יום שני, 13.05.2024 שעה 22:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מכבי: נסגור את היציע מאחורי השער בנתניה

גורם במועדון הגיב בציניות לסגירת שערים 10-11 והציע שתיושם גם מול הפ' חיפה. עמותת "אחים לסמל": "העונש הקולקטיבי יכריע את האליפות על השולחן"

|
אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א (יניב גונן)

החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על העונשים בעקבות הדרבי התל אביבי, עליה הודיעו במכבי תל אביב שיערערו, טומנת בתוכה בעיה מרכזית. על פי סעיף 18 בפסק הדין שניתן, נכתב כי העונש המוטל על שתי הקבוצות הוא הורדת שתי נקודות בנוסף לסגירת שערים 4-5 ו-10-11 בארבעת משחקי הבית הקרובים של כל אחת מהקבוצות.

המשמעות - השערים היחידים שיהיו פתוחים במשחקי מכבי ת"א על פי החלטת בית הדין הם 7,8,2,13 ותא הכבוד. יש לציין כי אצטדיון בלומפילד סולד-אאוט העונה, מה שאינו מאפשר לצהובים למכור כרטיסים למשחקים שלהם לשערים שמצויינים למעלה.

אגב, בעקבות החלטת בית הדין, במכבי תל אביב נמסר על ידי גורם במועדון כי "אנו שוקלים ליישם את החלטת בית הדין הספציפית הזאת כבר במשחק הבית הקרוב נגד הפועל חיפה ולסגור את שני היציעים שמאחורי השער באצטדיון בנתניה".

בהחלטתם התכוונו הדיינים למנוע מקרה שבו המנויים של שערים 4-5 או 10-11, לא יועברו על ידי הקבוצות לשערים האלה ובשל כך בחרו לסגור את שניהם במשחקי כל אחת מהקבוצות, אלא שהם לא ממש לקחו בחשבון את ההשלכות שכן כרגע, בהנחה והעונש לא ישתנה, לא תוכל מכבי ת"א לארח את ארבעת המשחקים הבאים שלה באצטדיון בלומפילד.

לפני חמש שנים: הדרבי מתפוצץ

למעשה "נכפה" על הצהובים ארבעה משחקי רדיוס מהסיבה הפשוטה שעל ידי סגירת שערים 4-5, אין לה מקומות באצטדיון שהיא יכולה למכור לקבוצה האורחת. המגרש החלופי של הצהובים הוא האצטדיון בנתניה שמונה כ-14 אלף מקומות, בדיוק כמו בלומפילד, ובמשחק הביתי הבא שלה היא תארח שם את הפועל חיפה בשל שזרוע החורף באצטדיון היפואי.

ההחלטה של בית הדין לא מובנת, ומציבה את הצהובים בבעיה לקראת המשחק המדובר מול הפועל חיפה, שכן הפסיקה לא רלוונטית לאצטדיון בנתניה, אלא לבלומפילד.

אוהדי מכבי ת&qout;א (יניב גונן)
אוהדי מכבי ת"א (יניב גונן)
 

בכל אופן, במסגרת הערעור שתגיש האלופה לבית הדין העליון, אחת הסוגיות שתעלה היא סוגיית סגירת השערים על מנת שיימצא פתרון לעונש שכן כרגע לפחות, אין למכבי תל אביב שום דרך לבצע אותו וכאן צריך להתחשב בדבר נוסף - ההחלטה להעניש את יושבי 10-11 הגיעה בעקבות התפרעות שהתרחשה במשחק חוץ, כאשר היושבים באותו השער היו מנויים אשר זכו בהגרלה למשחק.

משמע - לא כל יושבי 10-11 בדרבי האחרון הם גם מנויים ל-10-11 במשחקי הבית של הקבוצה ובכך נענשו אוהדים רבים שכלל לא היו במשחק מול הפועל, וגם על זה יצטרכו לתת את הדין במסגרת הדיון על הערעור.

"אחים לסמל": העונש הקולקטיבי יכריע את האליפות על השולחן
בתוך כך, עמותת "אחים לסמל" פנתה בימים אלה לקבלת ייעוץ משפטי על מנת לבחון דרכי פעולה אפשריות כנגד החלטה מקפחת זו (לרבות עתירה לבית משפט אזרחי), המסבה נזק כספי ישיר ועוגמת נפש לכאלפיים איש על לא עוול בכפם.

עמות &qout;אחים לסמל&qout; (מערכת ONE)
עמותת "אחים לסמל". פנתה לקבלת ייעוץ משפטי בגין ההחלטה לסגירת היציעים
 

בדיוק כפי שכרטיס אדום מונף רק כלפי שחקן שהפר את הכללים ולא כלפי יתר השחקנים על המגרש, אין להסכים עם מצב שבו אנשים נענשים ונגזלים רק משום שבודדים מתוך קהל של אלפים הפרו את החוק.

במיוחד צורמים הדברים כאשר מצד אחד, ההתאחדות ובית הדין לא סופרים בכלל את האוהדים ולא מכירים "בזכות העמידה" שלהם בפני הטריבונל המשפטי, ומצד שני נוטלים לעצמם את הסמכות לפגוע בזכויותיהם, לרבות על ידי הפקעה שרירותית של זכותם לממש את כרטיס המנוי עליו שילמו כדת וכדין.

לתשומת לבכם, המארחת במשחק הדרבי הייתה הפועל תל אביב, ולכן נכחו ביציעים 10-11, הפעם כאוהדי הקבוצה האורחת, פחות מאלפיים אוהדי מכבי ת"א, מתוכם בעלי מנויים ואוהדים שאינם כאלו.

שחקני הפועל ת&qout;א (יניב גונן)
הפ' ת"א. "בגלל שהיא אירחה ישבו ביציעים פחות מ-2,000 אוהדי מכבי" (יניב גונן)
 

בעלי המנויים שנכחו במגרש היו אוהדים אשר יושבים בדרך כלל בכל יציעי בלומפילד, ולאו דווקא בשערים 10-11. כך, נוצר מצב שבו נפגעים 2157 מנויי יציעים 10-11 באופן קשה וחמור, כאשר רובם המכריע כלל לא נכח במשחק הדרבי התל אביבי, שבעקבות האירועים העצובים שחלו בו נגזר על הקבוצה ועל אוהדיה העונש הכבד.

העובדה היא, כי ההתאחדות על מוסדותיה המשפטיים לא השכילה עד היום להכיר במעמדם של האוהדים המהווים חלק בלתי נפרד מן הענף שלמעשה, שואב מהם את זכות קיומו. אסור לתת יד להכרעות שטחיות, פופוליסטיות ושרירותיות של ענישה קולקטיבית, הנוגדת גם את כללי הצדק הטבעי.

יש לציין, כי מלבד הפגיעה הרגשית ועוגמת הנפש של אוהדים מסורים שלא יוכלו לפקוד את משחקי קבוצתם, רק משום שיתר המקומות נמכרו אף הם כמנויים לאוהדי הקבוצה, מדובר בנזק כלכלי חמור, שאין מקום להשית על אוהדי הקבוצה שלא עשו דבר.

אבוקות ביציעים (יניב גונן)
אוהדי מכבי ת"א. "מדובר בנזק כלכלי חמור שאין מקום להשית עליהם" (יניב גונן)
 

שלילת המנוי למשך ארבעה משחקים- משמעותה נזק של כ-220 שקל מכל אוהד ואוהדת מתוך אותם 2157 המנויים אשר נוהגים לפקוד את יציעים 10-11, ובחישוב כולל- מדובר בנזק המגיע לכמעט חצי מיליון שקל.

מעל במה זו נאמר כי אין בכדורגל שלנו מקום לא לאלימות מכל סוג שהוא וגם לא לענישה קולקטיבית חסרת כל היגיון הפרקטיקה הנפסדת הזו, והמשך השימוש בה, יגזול את הכדורגל מהאוהדים, יכריע את גורל האליפות על השולחן הירוק במקום על הדשא ויעודד את האלימות במקום להילחם בה את מלחמת חורמה המתבקשת.

בעוד אוהדי כלל הקבוצות מתאחדים בפעולה חסרת תקדים, ופועלים במשותף להורדת מחירי הכרטיסים על מנת לעודד אוהדים להגיע למגרשים ולהעניק לקבוצות חוויה של משחק מול יציעים מלאים, ההתאחדות יורה לעצמה ברגל, ומנחיתה מכת מוות על הכדורגל שלנו. אל תיקחו לנו את המשחק.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */