הפסד שלווה בהרבה תסכול והאשמות הדדיות.

הכל היה בסדר מבחינת מכבי עד תחילת הדקה ה-92, כשנוסא איגייבור נשכב על הדשא בשל התכווצויות בשריר. עוד לפני שהתיישב על הדשא, במשך חצי דקה הניגרי תפס את הרגליים ובקושי הצליח לזוז. לבסוף, אחרי הרחקה לא טובה שלו כשניסה להעיף את הכדור ליציע, התיישב על הדשא.

במקום להוציא את הכדור ולאפשר טיפול באיגייבור, שחקני מכבי המשיכו להתמסר ביניהם עד שהכדור הגיע להגנת בית"ר, שהוציאה התקפה דרך האגף השמאלי. דושאן מאטוביץ' הגביה, וליד תיבת החמש של מכבי היו שלושה שחקנים בלבד, קרלוס גארסיה, איתן טיבי ויואב זיו, שנותר לבדו מול שלושה בית"רים - מה שאיפשר לעומר אצילי לנגוח בחופשיות לרשת של חואן פאבלו.

1:1 בין בית"ר י-ם למכבי ת"א

בסיום, המאמן פאקו אייסטרן זעם על השחקנים ואף הגיע לידי ויכוח קולני עם קרלוס גארסיה. פאקו כעס מאוד על השחקנים שלו שהחליטו שלא להוציא את הכדור בזמן שאיגייבור ביקש טיפול ובסוף אף כשלו בסגירה ההגנתית כשהפקירו לגמרי את יואב זיו ואיפשרו לבית"ר להשוות.

"למה לא להוציא את הכדור? זה פשוט היה נאיבי. היו לנו שתי הזדמנויות להעיף את הכדור ולעזור לנוסא. זה נאיבי, טיפשי ומאכזב לאבד נקודות על שטות כזאת", אמר אייסטרן בכעס ובתסכול גדול.

"לא הצלחנו לנצל את ההזדמנויות"

"איך זה הגיוני ששלושה שחקנים מגיעים במהלך האחרון של המשחק לנגיחה על הגב של יואב זיו?", הוסיף בעצבים גורם במכבי, שם שילמו מחיר על החלטות רעות של השחקנים בעשר הדקות האחרונות של המשחק, כולל התנהלות פשוט מגוחכת בשניות בהן נוסא התיישב על הדשא.

בסיום המשחק, הפנו האוהדים את זעמם לעבר איגייבור, קיללו, נהמו וסימנו לעברו אצבע משולשת. הניגרי לא נותר חייב, והחזיר להם. אלמלא התערבות של אנשי צוות של מכבי וגם של ברק יצחקי שירד מהיציע, הייתה יכולה להתפתח מכך תקרית חמורה הרבה יותר כאשר היה נראה שאיגייבור מנסה להוביל לעימות פיזי.

שחקני מכבי מאוכזבים (רדאד ג´בארה)
שחקני מכבי מאוכזבים (רדאד ג´בארה)
 

השופט הרביעי, לירן ליאני, ציין בדו"ח השיפוט את כל אשר התרחש ואיגייבור עלול לעמוד על כך לדין. גם ג'ורדי קרויף עודכן בנעשה, אך לעת עתה נראה כי במכבי תומכים באיגייבור שלאחר מכן אף הצהיר: "זו הייתה החובה שלי להגיב. אלו לא אוהדי מכבי, הם צעקו לי שחור. למה קיללו אותי ולא אחרים? אני מרגיש שזה בגלל שאני שחור. זה קרה לי גם בבטיס, ושם הגיבו לכך ביד קשה. צריך לחפש את האוהדים האלה ולעצור אותם. הקבוצה עומדת מאחוריי כי זה אסור בכדורגל ואני החזרתי לאוהדים את מה שהגיע להם. אני לא חייב הסברים לאף אחד ולא מפחד מעונש כי לא מגיע לי עונש".

ומעבר לתקרית עם איגייבור, כעס רב בקרב האוהדים הופנה גם לעבר פאקו. אוהדי מכבי סערו לאחר המשחק ברשתות החברתיות וכתבו בין היתר: "געגועים לסוזה. לצערנו נפלנו העונה עם מאמן חלש, איבוד הנקודות הזה הוא בגללו". שחקן במכבי הגן על מאמנו והדף את הטענות האלה: "אני אומר לך בפה מלא שזה המאמן הכי טוב שהיה לנו כאן בכל השנים האחרונות. מבחינת אחוזי הצלחה ויכולת אולי הולך כרגע קצת פחות טוב, אבל הוא באמת מאמן מצוין, יסודי שמבין כדורגל ברמה הכי גבוהה שיש. קצת סבלנות ויהיה בסדר".

פאקו אייסטרן (עמית מצפה)
פאקו אייסטרן (עמית מצפה)
 

הקפטן, שרן ייני, סיכם את המשחק ואת ההתרחשות בדקות האחרונות: "היינו צריכים להרחיק בסוף את הכדור. זאת טעות נאיבית, אבל אנחנו לומדים מטעויות ולא נעשה אותה עוד פעם. בסוף בית"ר עשו בלאגן כי זה היה הצ'אנס היחידי שלהם ואנחנו לא הצלחנו לעמוד בזה ולעשות את הפעולות החכמות כמו שצריך".

בסיום נשאל ייני על ידי אחד העיתונאים על התלות בזהבי ועל כך שהתקשורת מפמפמת את זה לאחרונה והשיב: "אני יודע שאתם מפמפמים את זה בתקשורת, אבל יש לנו סגל טוב ושחקנים שעושים פעולות ששמות את זהבי במקום הטוב או עושים תנועה בשביל שיהיה לו חופש. מכבי ת"א היא לא רק ערן זהבי, כמו שגם הוא אומר".

שרן ייני ולידור כהן (רדאד ג´בארה)
שרן ייני ולידור כהן (רדאד ג´בארה)
 

"אני לא מרגיש ירידה בחדות אצל השחקנים", המשיך ייני. "ביחס לשנים קודמות אנחנו שולטים יותר, מגיעים ליותר מצבים וכובשים יותר שערים, אבל אנחנו לוקחים קצת פחות נקודות. אם נשנה את הדבר הזה אנחנו נהיה יותר טובים. גם במשחקים לא טובים אנחנו שולטים יותר ובועטים יותר מהיריבה. אני חוזר הביתה, רואה את המשחק בטלויזיה ואני בהלם מהסטטיסטיקה".

לסיכום נשאל הקפטן האם הניצחונות של ק"ש וב"ש הכניסו את מכבי ללחץ: "אנחנו לא בלחץ. מגיל צעיר אנחנו גדלים על זה שאנחנו חייבים לקחת אליפות אז אנחנו יודעים לעמוד בלחצים. רעב יש לנו, אנחנו עובדים יותר קשה השנה משנים קודמות רק שבפועל אנחנו לוקחים פחות נקודות ואת זה נצטרך לתקן".

בנושא אחר, בעקבות החלטת ביה"ד המשמעתי על קיום עונש רדיוס למכבי ת"א, משחק בין הצהובים למכבי פ"ת פ"ת אשר יתקיים ביום ראשון ה - 21.12.2014 בשעה 20:15 יערך באצטדיון נתניה.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */