יום שני, 01.07.2024 שעה 20:00

החורף מתקרב? זה הזמן לשלב בין חופשה לספורט

עונת הקיץ אמנם כבר מאחורינו, אבל ממש מעבר לפינה נמצא לו החורף, ואיתו מגיעה גם ההזדמנות לשלב בין האהבה גדולה לספורט לבין הרצון לצאת לחופש

|
גלישת סנובורד, קצת כמו סקייטבורד (יח
גלישת סנובורד, קצת כמו סקייטבורד (יח"צ קלאב מד)

עונת הקיץ ותקופת החגים אמנם כבר מאחורינו, אבל ממש מעבר לפינה נמצא לו החורף, ואיתו מגיעה גם ההזדמנות לשלב בין האהבה הגדולה לספורט לבין הרצון לשבור קצת את השגרה ולצאת לחופש.

חופשות הסקי הפכו מזמן לאחת האטרקציות המרכזיות עבור חובבי האדרנלין, כאשר אירופה מתמלאת באנשים ספורטיביים ומלאי אנרגיה שמסתכלים ללבן (של השלג) בעיניים וגודשים את מסלולי הגלישה.

אלפיני, סנובורד או קרוס קאנטרי?
באתרי הסקי השונים ישנו מבחר רב של ציוד, אפשרויות גלישה וסגנונות שונים כאשר העיקרי שבהם הוא הסקי האלפיני, הידוע גם בשם "סקי עממי", המיועד בעיקר לפעילות פנאי וכפעילות ספורטיבית. גולשים בסוג זה של סקי יורדים במורד הגבעות מכוסות השלג בעזרת מגלשיים מלוטשים וחזקים העשויים ממגוון רחב של חומרים כמו קוולאר, קרבון, פיברגלאס, טיטניום ועוד.

את הסקי האלפיני ניתן לבצע במגוון מסלולים, בהתאם לחוויה שתרצו לעבור. מצד אחד, ישנו הסלאלום, המסלול האיטי והטכני ביותר. הגלישה בו מתבצעת בין שערים (זוגות של דגלים), וגלישה במסלול זה מאופיינת בפניות חדות, כאשר ניתן לבחור גם במסלול הסלאלום הענק או הסופר-ענק, בהם צפיפות השערים קטנה יותר והמהירות גבוהה יותר. אם חשקה נפשכם במסלול מאתגר יותר, תוכלו לבצע גלישה במורד המסלול הכי מאתגר אך גם המסוכן ביותר בסקי האלפיני, בו הגולש צובר מהירות גבוהה מאוד בשל הריחוק בין הדגלים.

מקורו של סקי האלפיני הוא סקי הקרוס קאנטרי, סגנון סקי נפוץ בו מתחילים רוב הגולשים. סקי הקרוס קאנטרי הוא דרך נפלאה לטייל בטבע ולספוג את האווירה באופן נינוח ורגוע והוא נעשה באמצעות שני מגלשיים המחוברים לרגל הגולש, בעיקר באזור הבהונות, מה שמעניק חופש תנועה לעקב הרגל. בסגנון זה המשתתפים עוברים מרחקים של עשרות ק"מ, ולכן הוא נקרא גם "סקי למרחקים", ורמת המאמץ גבוהה בו במיוחד בשל הצורך להפעיל את שרירי הגוף למשך זמן רב ובעוצמה גבוהה.

חוויה נוספת היא גלישת הסנובורד, סגנון סקי שנוצר בהשראת גלישה הדומה לסקייטבורד, בה הכלי המשמש את הגולש הוא מגלש יחיד, רחב יותר מזוג המגלשיים שבסקי האלפיני, וניתן לבצע עמו תרגילים שונים. תוכלו לבחור בין הסגנון הרגיל, בו הרגל השמאלית היא הקדמית, גלישת גופי בה הרגל הימנית מובילה או גלישת פייקי, במהלכה הרגליים מחליפות את כיוון הגלישה.

הסקי האלפיני, מציע מגוון של מסלולים (יח&qout;צ קלאב מד)
הסקי האלפיני, מציע מגוון של מסלולים (יח"צ קלאב מד)
 

סגנונות הסקי היותר קיצוניים כוללים בין היתר את הספיד ריידינג, שהוא אחד מענפי ספורט החורף החדשים שהומצאו לאחרונה וכולל שימוש בסנובורד ובמצנח מיוחד המסוגל למשוך את גולש הסקי בעוצמה, בדומה לגולשי מצנח מים, ואת ההליסקי, בו מגיע הגולש לראש ההר באמצעות מסוק והגלישה נעשית במדרונות תלולים ביותר בעלי רמת סיכון גבוהה נוכח פני השטח הקשים לתמרון.

ספיד ריידינג, מתאים לחובבי האתגרים (יח&qout;צ קלאב מד)
ספיד ריידינג, מתאים לחובבי האתגרים (יח"צ קלאב מד)
 

את מגוון הסגנונות השונים מציעים מספר מועדונים ברחבי היבשת, כאשר צרפת היא אחד היעדים האטרקטיביים והמבוקשים ביותר בתחום.

ה- L'Alpe d'Huez La Sarenne הוא מועדון לכל המשפחה הממוקם במתחם הגלישה Vallee de I'Osians בגובה 1,860-3,330 מטר, כאשר היציאה למסלולי הגלישה והסקי הינה ישירות מהמלון – ממנו תגיעו אל 237 ק"מ של מסלולים שטופי שמש המציעים גם שלל פעילויות לכל המשפחה.

אחד המועדונים הותיקים ביותר, שעבר לאחרונה חידוש מרענן, הוא ה-La Plagne 2100, המציג לראווה 225 ק"מ של מסלולי גלישה עם יציאה ישירה מהמלון למסלול Paradiski באורך 425 ק"מ ובגובה 2,100 מ'. מדובר באחד מאתרי הסקי הגדולים והפופולאריים ביותר באירופה המציע שילוב של חדשנות עם 40 שנות ניסיון.

מועדון נוסף ששווה ביקור הוא ה- Tignes Val Claret, הממוקם במתחם גלישה מודרני וידידותי בשם Espace Killy בגובה 2,100 מטר וכולל 300 ק"מ של מסלולי סקי מדרונים ומאתגרים.

LAlpe dHuez La Sarenne (יח&qout;צ קלאב מד)
LAlpe dHuez La Sarenne (יח"צ קלאב מד)
 

מסלולים בשלל צבעי הקשת
כעת, כשבחרנו את המגלש שלנו, נחליט על איזה מסלול כדאי לנו לגלוש. בחירת המסלול היא שילוב של הנסיון המצטבר שלנו בגלישה, הציוד שיש לנו והאומץ שאזרנו. לכל מסלול סקי דרגת קושי מסוימת וכל דרגת קושי מסומנת בצבע ייחודי לה המקובל ברחבי העולם. מסלול ירוק הוא מסלול רחב וכמעט ללא שיפוע המתאים למתחילים. המסלול הכחול מציע מדרון מעט תלול יותר ומשך זמן גלישה ארוך יותר והוא מתאים למי שהמסלול הירוק אינו מספק לו ריגוש מספיק, אך עדיין מחפש גלישה רגועה יחסית. לבעלי נסיון מוצעים המסלול האדום, המהווה קפיצת מדרגה לגולשים שעברו מהמסלול הכחול ומצריך זהירות מוגברת לאור מהירויות הגלישה הגבוהות, והמסלול השחור, אותו מסלול בלתי עביר למי שאינו בעל נסיון עשיר בגלישה המחפש ריגוש בדמות מדרון תלול ביותר וגלישה במהירויות גבוהות מאוד. לפורצי הדרך ולאנשי האקסטרים ישנם מסלולי ה- Off Piste, מסלולים לא מסומנים אשר נחשבים למסוכנים ביותר מאחר ואיש לא גלש בהם קודם לכן. הגלישה נעשית באחריות הגולש בלבד ומומלץ להמנע ממנה. חשוב ללמוד את המסלול בו אתם בוחרים, להמנע מהגעה מקרית לאזורים לא צפויים ולא "לגלוש" לשעות החשיכה, אז הסיכויים לחבלות לגולש לא מיומן גבוהים יותר.
 
מה לקחת, איפה לישון, איך מגיעים ומה עושים?
לכל אובדי העצות שלא מוצאים דרכם בנבכי עולם הסקי מומלץ בחום (או בקור, במקרה שלנו) לבחור בחופשת הסקי המושלמת המורכבת מפתרון כולל לנושא השכרת הציוד המקצועי, העברות, ארוחות, הדרכה באתר על ידי מדריכים מיומנים ולינה, כך שמה שנותר לרוכש חבילת הסקי הוא להגיע, לגלוש, להרגע וליהנות מהאווירה המדהימה באתר מבלי לחשוב מה שכחנו להזמין או איזה פריט ציוד נותר במונית בדרך לאתר.

בטח לא תופתעו לגלות שחופשות הסקי לא סובבות רק סביב ספורט החורף. קלאב מד לדוגמא מציעה חבילה מקיפה שכוללת את כל מה שצריך לחופשת הסקי. מעבר לפעילויות הספורטיביות המגוונות תוכלו ליהנות מפעילויות "Après-ski " לתוך הלילה.

החל מהופעות חיות, מדי ערב, המוצגות על ידי צוות GO וכלה במסיבות ריקודים וברים המציעים את האלכוהול הכי משובח שיש. לקלאברים ביניכם ש-"חיים" רק בלילה – במועדוני קלאב מד תוכלו להשתתף מדי ערב במסיבות מעשר בלילה ועד חצות. צריכים עוד קצת אנרגיות כדי להעלות את הדופק? ה-"נייט קלאב" נפתח בכל ערב מהשעה עשר בלילה ועד אחרון הבליינים. "הכל כלול" כבר אמרנו? אמרנו.

אז בין אם אתם גולשים מנוסים ובין אם מתחשק לכם לראשונה בחייכם לצאת לחוויה יוצאת דופן הכוללת חופשת סקי, קלאב מד מציעה מגוון חבילות לחופשות בצרפת, איטליה ושוויץ, למתקדמים ולמתחילים.

עשינו לכם חשק? יופי. הזמינו חופשת סקי וחסכו עד 150 אירו. למימוש ההטבה לחצו כאן.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */