יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מתוח בצפון: שלושה מאמנים נלחמים על מקומם

אלכסנדר סטנוייביץ', גיא לוי וראובן עטר פתחו את העונה בצורה רעה עם הקבוצות שלהם, ומודעים לכך שהמקום שלהם על הקווים נמצא בסכנה גדולה מאוד

|
סטנוייביץ' וגיא לוי. מקומם נמצא בסכנה (עמית מצפה)
סטנוייביץ' וגיא לוי. מקומם נמצא בסכנה (עמית מצפה)

כבר הרבה זמן שקבוצות הכדורגל באזור חיפה והצפון (לא כולל עירוני קרית שמונה) לא ידעו כזה לחץ ומצב כפי שהן נמצאות בו היום. די אם נסתכל בחלק התחתון של הטבלה ניתן יהיה למצוא שם את בני סכנין והפועל חיפה, שנמצאות מתחת לקו האדום עם מאזן עלוב של 4 נקודות מתוך 18 אפשריות.

קצת יותר למעלה אפשר למצוא את הפועל עכו ומכבי חיפה הגדולה עם מאזן עני של 6 נקודות מתוך 18 אפשריות. בזמן שבעכו כבר החלו לצוץ סדקים ראשונים במעמדו של אלון חרזי, הניצחון האחרון מול הפועל רעננה שיחרר לא מעט לחץ והוריד את איום הפיטורים מראשו של המאמן.

לעומת זאת, מעמדם של שלושת המאמנים האחרים - אלכסנדר סטנוייביץ', ראובן עטר וגיא לוי התערער מאוד.

אם לא יהיו שינויים משמעותיים ביכולת של הקבוצות שלהם ובתוצאות, כבר במחזור הקרוב לא מן הנמנע שאחד מהם ימצא עצמו מחוץ לקבוצה בגלל פתיחת עונה צולעת מאוד ובגלל הלחץ הרב שיש על המועדונים שלהם.

סטנוייביץ' לא חידש דבר
נתחיל עם סטנוייביץ'. המאזן של הסרבי עומד כעת על שש נקודות בלבד, שמונה שערי זכות ולא פחות מ-11 שערי חובה. במצב כזה, חיפה לא רק שלא יכולה להזכיר את המילה אליפות בלקסיקון שלה, אלא גם לא יכולה כרגע לחשוב על מקום באירופה. עם תקציב של כ-70 מיליון שקלים, ניתן היה לצפות להרבה יותר מהסרבי. התחושה הכללית, וזה לא מהיום, שסטנוייביץ' לא חידש שום דבר בקבוצה ולא הצליח להבריא אותה מהיכולת של השנים האחרונות. המאמן הסרבי יכול להצביע, ואולי בצדק מבחינתו, על הבעיה המנטלית שיש לחלק גדול מהשחקנים. אבל מי שאמור היה לטפל בבעיה הזאת הוא לא אחר מאשר הוא עצמו, שכבר בשלהי העונה האחרונה ובזמן שאריק בנאדו היה עוד בתפקיד, צפה במשחקי הקבוצה ובשחקנים המושאלים שלה כדי לבחון מקרוב את הסגל הצפוי.

בפועל, סטנוייביץ' שיחרר מספר שחקנים בולטים דוגמת יניב קטן, אביחי ידין ואחרים והביא שחקנים כמו יוסי בניון, מוהמדו אידריסו, שיעשו את השינוי, אבל צירוף מקרים של פציעה קשה שליוותה את בניון והרחקה מטופשת של הקמרוני, הביאה לכך שהשניים לא היו על הדשא בשלושת המשחקים לפני ההפסד להפועל באר שבע וכבר לא יכלו לעזור למנוע את כדור השלג שמתגלגל. הסרבי עשה לא מעט טעויות בבחירת הסגל, אבל לא רק בכך. העובדה שמשחק ההגנה של חיפה לא משתפר מהרגע שהסרבי לקח על עצמו את הקבוצה, מראה שהמאמן לא הצליח להטביע את חותמו.

סטנוייביץ´. לא הצליח לחדש הרבה (עמית מצפה)
סטנוייביץ´. לא הצליח לחדש הרבה (עמית מצפה)
 

אז נכון שיש לסטנוייביץ' לא מעט נסיבות מקלות, אבל מי שאחראי לפני כולם על המצב הוא אך ורק המאמן ולא אף אחד אחר. השינויים הבלתי פוסקים בהרכב הקבוצה ובפרט בבחירת שחקני הסגל לכל משחק, היא באחריותו הבלעדית. חוסר היכולת לשפר את משחק ההגנה וחוסר היכולת לשחק כדורגל "אטרקטיבי" הן באחריותו בלבד.

יעקב שחר נותן גיבוי למאמנו ואולי גם בצדק. שחר, איש עסקים מצליח, יודע שאין פרות קדושות גם לא בכדורגל ואם המאמן הסרבי יפסיד למכבי פ"ת במחזור הבא יהיה זה המאמן שישא אחריות ויבקש לעזוב את תפקידו כדי לנסות ולזעזע את המערכת. בחיפה, יש גם כאלה שאופטימים ובצדק לקראת שני המשחקים הקרובים מול פ"ת והפועל עכו ולו רק בגלל פערי האיכות בין הקבוצות. עכשיו הכדור עובר לסטנוייביץ'. ניצחון יביא להרבה שקט במערכת, הפסד, יגרום להרבה ספקולציות של שמות מועמדים כמו רוני לוי וגיא לוזון.

יעקב שחר. לא זוכה לראות תפוקה ממאמנו (יניב גונן)
יעקב שחר. לא זוכה לראות תפוקה ממאמנו (יניב גונן)
 

בחירותיו התמוהות של ראובן עטר
במעבר חד ליריבה העירונית של מכבי חיפה. ראובן עטר, שהחל את עונתו הראשונה בהפועל חיפה, מתקשה לספק קבלות בפתיחת העונה. מה לא נאמר ולא נכתב על המאמן המתולתל שחזר לשורות האדומים עשרים שנה בדיוק אחרי שעשה את אותו מעבר מהירוק לאדום כשחקן פעיל. עטר הגיע למועדון בידיעה שהוא חייב השנה להצליח בכל מחיר.  נאמן לדרכו, עטר החליט לשנות את פני הקבוצה בדיוק כפי שעשה בנתניה, שם אימן קרוב לשמונה שנים.

המאמן ביצע מתיחת פנים משמעותית, שעד כה נחלה כישלון חרוץ. לקבוצה  מהכרמל יש 4 נקודות בלבד מתוך 18. מדובר במאזן עלוב מאוד ביחס למה שהמועדון השקיע העונה. עטר רצה והביא איזה זר שרק רצה, אך התוצאה עד כה היא כישלון חרוץ בבחירת הזרים. השוער פרסימיל קובאר חלש מאד וסופג שערים שטותיים. מינדאוגאס קאלונאס הוא אחד הזרים הבעייתים שהגיעו לקבוצה למרות שעוד בטרם העונה ידעו בהפועל חיפה על הבעיות של הליטאי. טוסיין ריקטס, שפתח היטב את העונה ואח"כ נחלש, נראה רע מאוד, כמו גם אווסי מאוולי, שלא מסוגל לייצר חצי מצב.

עטר. ביצע מתיחת פנים, שכרגע לא מספקת את הסחורה (יניב גונן)
עטר. ביצע מתיחת פנים, שכרגע לא מספקת את הסחורה (יניב גונן)
 

דווקא כאן נשאלת השאלה מדוע עטר מבצע כל כך הרבה טעויות בבחירת ההרכב ומעדיף להושיב על הספסל לאורך תקופה ארוכה את המגן השמאלי, מהראן אבו ריא, ואת החלוץ מהראן ללה, שבכל פעם שכן פותח בהרכב, הקבוצה מנצחת. לאלה השנה כמעט ולא שותף ומתייבש מסיבה כלשהי על הספסל. תוסיפו לכך את כל מה שקרה עם אושרי רואש ואת העובדה שהפועל חיפה נפרדה ממספר גדול של שחקני בית וניתן יהיה להבין מדוע הקבוצה משלמת היום מחיר כבד.

בהפועל חיפה החליטו לוותר על חלוץ דוגמת זרקו קוראץ' ונשארו ללא חלוץ מטרה. לפני שנתיים היה זה ולדימיר גלושצ'ביץ', שהיה מצוין עד שפרש. הקפטן טדאס קיאנסקאס, לא מזכיר את היכולת מהעונה שעברה וגם סטיבן כהן, שהגיע מעכו, לא מצליח לתרום יותר מדי. עטר דרש וקיבל תנאי אימון טובים יותר מכל מאמן אחר בליגה. הקבוצה כבר לא מתאמנת במגרש החול בקריית חיים, אלא במגרשי אבי רן ומגרשי אתו"ס, שם יש תנאים מצויינים עם משטח דשא נהדר. 

יואב כץ. השקיע לא מעט כדי שהקבוצה תצליח (חגי ניזרי)
יואב כץ. השקיע לא מעט כדי שהקבוצה תצליח (חגי ניזרי)
 

כל חודש משלם כץ כ-35 אלף שקלים על שימוש במגרשי האימון, למרות שיכול היה להתעקש להתאמן בקריית חיים, בו התבצעו לא מעט עבודות שיפור ביחס לשנים האחרונות. כץ, כמו שחר מעבר לכביש, נותן לעטר את כל הגיבוי ולא ימהר לפטר את עטר גם אם הקבוצה תפסיד מול סכנין. הבעיה העיקרית יכולה לבוא דווקא מכיוון הקהל, שעוד מגיע לסמי עופר ומאבד סבלנות כלפי המאמן. מול סכנין עטר יימדד ביכולת שלו להוציא את הקבוצה מהמשבר אחרת יהיה קשה לעצור את כדור השלג שגם הוא מתגלגל לפתח חדרו של המאמן.

יותר מדי רועש אצל גיא לוי
גם בבני סכנין כלל לא שקט. בזמן שחלק מהקהל כבר איבד את סבלנותו כלפי המאמן גיא לוי כבר בהפסד לק"ש, נראה שהיו"ר, מוחמד אבו יונס, מנסה לתת גיבוי למאמן עד כמה שניתן. אבו יונס מסרב בשלב זה להיכנע לרצון של אותם אוהדים לפטר את לוי, אבל גם הוא יודע שהוא לא יוכל לעשות זאת לאורך זמן. הפסד להפועל חיפה במחזור הליגה הבא ונראה שלא יהיה מנוס מלזעזע את המערכת.

לוי החליף כמעט את כל הזרים והשאיר רק את אברהם פאס. הפתיחה הייתה טובה בגביע הטוטו בדיוק כמו אצל הפועל חיפה, אבל בליגה שזה הלחם של סכנין, הקבוצה עד כה נכשלת. די אם נזכיר שבשנה שעברה עם גרעין דומה של שחקנים סכנין הגיעה לפלייאוף העליון יש בה כדי להעיד על האכזבה העצומה היום.

גיא לוי. לא שקט אצלו (רדאד ג´בארה)
גיא לוי. לא שקט אצלו (רדאד ג´בארה)
 

הבעיות בסכנין לא פשוטות. חילופי מאמן השוערים בקיץ השפיעו על יכולתו עד כה של השוער מחמוד קנדיל, שנחלש משמעותית. חלק לא מבוטל מהזרים כבר הספיקו להיזרק ע"י לוי מהאימונים, מה שגרם למתיחות מיותרת. איציק כהן, שהגיע ממכבי חיפה, לא נספר ע"י המאמן וגם עם שחקנים נוספים היו בעיות מתחת לפני השטח.

לוי לא הצליח ליצור עד כה יציבות. הקבוצה סופגת לא מעט שערי חובה ובשלושת המשחקים האחרונים ספגה סכנין לא פחות מתשעה שערים. מדובר בכמות שערים גבוהה במיוחד ביחס לקבוצה שרוצה לשרוד בליגה. מול חיפה כאמור, לא יהיו תירוצים. ניצחון והשקט יחזור. הפסד ולא יהיה כנראה מנוס מזעזוע.

אבו יונס. לא יוכל לשמור על מאמנו עם התוצאות ימשכו (עמית מצפה)
אבו יונס. לא יוכל לשמור על מאמנו עם התוצאות ימשכו (עמית מצפה)
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */