יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:58

אסי דומב: היינו ראויים לשוויון, גוזלן היה חסר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו עם מאמן הפועל ת''א בהפסד 1:3 למכבי חיפה. אלון מזרחי: "החלוצים של חיפה לא מספיק טובים"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM

 אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

דומב: "גוזלן היה חסר לנו", מזרחי: "חיפה לא יכולה לשחק ככה"
בתחילת תוכנית הספורט של ישראל עסקנו ב-1:3 של מכבי חיפה על הפועל תל אביב אמש בסמי עופר. הירוקים, שהיו בתקופה רעה מאוד, הצליחו לנצח את האדומים למרות שלא הבריקו. שוחחנו על כך עם מאמן הפועל ת''א, אסי דומב, עו''ד ואוהד הקבוצה, ארי שמאי והפרשן וחלוץ העבר, אלון מזרחי.

אלון מזרחי, טענת שחיפה שיחקה כמו קבוצת תחתית, קבוצת תחתית מבקיע שלושה שערים ומנצחת?
"קבוצת תחתית זה אומר מבחינת סגנון המשחק שכולם יורדים אחורה, ראינו את החלוצים של חיפה יורדים אחורה וכל השערים שלהם היו בהתקפות מתפרצות וזה מאפיין קבוצות תחתית וזה לא מה שמצפים ממכבי חיפה. מכבי חיפה זה מועדון גדול, הם צריכים להחזיק יותר בכדור, היו פערים גדולים מידי על הדשא, הם חייבים לצמצם את זה אבל יכול להיות שזו הייתה תוכנית המשחק של סטנוייביץ' והם רצו לעקוץ וזה מה שאכן הם עשו, אבל לאורך זמן מכבי חיפה לא יכולה לשחק ככה, זה לא תואם את הדרך של המועדון".

איך אתה מסביר את סגנון המשחק של חיפה?
"מכבי חיפה לא יכולה להרשות לעצמה לשחק ככה ובמיוחד לא לטווח הארוך, הם היו בלחץ ועם שישה הפסדים יכול להיות שלא הייתה ברירה, אבל לדעתי היא עוד תהיה קבוצה יוזמת".

אלון מה חיפה צריכה לעשות בינואר?
"חיפה צריכה להביא מספר שחקנים, חלוץ 9 שנותן גולים כי החלוצים שיש להם כרגע לא מספיק טובים, הם צריכים להביא או ישראלי כמו אלירן עטר או חלוץ זר, למרות שהם נכשלו הרבה בעמדה הזאת. חייבים להביא בלם במקום צוצאליץ' ודגני, הם לא בלמים לאליפות בניגוד למה שאומרים לא מעט אנשים".

מה אתה אומר על הפועל ת''א?
"להפועל לא היה חלוץ, זה פגע במשחק שלה ואם היה לה חלוץ באמצע היא הייתה מבקיעה שערים ללא ספק".

אז חיפה למעשה התחילה כרגע את הליגה?
"אם מכבי חיפה מנצחת את נתניה, המשחק מול ק''ש יראה לאן תלך חיפה העונה הזאת, אם זה למאבק על כרטיס לאירופה או על מיקום באמצע הטבלה".

אלון מזרחי (רדאד ג´בארה)
אלון מזרחי. לא מחזיק מהחלוצים והבלמים של מכבי חיפה (רדאד ג´בארה)
 

אסי דומב, אתה הפסדת את המשחק למכבי חיפה?
"אם שיחקתי לידיים של חיפה? אנחנו מפסידים ומנצחים כקבוצה. בניצחון נגד ב''ש לא באנו והכתרנו אף אחד".

מה ההבדל במשחק נגד ב''ש וחיפה?
"אם אני אגיד שהחלוץ הטבעי היחיד שיש לי היה מחוץ לסגל זה יישמע כתירוץ. אזולאי לא חלוץ טבעי למרות כשהוא נכנס הוא כן הביא שינוי לטובה. יכולתי להתחיל עם אזולאי וזה גם לא היה משפיע אולי".

למה לא פתחת עם אזולאי?
"האפשרויות שלי לא היו גדולות, בחרתי לפתוח עם שון מלכה ולמרות שפתחנו טוב, השערים שספגנו היו מטעויות קשות בהגנה וזה דברים שקורים, אני גם הייתי בלם וזה יכול לקרות. למה עשיתי חילוף לפני המחצית? ניסיתי לשנות את צורת המשחק וזו הייתה הסיבה".

עם גוזלן זה היה אחרת?
"אני בטוח שהוא היה עוזר המון, אני אוהב חלוצים שמטרידים בלמים וגורמים להם ללכת אחורה. קשה לשחק ללא חלוץ. עדיין במחצית אמרתי לשחקנים שאפשר להשוות ואני חושב שהיינו ראויים לשוויון".

ארי שמאי, מה אתה אומר על ההפסד של הפועל ת''א?
"לא צריך לתרץ ולא אשתמש בתירוץ שגוזלן לא שותף, כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה, בקרוב קבוצה בליגת העל תגיש עתירה להתאחדות כנגד הסעיף שלא מאפשר שיתוף שחקנים מושאלים נגד הקבוצות שלהם. מחצית מהקבוצות בליגה מופיעות נגד מכבי חיפה בהרכב חלש זה לא יכול להיות, זה עוזר למכבי ת''א".

אסי דומב (רדאד ג´בארה)
אסי דומב. גוזלן היה חסר לו (רדאד ג´בארה)
 

עו''ד יוחאי: "המשפחה של צברי חוששת לחייו, המשטרה כשלה"
בהמשך התוכנית עסקנו בפרשה בה הסתבך מנהלה של הפועל פ''ת, עופר צברי, שברח מהמשטרה ודרס שוטרת ונמצא כעת במעצר. שוחחנו על כך עם פרקליטו של צברי, משה יוחאי והבעלים של הפועל פ''ת, דורון בן דקון.

עו''ד משה יוחאי, מה מצבו של עופר צברי?
"מצבו רעוע מאוד, מדובר באדם ללא רבב ואכפתי שנקלע לסערה. הוא נקלע לסערת רגשות כשניגשו אליו לרכב וביקשו פרטים אישיים".

הירי שבוצע לעברו היה כדי להרוג או כדי לעצור אותו?
"השמשה הקדמית הייתה מנופצת הוא כמעט נהרג. המשטרה מנסה להצדיק את הירי שלה כשהיא טועה, השוטרת שנדרסה חזרה אחרי 24 שעות לעבוד ולא נשבר לה האגן כמו שנטען תחילה".

האם המשפחה חוששת לחייו?
"בוודאי, זה נפל עליו וקשה לו מאוד להתמודד עם זה אני מעריך וביקשנו שהוא יהיה בהשגחה מלאה ובית המשפט אכן נעתר לכך".

הבעלים של הפועל פ''ת, דורון בן דקון, אתם עומדים מאחורי צברי?
"עופר עובד מסור, סיפרו לי את המקרה והנהלת הפועל פ''ת בראשותי קיבלה החלטה לתמוך בו כל עוד הוא לא הורשע. ברגע שהמשטרה תחקור ותעביר את הנתונים לבית המשפט ווהוא יורשע המועדון יידע בהתאם איך להתנהג לזה".

צברי חוזר לעבודה אם הוא לא מואשם?
"הוא חוזר לעבודה".

עופר צברי בדיון (רדאד ג´בארה)
עופר צברי בדיון (רדאד ג´בארה)
 

אורי לוי: "הסיכוי שיחליפו את השידור אפסי, יש שיקולי רייטינג"
בהמשך התוכנית עסקנו באי שידור משחק העונה בין ק''ש לב''ש בערוץ הראשון, שהחליט דווקא לשדר את מכבי ת''א נגד סכנין. שוחחנו על כך עם שדר הערוץ, אורי לוי.

אורי, לא מעניין את הערוץ משחק העונה בין ק''ש לב''ש? הוחלט לשדר בסוף את מכבי ת''א נגד סכנין.
"ההחלטות מה לשדר מתקבלות עשרה יפים לפני, יש תחושה שיש זילות במונח משחק העונה. אין ספק שהמשחק מעניין אבל אין מה לעשות אי אפשר כל משחק להפוך למשחק עונה, יש שיקולי רייטינג ויש גם עניין עצום במשחק של מכבי נגד סכנין. סכנין לא חשוב לשדר בתקופה הזו?".

את מי מעניינת סכנין? למה תושבים מהדרום ומהצפון צריכים לשלם כדי לראות את המשחק?
"זה שזה מקום 1 נגד מקום 2 זה מקרי שזה לא משודר. האלופה משחקת נגד סכנין זה לא מספיק טוב? לא הראנו את סכנין פעם אחת השנה. אולי טעינו אבל יש המון שיקולים סביב זה. נסענו השנה לב''ש ואין קשר לפריפריה".

אתם עושים סלקציה בערוץ?
"אני ממליץ לא להשתמש במילה הזאת, יכול להיות שיש טעות בהחלטה אבל זאת לא קטסטרופה ואי אפשר לשנות את זה כבר. אם יש סיכוי? אם ניתן היה לשנות היו משנים. אם כולם יסכימו אולי יהיה חילוף בשידור".

אורי לוי (רועי גלדסטון)
אורי לוי (רועי גלדסטון)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */