יום שני, 08.07.2024 שעה 07:38

היינס: טייריס רייס הכין אותי להכל במכבי ת"א

גארד מכבי ת"א מתכונן למשחק מול לימוז' ב-21:45 (חי באתר): "המצב היה קשה, אך יצאנו מהבור". על הביקורות: "שחקנים גדולים נמדדים עם הגב אל הקיר"

|
מארקיז היינס (GettyImages)
מארקיז היינס (GettyImages)

מכבי תל אביב מתאוששת מהצונאמי של הפסדים שפקד את הקבוצה בשבועות האחרונים ומגיעה למשחק היורוליג הערב (חמישי) מול לימוז' במיני-מומנטום של שני ניצחונות חשובים על מלאגה באירופה וגלבוע/גליל בליגה.

ההגנה של המאמן גיא גודס החלה להתייצב במשחקים האחרונים כאשר בשני המשחקים הגבילו הצהובים את היריבה הספרדית והישראלית ל-70 נקודות בממוצע. מי שככל הנראה לא יחזור לסגל הוא הפורוורד בראיין רנדל, שיזכה למנוחה בעקבות פציעה חוזרת בשריר הארבע ראשי.

אחד משחקני מכבי ת"א שנמצא תחת זכוכית מגדלת הוא הקומבו-גארד מארקיז היינס, שסבל מפתיחת עונה מזעזעת אך הפגין שיפור ביכולת בשבוע החולף. בעקבות שינוי מקצועי שנעשה במכבי, היינס החל לעלות בחמישייה על חשבון ג'רמי פארגו. מאז הצהובים לא מסתכלים לאחור ורשמו ניצחונות על מלאגה והגלבוע, אך חשוב יותר, הציגו יכולת טובה כבר ברבע הראשון ופתחו פער מול היריבות, דבר שחיזק את מעמדו של היינס כברומטר משמעותי בחמישייה.

יש לציין כי נתון המהווה זריקת עידוד לקראת המשחק הערב עבור הצהובים בכלל והיינס בפרט הוא העובדה כי רק פעם אחת העונה קלע האמריקאי בספרות כפולות כשרשם 15 נקודות כולל סל גדול ממחצית המגרש, לצד שיא עונתי של חמישה אסיסטים בסיבוב הראשון מול לימוז' בישראל. לשם השוואה, ביתר המשחקים העונה היינס עומד על ממוצעים רעים של 4.2 נקודות ו-2.2 אסיסטים למשחק.

"המצב בקבוצה היה לא פשוט עם כל ההפסדים, אבל הצלחנו לצאת מהבור. עשינו שיחות עם הצוות המקצועי ובין השחקנים וניסינו לשנות כמה דברים שלא עבדו ולשפץ את המשחק שלנו", אמר היינס בראיון ל-ONE.

פארגו מאוכזב. היינס לקח את מקומו בחמישייה (יניב גונן)
פארגו מאוכזב. היינס לקח את מקומו בחמישייה (יניב גונן)
 

"שחקנים גדולים נמדדים כשהם עם הגב אל הקיר כי כשאתה נמצא בקבר אפשר לגלות מי מתעלה ומאיזה חומר הוא עשוי. אני מנסה להביא אנרגיות מההגנה ולתרגם את זה בהתקפה ואני חושב שכרגע האנרגיות שלנו טובות מאוד ויש אווירה טובה", היינס הוסיף.

בשנה שעברה היינס פתח את העונה בשורות מילאנו האיטלקית, אולם שוחרר אחרי עשרה משחקי יורוליג בהם העמיד נתון מאכזב של שלוש נקודות בממוצע. כעת, היינס חוזר למדינה בה החל את הקריירה המקצועית כאשר זכה בגביע הצרפתי עם שאלון בעונת 2010-2011 במהלכה סיפק 14.3 נקודות, 3.9 אסיסטים ו-2.2 ריבאונדים.

"יש לי את הניסיון הדרוש לשחק במכבי. הייתי ברמות האלה כבר ואף על פי שאנשים אוהבים להפריד בין הליגות, כדורסל זה כדורסל בכל מקום באירופה. אני לא מפחד מהתקופה הרעה שעברתי, גם טייריס רייס עבר חצי עונה קשה מאוד במכבי וביקרו אותו לא מעט. אנחנו חברים הכי טובים מאז הקולג', מדברים כל הזמן, הייתי אצלו בבית חצי מהתקופה בפגרה ודיברנו על הכל. טייריס הכין אותי להכל במכבי החל מהמערכת והלחצים ועד לשחקנים ולאוהדים. באתי מוכן להתמודד עם תקופות קשות", ציין היינס.

מארקיז היינס בפעולה ביורוליג (GettyImages)
היינס במשחק יורוליג. שנה שעברה הוא שוחרר אחרי 10 משחקים (GettyImages)
 

כשנשאל איזה תהליך הוא עובר כדי להשתפר ולתקן את הטעויות על המגרש, אמר היינס, "כשהקבוצה מנצחת הרבה יותר קל לצפות בוידאו שוב וללמוד מהטעויות. גם כשזה לא נעים לראות, אני חייב ללמוד איפה טעיתי מבלי להרגיש שעול האשמה מונח על הכתפיים שלי".

מנגד, מי שמחכה לצהובים היא המדורגת ראשונה בליגה הצרפתית עם מאזן מרשים של שבעה ניצחונות לעומת הפסד בודד. בשבוע שעבר הפסידו הצרפתים 76:86 לצסק"א מוסקבה, אלא שבליגה לימוז' טיילה מול דיז'ון 67:78 ותגיע להתמודדות מול מכבי במצב רוח מרומם.

"כל ניצחון חשוב עבורנו כדי להבטיח את המקום בטופ 16. אנחנו משתדלים לעשות הכל כדי לנצח אבל זה לא יהיה קל. עם זאת, אנחנו מגיעים במומנטום חיובי, ניצחנו כבר העונה משחקי חוץ והוכחנו שאפשר לעשות את זה", סיכם היינס.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */