יום שבת, 29.06.2024 שעה 16:16
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

גודס הטיח בשחקניו: תוציאו את הראש מהתחת

מאמן מכבי רתח אחרי ה-83:73 לקבוצה עם התקציב הנמוך ביורוליג (1.5 מיליון ד'), צדביטה. גורם: "מתגעגעים לבלאט? אולי הוא אלינו". ועכשיו: דרבי

|
פארגו וסמית' מאוכזבים (יניב גונן)
פארגו וסמית' מאוכזבים (יניב גונן)

1. מכבי תל אביב חטפה אמש (חמישי) סנוקרת לפנים, כאשר צדביטה זאגרב הצנועה, שטרם ניצחה העונה ביורוליג, ברחה מהיכל נוקיה עם הפתעת העונה עד כה וניצחון חוץ ענק 73:83 על חשבון גיא גודס וחניכיו.

אחרי הנפילה בליגה בירושלים מכבי חשבה שהיא מגיעה לטיול קליל שכולו שואו טיים על חשבון הקרואטים. לקהל הצהוב הגיע משחק גדול, וכך היה.

יסמין רפשה, שזכור בעיקר כמאמן שחטף 44 הפרש בגמר היורוליג ב-2004, ניצח מאז לא פעם את מכבי – על אדמת ישראל – ואמש עשה זאת שוב וגמל לקהל שהגיע עם קונצרט מרשים וניהול משחק כמעט מבריק על הקווים.

"זה ניצחון גדול עבור צדביטה כי הם בנו פרוייקט מיוחד שקם על תשתית של שחקנים מקומיים וצעירים בלבד וראינו שכולם שיחקו היום. לא הופתעתי כלל מהיכולת שלהם, אלא מאוד מהזלזול של השחקנים שלנו. קיבלנו הרצאת כדורסל גדולה", וויצ'יץ' אמר בשיחה עם ONE.

מעבר ליכולת הקליעה הנהדרת של הצלפים הקרואטים, מכבי פשוט לא הגיעה לעבודה. הצהובים הציגו משחק הגנתי פתטי. נוצרה סיטואציה בה ישנם מספר שחקנים שלא יודעים כמה זמן פרקט הם יקבלו אז מוטב יהיה שלו להסתבך בעבירות מיותרות. בכל אחד משלושת הרבעים הראשונים, רשימת העבירות של מכבי נראה כך: ארבע בראשון, ארבע בשני, ושלוש בשלישי. רפיון כבר אמרנו? למעט דווין סמית' (3) ובראיין רנדל (5), אף שחקן לא הראה מחויביות לסמל, ניסה לשמור או אפילו התאמץ וכופף ברכיים.

צדביטה זאגרב מדהימה את מכבי ת''א

2. באופן טבעי, מי שסופג את מירב החיצים הוא המאמן ולגודס נמאס. אם אחרי ההפסד בירושלים המאמן אפילו לא שוחח עם שחקניו, אמש היה תסריט שונה לגמרי. גורמים בחדר ההלבשה העידו בפני ONE כי גודס מעולם לא נראה כל כך רותח, הוא היה על סף התפוצצות. "תוציאו את הראשים מהתחת שלכם", הטיח המאמן בשחקניו שביזו עצמם מול חבורה של ילדים קרואטים.

התחושות במלתחה הצהובה היו קשות. מכבי רשמה שני הפסדים רצופים ונראה כי כדור השלג מסרב להיפסק. קודם ירושלים חגגה בבירה, אחר כך זאגרב השתלולה בעיגול האמצע, וביום שני תגיע האדומה השלישית ברציפות, הפועל ת"א לדרבי ל-ו-ה-ט.

ג'רמי פארגו: זה לא כדור שלג

הקפטן גיא פניני שלרוב נעמד מול התקשורת, סירב להתראיין ונטש למקלחות. המראה השכיח ביותר בחדר היה מבטו המושפל של מרקיז היינס, שטבע בדף הסטטיסטיקה ובחן לא רק את התפוקה של קבוצתו, אלא בעיקר את נתוניו האישיים.

"אני מסתכל על הכל. מה זאגרב עשתה, מה אנחנו לא עשינו ואיך אני שיחקתי", אמר הגארד ל-ONE. על העובדה שלא פתח בחמישייה על אף העדרותו של יוגב אוחיון הפצוע הגיב היינס, "לא הופתעתי וזה לא משנה אם אני פותח או עולה מהספסל. זה היה מהלך הגיוני עבורנו מכיוון שאם הייתי עולה בחמישייה לא היה לנו כוח בקו האחורי מהספסל". עם בספסל עסקינן, מאריץ' בוטל לחלוטין, לינהארט יקבל בקרוב כרטיס טיסה לכיוון אחד, ג'ייק כהן לא ברמה, וסילבן לנדסברג הוכיח למה בלאט מעולם לא סמך עליו בהגנה.

מרקיז היינס (יניב גונן)
מרקיז היינס. "לא הופתעתי שלא פתחתי" (יניב גונן)
 

היינס נשאל אם הוא מרגיש בנוח לעלות מהספסל, "אני לא אוהב את זה, אבל אני מבין שזה לטובת הקבוצה. אני רוצה לנצח יותר מהכל וזה מה שחשוב".

3. אחרי ההפסד היו קולות שלחששו את שמו של דייויד בלאט. "מכבי מתגעגת לבלאט?", נשאל. התגובה לא איחרה להגיע, "בלאט, עם מאזן 3:1 בקליבלנד, כנראה מתגעגע למכבי".

בשלב זה של העונה אשתקד עמדה מכבי על 1:3 ביורוליג ו-2:3 בליגה, ואילו העונה הצהובים רושמים 2:2 באירופה ו-1:4 בליגה. לגודס אפשר להצמיד את עוזרי המאמנים הטובים ביותר באירופה, אך לשים נעליים ולרכז עבור מכבי, המאמן כבר לא יכול ונדמה שהשחקנים פשוט הרימו ידיים.

מכבי ת&qout;א מאוכזבת (יניב גונן)
פארגו. שפת הגוף משדרת שחצנות (יניב גונן)
 

מכבי קיבלה אמש שיעור במשחק כדורסל קבוצתי בו הכדור נע מיד ליד וכל שחקן מעורב בהתקפה. ג'רמי פארגו, מוכשר ככל שיהיה, הוא סקורר ב-DNA והוא יחשוב זריקה לפני מסירה כל מהלך מחדש. אמש הוא שיחק הכי הרבה, זרק הכי הרבה, ומסר הכי הרבה. טוב לא יצא מזה.

גודס חייב למקדת פארגו ששפת גופו משדרת שחצנות. המשחק הסוליסטי של פארגו – שביצע עבירה אחת בלבד – נבלע בניהול משחק משובח של הגארדים הקרואטים.

4. צדביטה, הקבוצה בעלת תקציב השחקנים הנמוך ביותר ביורוליג עם 1.5 מיליון דולר, עשתה שרירים לחבורת האמריקאים, האמריקאים המתאזרחים, האוסטרלים והיוונים של מכבי.

צעירי צדביטה חוגגים (יניב גונן)
צעירי צדביטה חוגגים (יניב גונן)
 

ברוקו אוקיץ' המבוגר אף קבוצה באירופה לא רצתה לגעת אז הוא לקח קאט של 60% במשכורת וחתם עבור 500 אלף דולר. רפשה מרוויח 350 אלף דולר. מירו בילאן הנהדר עומד על 200 אלף, נמניה גורדיץ', המצויין שלהט מחוץ לקשת, מרוויח 170 אלף, פראן פילפיץ' ומריו דלאס עושים 140 אלף כ"א. לוקה באביץ' עומד על 90 אלף, טימוסלאב זובצ'יץ' 85 אלף, איבן רמז'לק 70 אלף, ושלושת הצעירים של זאגרב, לוברו מאז'לין בן ה-17, מרקו אראפוביץ' בן ה-18, וקרלו זגניץ' בן ה-19 מרוויחים כ-80 אלף דולר ביחד.

רפשה, שעל פי גורמים בקרואטיה אינו חובב שחקנים אמריקאים, חזר למקורות ובנה קבוצה בקונספט קרואטי טיפוסי שכולל רק את ילידי המדינה. שימו לב לנתון הבא: מאז'לין ואראפוביץ', צמד פרוספקטים שעוד צפויים להבחר בדראפט ה-NBA, בנוסף לזגניץ', רשמו 25.5 דקות פרקט והעמידו שלוש נקודות, חמישה ריבאונדים, אסיסט וסחטו ארבע עבירות. בן אלטיט לעומת זאת, הצעיר שבחבורה הצהובה, לא עלה לפרקט לשנייה אחת. וכך קיבלתם שיעור בפיתוח שחקנים. אגב, ל-ONE נודע היהלום הצעיר של מכבי, דראגן בנדר, שמככב בליגה הלאומית עם עירוני רמת גן, צפוי לשחק כבר בעונה הבאה בבוגרים של מכבי ולהירשם למשחקי הקבוצה.

כעת הפנים לדרבי (יניב גונן)
כעת הפנים לדרבי (יניב גונן)
 

5. וכעת לדרבי. "אנחנו חייבים להתאושש בדרבי. תמיד מדובר במשחק מיוחד עבור המועדון שלנו והקהל שלנו וזה חשוב לנצח. כל השבוע יש טירוף מוזר סביב הדרבי בעקבות אירועי הכדורגל ואסור לנו לקבל הפתעות נוספות", וויצ'יץ' סיכם.

"שמעתי הרבה על האינטנסיביות והיריבות בדרבי מול הפועל. למשחק הזה יש הרבה חשיבות ויוקרה למועדון, אומרים שזה כמו משחק יורוליג. שמעתי סיפורים על העבר, סיפורים הזויים, כולל מה שקרה עם סופו. אנחנו במצב רע, אבל כדי לראות מאיזה חומר אנחנו עשויים, נצטרך לקפוץ היישר לגוב האריות", הוסיף היינס.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */