יום שבת, 06.07.2024 שעה 12:25

מתיחות בין פארגו לפיני: לא יודע למה סופסלתי

גארד מכבי יובש, אך קבר שתי שלשות קלאץ' ב-89:95 על אלבה וסינן קללות לעבר הספסל ("לעולם לא אספר מה אמרתי"). וגם: גודס על מקל. צפו בתקציר

|
היינס מנחם את פארגו (חגי ניזרי)
היינס מנחם את פארגו (חגי ניזרי)

1. האם מדובר בצירוף מקרים נדיר או סתם בתזמון הזוי? בשלהי המחצית השנייה של קרב היורוליג אמש (חמישי) מול אלבה ברלין, כאשר אלופת אירופה בפיגור, משוועת לבעל בית על המגרש ובעוד ג'רמי פארגו מתייבש על הספסל, מעבר לאוקיינוס, גל מקל תפר עסקה ב-NBA.

מכבי תל אביב הצליחה לבסוף לנצח את הגרמנים 89:95 ולהעפיל לשלב הטופ 16 שני מחזורים לסיום העונה הסדירה, אך הידיעה שמקל כבר לא יגיע העונה לקבוצה הייתה מכה קשה לצהובים.

מכבי שמה את כל הביצים שלה בסל של מקל. במועדון השקיעו ימים ולילות בחיזורים אחרי רכז הנבחרת ושלחו עשרות גורמים - מקצועיים, ניהוליים, ואפילו שחקנים במטרה לגייס את הגארד. הצהובים ישבו למקל על הווריד, אולם הרכז, שפעם לבש את מדי הקבוצה וגנב ממנה שתי טבעות אליפות, היה נחוש להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם וסירב למכבי.

"רצינו מאוד את גל", אישר מאמן האלופה, גיא גודס, בשיחה עם ONE, "אני חושב שגל יכול היה מאוד לעזור לנו, מן הסתם גם חסר לנו שחקן ישראלי. ידענו שגל מחפש ורוצה NBA והוא חיכה וקיבל את מה שהוא רצה. מגיע לו, זה מעיד על הנחישות שלו. כעת, נחפש שחקנים במקומות אחרים", הוסיף המאמן.

בשיחה עם ONE גורמים המקורבים לפרטי העסקה של מקל בניו אורלינס, הרכז הישראלי צפוי לחתום על חוזה בשווי שכר מינימום של 816,482 אלף דולר, בנוסף לשכר שהוא מקבל מדאלאס לשנתיים הקרובות. מקל יקבל את כל כספו מהפליקנס אם יישאר בקבוצה עד אחרי העשירי בינואר.

צפו במכבי מנצחת את ברלין 89:95

כפי שקיים מבחנים עבור הלייקרס, מקל ערך לאחרונה סשן מבחנים בשורות הפליקנס. ל-ONE נודע כי ניו אורלינס זימנה ארבעה גארדים (דיונטה גארט, אריק מיינור, גל מקל ודריוס מוריס) למבחנים שהתקיימו באופן פרטני. לבסוף חתם הישראלי.

"לא ברור למה מכבי חשבו שגל יחזור לת"א", סיפר גורם המקורב לשחקן. "גל אפילו לא שקל את זה. הוא ומכבי ידעו כי ברגע שהוא חוזר לישראל הדלת ל-NBA נסגרת, לנצח. גל רכז NBA, הוא לקח הימור שיקבל חוזה חדש והצליח".

2. אומנם לקח כמה חודשים, אך גיא גודס ופיני גרשון, צמד מאמני התקפה מוכשרים, סוף סוף קיבלו סקור גבוה כאשר הצהובים העמידו שיא עונתי ביורוליג עם 95 נקודות. הבעיה? כשדייויד בלאט נסע לארה"ב הוא ארז עימו את סודות ההגנה והשאיר את מכבי חשופה אל מול 89 נקודות של הגרמנים. לשם השוואה, הממוצע העונתי של אלבה עומד על 66 נקודות בלבד. המסקנה? הפקרות.

פיני גרשון שואג (חגי ניזרי)
פיני גרשון שואג (חגי ניזרי)
 

גודס חייב להבין כי ישנה בעיה רצינית עם ג'רמי פארגו. גימיק ההורדה לספסל, שהסתיים מול הרצליה, חזר במחצית השנייה מול אלבה, אחרי שפארגו סיים ללא סל שדה ב-18 דקות. בחצי השני נכנס פארגו לראשונה שבע שניות לסיום הרבע השלישי למהלך הגנתי. הגנתי? הקשר בין פארגו להגנה נדיר בהחלט.

עם זאת, כשמכבי ת"א הייתה עמוק בקבר, פארגו נשלח להציל את הספינה הטובעת. שני סלי שדה בלבד קלע האמריקאי ושניהם הגיעו בול בזמן, במאני טיים, כדי להציל למאמניו את התחת. גורמים במועדון העידו כי פיני גרשון אינו נמנה על חסידיו של פארגו וכי בין השניים קיימת מתיחות מסויימת.

בין שלשה לשלשה, פארגו הזועם אף שלח פרצופים עצבניים וסינן מטר קללות לעבר הספסל. "מה צעקתי לספסל?", הופתע פארגו מהשאלה, "משהו שבחיים לא אספר לך. לעולם לא תדע", ציין. וכנראה שיש סיבה טובה לכך.

אוחיון מברך את פארגו (חגי ניזרי)
אוחיון מברך את פארגו (חגי ניזרי)
 

היה מוזר לראות אותך מתייבש לאורך רוב החצי על הספסל
"ואני מסכים איתך ב-100%. אני לא בטוח למה זה קרה, אבל אשאיר את זה לספקולציות של התקשורת".

3. שחקן נוסף שעמד במרכז תשובת הלב מול אלבה הוא בראיין רנדל, שהתלות של מכבי בו גדולה ומשאירה בצל את ג'ייק כהן, שכבר שבועיים מככב בכותרות ובמסיבות העיתונאים וכעת חזר להיות נער הכיפים והמגבות. 21 דקות, 4.5 נקודות ו-5.5 כדורים חוזרים העמיד כהן בהיעדרו של רנדל ביורוליג. אמש חזר לשגרה עם 0.7 שניות.

אלכס טיוס. לא מקבל כדורים (חגי ניזרי)
אלכס טיוס. לא מקבל כדורים (חגי ניזרי)
 

מתחת לסל, אלכס טיוס, עד לא מזמן השחקן המוביל ביורוליג באחוזים לשתי נקודות, סיים ערב קליעה מושלם עם 2 מ-2 מהשדה. האחרון מתוסכל ועצבני ומי שלא מבין כדורסל עשוי לחשוב שמדובר בחוזים וכסף ופציעות ותסכולים. בפועל, הסנטר המתאזרח אינו שותף כלל במשחק ההתקפה, לא מעורב בפיק-אנד-רול ולא מקבל כדורים בצבע. הנקודות של טיוס מגיעות מריבאונד התקפה נטו. סופו שחורציאניטיס שיחק אמש ארבע דקות פחות ולקח יותר מפי שלוש זריקות מהשדה מאשר טיוס.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */