יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:13

שלושה צוותי משימה יוקמו למיגור האלימות במגרשים

המועצה למניעת האלימות בספורט תקים כוחות מיוחדים לשינוי המצב העגום. בנוסף, יוצע תיקון חקיקה: 3 שנות מאסר לעובר על חוק "איסור אלימות בספורט"

|
ישיבת המועצה (חיים צח/לע
ישיבת המועצה (חיים צח/לע"מ)

האם נמצא הפתרון למראות מהדרבי התל-אביבי האחרון? המועצה למניעת אלימות בספורט הודיעה הערב (שני) בישיבה שערכה כי תקים שלושה צוותי משימה מיוחדים למיגור האלימות והגזענות במגרשים: אחד יוקדש לנושאים של אכיפה וענישה, אחד לחינוך ואחד לליגות הנמוכות והילדים. 

זאת, לאחר ישיבה שערכה עם נציגי המועדונים, המשטרה, ראשי מנהלת הליגה בכדורגל ועמותות האוהדים לבחינת אירועי הדרבי. במקביל מקדם משרד הספורט תיקון חקיקה של סעיף הענישה בחוק "איסור אלימות בספורט" משנת מאסר לשלוש והרחקה לצמיתות מהמגרשים.

במהלך הפגישה, הלינו נציגי המשטרה על הענישה המקלה של בתי המשפט ועל כך שאינם מקבלים כראיות את התיעוד שמושג באמצעות המצלמות במגרשים, והודיעו כי בכוונתם לוודא מעתה כי הסדרנים יהיו עם פניהם לאוהדים בכל משחק.

יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט, השופטת בדימוס, עדנה בקנשטיין, אמרה בישיבה: "בכוונתי למנות בתוך זמן קצר צוותים ייעודיים מקרב חברי המועצה שיפעלו ליישום צעדים מעשיים בכל ההיבטים הנדרשים למיגור האלימות במגרשים. שלושה צוותי משימה יוקמו לנושאים אכיפה וענישה, חינוך ולליגות הנמוכות והילדים. אסור למתפרעים בודדים להרוס לכולנו את חוויית הצפייה במשחקים".

 עדנה בקנשטיין (חיים צח/לע&qout;מ) (מערכת ONE)
בקנשטיין. "אסור למתפרעים בודדים להרוס לנו את הצפייה במשחקים" (חיים צח/לע"מ)
 

יו"ר מינהלת הליגה, יורם באומן, אמר כי "האירוע חמור ובכוונתנו לגבש סדר יום ובו קודים התנהגותיים לאוהדים השחקנים, בעלי הקבוצות והתקשורת. הכל יוגדר מחדש ומהר".

יו"ר הטוטו, צחי פישביין, הדגיש כי אסור שקהל האוהדים יסבול בשל סנקציות שרוצים להטיל בשל מעשיהם של קומץ מתפרעים וקרא למנהלת הליגה להציב סטנדרטים התנהגותיים במגרשים.

ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, ציין כי על פי דוחות המשטרה תדירות האלימות פוחתת אך עוצמתה עלתה. אסור להחזיר את השוטרים למגרשים. חייבים להשתמש בחוקים הקיימים ולאוכפם ועל המשטרה לקדם עם מערכת התביעה - שיפוט מהיר.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */