יום רביעי, 26.06.2024 שעה 21:58
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בית הדין קבע: הפחתת 2 נקודות למכבי והפועל

קצת יותר משבוע אחרי הדרבי, החליט בית הדין כי המשחק יירשם כ-0:0 ללא נקודות וייסגרו יציעים 4, 5, 10 ו-11 לארבעת המשחקים הביתיים של כל אחת

|
זהבי והאוהד בדרבי. עכשיו הגיע העונש (יניב גונן)
זהבי והאוהד בדרבי. עכשיו הגיע העונש (יניב גונן)

דייני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל נתנו הערב (שלישי) עונש חמור למכבי והפועל תל אביב בעקבות מאורעות הדרבי הקשה בשבוע שעבר.

למעשה, הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם לובין נענו לכל הבקשות של תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, לגבי העונש שביקש לתת לשתי הקבוצות.

בית הדין הטיל הפחתת שתי נקודות בפועל לכל אחת מהקבוצות וכמו כן הורה על סגירה בפועל של היציעים 4, 5, 10 ו-11 באצטדיון בלומפילד בארבעת משחקי הבית של כל אחת מהן, כלומר כל ארבעת השערים יהיו סגורים במשחקים של שתי הקבוצות. בנוסף קיבלו השתיים עונש של הפחתת שלוש נקודות על תנאי בכל הרשעה המטילה אחריות על הקבוצה להפסקת המשחק, בתוקף עד לתום העונה.

כמו כן, בית הדין קבע שמשחק הדרבי יסתיים למעשה ב-0:0 ללא נקודות לשתי הקבוצות. הדיינים לא התרשמו מהחזית המשותפת שהציגו שתי הקבוצות בבית-הדין, והענישו את השתיים בחומרה.

בית הדין אף ביקר את בעלי הפועל ת"א, חיים רמון, וכתב עליו בהכרעת הדין: "העמדה אשר הביע בדיון הבעלים של הפועל ת"א, חיים רמון, לפיה התנהלות בית הדין מהווה כלי שרת בידי עבריינים המנסים לפגוע באגודות בכלל ובהפועל ת"א בפרט וכי מבחינה זאת חד הם, ראוי היה שלא הייתה מובאת בכלל.

"עמדה ארכאית כזאת, היונקת היותה מהטענה לניתוק בין קבוצה לבין אוהדיה בדין המשמעתי והמבקשת לגלגל את האחריות לכל גורם אחר זולת הקבוצה (החל ממשטרת ישראל וכלה בבית הדין עצמו) נדחתה אין ספור פעמים בעבר ע"י כל בתי הדין נוכח הוראותיהם המפורשות של התקנונים ברציונל העומד מאחוריהם וטוב היה לו לא הועלתה כלל ובאופן בו הוצגה בפרט".

לפני חמש שנים: הדרבי מתפוצץ

על הענישה עצמה כתבו הדיינים: "חומרה יתרה מצאנו באירועים הנדונים, חדירה למגרש של גורמים בלתי-מורשים, תקיפות אלימות של שחקן ומאבטח עד כדי אובדן הכרה, הפסקת המשחק למשך מספר דקות רב, השלכות של חפצים והדלקת אביזרים פירוטכניים ורימוני עשן, פיצוץ המשחק וכל אלה מצד שתיים מהקבוצות הבכירות בישראל בשעות צפיית שיא. כל אלה מחייבים ענישה מחמירה".

על הענישה של סגירת השערים כתבו הדיינים: "בנוסף, אין ספק כי על הענישה במקרה זה צריכה להיות בין היתר מופנית קהל ומאידך לא אטמנו אוזנינו נוכח מאמצי הקבוצות להתמודד עם תופעות מהסוג הנדון, והפגיעה הכספית הכבדה הטמונה בענישה. ערים אנו גם לעובדה כי עסקינן בהרשאה ראשונה מסוג זה לקבוצות העונה ומזה זמן".

שחקני הפועל מתעמתים (יניב גונן)
שחקני הפועל מתעמתים (יניב גונן)
 

על ההחלטה לקבוע כי המשחק יסתיים ב-0:0 ללא נקודות כתבו הדיינים: "לשתי הקבוצות ניתנה ההזדמנות להכריע את ההתמודדות ביניהן באופן ספורטיבי וכל אחת מהן, מתוך התנהגות אלימה ועבירות מקיפות, קיפחה את זכותה זו והביאה להפסקת המשחק טרם הכרעתו בדרך הספורטיבית. במצב עניינים זה, הטענה לפיה גם אירוע מסוג זה ראוי כי יוכרע על כר הדשא למען קיום הערך הספורטיבי של התחרות, אינו אלא בגדר לעג לרש והענקת פרס לעבריין. קבוצות שגרמו באופן כה אקטיבי (שלא מתוך התרשלות) להפסקת המשחק טרם זמנו, מן הראוי כי ישלימו עם התוצאה הבלתי-נמנעת של מעשיהן ולא יצפו לטובות הנאה גם בתחרות כושלת זו".

על התפרעות האוהדים כתבו הדיינים: "כפי שתואר לעיל, כבר טרם המשחק עוולו אוהדי מכבי בהדלקת אבוקות ורימוני עשן, ובמהלך המשחק עוולו אוהדי הפועל בהשלכת חפצים, הן בעקבות שריקת הפנדל והן כשערן זהבי ביקש לעזוב את תחומי המגרש בעקבות הרחקתו. די במעשים אלה, אשר הובלעו ע"י נציגי הקבוצות במהלך הדיון, לשם הרשעת כל אחת מהקבוצות בסעיף אישום זה".

אוהד נעצר (יניב גונן)
אוהד נעצר (יניב גונן)
 

"כאשר מוסיפים אלה לתקיפות פיזיות אלימות, הן של שחקן מכבי ע"י אוהד הפועל, והן של מאבטח ע"י אוהדי מכבי, נוכח הוראת תקנה בתקנון המשמעת, אין לך אלא את התשתית הנדרשת להרשעה כאמור בנסיבות מחמירות".

על ההתפרצות לשדה המשחק: "הכמויות המשמעותיות של בלתי-מורשים משני הצדדים הביאו לכתחילה לסיכול חידושו של המשחק במשך של 13 דקות ובהמשך להחלטה הסופית לסיימו טרם מועדו החוקי. בשים לב הן לכמות הבלתי-מורשים במגרש של כל אחת מהנאשמות ובשים לב להתנהלות מקצתם, הרשאה בנסיבות מחמירות, גם עבירה זו היא בלתי-נמנעת".

אוהד מכבי ת&qout;א (יניב גונן)
אוהד מכבי ת"א (יניב גונן)
 

על האחריות להפסקת המשחק: "האופן המתואם בו בחרו הקבוצות לנהל הגנתן, תוך הימנעות מהטלת האחריות להפסקת המשחק, האחת כלפי רעותה, הותירה עניין זה לבחנתנו העצמאית. השופט, כמו גם המשקיף, מביעים בדוחותיהם עמדה כי האחריות להפסקת המשחק הינה משותפת לשתי הקבוצות ותולדה של שילוב האירועים המתוארים בדוחות המשקיף והשופט, אשר הובילו בסופו של יום להפסקת המשחק. בחינה בלתי-אמצעית של המשחק מובילה לאותה מסקנה: הפסקת המשחק הייתה תולדה של שורה של אירועים אשר כל אחד מהם יכול וראוי היה להביא להפסקת המשחק וכל אחד מהם היה מניע של האירוע הבא עד לאירוע האחרון בשרשרת, חדירת אוהדי מכבי למגרש".

"טענה לפיה חידוש המשחק מלמד על היעדר זיקה בין תקיפת ערן זהבי ע"י אוהד הפועל לבין הפסקת המשחק, אינה עומדת לדעתנו בקנה מידה אחת עם הכרתנו כי תקיפה זו החלה לדרדר את 'כדור השלג', הדרדרות אשר חדירת אוהדי מכבי היוותה רק התרסקותו הסופית של המשחק. אשר על כן, הגענו למסקנה כי האחריות להפסקת המשחק משותפת".

ג´ורדי קרויף ואייל ברקוביץ´ (רדאד ג´בארה)
ג´ורדי קרויף ואייל ברקוביץ´ (רדאד ג´בארה)
 

על האוהד שגרם להפסקת המשחק ביקרו הדיינים את החלטת הפועל ת"א כי מדובר באוהד בודד מקרב אוהדיה שירד לכר הדשא ועל כך שפעולת אוהד זו הייתה בלתי-ניתנת לצפייה ואף נעשתה בתוך חוסר שליטה תחת השפעת אלכוהול. הדיינים ציינו על כך: "חוששנו כי טיעון זה אינו צולח לשם הקמת ההגנה. הגדרת התקנון לעבירת 'התפרעות אוהדים' פותחת במילים 'התפרעות אוהד או אוהדים או ממלא תפקידים'. בכך נשמטת הקרקע גם תחת קו ההגנה שהציג חיים רמון, לפיו מטרת האוהד המתפרץ למגרש וחבר מרעיו להרע למר רמון ולקבוצה. מרגע שאותו אוהד יושב ביציעי הפועל, מזדהה ומזוהה עם אוהדיה, כל התנהגות העולה לכלל עבירה משמעתית תיוחס לקבוצה במצוות התקנון".

עוד מציינים הדיינים: "הפועל ת"א לא עומדת לדין אך ורק בגין מעשי אותו אוהד בודד, עבירות התפרעות האוהדים נעברו ע"י מספר רב של אוהדים אשר במס' אירועים השליכו חפצים למגרש, ועבירת 'התפרצות למגרש' מיוחסת גם לשורה של ממלאי תפקידים לא-מורשים מטעם הפועל ת"א ויריבתה (כגון אייל ברקוביץ' וג'ורדי קרויף), אשר נמצאו על כר הדשא שלא ברשות. אין בעובדה כי הפועל ת"א מילאה את הנחיות המשטרה להקים פטור מאחריות".

אסור לפספס
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
נגןלא להאמין: הסינית שמשגעת את העולם! בת 17, מתנשאת לגו
סין גאה להציג: כדורסלנית בת 17 בגובה 220
נגןבאים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
באים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
נגןמסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
מסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */