יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:03
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

מאסטרו במבחן: ורמוט, התקווה האדומה בדרבי

קפטן הפ' ת"א יגיע לדרבי ב-20:50 עם המון אחריות ומספר מחייב על הגב. על החיזורים הצהובים והיחס מברקוביץ'. יסחוף לניצחון? דברו על זה בטריבונה

|
גילי ורמוט (משה חרמון)
גילי ורמוט (משה חרמון)

"גילי הוא סמל בהפועל תל אביב. הוא יכול להוביל את השחקנים הצעירים וזה מאוד חשוב כדי להצליח. לא הייתי מחליף אותו גם תמורת עשרה שחקנים", כך אמר מבלי להניד עפעף, מאמן הפועל תל אביב, אסי דומב, במסיבת העיתונאים שפתחה את העונה, כשנשאל האם אולי היה צריך לוותר על הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, אולי בתמורה להבאתם של מספר שחקנים נוספים שייחזקו את הסגל. אבל עבור הפועל, כפי שהגדיר זאת המאמן, גילי ורמוט הוא הרבה יותר מזה. הרבה הרבה יותר.

עם תחילת ההכנות לעונת המשחקים 14/15, החלו דיבורים על עזיבה אפשרית של המאסטרו למכבי תל אביב, כאשר גם שמה של מכבי חיפה הוזכר מדי פעם כאופצייה לעסקה עתידית. האוהדים האדומים קמו כל בוקר לספקולציה חדשה סביב מספר 14 שלהם, זה עם המספר המחייב על הגב.

ורמוט אמר אז בכנות אופיינית, ממש רגע לאחר שהאדומים הבטיחו סופית את הכרטיס לאירופה: "בחודשיים האחרונים קיבלתי פניות באופן ישיר מראשי המועדון שבמצב הכלכלי הנוכחי שאליו הגיעה הקבוצה רצוי שאמצא מועדון אחר לשחק בו על מנת להוריד מהקבוצה את ה"נטל" שאני מהווה. כל עוד לא השגנו את הכרטיס לאירופה לא רציתי לדבר על הדברים כדי לא לפגוע במועדון ובהצלחתו. גם כשהצעתי לבוא לקראת המועדון בנושא השכר הבנתי כי הדבר מיותר ולא ניתן להגיע להסכמה. זה המצב כרגע. בתוך תוכי נשארה עוד טיפת אופטימיות שתמצא הדרך להשארותי בקבוצה. תודה לכולם על התמיכה".

 
 

לאחר מספר שבועות של טירוף סביבו, ורמוט שם קץ לשמועות: "לא אתכחש לכך שעברו בי ספקות בעיקר לגבי עתידו של המועדון. אבל מה לעשות, כמו בפעמים הקודמות הלכתי עם הרגש והלב והחלטתי להישאר במועדון בתקווה להיות חלק מעתיד ודרך טובים יותר". מאז, ורמוט זה הפועל, והפועל היא ורמוט. האוהדים האדומים היו מרוצים, גילי נשאר, מספר 14 שלהם כאן, ואין יותר דאגות. האמנם?

"נבנה קבוצה סביב גילי ורמוט"
על הציטוט הנ"ל חתום המנג'ר האדומים, אייל ברקוביץ',שתייחס לחשיבותו של ורמוט במסיבת העיתונאים החגיגית לאחר מינויו לתפקיד. ברקוביץ' היה שחקן שמאמנים בו וסביבות בנו קבוצות ולכן, הוא ידע בדיוק על מה הוא מדבר. לאייל ולגילי יש מערכת יחסים טובה, מושתתת על הערכה וכבוד, מכוכב לכוכב, פליימייקר לפליימייקר, חיפאי לחיפאי.

"זה ברור שהוא הפייבוריט שלו", מספר אחד השחקנים בקבוצה: "אייל מאוד מעריך את גילי מקצועית, והוא הפך עולמות כדי שהוא יישאר בקבוצה. כולנו יודעים מה גילי שווה, אבל נראה שאייל יודע יותר מכולם".

אייל ברקוביץ´. בנה את הקבוצה סביב ורמוט (חגי ניזרי)
אייל ברקוביץ´. בנה את הקבוצה סביב ורמוט (חגי ניזרי)
 

כשוורמוט חזר מההרפתקה בגרמניה ובהולנד, הוא חתם על חוזה לחמש שנים במועדון אותו הוא כל כך אוהב, במקום שבו הוא מרגיש בבית. שנתיים חלפו והוא שוב חתם על חוזה לחמש שנים, בסופם יהיה בן 34, בשלהי הקריירה שלו במועדון אליו הוא כל כך מחובר. לאחר הפציעה הקשה שעבר, שאיימה לגמור לו את הקריירה, גילי מתחזק את הגוף בצורה הרבה יותר טובה, יודע מתי לתת לו מנוחה, אך מתאמן ברצינות ולא עושה לעצמו הנחות, כשכולם נושאים תמיד את עיניהם אל עבר שריר הירך האחורי המקולל, עליו מונח עתידה של עונת 14/15 של הפועל.  

"הוא לא למכירה לאף קבוצה בארץ, וגם אם ייצא לאירופה, זה יהיה תמורת מיליונים", הצהיר בזמנו ברקוביץ', אך גם הוא לא יכול היה לחזות את העתיד לבוא, ועד כמה קבוצתו תהיה קבוצה של שחקן אחד.

גילי ורמוט. הפועל לא רצה לוותר עליו לרגע (משה חרמון)
גילי ורמוט. הפועל לא רצה לוותר עליו לרגע (משה חרמון)
 

עד כמה באמת הפועל תלויה בוורמוט?
עוד לפני שהחלה העונה דובר רבות על המצב הכלכלי הקשה של המועדון ועל "אחרון המוהיקנים" גילי ורמוט, שנשאר במועדון אחרי אין ספור לבטים. 'המאסטרו' לקח את התמיכה של האוהדים כמחמאה, וביחד עם זאת מעמסה לא פשוטה, להרים מהקרשים מועדון גדול כמו הפועל תל אביב.

הפרשנים לא האמינו שגילי הצנוע והשקט, יכול להפוך למשהו שהוא מעולם לא היה, קילר. אז נכון, גילי הוא עדיין גילי, אך בשלושת המשחקים האחרונים ניתן לראות שהוא לא לוקח דברים בקלות כמו פעם, לא נחבא אל הכלים, מרבה להתווכח עם השופטים ולהילחם עבור הקבוצה במקומות שהיו שמורים ליוסי אבוקסיס ושי אבוטבול במרוצת השנים. ורמוט הבין שהוא צריך להיות המבוגר האחראי בתלכיד שהרכיב דומב, והוא עושה זאת על הצד הטוב ביותר.

גילי ורמוט. הנתונים שלו מדברים בעד עצמם (רדאד ג´בארה)
גילי ורמוט. הנתונים שלו מדברים בעד עצמם (רדאד ג´בארה)
 

מלבד השינוי שעבר ורמוט ממונהג למנהיג, גם המספרים (שתמיד היו גבוהים) מראים עד כמה התלות בו היא גדולה. במשחק הראשון מול מכבי נתניה הוא דפדף מגן אחד ודחק את הכדור לרשת בדרך ל-0:1, אך השער נלקח ממנו. מול הפועל חיפה הוא הדביק כדור מ-25 מטרים לחיבורים, הרים קרן מדויקת לרגלו של גוזלן שכבש בנגיעה, וכדור נוסף שלו מצא את הראש של סאשה שנגח בדרך ל-0:3 מוחץ.

מול סכנין, הוא הרים כדור לרחבה שפגע בשני שחקנים וחדר לרשת ומול הפועל פתח תקווה הוסיף בישול גאוני לשגיב יחזקאל בדרך לניצחון 0:1. משתמע מכך שהפועל תל אביב כבשה שישה שערים עד כה בליגה, ובכולם ורמוט היה מעורב בצורה זו או אחרת, שני שערים עצמיים מבעיטה שלו, שער אחד מרהיב, ושלושה בישולים נהדרים. התלות? גבוהה מתמיד.

גילי ורמוט. אחראי לכל שערי הקבוצה העונה (חגי ניזרי)
גילי ורמוט. אחראי לכל שערי הקבוצה העונה (חגי ניזרי)
 

מבחן הדרבי: הגיע הזמן של גילי
שבע עונות וקצת לובש ורמוט את מדי הפועל תל אביב בשלוש קדנציות שונות. עונת השיא שלו הייתה כמובן ב-09/10 כשסיים עם 13 שערים (בישראל – באירופה הוסיף שלושה) וכמלך הבישולים של ליגת העל עם 17, שיא כל הזמנים של הליגה, שספק אם יישבר.

למרות הנתונים המרשימים אותם השיג ורמוט במהלך שנותיו באדום, הוא לא הצליח להביא את המספרים למשחקי הדרבי, והיו לו כבר 21 כאלה. למעשה, את השער הראשון והאחרון שכבש ורמוט במפגשים מול מכבי תל אביב, הוא כבש בפנדל בעונה שעברה, בניצחון 1:3 של האדומים.

ורמוט מול טיבי בעונה שעברה. יצליח לסחוף את הפועל בדרבי? (יניב גונן)
ורמוט מול טיבי בעונה שעברה. יצליח לסחוף את הפועל בדרבי? (יניב גונן)
 

במכבי מודעים לכך שסגירה הרמטית של ורמוט יכולה להוביל לכך שהאדומים יהיו משותקים התקפית וכשלא כובשים, כך אומרים המומחים, אי אפשר לנצח. נוסחה פשוטה, אותה פאקו אייסטרן יודע היטב.

האפשרות שהפועל תוציא משהו מהדרבי מול המכונה המשומנת של קרויף וגולדהאר הוא קלוש, אך הוא בעיקר תלוי בלחימה, נחישות וכמובן, ביכולת של גילי ורמוט, בדרבי ה-22 שלו בקריירה, שעלייה יקום ויפול דבר. כשוורמוט בשיאו, אפשר אפילו לפנטז על ניצחון אדום, שייתן דחיפה אדירה להמשך.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */