יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:01
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

מסור, שקט ונאמן לקבוצה: מי אתה עופר צברי?

נולד בפ"ת, נשוי לאישה מסורתית, מנהל מכבסה ואדם שתמיד רוצה לעזור. גורמים בפ"ת עדיין בהלם על החשדות נגד מנהל הקבוצה: "הוא קונצנזוס במועדון"

|
דיון בביהמ
דיון בביהמ"ש (רדאד ג`בארה)

הלם היכה בהפועל פתח תקווה ביום חמישי לאחר שהבינו שהאדם החשוד בדריסת שוטרת הוא לא אחר מאשר מנהל הקבוצה, עופר צברי (54), אחד האנשים האהובים ביותר במועדון ממלאבס ואחד העובדים הוותיקים בו.

מי שהאזין לחדשות בימים האחרונים, לבטח שמע על עופר צברי, אך ספק אם הוא יודע עליו פרטים מעבר להיותו מנהל הפועל פתח תקווה וחשוד בעבירות חמורות.

עד ליום חמישי, מלבד בהפועל פ"ת, אף אחד לא הכיר בדיוק את מנהל הפועל פ"ת שהסתבך. צברי הגיע להפועל פ"ת בשנת 1995 ע"י פרדי דוד, כמנהל קבוצת הנערים אותה אימן דוד. עד אז, צברי ניהל קבוצות במחלקת הנוער של הפועל מחנה יהודה.

דוד, ששמע על צברי, לאחר שיחה עמו ובדיקות שעשה החליט להביא אותו לקבוצת הנערים. אותה קבוצה לקחה את הדאבל, משם דוד העלה אותו יחד איתו לקבוצת הנוער, שגם לקחה אליפות, וכאשר הפך דוד להיות מאמן קבוצת הבוגרים, הוא שדרג את צברי להיות מנהל הקבוצה הבוגרת.

דיון בביהמ&qout;ש (רדאד ג´בארה)
צברי בדיון בביהמ"ש (רדאד ג´בארה)
 

צברי גדל בשכונת מחנה יהודה בפ"ת בה הוא מתגורר עד היום בבניינים החדשים בשכונה, הוא נשוי לאישה מסורתית ולהם שתי תאומות בנות 19, אותן הם מגדלים בהמון אהבה. במקביל, במשך כ-30 שנה, עובד צברי כמנהל המכבסה בבית חולים 'השרון', וידע במשך כל השנים לשלב בין העבודה בבית החולים בו הוא מוגדר כאיש הכל יכול, לבין האהבה שלו לכדורגל. במשך שנים גם היה צברי פעיל בוועד העובדים של בית החולים, אירגן את החופשות של העובדים והיה אחראי על קבוצת הכדורגל של בית החולים.

לקח על עצמו את האשמה בפרשת הפריצה
השם של צברי עלה כבר פעם אחת לכותרות בסוף שנת 2009, זה היה לאחר שאנשי הפועל פ"ת דיווחו למשטרה כי בבוקר יום שבת, לפני משחק ליגה של הקבוצה בחודש דצמבר 2009 בוצעה פריצה למתחם האימונים של הקבוצה בקיבוץ עינת, וכי במהלכה נגנבו מדי הקבוצה למשחק וכן ציוד נוסף שהיה במקום. הקבוצה הגישה תלונה כוזבת למשטרה על פריצה כי סמל הטוטו לא הודפס על חולצות השחקנים ובקבוצה פחדו מקנס כספי.

המשטרה חקרה את האירוע וכשלא נמצאו סימני פריצה היא החלה לחקור באזהרה את אנשי פ"ת, ביניהם גם את צברי, שבטוב ליבו בתחילה לקח על עצמו חלק מהאשמה. בסופו של דבר היה צברי היחיד שלא הגישו נגדו כתב אישום מכל מי שנחשד במעורבות בפרשה.

עידן בראון (רדאד ג´בארה)
עידן בראון בדיון (רדאד ג´בארה)
 

בדרך כלל בקבוצות השונות, חובבי הכדורגל מכירים היטב את מנהל הקבוצה, שהוא דמות בולטת, מדברת, מתראיינת. צברי רחוק מכך, לכן כאשר שאלו רבים החל מיום חמישי בלילה מי הדמות מהכדורגל שמעורבת בפרשה ושמעו את שמו של צברי הגיבו: "אני אפילו לא שמעתי אף פעם את השם שלו".

צברי גבה הקומה נחשב לבחור צנוע מאוד ואפילו ביישן, אחד שלא מוציא מילה מהפה שלו. אחד מהאנשים שמכיר היטב את צברי אמר: "יש אנשים שמכירים אותו עשרות שנים, אבל אפילו לא מכירים את הקול שלו". צברי תמיד מדבר בשקט, בנימוס.

"לא יודעים מאיפה זה נפל עלינו"
לכן כל מי שמכיר את צברי היטב, אנשים שהיו איתו שעות רבות במשך כל יום היו בהלם כאשר שמעו שהוא נתפס לטענת המשטרה כאשר גופו חצי עירום במכוניתו כאשר נער בן 17.5 יושב לצדו. כל מעגל האנשים הקרובים אליו מכיר את צברי כבן אדם נורמטיבי שלא קשור לדברים כאלה. לכן מאז יום חמישי בלילה אנשים שמכירים את צברי פשוט בהלם.

פרדי דוד. הביא את צברי לפ&qout;ת (חגי ניזרי)
פרדי דוד. הביא את צברי לפ"ת (חגי ניזרי)
 

עופר עבד עם כל המאמנים שהיו לפתח תקווה בתקופה הזו, עם דרור קשטן, פרדי דוד, ניסן יחזקאל, ניר לוין ועוד. החברים לא יכולים להעיד על משהו מוזר שהתרחש לאחרונה בעופר, ששב מאילת בדיוק לפני המקרה שבו הוא מואשם. "הוא אוהב את החיים הטובים", מספר אחד מאנשי הקבוצה, "אוהב מאוד לנסוע, לטייל, איש משפחה, לא יודעים מאיפה זה נפל עלינו".

עופר גדל עם אביו לאחר שהוריו נפרדו בגיל צעיר. אבא שלו היה האדם החשוב בחייו ועד לפני כמה שנים, כשהלך לעולמו, עופר ואשתו סעדו אותו וטיפלו בו. גם כיום כשמתקשרים לטלפון של עופר מתנגן השיר "אבא" של שלומי שבת. "זה מאוד השפיע עליו", מספר אחד מחבריו, "תמיד כשהוא היה רואה ילדים במחלקת הנוער שההורים שלהם גרושים הוא ניגש והציע עזרה, איש יקר שאהוב על כל השחקנים ואנשי המועדון".

מקורבו של החשוד תוקף צלם (רדאד ג´בארה)
מקורבו של החשוד תוקף צלם. בלאגן בביהמ"ש (רדאד ג´בארה)
 

בבית המשפט התרחשה סצנה מאוד קשה, כשעופר פנה לאנשי פתח תקווה וביקש מהם בדמעות: "תשמרו לי על הבנות". צברי נראה שבור, אחד שיודע שעשה טעות ועשוי להיענש בחומרה. בפתח תקווה הצמידו לעופר את עורך דין משה יוחאי, שהיה עורך הדין של חגי פילסיאן שנחשד ברצח בבר נוער.

"לא איש של מלחמות, הוא אדם צנוע מאוד"
"אנחנו מכירים אותו, עופר פחדן, ככל הנראה מהבושה ממה שקרה שם הוא נבהל וברח", מספרים במועדון, "ברגע שאתה מרים מסוקים לאוויר ומתחיל מרדף, נהיה בלאגן. זה נהיה כבר סיפור שלם, וכעת נותר רק לקוות לטוב. הכי חשוב זה שהוא לא הואשם בפדופיליה, כי זה משהו שהוא בלתי נתפס, עופר שנים עובד עם הילדים של מחלקות הנוער שלנו".

לא משנה עם כמה אנשים דיברנו, לאיש לא הייתה מילה אחת רעה להגיד על האדם, שכעת כפות באזיקים מאחורי סורג ובריח לפחות עד ליום רביעי הקרוב. "עופר הוא קונצנזוס במועדון ובכלל בסביבתו, תמיד תורם ועוזר לכולם, עופר הוא לא איש של מלחמות, תן לו לשמוח עם השחקנים ולהעלות פוסטים לפייסבוק שבהם הוא מאחל לכולם שבת שלום. אדם צנוע מאוד, זה מקרה טרגי".

"כל מה שמעניין אותו זה הפועל פתח תקווה", אמר אחד מאנשי המועדון, "כולם כאן בשוק, זה אדם שתמיד עוזר ונותן לכולם, גם בסתר. אנשים חייבים להבין במי מדובר. זה ממש לא האיש שמציירים בתקשורת".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */