יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:00

ג'וקוביץ' ופדרר ייפגשו בגמר טורניר סוף השנה

טניס: הסרבי המדורג ראשון בעולם גבר על נישיקורי 1:6, 6:3 ו-0:6 והעפיל בפעם ה-3 ברציפות לגמר, השווייצרי גבר על ואורינקה בתום מותחן ענק

|
רוג´ר פדרר מרוצה. גמר קלאסי מול נובאק (רויטרס)
רוג´ר פדרר מרוצה. גמר קלאסי מול נובאק (רויטרס)

תמונת גמר הגברים של טורניר סוף השנה בלונדון הושלמה והיא קלאסית מתמיד: רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ' ייפגשו בגמר הגדול לעוד קרב ענקים שתמיד משמח כל חובב טניס.

ג'וקוביץ', הראשון בעולם, נאלץ לראשונה בטורניר להתאמץ, כשאיבד מערכה ליפני החמישי בעולם, קאי נישיקורי, בחצי גמר אליפות סוף השנה של הסבב בלונדון, אבל חזר בגדול במערכה השלישית והשלים 1:6, 6:3 ו-0:6 בדרך לגמר שלישי רצוף בטורניר המסכם של השנה.

הסרבי שאיבד רק 9 משחקונים בבית המוקדם מול ברדיך, ואורינקה וצ'יליץ', המשיך בדיוק באותו הקצב במערכה הראשונה כשמחץ את היפני עם 1:6 תוך 23 דקות.

אבל המערכה השנייה היתה שקולה יותר. הסרבי פתח עם שבירה, אבל טעות כפולה שלו העניקה לנישיקורי שבירה בחזרה. הקהל הגיב במחיאות כפיים לטעות הכפולה של ג'וקוביץ', כי זה היה סימן אולי למשחק יותר ארוך, וג'וקוביץ מאוד לא אהב את התגובות של הקהל.

ג´וקוביץ´ מרוצה (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מרוצה (רויטרס)
 

נישיקורי החזיק מעמד, שמר על ההגשות עד 3:4, ואז פתאום הצליח לשבור את הסרבי ל-3:5, והגיש בהצלחה למערכה השנייה.

הקהל היה נרגש עם ההרגשה שסוף סוף יש משחק לא חד צדדי בטורניר, ואכן היפני עלה לשתי נקודות שבירה במשחקון ההגשה הראשון של ג'וקוביץ' במערכה השלישית, אבל התקוות של הקהל לקצת דרמה בטורניר התבדו מהר, ג'וקוביץ הציל את נקודות השבירה, ניצל הגשות חלשות של היפני במשחקון הבא כדי לשבור ל-0:2 ומשם פשוט טייל ל"בייגל", 0:6 במערכה השלישית כשהיפני מבצע עוד טעות כפולה בנקודת המשחק, ונתן את האות לעלייה של ג'וקוביץ' לגמר.

נישיקורי מאוכזב (רויטרס)
נישיקורי. נכנע לסרבי (רויטרס)
 

מאוחר יותר הצליח פדרר להעפיל לגמר אחרי שגבר בתום מותחן אדיר על בן ארצו השווייצרי, סטן ואורינקה, 6:4, 5:7 ו-6:7 (6:8). ואורינקה שבר במשחקון השלישי של המערכה הראשונה ל-1:2. משם המשיך להגיש טוב ושבר פעם נוספת ל-2:5, אך כשהגיש למערכה הוא היה יותר הססן ופדרר שבר וצימק ל-4:5. בפעם השנייה סטן היה חד יותר עם ההגשות וזכה במערכה עם 4:6.

במערכה השנייה שני השוויצרים הבכירים שמרו על ההגשות עד המשחקון ה-12 שם הצליח פדרר לשבור על האפס ל-5:7 ולדחות את ההכרעה למערכה שלישית.
ואורינקה לא נשבר מנטלית ופתח את המערכה השלישית עם שבירה ושמירה ל-0:2. פדרר על הלוח אבל ואורינקה המשיך להיות יציב בהגשה ועלה ל-2:4.

סטן ואורינקה. הסתיים באכזבה (רויטרס)
סטן ואורינקה. הסתיים באכזבה (רויטרס)
 

פדרר חזר מ-30:0 לשמור על ההגשה ואף עלה ל-3 נקודות שבירה במשחקון המותח של המשחק אבל ואורינקה עם נקודות יפות ליד הרשת יצא מהבור שוב ושוב ועלה ל-3:5. פדרר שמר ו-ואורינקה ניגש להגיש למקום בגמר ואחרי משחקון דרמטי בו החמיץ סטן 3 נקודות משחק הצליח רוג'ר לשבור בהזדמנות השנייה במשחקון וחזר לחיים עם 5:5. ואורינקה לא ויתר ועלה לשתי נקודות שבירה אבל כמה כדורים של פדרר הוציאו אותו מהבור ל-5:6.

אורינקה הצליח לחזור מפיגור במשחקון הבא ולקח את המותחן לשובר שוויון מכריע. פדרר פתח את הטי ברייק עם 0:2 עלה ל-2:4 ו-3:5 אבל ואורינקה נלחם וחזר ל-5:6 ועלה לנקודת משחק רביעית במשחק. פדרר הגיש טוב פעמיים ועלה ל-6:7 עם נקודת משחק ראשונה אותה ניצל וניצח. השניים התחבקו ליד הרשת כשואורינקה המאוכזב ירד מהמגרש כשהוא יודע שהמשחק היה בידיים שלו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */