יום שישי, 26.04.2024 שעה 18:18

עידן שריקי חוגג את שער הניצחון (יניב גונן)

צפו: 1:2 לנתניה על בני סכנין משער בדקה ה-96

המארחים השיגו ניצחון בכורה בליגה הודות לשער דרמטי של שריקי. סארגי כבש ראשון (23), שמעון הרוש (ע') איזן זמנית (84). מזרחי: "מרוצה רק מהתוצאה"

יום שבת, 25/10/2014, 19:30אצטדיון נתניה - 4000 צופיםליגת העל - מחזור 5
בני סכנין
שער עצמי שמעון הרוש שער עצמי (84)
הסתיים
2 1
שופט: לירון וקסברגר(ציון: 12)
שער כריסטיאן סארגי (23)
שער עידן שריקי (96)
מכבי נתניה
ליגת העל 14-15
 פלייאוף עליון 
7032-6736מכבי ת"א1
6438-5336עירוני ק"ש2
6240-6336הפועל ב"ש3
5143-4836בית"ר ירושלים4
5037-5136מכבי חיפה5
4841-3436מכבי פ"ת6
 פלייאוף תחתון 
4444-4333בני סכנין1
4240-3633הפועל ת"א2
4154-4633מכבי נתניה3
3936-3533הפועל רעננה4
3842-2833הפועל עכו5
3447-2533הפועל חיפה6
3259-4333הפועל פ"ת7
3151-3233מ.ס אשדוד8
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • 4 - 0
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל רעננה
  • מ.ס אשדוד
  • 3 - 1
  • הפועל פ"ת
  • מכבי נתניה
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • עירוני ק"ש
  • 0 - 1
  • הפועל חיפה
  • הפועל עכו
  • 4 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • 2 - 0
  • בית"ר ירושלים
הרכבים וציונים
 
 

מכבי נתניה הצליחה סוף סוף להשיג הערב (שבת) את ניצחונה הראשון בליגת העל לעונת 2014/15, לאחר שגברה 1:2 על בני סכנין, במסגרת המחזור החמישי.

הניצחון הושג בזכות שער דרמטי בבעיטה חופשית של עידן שריקי (96), עמוק בתוך התוספת הזמן. את המשחק יעדיף לשכוח שוער בני סכנין, מוחמד קנדיל, שהיה אשם ישיר בשני השערים שספגה הקבוצה.

המחצית הראשונה הייתה שקולה מאוד עד לדקה ה-23, אז כדור קרן של ערן לוי מצא את ראשו של כריסטיאן סארגי, שניצל יציאה רעה של שוער סכנין ונגח את הראשון פנימה.

המחצית השנייה הייתה גם יחסית שקטה עד לדקה ה-84, אז שמעון הרוש טעה ודחק לשערו-הוא את שער השוויון. נתניה הרגישה שהניצחון הראשון שלה העונה כבר מתרחק ממנה, אך זה לא היה הסוף.

בדקה ה-96, בעיטה חופשית של עידן שריקי מצאה את דרכה אל הרשת לאחר ששוב קנדיל לא הצליח להשתלט על כדור פשוט יחסית, שסידר ניצחון ראשון לחניכיו של יוסי מזרחי.

נתניה ניצחה 1:2 את סכנין בדקה ה-96

יוסי מזרחי: "מרוצה מהמלחמה והניצחון, לא מהכדורגל"
מאמן המנצחת, יוסי מזרחי, התייחס לניצחון הראשון של קבוצתו: "אני מרוצה מהמלחמה, לא מהכדורגל. הכדורגל בכל המשחקים האחרים שלנו היה הרבה יותר טוב, אבל במשחק הזה מה שזוכרים זה את התוצאה וזה מה שחשוב. מצדי שנמשיך לשחק ככה ונמשיך לנצח. שריקי שיחרר הרבה לחץ, כי יש הרבה לחץ סביב הקבוצה הזאת, אבל מי שבא למועדונים מהסוג הזה צריך להבין שהוא משחק בלחץ. ומי שלא רוצה להיות פה שלא יהיה פה. אף אחד לא מכריח אף שחקן להיות במועדונים כאלה. את הלחץ הזה צריך לקחת למקומות חיוביים"

על הבחירה לשחק עם שלושה שחקנים בהגנה, כאשר ירין חסן שפתח כקשר אחורי זז בהמשך לשחק כבלם, אמר המאמן: "לא תכננתי את זה. זה קרה ברגע שראיתי שסכנין עוברת לשחק עם שני חלוצים באמצע ומאחר וירין שיחק כקשר האחורי והוא בלם מטבעו, אז זה היה מתבקש". במהלך השבוע דווח בכל כלי התקשורת כי ערן לוי יירד לספסל וזאת גם הייתה התחושה של השחקנים בקבוצה, מזרחי נשאל על הנושא והשיב: "למי אני צריך לתת הסברים? אתם יוצרים כותרות ואחרי זה רוצים שאני אגיב על הכותרות שלכם? ממני לא שמעתם שהוא ירד לספסל".

יוסי מזרחי עם שי הולצמן. מרוצה מהתוצאה ולא מהיכולת (יניב גונן)
יוסי מזרחי עם שי הולצמן. מרוצה מהתוצאה ולא מהיכולת (יניב גונן)
 

על כך שקבוצתו הובילה העונה מספר פעמים ואיבדה את היתרון והמקרה כמעט חזר גם היום, אמר המאמן: "כולכם שוכחים שאנחנו קבוצה שעלתה ליגה, קבוצה שעולה ליגה מטבע הדברים צריכה להתאקלם בליגת העל, להתרגל לשחקנים מסוג אחר, חוליית ההגנה שלנו חדשה לגמרי, כמעט כל השחקנים שם חדשים למעט עידו לוי. אני לא בא עכשיו לתרץ, אני יודע את הבעיות המקצועיות שלנו וצריך לדעת לנשוך שפתיים, לצאת מהתקופה הקשה ומתקופה קשה יוצאים רק כאשר נופלים על התחת".  אחרי שסכנין השוותה, אוהדי נתניה שוב קראו למזרחי להתפטר, על כך אמר המאמן: "אתם יודעים בן כמה אני? לקחתי אליפות בבית"ר ירושלים עם 10 אלף אוהדים שקיללו אותי".

מאמן בני סכנין, גיא לוי, אמר בסיום: "נתניה היו יותר טובים? אני לא חושב שנפלנו מהם, במיוחד בחצי השני. מה שקורה לנו אני לא יודע להגדיר. שלוש פעמים העונה לקבל שערים ממש בתוספת זמן, או ממש קרוב לסיום, זה מאכזב מאוד וצריך לחשוב מה לעשות עם זה. אני מאוד מאוכזב, אני הרבה שנים בכדורגל ולא ראיתי צירוף מקרים כזה. הולכים הביתה ללילה לא נעים".

גיא לוי. כואב מאוד את ההפסד (יניב גונן)
גיא לוי. כואב מאוד את ההפסד (יניב גונן)
 

"אני חושב שנפלנו בעניין של המזל. אם זה קורה שלוש פעמים ברציפות, אז ברור שצריך לטפל בזה", המשיך לוי. אחרי ההפסד האחרון של סכנין פרשנים מסויימים בתקשורת טענו כי הפסד גם לנתניה וכסאו של גיא לוי ירעד. המאמן נשאל בסיום מה מצב כסאו ואמר: "זאת שאלה טובה. אני לא יודע מה התשובה אליה. אין לי מושג. אני עושה את העבודה שלי במקסימום יכולת שיש לי ואני כמובן כמאמן לא יכול לשלוט על הכל. אני נמצא בכדורגל מתוך אהבה, לא מסוג של צורך ואני מאוד אוהב את הקבוצה ולעבוד בה. אבל כדורגל זה כדורגל. אני מכיר את מה שקורה בעסק הזה".

על האווירה לפני המשחק ועניין הטקס לבשארה השיב לוי: "אני מניח שהיום המון אנשים ישבו מול הטלוויזיה כדי לראות את ברצלונה שלוקחת כסף מקטאר, וישבו עם חולצות של ברצלונה ועודדו אותה. הדו פרצופיות הזאת היא מאוד מאוד חזקה אצלנו. מתי שרוצים אז נוסעים לקטאר ולוקחים ממנה כסף לעסקים כאלה ואחרים. מצד שני כשקבוצה ערבית לוקחת כסף מקטאר אז זה - וואו. זאת דו פרצופיות. אני בא מהמגזר היהודי ואני רואה את זה היום מהצד השני. זה לא רציני. אבל אלו דעותיי האישיות כבן אדם, זה לא שייך למקצוע. אם נחזור למקצוע, אז היום הפסדנו משחק, מאוד כואב לי וזה הכל".

מחצית ראשונה
השופט לירן וקסברגר הוציא את המפגש לדרך באצטדיון בנתניה.

אוהדי נתניה עם דגלי ישראל (יניב גונן)
אוהדי נתניה עם דגלי ישראל (יניב גונן)
 

אוהד סכנין (יניב גונן)
אוהדי סכנין בנתניה (יניב גונן)
 

דקה 2: כבר אחרי שתי דקות המשחק התחמם. שמעון הרוש בלם את פיראס מוגרבי ליד קו החוץ, מוגרבי נפל וכשקם דחף את הרוש. השופט לירן וקסברגר רץ כדי להפריד בין השניים ולא שלף את הכרטיס הצהוב שהגיע למוגרבי.

עלא אבו סאלח משתלט על הכדור (יניב גונן)
עלא אבו סאלח משתלט על הכדור (יניב גונן)
 

דקה 16: ניסיון ראשון של סכנין במשחק. מוחמד זבידאת קיבל את הכדור באגף הימני, התגבר על השומר שלו וניסה להפתיע את הרוש בבעיטה עם החלק החיצון, אך הבעיטה הייתה חלשה מדי והגיעה היישר לידיו של השוער.

ערן לוי רודף אחרי הכדור (יניב גונן)
ערן לוי רודף אחרי הכדור (יניב גונן)
 

דקה 18: פיראס מוגרבי הוכשל על סף הרחבה, אלכסונית מצד ימין, פאפאדופולוס הגביה אל ראשו של עלאא אבו סלאח, אך הוא נגח רע ופספס את המסגרת.

חלאילה נאבק על הכדור (יניב גונן)
חלאילה נאבק על הכדור (יניב גונן)
 

דקה 19: ערן לוי בהוצאת חוץ ארוכה מצא את ראשו של בן שושן, שהעביר אחורנית לגרשומוב, אך לפני שזה הצליח לבעוט ברגלו השמאלית, הגיע קאיודה, הפריע לו וגרם לאיבוד ההזדמנות של נתניה.

שמעון הרוש נאבק עם מוחמד זיבדאת (יניב גונן)
שמעון הרוש נאבק עם מוחמד זיבדאת (יניב גונן)
 

דקה 23, 0:1 למכבי נתניה: נתניה הרימה את הקצב וזכתה בשתי קרנות רצופות אותן לקח ערן לוי עם רגל שמאל הנפלאה שלו. הקרן השנייה הסתובבה אל הפינה הרחוקה, כריסטיאן סארגי עלה נהדר ונגח לרשת של מחמוד קנדיל, שיצא בצורה נוראית. טעות ענקית של שוער סכנין.

מכבי נתניה חוגגת (יניב גונן)
מכבי נתניה חוגגת (יניב גונן)
 

דקה 28: פעולה יפה של עמית בן שושן שעבר שלושה שחקנים והוכשל על סף קו ה-16, מצד שמאל. ערן לוי לקח את הכדור החופשי וסובב אותו נהדר לפינה הרחוקה, אך הבעיטה הייתה חזקה מדי.

עמית בן שושן מוסר (יניב גונן)
עמית בן שושן מוסר (יניב גונן)
 

דקה 34: חילוף ראשון בבני בסכנין, יצא יאניס פאפאדופולוס ונכנס חאמד גנאים.

עמית בן שושן מאבד את הנעל (יניב גונן)
עמית בן שושן מאבד את הנעל (יניב גונן)
 

דקה 37: עוד מצב נייח של נתניה ושוב כמעט שער. ערן לוי הגביה קרן מצד שמאל היישר אל ראשו של עמית בן שושן, שעמד לבד לגמרי 7 מטרים מהשער של קנדיל, אך לא הצליח להוציא נגיחה מהמצב הנוח. החמצה גדולה לבן שושן שהיה חייב לכבוש את השני.

קאיודה חולף על פני השחקן שלו (יניב גונן)
קאיודה חולף על פני השחקן שלו (יניב גונן)
 

דקה 39: מזל גדול למכבי נתניה. פיראס מוגרבי הצליח לברוח לשמעון הרוש בצד שמאל של הרחבה, העביר רוחב שכמעט מצא את הרשת, אלא שאריאל הרוש הצליח להסיטו עד לגאדיר, שלא הצליח לבעוט ובסופו של דבר סארגי חילץ והוציא את נתניה למתפרצת דרך קאיודה. החלוץ העביר לבן שושן שניסה לחדור לרחבה, אך נכשל ואיבד את ההזדמנות.

מחצית שנייה
דקה 47: מהלך לא ספורטיבי של שחקני בני סכנין. שמעון הרוש ביצע תנועה לא נכונה, נפצע ונשכב על הדשא במרכז השדה. שחקני סכנין המשיכו את ההתקפה שלהם ולא הוציאו כדור ובסופו של דבר הניסיון שלהם נבלם לקרן. רק אז נעצר המשחק לצורך טיפול בהרוש, שנראה נאנק מכאבים והורד על אלונקה מהמגרש לאחר כשתי דקות של טיפולים. לאחר מכן הוא חזר אל כר הדשא.

אוהדי נתניה עם דגלי ישראל (יניב גונן)
אוהדי נתניה עם דגלי ישראל (יניב גונן)
 

דקה 53: כדור חופשי של ערן לוי הסתובב לרחבה, קנדיל יצא לא טוב שוב והתנגש בסארגי. שניהם נותרו שרועים על הדשא. הרומני התאושש לפני השוער, שזכה לטיפול.

שמעון הרוש בועט (יניב גונן)
שמעון הרוש בועט (יניב גונן)
 

דקה 56: ערן לוי הכניס במסירה גאונית את קאיודה לרחבה, החלוץ פירגן וניסה למצוא את בן שושן שהיה פנוי בפינה הרחוקה של השער, אך קנדיל הצליח להתעופף ולתפוס לפני שנתניה הפכה את ההתקפה המתפרצת הזאת ליתרון כפול.

קדניל משתלט על הכדור (יניב גונן)
קנדיל משתלט על הכדור (יניב גונן)
 

דקה 59: חילוף שני בבני סכנין. יצא מילאן בויוביץ' ונכנס אחמד אבו נהיה.

גדיר בועט (יניב גונן)
גדיר בועט (יניב גונן)
 

דקה 63: חילוף ראשון במכבי נתניה. יצא ראול גרשומוב שזכה לתשואות ונכנס אנס דבור.

מוגרבי פורץ (יניב גונן)
מוגרבי פורץ (יניב גונן)
 

דקה 70: הקהל של נתניה כבר חגג את השער השני, אך לקוון היו תוכניות אחרות. בעיטה של אבו עביד נהדפה נהדר על ידי קנדיל, קאיודה השתלט על הריבאונד ובעט לרשת הגבוהה, אך הקוון סימן לנבדל. קאיודה שזעם על השופט ספג צהוב.

לארי קאיודה רודף אחרי הכדור (יניב גונן)
לארי קאיודה רודף אחרי הכדור (יניב גונן)
 

דקה 82: סכנין יצאה למתפרצת עם מסירה ארוכה לכיוונו של ריאן, אריאל הרוש יצא מחוץ לרחבה והרחיק בראשו ובכך מנע מצב כיבוש ודאי של סכנין.

דקה 84, סכנין איזנה ל-1:1: פריצה נהדרת של אבו נהיה באגף השמאלי, שהתגבר ללא בעיה על אבו עביד והגביה מעל ההגנה לעברו של מוגרבי, שספק ביצע עבירה במאבק על הכדור עם שמעון הרוש, והכניע את אריאל הרוש. שחקני נתניה זעמו על וקסברגר ודרשו שריקה לעבירה, שלא הגיעה.

הרוש דוחק לשערו הוא (יניב גונן)
הרוש דוחק לשערו הוא (יניב גונן)
 

דקה 86: ערן לוי יצא ונכנס אור ברוך. בוז צורם של אוהדי נתניה בזמן החילוף

דקה 92: מצב מסוכן למכבי נתניה. אבו עביד ניסה למצוא ברחבה את שריקי, הכדור הורחק עד לאנס דאבור בקצה רחבת ה-16, אלכסונית, והקשר שנכנס כמחליף בעט סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 96, 1:2 דרמטי למכבי נתניה: בעיטה חופשית שטוחה, יחסית פשוטה של עידן שריקי, הצליחה להכניע את מוחמד קנדיל, שרשם לעצמו משחק רע מאוד וסידר לנתנייתים ניצחון ראשון.

שריקי חוגג את שער הניצחון (יניב גונן)
שריקי חוגג את שער הניצחון (יניב גונן)
 

מכבי נתניה: אריאל הרוש, איאד אבו עביד, עידו לוי, כריסטיאן סארגי, שמעון הרוש, עומר צלישר, ראול גרמושוב (אנס דבור, 63'), ירין חסן, עמית בן שושן, ערן לוי (אור ברוך, 86') ולארי קאיודה.

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד זבידאת, אברהם פאס, עלאא אבו סלאח, איגור יובנוביץ', חאלד חלאילה, מיכה מבליה, יאניס פפאדופולוס (חאמד גנאים, 34'), פיראס מוגרבי, מילאן בויוביץ' (אחמד אבו נהיה, 59') ומוחמד גאדיר.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל