יום רביעי, 03.07.2024 שעה 20:52
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

באומן: דרוש רף ענישה, לבני: החלטנו לפעול

ראשי המנהלת קיימו דיון דחוף בהשתתפות ציפי לבני ולימור לבנת. היו"ר: "רוצים שיהיה אפשר לקנוס מיידית". קמר: "אסור לנו להסתפק בסיסמאות"

|
חסון, באומן, לבני ולבנת (ארז נעמן)
חסון, באומן, לבני ולבנת (ארז נעמן)

האירועים האלימים בספורט הישראלי ממשיכים לשנות את סדר היום. מנהלת הליגה מקיימת בשעה זו דיון דחוף עם שרת המשפטים, ציפי לבני ושרת הספורט, לימור לבנת.

בישיבה החשובה השתתפו גם נציגי ההתאחדות לכדורגל, נציגים מהפרקליטות, המשטרה וכן ראשי מנהלת הליגה בכדורסל. בישיבה מנסים לגבש המשתתפים נקיטת צעדים בתחום החקיקה והאכיפה במאבק באלימות הגוברת בספורט הישראלי.

בישיבה גם משתתפים מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, היועמ"ש אפרים ברק, יו"ר מנהלת הכדורסל שמואל פרנקל והמנכ"ל עדלי מרקוס, יו"ר המועצה לשדולה למניעת אלימות בספורט, ראש מנהל הספורט אורי שפר וחבר הכנסת דוד צור.

בימים האחרונים נראה שהאלימות הולכת וגוברת עם תקרית הדרבי ופיצוצו, והקטטה האלימה שנערכה מחוץ לביהמ"ש יום מאוחר יותר. ראשי הספורט הישראלי יצטרכו למצוא פתרונות ומהר, כדי למנוע את האסון הבא, שנראה קרוב מתמיד.

לימור לבנת וציפי לבני (ארז נעמן)
לימור לבנת וציפי לבני (ארז נעמן)
 

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה: "החלטנו לא רק לדבר אלא לפעול בצורה מעשית. המטרה היא לעבור מהוקעה וזעזוע בעקבות האירועים למעשים מעשיים. הוחלט על שיתוף פעולה בתחום המאבק בגזענות, מאבק משותף שיתמקד במגרשים, זה יטופל וייצא לדרך בקרוב. הנושא השני שעסקנו בו זה הצורך ששופטי בית המשפט לא רק יחמירו אלא גם שיתמקצעו בבתחום ולכן אני אפעל מול נשיא בית המשפט העליון על מנת שיהיו שופטים יעודיים בתחום הספורט. בתי המשפט היא חלק ממערכת האכיפה והם לא מזלזלים באלימות במגרשים, אנחנו ניתן יותר כלים ויותר מידע לשופטים, אבל מכאן ועד להגיד שיש זלזול, זה לא נכון. זו לא ישיבה שרק נזעקנו אליה, זו ישיבה שתוצאותיה מעשיות".

עוד אמרה לבני: "החלטנו כאן שעוברים למעשים. החלטנו פה שנייצר הרתעה משמעותית כנגד כל תופעת אלימות במגרשים. דרושה הרתעה והחמרה בענישה. אפעל ביחד עם נשיא בית המשפט העליון להכשיר שופטים שיתמקצעו בספורט ובעבירות ספורט, וניתן כלים מנהלים למנהלות ולהתאחדויות לפעול מידיית כנגד אוהדים אלימים ונגד גזענות".

השרה לימור לבנת אמרה: "סוכם על הפעלה של מצלמות במגרשים ויאפשרו להרים את נטל ההוכחה בבתי המשפט. הוחלט שיהיה שיתוף פעולה בין שני המשרדים, לייצר ולתת כלים למנהלת לפעול נגד אוהדים שיתפרעו. יש שורה של אירועים שבהם מערכת היחסים היא בין ההתאחדות לקבוצות. הכוונה היא לתת כלים מנהליים שהאוהדים המתפרעים יענשו ישירות ולא תמיד הקבוצות יצטרכו לספוג את העונשים. סך כל הדברים האלה אמורים לייצר שינוי מהותי באירועים מהם הספורט בישראל סובל מזה שנים ולתת יותר כלים למשטרה, גם יהיו תיקוני חקיקה בעת הצורך".

לימור לבנת (חגי ניזרי)
לימור לבנת (חגי ניזרי)
 

השרה לבנת המשיכה: "לצערי הרב מפעם לפעם אנחנו נזעקים אבל מסתבר שהדברים לא הועילו עד עכשיו. אני חושבת שהפגישה הזו תוליד תוצאות טובות יותר ממה שהיה עד עכשיו. מערכות האכיפה השונות עד היום התייחסו לספורט בישראל כאל אקס טריטוריה, הוא לא אקס, הוא חלק מהחברה הישראלית וכך צריך להתייחס אליו. אני מצפה שהמשטרה וחלק ממערכות המשפט הבינו שיש צורך לתת יחס שונה לכל מה שקורה בתוך המגרשים. אני חייבת לציין ששמענו עכשיו שכאשר בתי המשפט התבקשו להרחיק את אותם עבריינים שהתפרעו לשלוש שנים, השופט הסכים להרחיק אותם אך ורק ל-100 ימים. זה בדיוק עצם הבעיה. צריך היה להרחיק לשלוש שנים, אבל אם שופט מחליט להרחיק ל-100 ימים בלבד, קולת הענישה היא דבר בלתי נסבל. יחד אנחנו מיפינו את הבעיות והחוסרים, ומכאן נצא לדרך חדשה".

מנכ״ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר, הדגיש בישיבה עם שרת המשפטים ציפי לבני ושרת הספורט לימור לבנת, מה המגבלות הקיימות כיום וכיצד ניתן להיאבק באופן אפקטיבי בהרבה באלימות של מיעוט מקרב הקהל: ״בתי הדין של ההתאחדות אינם רשאים לשפוט אוהדים פורעים, את זה הייתה צריכה לעשות באופן הרבה יותר נחרץ מערכת המשפט האזרחית. החוק צריך לאפשר לקבוצות למנוע הגעה של אוהדים חוליגנים למגרשים. חייבים לטפל במישור הפלילי גם בקריאות הגזעניות ובאופן כללי להגביר את האכיפה. אסור לנו להסתפק שוב בסיסמאות, אלא לפעול באופן מאוחד, נחוש ואפקטיבי נגד האיום הזה. אסור לכדורגל ולרוב הטוב והחיוני של הקהל להפסיד בקרב הזה״.

רותם קמר (יניב גונן)
רותם קמר (יניב גונן)
 

יו"ר המנהלת, יורם באומן התייחס לנושא ואמר "יש לנו רשימה של מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות בתור מנהלת ליגה בכדורגל, זה משליך גם לענפי ספורט אחרים. חייבים רף ענישה מינימלי".

יורם באומן (משה חרמון)
יורם באומן (משה חרמון)
 

"שופט שהגיע אליו בריון ספורט והוא חמישי בתור אחרי רוצח, אנס או גנב, אז זה נראה אחרת והוא משחרר אותו הביתה. אנחנו רוצים שאפשר יהיה להגיש קנסות נגד מי שזרק משהו למגרש".

חבר הכנסת, יואל רזבוזוב, אמר: "למה המשטרה צריכה לקחת כסף על זה? זו שמירה על סדר ציבורי. ישנו גיוס של אלפי שוטרים, אפשר להקים יחידה מגובה במתנדבים במדי שוטרים".

מנכ"ל המנהלת אורן חסון אמר: "אותו אוהד שפרץ עשה זאת גם ב-2006. אוהדת שפרצה למגרש בדרבי הקודם נהפכה לסלבריטאית. חייבים יד קשה והרתעה".

"מכבי נתניה זיהתה 10 אוהדים ומבקשת להרחיק אותם ולא יכולה כי המשטרה לא מסייעת לה". סיכם חסון.          

יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל, שמואל פרנקל דיבר גם הוא על המצב בכדורסל: "נתפסו 3 אוהדים באילת ולמחרת ביהמ"ש נתן להם עונש לא להגיע לעיר. השנה אותם אוהדים הגיעו לאילת. עהנישה חייבת להיות אפקטיבית, כמו לא להגיע ל-3 חודשים".

הסיכום
 1. שופטים מיוחדים בתחום הספורט שילמדו את התחום ויכירו את עולם הספורט ואת השפעות והשלכות העבירה על הציבור הכללי. 2. שרת המשפטים תתקין תקנות שיוסיפו עוד אמצעים לתת את האפשרות למנהלות ולהתאחדויות כלים להתמודדות עם החוליגאן הסורר. 3. סוכם על שת"פ בין משרד המשפטים, התרבות והספורט והמנהלות לכדורגל וכדורסל תוך העמדת תקציבים משותפים לקמפיין הסברה וחינוך בתחום מאבק בגזענות. 4. סוכם על הפעלת מצלמות במכשירים ואפשרות להרים את נטל ההוכחה בביהמ"ש בהתנהלות מיידית. יו"ר המנהלת, יורם באומן התייחס לנושא ואמר "יש לנו רשימה של מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות בתור מנהלת ליגה בכדורגל, זה משליך גם לענפי ספורט אחרים. חייבים רף ענישה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */