יום שני, 01.07.2024 שעה 05:56

סמית': היינו נואשים, רנדל: טרפנו את המגרש

פארגו סופסל, היינס התעלה ואוחיון הנהיג בדרך ל-66:70 אדיר במלאגה. וגם: מי ביקש הבהרות לגבי מעמדו ואיך עקץ גודס את גרשון בסיום? צפו בתקציר

|
מרקיז היינס מתעופף(GettyImages)
מרקיז היינס מתעופף(GettyImages)

מכבי תל אביב הגיעה אמש (חמישי) לספרד עם הגב אל הקיר, חדר הלבשה מפורק, שחקנים מועמדים לניפוי וים של צרות. עם זאת, חניכיו של גיא גודס עשו סוויץ' והציגו משחק הירואי בדרך לניצחון חשוב 66:70 על מלאגה.

בסביבת הקבוצה לא התקבל הסבר הגיוני על מה שעבר על השחקנים במהלך הטיסה מישראל, אך דבר אחד ברור: מכבי האפאטית, העייפה והמנומנת, זו שקיבלה בראש מהפועל ירושלים והפועל ת"א בליגה, לא הזכירה כלל וכלל את הלוחמים הצהובים ששטפו את המגרש במלאגה.

גודס ייחס חשיבות רבה לפתיחת המשחק ואף הצהיר כי מול מלאגה מדובר במבחן עבור מספר שחקנים. ל-ONE נודע כי נציגיו של מארקיז היינס ונייט לינהארט הרגישו כי הרוח לא נושבת לכיוונים חיוביים וכבר יצרו קשר עם ראשי המועדון בכדי לקבל הסברים לשמועות על שחרורם.

גודס, שהתעקש בפגרה על חזרתו של ג'רמי פארגו למכבי, לא קיבל ממנו את התרומה שרצה. בתגובה, החליט להפקיד את המפתחות בידיים של היינס, לפחות לערב אחד ופתח איתו בחמישייה. הצהובים טסו ליתרון 0:8 מהיר. היינס השתלט על עמדת הקומבו-גארד והיה אקטיבי ביותר, הניע את המשחק ההתקפה של הצהובים, חיסל בהגנה - בניגוד לפארגו - את חוליית ההתקפה של הספרדים וסיפק שבע נקודות, ארבעה אסיסטים ושיא-עונתי של חמישה ריבאונדים. במחצית העמיד את מדד הפלוס-מינוס הגבוה במכבי עם 10+ נקודות.

מכבי ת''א מנצחת את מלאגה 70:66

יוגב אוחיון שענד לראשונה בקריירה את סרט הקפטן, השיב עם מלחמה גדולה, זינוקים על הרצפה ומאבק על הכדורים החופשיים. בנוסף, אחרי שעמד על 0 מ-6  מהשדה לאורך הערב, אוחיון קינח עם שלשה גדולה שהבטיחה את הניצחון. "פיני גרשון עזר לי מאוד בימים האחרונים", אמר גודס בסיום המשחק והרים להנחתה ישירה, איפה הייתה העזרה של פיני מול ירושלים? או נגד צדביטה? או בדרבי?

הפורוורד האמריקאי בראיין רנדל סיפק ערב הגנתי מפלצתי כאשר חסם שש זריקות והישווה בכך את השיא לשחקן מכבי ביורוליג. האחרון שעשה זאת? טרנס מוריס שגם שחסם שש פעמים במארס 2008 נגד ז׳לגיריס קובנה בטופ 16. מייסיאו באסטון השיג גם כן שישה בלוקים בחצי גמר היורוליג 2006 מול טאו ויטוריה.

דווין סמית´ (GettyImages)
דווין סמית´. משחק נהדר של הפורוורד הוותיק (GettyImages)
 

רנדל היה מרשים עם 12 נקודות ושבעה כדורים חוזרים, אך גרם לדפיקות לב לצוות המקצועי כאשר קרס לפרקט במהלך ההתמודדות והתקשה לעמוד בכוחות עצמו. רנדל ירד לאחר מכן לחדר ההלבשה בסיוע חבריו, אולם התאושש במהרה והקריב את בריאותו למען הקבוצה. "עשינו ניצחון נהדר שהושג בזכות מאמץ קבוצתי יוצא מן הכלל. זה ניצחון של כולם - השחקנים, המאמנים והצוות המסייע. הניצחון הזה הוא בשביל פניני ובשביל יוגי, בבכורה שלו כקפטן. הצגנו הגנה חזקה ומתוחכמת, כולם טרפו את המגרש אבל חשוב לזכור שזה רק משחק אחד", אמר רנדל.

עוד אחד שבלט היה דווין סמית' הוותיק עם דאבל-דאבל של 24 נקודות, עשרה כדורים חוזרים ופעולות מכריעות במאני טיים. "הניצחון הזה חשוב מאוד עבורנו. נכנסו למצוקה בשבועות האחרונים, התקשנו מאוד, והיינו נואשים לניצחון. עבדנו קשה עבור הניצחון ואני שמח שעלינו למאזן 2:3 מאשר לחפור בור של 3:2".

גיא גודס. קנה לעצמו קצת שקט (GettyImages)
גיא גודס. קנה לעצמו קצת שקט (GettyImages)
 

מנגד, המאמן המורחק חואן פלאזה התייחס לעובדה שקבוצתו נשרה למקום השלישי בבית, מקום אחד מתחת לצהובים. "מתוך ארבעה רבעים הפסדנו למכבי רק באחד, בראשון, וזה סיפור המשחק. לעצור את מכבי על 70 נקודות זו לא משימה קלה, אפילו אומר ששמרנו יחסית טוב, אבל החטאנו יותר מידי זריקות פנויות והאחוזים שלנו היו חלשים. אין לי ספק כי אם היה עוד שתי דקות למשחק היינו מנצחים".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */