יום ראשון, 06.10.2024 שעה 08:30

רחובות של דרבי: מרמורק מארחת את שעריים

המשחק הגדול בין שתי השכונות של העיר ה-13 בגודלה בישראל ייערך היום ב-19:00. המתח בשיאו, השחקנים דרוכים והאוהדים כוססים ציפורניים. מוכנים?

|
הפועל מרמורק. יחגגו מחר?
הפועל מרמורק. יחגגו מחר?

"משחק בין שתי שכונות, שני ישויות נפרדות, שהן גם הכי דומות שיש. כמו משחק פלייסטיישן בין תאומים, יחסי אהבה ושנאה", כך הגדיר באוזניי אחד מאוהדיה המסורים ביותר של הפועל מרמורק את הדרבי בין האדומים של רחובות לבין הכחולים, מכבי שעריים.

הדרבי של העיר ה-13 בגודלה בישראל הוא ללא ספק אחד ממשחקי הכדורגל המרתקים ביותר שיש לכדורגל המקומי להציע. משחק רווי באמוציות, היסטוריה רבת שנים, והרבה שנאה. ספורטיבית כמובן.

אפשר לכתוב המון על שורשי היריבות מרובת השנים, אך המילים רק יגרעו ממה שעתיד לקרות היום (שני) בשעה 19:00 באצטדיון בנס ציונה – הדרבי הגדול של רחובות.

לא כולם יודעים, אך בגדולתה, מכבי שעריים שיחקה בשתי קדנציות בליגה הראשונה בישראל, בשנות השישים ובשנות השמונים. פעם אחת היא הגיעה לגמר גביע המדינה והפסידה להכח ר"ג 2:1. בקבוצה שיחק בעבר גם הזמר אייל גולן, שכיום הוא הבעלים של הפועל מרמורק, בה גם עשה את צעדיו הראשונים בתור ילד. אפילו בבית העלמין ברחובות יש קיר המפריד בין שעריים למרמורק. עד כדי כך האיבה בין המועדונים גדולה.

הדרבי הגדול של רחובות (מערכת ONE)
הדרבי הגדול של רחובות בפתח
 

יש למרמורק מספר אוהדים שומרי שבת שמגיעים ברגל אפילו לאצטדיונים כמו וינטר, (וגם לוד בזמנו) למשחקים. "אין ויכוח שלשעריים יש קהל גדול יותר" מספר אחד האוהדים, "אבל זה כמו להשוות את מכבי ת"א להפועל ת"א. למכבי יש קהל גדול יותר, אבל להפועל הקהל אוהדים הכי טוב בארץ. זו לא הכמות, אלא האיכות. זה משפט שהולך איתנו תמיד".

במרמורק מתגוררים כיום קרוב ל-1500 תושבים, "שכונה קטנה – קבוצה גדולה", כתוב על אחד משלטי האוהדים. "הילדים יוצאים החוצה כי האדמות לא גדלות כאן" אומרים בשכונה, "אבל יש הרבה מרמורקים, הם מפוזרים בסביבה והם מגיעים בהמוניהם לדרבי".

אייל גולן. מרמורק תביא לו ניצחון? (מערכת ONE)
אייל גולן. מרמורק תביא לו ניצחון?
 

היו"ר המיתולוגי של מרמורק, חנן עדני, נמצא במועדון כבר מעל 40 שנה. המשפט שהוא נוהג לומר כשמזכירים לו את שעריים היריבה השנואה הוא: "עם כל הגודל שלהם, תמיד התמודדנו איתם ותמיד התקציבים שלנו היו יותר נמוכים. הקהל שלהם יותר גדול והם יותר פנאטיים זה נכון, אנחנו שכונה שקטה, ועדיין קברנו אותם בליגה ב'".

מכבי שעריים תמיד הייתה האחות העשירה, השחצנית יותר אם תרצו. בשנים האחרונות התהפכו היוצרות (לא מבחינת הכסף – עד העונה) ומרמורק הפכה להיות הקבוצה הבכירה יותר, ובאותה נשימה גם היהירה יותר מבין השתיים. השנה, במרמורק הרימו קבוצה בתקציב של למעלה משני מיליון שקלים בעזרתם האדיבה של עו"ד אלדד פרי והזמר אייל גולן, שלאחרונה נפוצו שמועות שברצונו לרכוש את המועדון ולהיות הבעלים הבלעדי.

הדרבי הגדול של רחובות. מי תנצח? (מערכת ONE)
הדרבי הגדול של רחובות. מי תנצח?
 

בשעריים יגידו שהתקציב שלהם רחוק ממרמורק שנות אור, וזה נכון, על הנייר. בפועל, שעריים מחזיקה בתקציב שיא העונה של למעלה ממיליון ו-400 אלף שקלים, כשהמטרה שסימנו במועדון מתחילת העונה היא עליית ליגה, לא פחות. כרגע, כשהקבוצה של ארז בנודיס נמצאת במצב מצוין (החזיקה במקום הראשון עד אתמול) החלום נראה קרוב מתמיד.

ההישג הגדול ביותר של הפועל מרמורק היה עלייה לליגה ללאומית (הליגה הראשונה בזמנו) במאי 72, לאחר שניצחו את שעריים 2:1 בדרבי המפורסם שנערך בקריית אליעזר, בו חזו 10,000 אוהדים. חנן עדני סיפר בעבר שמשם הוא התחיל להיות מעורב בקבוצה, בתור אוהד. "משם הם התחילו להגיד עדני בן ז***" לדבריו.

שחקני מרמורק. יחגגו מחר בנס ציונה? (מערכת ONE)
שחקני מרמורק. יחגגו מחר בנס ציונה?
 

ניסים בן דוד הוא מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים עם 79 כיבושים, ואין כרגע שחקן שנראה באופק שיתקרב אליו, אולי בעוד עשור או שניים. מרמורק גם ירדה לליגה א' ב-73 וב-78 עלתה לליגה הארצית, לאחר הרבה עליות וירידות הגיעו מרמורק למקומם הכמעט טבעי, ליגה א' דרום, ולאחר מספר שנים בליגה ב', גם מכבי שעריים הצטרפה אליה כדי ששוב אוהדי הכדורגל בעיר יוכלו ליהנות מהמשחק הכי גדול שיש לאזור חיוג 08 להציע, הדרבי הגדול של רחובות.

מקצועית, אין מה לנתח את המשחק המסקרן. למרמורק סגל רחב ומוכשר יותר עם שחקנים כמו קובי חסן, רגב וולק, אופיר עזו, אסף קריספיס, דור אלקבץ ועומר מולאי, אך לשעריים סגל של שחקנים שכבר הוכיחו את עצמם בעבר בליגה א', ולמרות שניסן יחזקאל כבר חווה זמנים בליגת העל, לשעריים יש גם יתרון בעמדת המאמן. בנודיס נחשב לשועל קרבות וותיק בליגה א', בעוד יחזקאל עדיין לומד את הליגה. אגב, בנודיס אימן בעונה שעברה את מרמורק ופוטר מחזור אחד לפני סיום הליגה, כשגם עבורו מדובר בדרבי פרטי.

אוהדי מכבי שעריים (מערכת ONE)
אוהדי מכבי שעריים. "העשירה נגד הענייה"
 

לפני המשחק אוהדי שעריים פנו לאייל גולן בבקשה שיזיז את המפגש מהאיצטוני המיתולוגי (בו המשטרה מאשרת כ-650 צופים) ולהעביר אותו לנס ציונה השכנה, לה יש איצטדיון ברמה גבוהה (זאת למרות שהיא מדורגת רק במקום ה-36 בארץ מבחינת כמות האוכלוסיה, 70 אלף תושבים פחות מברחובות) ושוב האוהדים הנפלאים של שתי הקבוצות יצטרכו לנדוד.

המרמורקים נענו לבקשת שעריים, והציבו מספר תנאים, שאחד מהם היה רכישה מוקדמת של 1,500 כרטיסים מצדם של אוהדי שעריים, שנחטפו כמו לחמניות חמות ובכלל, בעיר מספרים שהצפי הוא ליותר מ-3,500 אוהדים שימלאו את היציעים בנס ציונה, כשגם אוהדים רבים מהסביבה צפויים (ומוזמנים) להגיע וליהנות מאווירה של נוסטלגיה בשילוב עם כדורגל. בדרך כלל, זה הולך מצוין ביחד.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */