יום שבת, 06.07.2024 שעה 13:04

גודס: נפלנו מנטלית, אסור שתהיה קיצוניות ביכולת

מאמן מכבי ת"א לקראת צדביטה היום (21:05): "צריכים לשמור על הרמה, שלא ניתן משחק גדול ואז ניפול. אין לאלימות מקום בספורט, כולם חייבים להירגע"

|
גיא פניני, ג´רמי פארגו וניקולה וויצ´יץ´
גיא פניני, ג´רמי פארגו וניקולה וויצ´יץ´

מכבי תל אביב ערכה מסיבת עיתונאים לקראת ההתומדדות שלה היום (חמישי) בבית מול צדביטה זאגרב (21:05) במסגרת המחזור הרביעי ביורוליג. מאמן הצהובים, גיא גודס, דיבר על הנפילה המנטלית מול הפועל ירושלים ביום ראשון, על אירועי הדרבי התל אביבי, מרקיז היינס, יוגב אוחיון, ג'רמי פארגו. 

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, הועבר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

מאמן מכבי ת"א, גיא גודס: "אני חושב שמשחק רביעי בבית המוקדם נגד צדביטה שכביכול מוכרת לנו מהליגה האדריאטית, אבל זו קבוצה שונה, ללא זרים ומקומיים טובים. יש לה שילוב של צעירים ו-ותיקים ומאמן מנוסה. הכי חשוב שנמשיך את המומנטום ביורוליג אחרי אלבה ברלין אנחנו באים לנצח. יש משחקים שהם חשובים, וזה אחד מהם. זה משחק שעל הנייר חייבים לקחת אותו.

אחרי המשחק מול ירושלים עשינו מה שאנחנו צריכים לעשות; הייתה לנו נפילה מנטלית, דיברנו על כך. מבחינתנו אנו בדינמיקה של עונה, צריכים לשים את זה בצד ולהמשיך הלאה. אנחנו מתרכזים אך ורק במשחק היום. למדנו, אנחנו לומדים וגם בעתיד נלמד".

עוד אמר גודס: "אחד הדברים שאנו רוצים זאת עקביות ולא קיצוניות כמו שהיה לנו בברלין ובירושלים. קבוצה טובה נמדדת ביציבות וזה אחד הדברים שאני רוצה שיקרה ויהיה - לשמור על רמה כזאת של אמצע. יש קיצוניות בעונה של כושר טוב, אבל הקיצוניות הזאת זה לא טוב ובריא. על זה דיברנו, היום אנחנו רוצים לחזור לעצמנו ולנסות לנצח את המשחק שזה הכי חשוב מבחינתנו.

מזרחי: קורא להרגעת מחנות האוהדים

צפו במסע"ת של מכבי לקראת זאגרב

מהניסיון שלי בכדורסל זה קטע יותר מנטלי. פה אנו צריכים לעשות עבודה בהכנה מנטלית. אנחנו אלופי אירופה ולכל משחק יש משמעות. בכל משחק אנחנו הופכים למטרה, ואסור לנו לרגע להוריד רגל מהגז. לפעמים הקבוצה השנייה באה ברמת מוכנות גבוהה יותר. בקטע המנטלי נצטרך לעשות עבודה טובה יותר. כל משחק יהיה קשה יותר כי תמיד רוצים לנצח אותנו".

מאמן מכבי המשיך: "גם כשהייתי עוזר, כשהיו הפסדים אמרו שהזרים צריכים להבין לאן הם הגיעו. לא קונה את זה. כשקבוצה מתחילה את הדרך זה קורה. כשקבוצה רצה, זה אחרת. יש חבר'ה צעירים וחדשים שהם צריכים לדעת להשתלב. הקיצוניות באיזשהו שלב צריכה להיפסק ואנחנו צריכים להיות יציבים. החבר'ה החדשים מבינים מה זה להיות במכבי ת"א. לפעמים אנו דורשים יותר מדי דברים שלא תמיד הם צריכים לעשות את זה.

גיא גודס במסיבת העיתונאים (יניב גונן)
גיא גודס במסיבת העיתונאים (יניב גונן)
 

אנחנו צריכים להכניס את מרקיז היינס יותר לעניינים, אין לנו ברירה. היום הוא יצטרך לשחק כרכז. הוא לא עשה את זה השנה הרבה, אבל בסיינה כן. תירגלנו אותו בכך. דיברנו איתו שהוא יצטרך לעשות את זה. אנו לא רוצים להיות תלויים בשחקן כזה או אחר, זה לא בריא או טוב. אם מסתכלים פר סטטיסטיקה או הופעה, אז כשג'רמי היה טוב ניצחנו וכשפחות טוב הפסדנו. גם הוא יודע וגם הקבוצה יודעת את זה".

על אירועי הדרבי אמר גודס: "קודם כל, מאוד מצער מה שקרה בדרבי. לא הייתי רוצה שהילדים שלי יראו את זה. בכלל, אסור שתהיה אלימות בספורט. כולם צריכים להירגע ומהר. ספורט זה שואו. אנחנו לוקחים את זה למקומות יותר מדי קיצוניים. כולם צריכים להירגע. הקהל צריך להוריד את הטונים, להירגע. לדחוף רק את הקבוצה שלך ולא להתעסק בקבוצות אחרות. בכל הענפים בספורט חייבים להוריד הילוך.

שחקני מכבי ת&qout;א באימון (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א באימון (יניב גונן)
 

גם אשתקד שקרו דברים קיצוניים הכתובות הייתה על הקיר. אנחנו מנסים לטפח את הספורט וזה הורס. אפשר להבין יריבויות בין הקהלים אבל חייבים לשמור על פרופורציות. אנחנו במדינה אחת ויש לנו מספיק אויבים. אני מקווה שאנשים התעשתו אחרי מה שקרה בדרבי האחרון ובטוח שיש כאלה שראו את זה ומפחדים לבוא עם הילדים. ברגע שיש ענישה קשה אז זה מרתיע. כשיש ענישה קלה, אז זה לא מרתיע".

עוד אמר מאמן הצהובים: "זה צעד נכון להיפגש בין ראשי קבוצות ולהרגיע את המצב. צריך להתעסק בספורט נטו. אסור לשכוח שגם ילדים באים למגרשים וגם נשים מגיעות למגרשים. אסור שנגיע למצב שיש חולגינים ששולטים בקהל. לצערי השנאה הזאת הולכת למקומות לא נכונים. אנשים חייבים להתעשת ומהר. אסור להגיע למקומות אלימים ולא מכובדים. הענישה חייבת להיות מאוד נוקשה. אני לא רוצה להיכנס לקהלים, אבל המקומות שונים. בכדורסל יותר קשה להתפרע ולהיכנס למגרש מאשר בכדורגל. הסיטואציה שונה והמקום קטן יותר אז קל להגיב. בכדורגל הקהל רב יותר וראינו גם שהגיבו באיחור. כל המדינה הזדעזעה מכך. 

דווין סמית´ (יניב גונן)
דווין סמית´ (יניב גונן)
 

היה קשה להפסיד לירושלים. זה גם חלק אישי לדעת להתקדם ולהמשיך הלאה. בסה"כ פעמיים הפסדנו שם. אנחנו צריכים ללמוד מההפסד. יש לנו עוד דרך ארוכה מאוד בליגה. בסופו של דבר מי שתגיע לסיום בכושר הטוב ביותר היא זאת שתזכה באליפות. כרגע, הצפי למשחק הקרוב שאוחיון לא ישחק נראה איך הוא ירגיש. ייתכן שגם בדרבי הוא לא ישחק. ביום שבת נראה מה יהיה".

ג´רמי פארגו (יניב גונן)
ג´רמי פארגו (יניב גונן)
 

פארגו: ״יש משחקים בהם אתה מצוין ויש שלא כל כך (כמו נגד הפועל ירושלים). לכל קבוצה יש משחק אותו היא רוצה לטאטא מתחת לשטיח ועדיף שנעשה זאת כבר נגד צדביטה. שמעתי מה קרה בדרבי התל אביבי אבל אני לא משחק כדורגל ולא מתעסק כלל בדרבי בשבוע הבא. אני לא חושב על הדרבי וזה לא הפוקוס שלי, אלא המשחק הקרוב ביורוליג. לזאגרב יש כלים ביורוליג עם ניסיון אבל אנחנו צריכים להתעסק בעצמנו, אם יוגב אוחיון בחוץ אנחנו חייבים למלא את חסרונו כקבוצה ולקבל תרומה מכל השחקנים״.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */