יום רביעי, 26.06.2024 שעה 21:49
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

גודס: קורא לקהל לבוא לעודד, קטש: להתרכז במשחק

מאמני מכבי והפועל ת"א ערכו מסע"ת שמטרתה להרגיע את האווירה לקראת הדרבי ב-20:50. נאור: "השקט עדיף במקרה הזה". פניני: "כולנו באותה סירה"

|
נאור, קטש, פרנקל, גודס ופניני (רדאד ג`בארה)
נאור, קטש, פרנקל, גודס ופניני (רדאד ג`בארה)

מאמן מכבי ת"א, גיא גודס, ומאמן הפועל ת"א, עודד קטש, ערכו אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים לקראת הדרבי התל אביבי הגדול, שייערך הערב (שני, 20:50) בנוקיה. במסיבת העיתונאים השתתפו גם הקפטנים של הקבוצות, גיא פניני ומתן נאור וכן יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל.

בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי בכדורגל, במשטרה החליטו שלא לקחת סיכונים במשחק הדרבי. 130 שוטרים ו-250 סדרנים יאבטחו את המשחק. לאחר הערכת מצב שנערכה במשטרת ישראל, הוחלט כי ניהול האירוע יהיה של המשטרה, ולא של חברת האבטחה כפי שנהוג, בפיקודו של מפקד תחנת שכונות, סנ"צ אלון מגן.

במהלך המשחק יופעלו אמצעי תיעוד מגוונים לאיתור ותיעוד של כל מי שינסה להפר את הסדר או ינהג באלימות. במשטרה הדגישו כי הבדיקות בכניסות יהיו מדוקדקות ויסודיות ולכן הקהל שיגיע להיכל מתבקש להקדים.

ממשטרת תל אביב נמסר: "המשטרה תגלה אפס סובלנות לכל גילוי של אלימות, כולל אלימות מילולית וקריאות נאצה גזעניות. השוטרים האמונים על הסדר הציבורי במהלך המשחק יקפידו על הפרדה מלאה בין קהלי הקבוצות כדי למנוע חיכוכים והתרסות. אנו קוראים לקהל האוהדים של שתי הקבוצות לגלות רוח ספורטיבית, לנהוג באיפוק ולהנות ממשחק הכדורסל".

מסע"ת לקראת דרבי הכדורסל

במכבי יגיעו למשחק עם הרבה לחץ ואחרי שני הפסדים רצופים, להפועל ירושלים ולצדביטה זאגרב ביורוליג וינסו לתקן מול היריבה השנואה מהצד האדום של הכביש.

בהפועל יגיעו קצת יותר רגועים ואחרי ניצחון חשוב על גלבוע/גליל. הגארד ריון בראון שוחרר מהקבוצה ומי שיערוך את הבכורה באדום הוא מחליפו, לארי אובאנון, שהגיע ממכבי ראשל"צ בשבוע שעבר.

פרנקל: "בכדורגל יש יותר אלימות מאשר בכדורסל"
יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, פתח בדברים: "שמח לארח פה את כולם, אנחנו נקיים את הדרבי ומסרבים להיכנע לקומץ אוהדים אלים שמאיים להרוס את הספורט הישראלי. אנחנו מודעים לבעיות ונפגשים עם עדנה בקנשטיין ויורם באומן ודנים בהחמרת החקיקה".

"ללא ענישה מחמירה לא נצליח לעצור את התופעה. העבריינים צריכים לקבל עונשים חמורים של קנסות וכליאה בבית הסוהר. חבל שבתי הדין מטילים עונשים על הקבוצות ולא על הפורעים. המשטרה תיקח על עצמה את ארגון האירוע ולא חברת האבטחה".

מתן נאור וגיא גודס (רדאד ג´בארה)
מתן נאור וגיא גודס (רדאד ג´בארה)
 

"מציע לכולנו להוריד הילוך ולהרגיע. אני מקווה ששרת המשפטים ושרת הספורט יקדמו את החקיקה וימנו שופטים מיוחדים למקרי ספורט. רובו המכריע של הקהל בא לצפות במשחקים ולעודד את המשחקים. אנחנו עושים הכל כדי שהחוויה תהיה שלמה עם אולמות חדשים ומלאים".

"נעקוב ע"י התנהגות הקהל בעזרת שני משקיפים ואני מקווה שהדוחות שלהם יחזרו נקיים. הקבוצות ביקשו מהקבוצות את הדברים הרגיעים והקהל יודע את הנהלים שלנו, שהם כמו בכל משחק".

"אני הייתי זה שהוריד את הגדרות בבלומפילד, אבל אני חושב שהסדרנים לא עושים את עבודתם. אני עוד זוכר מה היה בדרבי לפני שנה. המאבטחים צריכים להסתכל על הקהל, לא על המשחק. לקח להם הרבה זמן לעצור את האירוע בדרבי התל אביבי. המשטרה זה דבר יותר מרתיע ממאבטחים, ואני חושב שהם צריכים להיות במגרש במשחקים נפיצים. אלימות בספורט היא דבר גרוע, אנחנו רוצים להביא ילדים ומשפחות למגרשים. הבעיה זה קומץ קטן של אוהדים והוא הבעייתי בעניין, ובזה צריך לטפל".

פרנקל, גודס ופניני (רדאד ג´בארה)
פרנקל, גודס ופניני (רדאד ג´בארה)
 

"אני חושב שבכדורסל יש הרבה פחות אלימות בשנים האחרונות ולבטח הרבה פחות אלים מכדורגל". סיכם פרנקל.

נאור: "זה לא הזמן לדעות שלי", פניני: "צריכים את התמיכה"
קפטן הפועל ת"א, מתן נאור: "אני מעדיף להסתכל על הצד המקצועי. אני מבין את ההמולה, אבל מצד שני, לתפיסתי בסיטואציה הזאת צריך להיות חכם ולא צודק. הדיבורים גורמים להלהטה וחבל, אבל ברור שהכוונה היא נכונה. לא פעם ראשונה שאנחנו מגיעים לנוקיה ואני מאמין שזה יעבור בשקט כמו בפעמים הקודמות. כל אחד שיעשה את התפקיד שלו. המשטרה את שלה ואנחנו על המגרש את שלנו".

מתן נאור (רדאד ג´בארה)
מתן נאור (רדאד ג´בארה)
 

"אישית אני מאמין ששקט זה הדבר שעדיף פה, פחות דיבורים. יש לי את הדעה שלי בעניין ואני לא חושב שזה הזמן להציג אותה. שנעבור את הדרבי אז לא תהיה לי בעיה להביע אותה. זה לא נכון מבחינתי להתעסק בזה עכשיו".

גיא פניני (רדאד ג´בארה)
גיא פניני (רדאד ג´בארה)
 

קפטן מכבי ת"א גיא פניני אמר: "אני מקווה שהאוהדים שלנו יתמכו בנו ויעודדו אותנו. שיתעסקו פחות בצד השני כי אנחנו צריכים את התמיכה. כולנו באותה סירה פה, וכל אחד צריך לחשוב איך הוא יכול להגיע יותר רגוע וכולנו נהנה כך יותר. עדיף שיהיה שקט לפני הדרבי הזה".

גודס: "חייבים להגביר את האכיפה והענישה"
מאמן מכבי ת"א גיא גודס: "אנחנו יושבים אחרי אירוע לא נעים, אבל אנחנו צריכים להסתכל גם על היסטוריה. אני הייתי חלק מהמון דרבים וכל שנה הנושא הזה עולה מדרגה מבחינת אלימות מילולית ופיזית. הענישה צריכה להיות יותר חזקה ואסור להכליל קהלים כי לפעמים יש קומץ מסוים שמתסיס ואז זה משליך על כל הקהל של קבוצה כזו או אחרת".

גיא גודס (רדאד ג´בארה)
גיא גודס (רדאד ג´בארה)
 

"כל מי שעושה משהו צריך לצאת מהמגרש ולא לחזור אליו תקופה ארוכה. אם נהיה רכים, זה ימשיך להיראות כך. צריך להוקיע את הדברים האלה מהספורט. אני קורא לשני הקהלים לבוא במיטבם ולעודד את הקבוצות שלהם ושיהיה ערב מהנה של דרבי משני הצדדים. מי שמנצח מנצח וכולם הולכים הביתה בלי מכות ודברים טראגיים".

על המשחק עצמו אמר גודס: "כדי לצאת מההפסדים צריך פשוט לנצח, זה הכל. פשוט להשיג ניצחון".

"אני חושב שיש הרבה אחריות על המשטרה. אם ב-NBA אוהד נכנס למגרש ומכה את קובי בראיינט, אז שם הוא ייענש בחומרה".

קטש: "רוצים שכולם יחזרו הביתה בשלום"
מאמן הפועל ת"א עודד קטש אמר: "גיא אמר שהוא ראה את הדרבי בבית, אני דווקא הייתי בדרבי. אוהד אחד לקח הנאה בהרבה אנשים וזה מאוד חבל. צריך לקחת את זה בפרופורציות ולכולם יש חלק בזה. צריך להתרכז בכדורסל ולהגיע רגועים. אם נגיע לאולם לאירוע אלים וקשה, יש יותר סיכוי שזה יקרה. צריך להחזיר את כולם בשלום הביתה ולא לצפות לאירועים חריגים, כי בד"כ זו נבואה שמגשימה את עצמה".

עודד קטש (רדאד ג´בארה)
עודד קטש (רדאד ג´בארה)
 

על המשחק אמר קטש: "זו תחילת עונה, לא ניכנס למשחק כזה או אחר, אבל התחלנו את העונה באי יציבות. אנחנו עוד לא במקום שאני רוצה להיות, אבל אני רוצה להאמין שנראה את הפועל עם ה-DNA של הפועל ואני מצפה לאתגר גדול".

"אני חושב שצריך לטפל באירועים האלה בצורה נקודתית ולהשתדל לעשות פחות בלאגן. לי לא יצא לפחד כשאני מגיע למגרש. פשוט צריך להרגיע וכל אחד צריך להתרכז במה שהוא צריך לעשות".

קטש נשאל על אמירות עבר של יו"ר הפועל, רמי כהן ואמר: "אני חושב שחלק מהשאלות של התקשורת מרגיזות את הקהל, בדיוק כמו שאלות כאלו. זה מיותר".

אסור לפספס
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
נגןלא להאמין: הסינית שמשגעת את העולם! בת 17, מתנשאת לגו
סין גאה להציג: כדורסלנית בת 17 בגובה 220
נגןבאים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
באים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
נגןמסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
מסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */