יום שני, 08.07.2024 שעה 20:35

מלך הקאבס והחיה של מוריניו: מי הרכש של השנה?

לברון חזר הביתה, קוסטה שידרג את הבלוז, לבנדובסקי הפך את באיירן למפלצת ובראבו נעל את השער בבארסה. גולשי ONE בוחרים את רכש השנה

|
לברון ג´יימס וקיירי אירווינג חוגגים
לברון ג´יימס וקיירי אירווינג חוגגים

החתיכה האחרונה בפאזל היא תמיד המספקת ביותר. אותה פיסה שמתחברת באופן מדויק ומשלימה את התמונה הכוללת. כשאתם מרגישים את זה בפאזל, תארו לכם מה מרגיש שמאמן שמביא בדיוק את השחקן הנכון שהופך את הקבוצה שלו מקבוצה טובה לקבוצה אדירה. זה נקרא רכש איכותי.

ההיסטוריה שזורה בשחקנים ששידרגו קבוצות ולקחו אותן מעונות של דישדוש אל עבר תארים ואליפויות. שחקן רכש הוא שונה מאוד משחקן רגיל. שחקן שמגיע בתחילת או אמצע עונה צריך להתאקלם מקצועית, חברתית ולרקוח את הכימיה עם חבריו החדשים ולכן, על המאמן לחשוב על מספר גדול של קריטריונים כאשר הוא מחליט לרכוש שחקן.

השנה האחרונה גם היא הייתה מלאה בשחקנים שהגיעו לקבוצה והשפיעו עליה בצורה מיידית. גם אם ההשפעה עדיין לא נראית, אין ספק שאותו שחקן באופן אישי שידרג את הקבוצה ולקח אותה צעד אחד קדימה.

לברון ג'יימס
אחרי 4 שנים במיאמי, לברון ג'יימס החליט לחזור הביתה לקליבלנד. אמנם ב-NBA לא בדיוק רוכשים שחקנים, אך הקאבס ויתרו על שני שחקנים שנבחרו במקום הראשון בדראפט כדי להחזיר את הבן האובד הביתה.

לחצו כאן כדי לבחור את הרכש האיכותי של השנה שלכם ואולי תזכו בפלייסטיישן 4

קליבלנד, מנמושות הליגה מאז עזב לברון ב-2010, הפכה באופן אוטומטי מקבוצה שהייתה אמורה לבלות עוד עונה בתחתית טבלת המזרח, עם מאזן מזעזע, היישר לקבוצה שזו תהיה אכזבה אם לא תגיע לפחות לגמר ה-NBA.

כשהשחקן הטוב בעולם עובר קבוצה, הוא הופך אותה למשהו אחר לחלוטין. רק תשאלו את דייויד בלאט, שקיבל קבוצה בה יכול היה להתאקלם אט אט בליגה הטובה בעולם והיא נהפכה לקבוצה שמחוייבת להביא תואר כבר בשנה הראשונה שלה.

לברון ג´יימס (מערכת ONE)
לברון ג´יימס (מערכת ONE)
 

על היכולות האינדיבידואליות של לברון אין להתווכח, ובקליבלנד, המדשדשת עד כה, ייצטרכו להתאים את עצמם למלך הבלתי מעורער של ה-NBA.

לחצו כאן לבחירה

רוברט לבנדובסקי
הרומן של רוברט לבנדובסקי ובאיירן מינכן החל עוד בעונה שעברה. בבאיירן ידעו שהחלוץ הפולני של היריבה הגדולה שלהם, בורוסיה דורטמונד, מסיים חוזה בקיץ 2014 והחליטו לחכות כדי להחתים אותו מבלי צורך לשלם לצהובים אפילו יורו אחד.

לבנדובסקי מול מנולאס (רויטרס)
לבנדובסקי מול מנולאס (רויטרס)
 

לבנדובסקי, חלוץ שהיה בורג מרכזי בקבוצה שהגיעה עד לגמר ליגת האלופות, החליט, כמו כוכבים גדולים בבונדסליגה לפניו, לעזוב לכסף הגדול של הבווארים ולשכוח את הקבוצה שהביאה אותו לאן שהגיע. אחרי החתימה, שלוותה בלא מעט רעש והצקות לחלוץ, שנשאר בדורטמונד ארבעה חודשים אחרי שחתם בבאיירן.

כשהגיע לבוואריה, נראה כאילו לבנדובסקי נולד לחבור בחוד לתומאס מולר. אמנם קל יותר להיכנס לקבוצה טובה, אך לבנדובסקי כבש כבר 5 פעמים בליגה והפך את באיירן לקצת יותר מאיימת מהעונה שעברה.

לחצו כאן לבחירה

דייגו קוסטה
על אף התקציב הכמעט בלתי נגמר של צ'לסי, ז'וזה מוריניו לא בוחר סתם שחקנים. הפורטוגלי מחפש משהו קצת מיוחד, בדיוק כמוהו, בכל שחקן רכש. ה"משהו" הזה, זה בד"כ קשיחות, אבל לא רק.

דייגו קוסטה חוגג  (רויטרס)
דייגו קוסטה חוגג (רויטרס)
 

במהלך מירוץ האליפות בעונה שעברה אמר מוריניו שצ'לסי לא תזכה באליפות, למרות שהייתה חזק בתמונה. הפורטוגלי הוסיף שהוא יתמודד בעונה הבאה ואכן, זה נראה שצ'לסי לא תעצור השנה בדרך לתואר, במיוחד אם דייגו קוסטה ימשיך בקצב הנוכחי.

החלוץ הספרדי ממוצא ברזילאי, שכיכב בעונה שעברה באתלטיקו מדריד, נרכש עבור 32 מיליון יורו והביא את כל הרוע הזה ישר לחוד של מוריניו.

החלוץ בועט, נוגח, שורט ומאגרף את דרכו לראש טבלת מלך השערים באנגליה וכבר הרעיד את הרשת בליגה הטובה והקשוחה באירופה 10 פעמים ב-12 המחזורים הראשונים, וזאת למרות הפציעה שהטרידה אותו.

דייגו קוסטה מודה לבורא עולם (רויטרס)
דייגו קוסטה מודה לבורא עולם (רויטרס)
 

קוסטה הוא המקביל של מוריניו על המגרש, נלחם וחלוץ שהפך את צ'לסי מקבוצת צמרת לקבוצה שזו תהיה אכזבה אם לא תיקח אליפות.

לחצו כאן לבחירה

קלאודיו בראבו
גם בשנים הכי גדולות של ברצלונה, לפני 3 ו-4 שנים, בה היא נחשבה לקבוצה הכי גדולה בהיסטוריה, היו לה בעיות בין הקורות. רבים הרימו גבה לגבי היכולת של ויקטור ואלדס להתאים את עצמו לרמה של הקבוצה ודיבורים על שוערים מחליפים עלו כל הזמן, גם בתקופות היפות.

קלאודיו בראבו (רויטרס)
קלאודיו בראבו (רויטרס)
 

תחילה הוחתם מארק אנדרה טר שטגן הגרמני, שהיה אמור לספק קבלות ואולי עוד יספק אותם בעתיד, ולאחר מכן הובא קלאודיו בראבו, שוער נבחרת צ'ילה שהצטיין במונדיאל.

בראבו המבוגר יחסית (31) השתלט במהרה על האפודה והוא מציג יכולת נהדרת בפתיחת העונה.

בנזמה מול בראבו (רויטרס)
בנזמה מול בראבו (רויטרס)
 

בראבו לא ספג בליגה בשמונת המחזורים הראשונים והחל לנפץ שיאים עוד לפני שסגר חודשיים במועדון הקטאלוני. השוער הצ'יליאני, שהוזכר כמועמד למכבי ת"א לפני כשנתיים, לפתע הפך לבאנקר ושידרג משמעותית את ההגנה הקטאלונית, לאור היכולת הלא יציבה של ויקטור ואלדס בשנים האחרונות.           

לחצו כאן לבחירה

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */