יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:14
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

מעצרו של מנהל הפ' פ"ת עופר צברי הוארך ביומיים

צברי, המואשם בדריסת שוטרת ובנסיעה מסוכנת, יישאר במעצר עוד 48 שעות. השופט ביקר את המשטרה: "מעיון בתיק עולות תהיות על התנהגותה באירוע"

|
עופר צברי בדיון (רדאד ג`בארה)
עופר צברי בדיון (רדאד ג`בארה)

שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, האריך היום (שני) את מעצרו של מנהל הפועל פתח תקווה, עופר צברי, המואשם בדריסת שוטרת ובנסיעה מסוכנת בנתיב תחבורה, ביומיים.

המשטרה דרשה להאריך את מעצרו של צברי בחמישה ימים, בעוד עורך דינו של מנהל הפועל פ"ת, משה יוחאי, ביקש מהשופט לשחררו ולבסוף החליט גת להשאיר את מנהל הפועל פ"ת במעצר עד ה-3 בדצמבר, שם הוא ישהה בפיקוח מחשש כי יפגע בעצמו.

בנוסף, השופט קבע כי צברי לא יעבור בדיקה פסיכיאטרית בניגוד לרצונו וכי על המשטרה, שאותה ביקר על התנהלותה, לעשות הכל כדי לסיים את החקירה עד יום רביעי.

אם זה אכן יקרה, רשם השופט כי על הקצין הממונה לשקול את שחרורו של צברי כבר בתחנת המשטרה לאור עברו הנקי.

"עופר ישוחרר, מקווים שבקרוב"

"יש לציין כי מעיון בתיק החקירה עולות תהיות רבות לגבי התנהגות השוטרים באירוע והדבר אף הועבר לחקירת מח"ש", כתב גת בהחלטתו, "אולם אין בכך כדי לאיין את התנהגותו של החשוד, שקיים חשד סביר לביצועה. כתוצאה מכך נשקפת גם מסוכנות לציבור שלא ניתן לצמצמה בשלב זה בחלופת מעצר".

כזכור, צברי נעצר ביום חמישי שעבר אחרי שנתפס כשהוא עירום ברכבו ביחד עם קטין בן 17 וברח מהשוטרים שביקשו לעצור אותו. בעוד הנער ברח מהמכונית, צברי החל בנהיגה פרועה בנתיבי איילון תוך שהוא פוגע בדרכו בשוטרת שניסתה לבלום אותו, עד שנעצר לבסוף במחלף קוממיות.

בפתח הדיון נראה צברי שפוף ומבויש, כשאשתו הדסה ניסתה לעודד אותו ואמרה: "אני אוהבת אותך. אלחם עליך כמו לביאה. אתה החיים שלי ושל הבנות, באש ובמים אנחנו איתך". 

בנוסף לאשתו, זכה צברי לתמיכה רחבה של אנשים, שחלקם אף הגיעו איתו לבית המשפט. גם חברו הטוב, שי הס, הגיע לתמוך בו ביום הקשה הזה.

את הדיון החל התובע המשטרתי, ליאור סולומון, שטען: "אנחנו אומרים שממה שעולה מהחקירה, השוטרת נפגעה מפעולות שעשה החשוד כמה פעמים. התנהלות השוטרים נמצאת בבדיקת מח"ש".

עופר צברי בדיון (רדאד ג´בארה)
צברי. "השוטרת נפגעה מפעולות שעשה החשוד כמה פעמים" (רדאד ג´בארה)
 

מנגד, עו"ד יוחאי השיב: "אתם פרסמתם שיש לשוטרת פגיעה באגן. מה הפציעה שלה? אתם מפחדים כי יש כאן תקשורת! אתם מנסים להטיח בו בתחנה שמראים במצלמת וידאו שהשוטרת פותחת את הדלת והוא בורח והיא נפגעת. אז יש לי חדשות, לא רואים שום דבר ומרשי טוען שלא פגע בשוטרת. אתם גם ביצעתם ירי חסר אחריות לעבר מכוניות של יצרנים".

הדברים חזרו לסולומון, שאמר: "חוץ מרכב החשוד אני יודע על עוד שני רכבים שנפגעו מהירי". עו"ד יוחאי הגיב: "האם היו ניידות משטרה שרדפו אחרי החשוד? אני אומר לך שלא, הוא נתקע במקום מסוים והגיעה אליו משטרה. אתה בעצם מאשר לי שהניידות לא רדפו אחרי החשוד. הוא לא ברח משום ניידת של מדינת ישראל. מדוע מלכתחילה עיכבו אותו?"

סולומון: "השוטרים מפרטים בדיוק מה הם ראו רואים את זה בדוחות של השוטרים. לא ידעו את גילו של האדם הנוסף שהיה בתוך הרכב ורצו לבדוק את זה". עו"ד יוחאי: "תאשר לי שבאותו רגע שעצרתם את החשוד. האדם הנוסף אישר לכם שלא בוצעה בו שום עבירת מין. אתם לא מבינים בכלל כמה עוול נעשה למרשי. כמה יריות נורו אל עבר החשוד?".  סולומון: "אני לא ספרתי".

עו&qout;ד משה יוחאי (רדאד ג´בארה)
עו"ד יוחאי. "אתם לא מבינים כמה עוול נעשה למרשי" (רדאד ג´בארה)
 

התובע המשטרתי: "אנחנו מבקשים הארכת מעצר של חמישה ימים ולעשות לצברי בדיקה פסיכיאטרית". מנגד, טען עו"ד יוחאי כי המשטרה אשמה במצבו הנפשי ואמר: "יש לנו הארכה של ארבעה ימים. אני סברתי שהיחידה החוקרת תיבחן ותבדוק את הנסיבות. צריך לעשות בדיקת מז"פ לרכב. הם מנסים להוציא ממנו הודייה בכוח כדי שיראו טוב".

"הם בפאניקה מהתיק הזה לא כי הוא מנהל הפועל פ"ת, אלא כי הם יודעים שהם ביצעו ירי ללא הבחנה. הוא כמעט איבד את חייו. במדינת ישראל מותר לגבר להיות עם עוד גבר בחניון".

"לא בוצעה עבירת מין ואתם מפרסמים בתקשורת שעבריין מין ופדופיל נמלט ממשטרת מדינת ישראל? מעלים מסוקים לאוויר? האם השוטרים שהיו בשטח וירו בחוסר אחריות על אזרחים חפים מפשע אינם מסוכנים לציבור? אני מבקש מכבוד השופט, לשקול את שחרורו. הבן אדם עובד 30 שנה בבית חולים השרון. במקרה הזה אדוני יש לעשות צדק".

עו&qout;ד משה יוחאי (רדאד ג´בארה)
עו"ד יוחאי. "הם מנסים להוציא ממנו הודייה בכוח כדי שיראו טוב" (רדאד ג´בארה)
 

אגב, צברי עשוי לקבל תמיכה ממקור לא צפוי, אחרי שבעלי הפועל פ"ת לשעבר, מאיר שמיר, התקשר לעו"ד יוחאי והציע לעזור לו בכל דרך שיצטרך.

עורך דינו, משה יוחאי: "חשדות המשטרה הן הבל הבלים"
עורך דינו של צברי, משה יוחאי, התייחס למעצר: "בעצם היום אתם מגלים שמה שטען מרשי מההתחלה, שהוא לא דרס את השוטרת והירי הלא מוצדק של השוטרים, התגלה כאמת. מח"ש בודקים את התיק הזה. אזרחים נוספים נפגעו מהירי הזה, אולי לא באופן פיזי, אך הרכבים שלהם נפגעו. עגלה של תינוקת נפגעה גם כן באירוע הזה, את דברים האלו המשטרה לא סיפרה לנו. האבסורד הגדול ביותר הוא, שאתם יודעים מי נעצר ואתם יודעים שאותו אדם נוסף שהיה עם מרשי ברכב לא מתלונן על עבירה".

יוחאי הוסיף: "מרשי נמצא במקום מסויים, מחכה לשוטרים ולא יודע בכלל שרודפים אחריו. השופט קבע באופן מפורש שקצין ממונה ישקול את שחרורו של עופר בתחנה. במקרה הזה אנחנו המיעוט. לעמוד מול משטרת ישראל זה כפי שטענתי בבית משפט, דוד מול גוליית. לנו אין את הכלים שלהם, אבל אני יכול להגיד לכם שיש תמיכה מכל הארץ, אנשים אוהבים את עופר צברי. אני יכול להגיד לכם שכל אנשי הספורט של מדינת ישראל מתקשרים אליי וגם רופאים בכירים כולם מוכנים לעזור לו".

עו&qout;ד משה יוחאי (רדאד ג´בארה)
עו"ד משה יוחאי (רדאד ג´בארה)
 

לגבי פציעת השוטרת, הוסיף עורך הדין: "היום גיליתם שהיא גם לא שברה את האגן ושיש לה חבלות שאני לא יודע מה הסוג שלהן. מדוע השוטר לא היה מוכן להגיד מה חבלותיה של השוטרת בעוד ביום שישי פורסם ששברה את האגן? מצבו הנפשי של עופר הוא ירוד. אין ספק שיש פה איש משפחה, אדם מוערך שבא למשטרה והרסו את חייו. עכשיו אנחנו צריכים לנפק הסברים לעולם הספורט ולאזרחים מדוע האדם הזה הוא אדם טוב וחשדות המשטרה הן הבל הבלים״.

שוער הפועל פתח תקווה ונבחרת ישראל בעבר וחברו הטוב של צברי, שי הס, התייחס גם הוא למקרה: ״נעשה עוול לבן אדם משכמו ומעלה. גם השופט אמר שאין ספק שנעשה פה עוול משטרתי מאד גדול. הבן אדם שהה עם גבר אחר באוטו אבל לא נעשו שם שום עבירות. אם הוא יוצא ומדבר איתם, הם מבינים שלא מדובר במחבל, לא בניסיון חטיפה ולא בשום דבר שמסוכן לציבור. גם אם הוא קיבל החלטה לנסוע משם, זה לא מצדיק לפתוח עליו בירי בנשק חם. גם אני הייתי בורח אם היו יורים עליי. אני מכיר את עופר 27 שנים ואני בטוח בחפותו. כל השתלשלות העיניינים וכל מה שקרה עם השוטרת זה המצאה של השוטרת וגם של המשטרה. אני בטוח שגם אם חלילה עופר היה פוגע בה, הוא גם היה הראשון לצאת מהרכב ולתת לה עזרה״.

שי הס הגיע לתמוך בחברו (רדאד ג´בארה)
שי הס הגיע לתמוך בחברו (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */