יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:51

האיגוד נגד שקיפות: דורש סודיות מחברי ההנהלה

בצעד לא ברור, הגוף שאחראי על הכדורסל הישראלי מעוניין להעביר מספר סעיפים מקוממים שימנעו מסירת מידע חשוב ויובילו לניגוד עניינים מהותי

|
איגוד הכדורסל. ניגוד עניינים מקומם (רדאד ג`בארה)
איגוד הכדורסל. ניגוד עניינים מקומם (רדאד ג`בארה)

אנשי איגוד הכדורסל נמצאים כנראה נגד שקיפות ופתיחות, אחרת קשה להבין את הכללים למניעת ניגוד עניינים שהאיגוד מבקש להעביר.

בין הסעיפים המקוממים שמבקש האיגוד להעביר, ישנו סעיף הנוגע ל"חובת סודיות ואיסור שימוש במידע". במקום שהאיגוד יפעל למען שקיפות, הוא מבקש לקבוע כי "בעל תפקיד באיגוד לא ימסור ולא יגלה כל מידע או מסמך אשר הגיע אליו בקשר לתפקידו, אלא למי שמוסמך לקבל את המידע או את המסמך לצורך ביצוע תפקידו".

כמו כן, האיגוד מעוניין לקבוע כי כל חברי ההנהלה ונושאי תפקידים במרכזי הספורט, יכולים להיות חברי הנהלה באיגוד ולייצג אותו גם במוסדות חיצוניים, זאת למרות שלמרכזים יש ייצוג נפרד באותם מוסדות. הדבר יוביל למעשה לניגוד עניינים.

כלל נוסף שרוצים לקבוע באיגוד הוא: "שמי שמכהן בתפקיד של יו"ר או מנכ"ל מרכז ספורט לא יתמנה ולא יכהן בתפקיד של חבר הנהלת איגוד הכדורסל". למשל, חבר ההנהלה, נאור גלילי, שהוא גם מנכ"ל מרכז מכבי, לא יוכל להיות יותר באיגוד. נציין כי הסיכוי לכך שסעיף זה יעבור לא רב.

לפי הכללים החדשים, כל ראשי הוועדות (כספים, מקצועית, נשים, מכרזים, שיווק, ליגה וגביע) לא יוכלו להיות קשורים לקבוצות, אבל הם כן יוכלו להיות חברי הנהלה במרכזי הספורט. הדבר יוביל לכך שהכוח והשליטה של מרכזי הספורט באיגוד יישמר.

בד בבד, היועץ המשפטי יקבע אם יו"ר וועדה מחזיק בניגוד עניינים. הבעייתיות שבדבר היא שהיועץ המשפטי מקבל שכר מהאיגוד. לא ברור מדוע האיגוד לא מחליט על הקמת וועדה חיצונית בלתי תלויה, שתבדוק את הנושא על מנת לפתור את הבעיה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */