יום שני, 08.07.2024 שעה 19:32

חרזי: אני לא נקי מטעויות, אופטימי לקראת ההמשך

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו מאמנה של נועלת הטבלה, הפועל עכו: "יודע מה אנחנו שווים, אנחנו לא הקבוצה החלשה בליגת העל"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר
אופירה אסייג ואיציק זוהר

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

נמני: "קורצקי ודומב ישמחו עם תיקו, אין הבדלים בין קליימן לעמוס"
לקראת המפגש המסקרן הערב בין בית"ר ירושלים לבין הפועל תל אביב, שוחחנו עם אבי נמני ודובר בית"ר, אושרי דודאי לקראת יחסי הכוחות בבלומפילד.

דודאי: "בית"ר תנצח, אני חושב שמפתיחת העונה אנחנו מציגים כדורגל חיובי ואקרטיבי, חבל שאנחנו לא מנצלים את המצבים שלנו כדי להבקיע עוד שערים. במפגש מול אשדוד היה אוהד שנדבק אל אוזנו של קורצקי, לכל אחד יש את הדעה שלו, האוהד ירד לחייו של המאמן בטונים צורמים והעלבות אישיות. גם אם אתה מאמן בית"ר, או כל דמות ממלכתית, יש גבול שאותו אסור לעבור. הדבר החשוב ביותר הוא שמנחם רוצה להצליח בבית"ר יותר מכל אחד אחר".  

אבי נמני (רדאד ג´בארה)
אבי נמני: "קורצקי הוכיח את עצמו בשנתיים האחרונות" (רדאד ג´בארה)
 

נמני: "לא מדובר באקסים גדולים של הפועל ת"א ולכן זה פחות רלוונטי. השחקנים שחוזרים עם בית"ר לבלומפילד הם לא כאלו שהטביעו חותם גדול בהפועל. אין הבדלי רמות גדולים בין בוריס קליימן לבין דני עמוס. שתי הקבוצות יפתחו בצורה הגנתית, בית"ר תבוא לשחק על מתפרצות. מנגד, הפועל תנסה להניע את הכדור ולשלוט בקצב, לכן אני חושב המשחק יסתיים בתיקו. שני המאמנים מעדיפים לא להפסיד, מאשר לנצח בגלל האמוציות הגדולות סביב המשחק הזה. לקורצקי יש יתרון על דומב, הוא הוכיח את עצמו בשנתיים האחרונות ברעננה וברמה"ש".

מאזן גנאים: "מגרש הכדורגל שייך לשחקנים ולא לפוליטיקה"
לאחר ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל, שלא לערער על עונשה של בני סכנין לאחר הטקס עבור עזמי בשארה, שוחחנו עם ראש העיר, מאזן גנאים.

אחרי שנים שפעלת למען דו קיום, אתה לא חושב שחבל מאוד שלא הגבת בנושא?
"יש לי תחושה שהתקשורת החליטה להיות הדין והדיין בנושא שלנו. אני לא ידעתי מהמקרה הזה, נודע לי על המקרה רק חמש דקות על הטקס לעזמי בשארה. כששאלתי את חברי ההנהלה על המקרה, אמרו לי שיש אישור מההתאחדות לכדורגל. לכן לא עליתי להתראיין, כי לא היו מאמינים לי שלא ידעתי".

היית בעד או נגד הטקס?
"אני לא רוצה להתחנף בגילי לאף אחד. אם הייתי עולה לשידור ומבקר את ההנהלה, הייתי בסדר בענייכם? את מה שהיה לי להגיד להנהלה של סכנין אמרתי בדלתיים סגורות. אמרתי לכם אם אמרו לי שיש אישור לטקס, והאמנתי לאנשים שאמרו לי לגבי האישור. היום הנהלת בני סכנין משחקת מול ק"ש, אתה יודע איפה אנחנו משחקים? בעילוט, בגלל שהתאורה לא מאושרת. מאז שאני ניהלתי את המועדון קראתי לכולם שיבואו ויתמכו במועדון, לצערי אף אחד מישראל לא מתעניין. אני לא שמח שאנחנו נזקקים לכסף ממדינה אחרת".

אתה בקשר עם עזמי בשארה?
"אני לא בקשר איתו".

מאזן גנאים (יניב גונן)
גנאים: "אני לא בקשר עם עזמי בשארה" (יניב גונן)
 

אם בעוד חודש ירצו בסכנין לעשות טקס דומה הפעם ליו"ר החיזבאללה, איך תתייחס לטקס כזה?
"תאמינו לי שאם לפני שהייתם תוקפים אותי, הייתם שומעים את האמת. אני לא מפחד מאף אחד. אם בעתיד יקרה משהו דומה, אני אהיה הראשון שאומר את דעתי".

האם לא יהיו יותר מחאות פוליטיות במגרש בסכנין?
"אני אומר לך בצורה חד משמעית שלא יהיו דברים כאלו".

אל השיחה הצטרף דובר מנהלת ליגת העל, קובי ברדה.

מה דעתך על העונש של סכנין?
"לא לילד הזה פיללנו, אנחנו לא אוהבים את העונש. עד היום ארבע פעמים קבוצות נענשו בגלל דברים כאלו".

מאזן, מה דעתך על האמירות של אנשים כמו מירי רגב, לימור לבנת ועוד פוליטיקאים בנושא שלכם והקריאות להדיח אתכם מהליגה?
"חבל מאוד שהפוליטיקאים חושבים ומדברים כך. אנשים שוכחים ששר החוץ ליברמן גם טען שאנחנו לא מייצגים את ישראל באירופה לאחר הזכייה בגביע המדינה. חבל שהם מנסים להשיג הון פוליטי על חשבון הגב שלנו".

מאזן גנאים ואחלד חלאילה (עמית מצפה)
מאזן גנאים: "לעולם לא אחזור להיות היו"ר של בני סכנין" (עמית מצפה)
 

למה שהאנשים שעומדים מאחורי הטקס לא יעזבו את המועדון?
"את חושבת שיש אנשים בתור להחליף אותם, אני לעולם לא אחזור להיות היו"ר של בני סכנין. מה שנעשה נעשה בתום לב, ואני שוב חוזר אחרי מה שאמרתי. מה שאני יכול להבטיח הוא שהדבר הזה לא יחזור שנית על כר הדשא".

איך אתה יכול להבטיח דבר כזה?
"אמרת משפט מאוד חכם, מי שרוצה פוליטיקה שיפנה לכנסת. מגרש הכדורגל נועד בשביל השחקנים ועבורנו האוהדים".

קצין אג"ם: "ננהג באפס סבלנות כלפיי פרובוקטורים בבלומפילד"
לקראת המפגש בבלומפילד בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים, שוחחנו עם אלי פינטו, קצין אג"ם מרחב יפתח בנוגע לנהלים עבור אוהדי שתי הקבוצות.

איך אתם במשטרה נערכים לקראת המשחק הערב?  
"מדובר באירוע ספורט, אירוע תרבות ומשחק רגיש עבור אוהדי שתי הקבוצות. ההערכות של המשטרה מתבססת על מידע מודעיני, עם כוחות גלויים וסמויים, כאשר המטרה היא לשמור על הסדר הציבורי".

האם התייחסות שלכם למשחק לא גורמת לאנשים לחשוב שמדובר במלחמה?
"ההערכות שלנו מתבססת על מידע מודיעיני, הדבר החשוב עבורנו שאוהדים יבואו לעודד, להנות ולחזור אל הבתים בשלום".  

יש שמועות שאוהדי בית"ר מתכננים להיכנס לשערים של אוהדי הפועל, מה תעשו במידה ויהיו נסיונות כאלו?
"כל אוהד בית"ר שקנה כרטיס לשערים של אוהדי הפועל לא יכנס. לא נרשה כניסה של אלכוהול, שלטים גזעניים וכל דבר שיצית את האווירה".

אוהדי הפועל ת&qout;א (שי לוי)
אלי פינטו: "אנחנו ערוכים לכל תסריט" (שי לוי)
 

מה הדבר שהכי מדאיג אתכם?
"אנחנו ערוכים לכל תסריט, קהל האוהדים שמגיע הוא קהל נורמטיבי. מדובר בקומץ אוהדים שאוהב לבצע פרובוקציות, ואם הם יחרגו מההתנהגות ננהג בהם באפס סבלנות".

יש כלים מקצועיים שהייתם רוצים שלקבוצות יהיו?
"ההערכויות שלנו מתבססות על לקחי עבר, אני לא רוצה להיכנס לכל משחק וההערכויות שלו. אני ממליץ לקהל הצופים להקדים כי יתקיים בידוק קפדני. כל מי שיגיע בגילופין, יורחק מהאצטדיון".

חרזי: "אני יודע מה אנחנו שווים, קשה להתעלם מקריאות נגדי"
לאחר ההפסד 4:1 מול מכבי ת"א ושבירת השיא של ערן זהבי, אוהדי הפועל עכו דרשו מהמאמן לעזוב את תפקידו, שוחחנו עם אלון חרזי לגבי מצבה של קבוצתו.

אלון, האם אתם הקבוצה הכי חלשה בליגת העל?
"אני ממש לא חושב כך, זה ההפסד השני שלנו העונה. גם לאחר ההפסד הראשון אמרו שאנחנו הקבוצה החלשה ביותר בליגה, אבל יש לי סבלנות ואני יודע מה הקבוצה שלנו שווה. אנחנו לא הקבוצה החלשה בליגה. במבחן התוצאה והבקעת שערים, אנחנו מחמיצים ללא הכרה. אל תשכחי שמאיתנו והלאה הפער הוא נקודה או שתיים כדי להתקדם למרכז הטבלה".

אתה חושב שבשיטה ששיחקתם מול מכבי, זו הייתה השיטה הנכונה?
"תוכנית המשחק שלנו נעלמה לאחר שספגנו את השער הראשון של זהבי. מכבי היא קבוצה מסוכנת שיכולה להבקיע מכל מצב. נקודות החוזקה של מכבי, אחת מהן היא ללא ספק ערן זהבי שהבקיע פעמיים. בחצי השני החמצנו המון וזה היה רחוק ממה שרצינו, אך בכל הקושי אני אופטימי".

אלון חרזי (עמית מצפה)
חרזי: "תוכנית המשחק שלנו נעלמה לאחר השער הראשון של זהבי" (עמית מצפה)
 

מה גורם לך לאופטימיות?
"אני רואה את הדברים באימונים במהלך השבוע, להבדיל מהמשחקים האחרים יצרנו מצבים רבים ואני מעודד לקראת ההמשך".

אלון, איך אתה חש לאחר הקריאות והגידופים של הקהל אמש?
"הקהל יורד לרמות שלא ראויות להישמע ברדיו ולכן קשה מאוד להתעלם. אני מחפש את הדבר להיתפס בו כדי להתעלם, אני למזלי עסוק במשחק. יש אנשים רבים שרוצים להזיק להפועל עכו, אך האנשים האלו לא יעצרו אותנו. נעשה הכל כדי לא להיפגע מהאנשים הללו".

איפה טעית מפתיחת העונה?
"ברור שאני לא נקי מטעויות, זו השנה הראשונה שלי על הקווים, אבל צריך להבין שהחלפנו חצי מהסגל ובמקביל אנחנו סובלים מבעיות תקציביות. אנחנו בונים את הסגל כפאזל, חלק אחרי חלק. אם נזדקק לתקן, נחשוב על זה ואם צריך נתקן בחודש ינואר".

גולן: "אנחנו מאוכזבים מאוד מהתוצאות, יש לנו סף שבירה נמוך"
במכבי פ"ת מנסים להתאושש מהתבוסה 4:0 מול הפועל ב"ש, אך הרוחות סוערות לאחר דין ודברים בין עמוס לוזון לקוון המשחק. שוחחנו עם יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, דני קורן והמנהל המקצועי של הקבוצה מאם המושבות, עומר גולן על התחושות לאחר המשחק במושבה.

עומר, עמוס לוזון לא פרש מכדורגל?
"עמוס פרש, אך הוא עדיין אוהד של מכבי פ"ת".

אם הוא פרש, למה הוא מדבר עם הקוון?
"לעמוס יש תג שמעניק לו לרדת לדשא".

דני קורן, כל אוהד שיקלל השופט מציין בדו"ח השיפוט?
"כל אוהד שמקלל נרשם בתוך הטופס, במידה והמקרה של עמוס לוזון הוא אדם מוכר אז גם מציינים את שמו של האדם".

עמוס לוזון (רדאד ג´בארה)
קורן: "אני מבין את הכעס של עמוס" (רדאד ג´בארה)
 

מה דעתך על הפנדל של ארז פפיר במשחק בשבת?
"אני ישבתי עם ארז אתמול ועברנו על הטעויות, כל ההתנהלות של הפנדל הייתה נוראית ואז יודע את זה. ארז הבין והוא מצר ואף מכה על החטא בנוגע לפנדל. הטעות הגדולה היא שהוא לא שמע לתחושות שלו והקשיב לעוזר השופט".

אז לטענתך השופט לא צריך להאמין לדברים של שופט הקו?
"יש הבדל בין שופט קו שנמצא סמוך לאירוע ולבין שופט שנמצא רחוק מהאירוע. לארז הייתה תחושה שיש נגיעת יד, שופט הקו צעק פנדל פנדל, אך ההתנהלות של לאחר השריקה הייתה לא טובה לדעתי".

עם הקוון שוחחתם לגבי הטעות?
"חוץ מלומר סליחה וטעיתי אין לו מה לומר".

האם אתה מבין את עמוס לאחר הדברים שהוא עשה?
"אני מבין את הכעס של עמוס, אבל אני לא מבין את הקללות".

האם זה יבוא לידי ביטוי בהחלטה על העונש?
"אני לא באמת יודע, אבל אני באמת מצר על ההחלטה הזו".

עומר גולן (חגי ניזרי)
עומר גולן: "בנינו את הסגל כדי שניראה טוב יותר" (חגי ניזרי)
 

אתה בעל ניסיון גדול, האם לאחר שיו"ר מקלל אותך זה מלווה אותך לכל העונה?
"אני לא חושב שזה הולך לכאלו מקומות רחוקים, גם אצל עמוס שהוא אדם לבבי. השופט פסק פנדל נוסף לב"ש כי הוא הרגיש שזה פנדל חד משמעי, אין עם זה שום בעיה".

השנה יש לכם שנה טובה לשופטים עד כה?
"אין נפלא לעולם, כי אנחנו שוקדם על השמרים. יש לנו עונה נהדרת ולצערנו זה קרה השבוע במיוחד שארז הומלץ להיות שופט בינלאומי. מה שקרה גרם לארז ללמוד ולהחכים מהנושא הזה".

עומר, מה דעתכם על הפתיחה המאכזבת שלכם העונה?
"אנחנו באמת מאוכזבים ממה שקרה, בנינו את הסגל כדי שניראה הרבה יותר טוב. באימונים הקבוצה נראית טוב אך לצערי אנחנו לא מביאים את זה לביטוי במגרש. אנחנו כועסים על השחקנים, יש לנו נפילות גדולות במשחק שלנו. אני לא חושב שזה עניין של המאמן אלא סף שבירה נמוך. אין אצלנו האשמות, יש לנו פסיכולוג במועדון שמנסה לעזור. אין לחץ בגלל התוצאות, אנחנו רוצים להיראות טוב יותר אבל אין לחץ".

ג'רבי: "הרעיון לתרום עבור הילדים ישב לי בראש תקופה ארוכה"
לאחר הזכייה באליפות העולם בג'ודו, שוחחנו עם ירדן ג'רבי שתרמה את התגית שלה מאליפות העולם ב-2013, עבור הילדים במחלקה לטיפול בסרטן באיכילוב.

ירדן ג'רבי, מה עשית לאחר הזכייה?
"ב-2013 לאחר הזכייה שלי, האיגוד הבינלאומי העניק לי תג ואני החלטתי להעניק אותו לבית החולים איכלוב. ביקרתי במחלקת ילדים באיכילוב וביקרתי ילדים חולי סרטן, זה ביקור שעשה עבורי משהו חזק מאוד ואני אמשיך ואפעל כדי לתרום להם עוד".

האם זה רעיון שלך?
"זה רעיון שחשבתי עליו תקופה מסוימת, הוא יש לי בראש תקופה. כשאני מגיעה ורואה אותם עם הניצוץ בעיניים זה גורם לעור ברווז".

ירדן ג´רבי (מערכת ONE)
ג´רבי: "לאחר הזכייה חשבתי על תרומה לילדים במחלקה באיכילוב"
 

הילדים במחלקה באיכילוב עוקבים אחרי הקריירה שלך?
"חלקם כן, אבל יש גם ילדים קטנים שהם פעוטות שלא יודעים. זה לא דומה, אבל גם בספורט אנחנו חווים כאבים, אני מנסה לחלוק איתם. בשנייה שהם מבינים שאני אדם אנושי, זה אולי נותן להם כוח להמשיך קדימה. אם יש לי את האפשרות להעניק להם משהו, אני תמיד אשמח להעניק".

מה הם שואלים אותך?
"הם מתעניינים כמו מתי התחלתי לעסוק בג'ודו, איך הופכים לאלופת עולם לדוגמא. הם חושבים שזה בא ביום אחד, אני מסבירה שזה תהליך מאוד ארוך, שלב אחרי שלב. הדבר היפה ביותר בילדים היא התמימות שלהם".

ואיפה עומדת המכירה הפומבית?
"כרגע היא עומדת על 1677 אלף דולר, בעמוד הפייסבוק שלי יש קישור למכירה הפומבית. יש פה מטרה גדולה ואני אשמח להגדיל את הסכום, קוראת לכולם להתעניין ולרכוש את התגית".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */